ورود / ثبت نام

قشم: معرفی تمام جاهای دیدنی قشم (1402) + عکس و آدرس

0 از 5
/ 8 امتیاز

سفر به جزیره قشم یکی از شگفت انگیزترین مقاصد سفری است. با سفر به قشم در واقع به جزیره تندیس‌های شگفت انگیز و کوه‌های عجیب سفر می‌کنید. سفر به قشم هم فال است و هم تماشا به هر هدفی که بروید چه خرید، چه بازدید از جاذبه‌ها و چه تفریح از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد. در ادامه می‌خواهیم به مهمترین جاهای دیدنی قشم برویم؛ پس با ما همراه شوید.

 

 

فهرست مطلب:

جاهای دیدنی قشم

قبل از اینکه چمدان خود را به مقصد این جزیره شگفت انگیز ببندید بهتر است مهمترین جاهای دیدنی قشم را بشناسید تا برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر داشته باشید.

۱. دره ستارگان

یکی از مهمترین دیدنی های قشم دره ستارگان است. دره ای مرموز با اشکالی شگفت انگیز که به محض ورود مسحورتان می‌کند. این دره عجیب دارای قدمتی طولانی است. اشکال زیبا و البته منحصر به فرد دره ستارگان قشم در واقع هنرنمایی پدیده‌های طبیعی همچون باران‌ها و رگبارها و فرسایش است که موجب خلق چنین اثر شگفت انگیزی شده است. مردم آن منطقه معتقدند که این دره و شکل‌های مختلف کوه‌ها در اثر برخورد یک ستاره به یکی از صخره‌های آنجا پدید آمده است، به همین دلیل به آن دره ستارگان می‌گویند.

در بدو ورود به دره ستارگان با فضایی مرموز و عجیب روبرو می‌شوید گرچه در تناقضی دلچسب آرامشی ناب نیز وجود شما را نیز در بر می‌گیرد. در سفر به قشم بازدید از این اثر بی‌همتای طبیعت را از دست ندهید. این دره در53 کیلومتری مرکز جزیره به سمت شرق، در مجاورت روستای برکه خلف واقع شده است.

۲. جنگل‌های حرا

برخی از گردشگران معتقدند که یکی از خاص‌ترین پدیده‌های طبیعی ایران جنگل حرا در قشم است. جنگل حرا قشم در واقع جنگلی دریایی است با گیاهانی که ریشه در آب دارند. مساحت این جنگل برابر با ۷ هزار و۵۰۰ هکتار است. جنگلی وسیع با تنوع پرندگانی نظیر فلامینگو و پلیکان که همه ساله به این منطقه مهاجرت می‌کنند.

با قایق‌های کرایه‌ای مردمان بومی می‌توانید گشتی در این منطقه بزنید. در واقع جنگل‌های حرا، جنگل‌های مانگرو است که در کانال‌های آب قرار دارد. از عجایب این جنگل‌ها این است که اگر سطح آب بالا بیاید جنگل ناپدید می‌شود گویا هیچوقت وجود نداشته است. این جنگل در روستای سهیلی در ۶۰ کیلومتری قشم قرار دارد. به شما توصیه می‌کنیم در سفر به قشم بازدید از این جنگل شگفت انگیز را از دست ندهید.

جنگل‌های حرای قشم (عکس: نگین یشمی)

۳. غار خربس

جزیره قشم غارهای متعددی دارد که یکی از آنها غار خربس در 11 کیلومتری جاده جنوبی قشم است. غار خربس یکی از دیدنی‌های قشم با قدمتی طولانی است که به استناد کتیبه ورودی غار قدمت آن به دوره اشکانی ـ ساسانی می‌رسد. غار خربس یکی از آثار زیبا و شاخص معماری صخره‌ای است.

این غار متشکل از دو طبقه و مجموعه‌ای از حفره‌های کوچک در دل کوه است. طبقه اول که در واقع بخش طبیعی غار محسوب می‌شود شامل یک دالان، حفره و بخش دستکند است. طبقه دوم شامل فضای مرکزی، راهرو و چندین دریچه رو به دشت است. اگر به معماری صخره‌ای علاقه‌مند هستند بازدید از این غار را در برنامه سفر خود به قشم قرار دهید. همچنین به دلیل عدم وجود پوشش گیاهی در این محوطه بهتر است صبح زود یا هنگام غروب آفتاب، که شدت نور خورشید کم است به این منطقه سر بزنید.

۴. جزیره ناز

جزیره یا جزایر ناز قشم سه صخره هستند که در میان یک دریا واقع شده‌اند و جزو جزیره‌های زیبای جزر و مدی به حساب می‌آیند. در زمان جزر به دلیل ایجاد راه خشکی می‌توانید از این جزیره زیبا دیدن کنید، روی صخره‌ها بایستید و برخورد موج دریا با سنگ‌ها و حرکت خرچنگ‌ها را تماشا کنید. اما این تنها زیبایی این جزیره نیست و علاوه‌بر اینها در زمان بالا بودن آب دریا مردم محلی قشم در ساحل‌های اطراف بساطی از صنایع دستی، میوه‌های گرمسیری و… پهن می‌کنند که بازدید و خرید از آنها بسیار لذت بخش است. همچنین در آخر هفته مردم بومی منطقه در این جزیره جمع می‌شوند و ماشین سواری (دریفت بازی) می‌کنند.

جزیره ناز در حدود ۲۲ کیلومتری شرق جزیره قشم قرار دارد. این جزیره با ۳ هکتار وسعت دارای دیوارهای صخره ای و سنگی است.

جزیره ناز جزیره‌ای مسکونی نیست و فقط برای ماهیگیری و استراحت مناسب است. وجود انواع صدف‌ها و عروس‌های دریایی زیبایی این جزیره را دو چندان کرده است. اگر در قشم به دنبال فضایی هستید که آرامشی خاص به شما ببخشد حتما به این جزیره بروید.

جزایر ناز (عکس: امین)

۵. جزیره هنگام

جزیره هنگام نزدیکترین جزیره به قشم است و یکی از زیباترین جاهای دیدنی قشم محسوب می‌شود. هنگام در 2 کیلومتری جنوب مرکزی قشم، نزدیک رویتای شیب قرار دارد. یکی از راه‌های دسترسی به این جزیره اسکله کندالو است. اینجا جزیره مسکونی و توریستی به حساب می‌آید. این جزیره که در قدیم به آن هنجام یا هنیام هم می‌گفتند مساحتی حدود 50 کیلومتر مربع دارد و پر از معادن نمک، خاک و سرب است.

در این جزیره می‌توانید صنابع دستی و غذاهای اصیل و بومی را خریداری کنید. مردم مهربان و مهمانواز هنگام همه ساله پذیرای گردشگران هستند.

برای دیدن دلفین‌های جزیره باید دل به دریا بزنید و با استفاده از قایق‌های اجاره‌ای به دیدار دلفین‌ها بروید. وجود نوعی کانی علت درخشش سواحل این جزیره بوده که زیبایی این جزیره را صد چندان کرده است.

جاهای دیدنی قشم، جزیره هنگام (عکس: آرش حاجی خانی)

۶. تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه دره‌ای به عمق 100 متر در شرق جزیره قشم است. این تنگه نمایشی بی‌بدیل از فرسایش سنگ‌هاست. در تنگه می‌توانید چاهکوه شاهکار طبیعت را با چشم خود بیینید. وجه تسمیه این تنگه زیبا وجود چند چاه کم عمق در دهانه آن است که منبع ذخیره آب بومیان منطقه بوده است.

این تنگه از بالا به شکل علامت جمع (باضافه) است. ورودی دره عرض زیادی دارد اما هر چه به انتهای دره نزدیک می‌شوید راه باریک و عبور هم مشکل‌تر خواهد شد. تنگه چاهکوه پر از حفره‌های طبیعی است. با رفتن به این تنگه خود نظارگره این همه زیبایی باشید.

دیدنی های قشم - تنگه چاهکو (عکس: حمزه کرباسی)

۷. دره تندیس ها

اشکال و تندیس‌های این دره نیز مانند دره ستارگان حاصل فرسایش سنگ‌ها است. در واقع اینجا نیز طبیعت هنرمندانه تابلوهای بی‌بدیل خود را در معرض دید تماشاگران قرار داده است. دره تندیس‌ها مجموعه‌ای از کوه‌ها و صخره‌هایی است که در اثر عوامل طبیعی مانند باد و باران دچار فرسایش شدند. همچنین از آنجا که این منطقه در سال‌های قبل در دل دریا قرار داشته، اکنون مملو از صدف‌های دریایی در اندازه‌های مختلف است که جذابیت منطقه را دوچندان کرده‌اند. برای رسیدن به دره تندیس‌ها باید از مرکز قشم به سمت جنوب و سپس به غرب حرکت کنید.

سفر به قشم شما را با شگفتی‌های بی نظیر طبیعت روبرو می‌کند؛ جزیره قشم جایی است که طبیعت برای اینکه زیباترین اثر خود را به جای گزارد دست به کار شده و با ابزاری طبیعی تندیس‌های بی‌بدیل و بی‌نظیری را خلق کرده است. تندیس‌هایی که در عین زیبایی چنان مرموز هستند که گویا رازهای سر به مهر زیادی دارند. حفره‌ها، اشکال مخروطی و اشکال عجیبی که همه و همه حاصل کارگاه طبیعت است در قشم به وفور یافت می‌شود.

8. غار نمکدان

از دیگر غارهای دیدنی قشم می‌توان به غار نمکدان اشاره کرد. این غار از قندیل‌های زیبا و بسیار شگفت انگیز تشکیل شده که بسیار مورد توجه و تحسین گردشگران قرار گرفته است. در بدو ورود به این غار لایه‌هایی از نمک را خواهید دید که روی هم انباشته شده‌اند و صحنه‌ای خارق‌العاده را به وجود آورده‌اند. غار نمکدان در فاصله 90 کیلومتری مرکز قشم واقع شده است. توجه کنید که برای بازدید از این غار قسمتی از مسیر را باید با پای پیاده طی کنید ، پس حتما کفش مناسب و آب همراه داشته باشید.

9. سد گوران

سد گوران در روستای گوران در 80 کیلومتری جزیره قشم قرار دارد. نام این روستا در قدیم گبران بوده که به مرور زمان به گوران تغییر نام پیدا کرده است. در گذشته هم‌وطنان زرتشتی در این روستا زندگی می‌کردند. در این روستا می‌توانید با زندگی مردم محلی و بومی قشم آشنا شوید و سد گوران را از نزدیک ببینید.

به هر طرف که نگاه کنید عده‌ای در حال سرهم کردن چوب و تنه درختان با پیچ و مهره هستند و لنج‌ها و قایق‌های مسافربری را می‌سازند. نکته جالب توجه در مورد سد گوران مدت زمان ساخت آن است که ساخت آن از دوره هخامنشیان شروع شده، تا زمان ساسانیان ادامه داشته و نهایتا در دوره پهلوی ساخت آن به اتمام رسیده است.

دیگر جاهای دیدنی قشم

تا اینجا با معروفترین جاهای دیدنی قشم آشنا شدیم. اما جاذبه‌های این جزیره به همین موارد ختم نمی‌شوند، در ادامه به‌طور خلاصه با دیگر دیدنی‌های قشم آشنا خواهیم شد.

  • بندر لافت: در 22 کیلومتری شمال غربی مرکز جزیره قشم بندری به نام بندر لافت قرار دارد. در این بندر خانه‌های روستایی زیبا با مردمانی بومی و مهمان نواز دیده می‌شود. کوچه‌های باریک با بادگیرهای بلند، لنج‌ها و قایق‌ها، نخلستان‌های بلند و… جلوه و جذابیت خاصی به این منطقه داده است که بازدید از آنها خالی از لطف نیست.
روستای لافت قشم
  • درگهان: اگر درگهان را ندیدید هرگز از قشم بیرون نروید. درگهان قشم مجموعه‌ای گردشی با بازراهای متنوع و بسیار زیاد است. این مجموعه برای علاقه‌مندان به خرید بسیار جذاب است. در بازارهای این منطقه اجناس خارجی از جمله لباس، کیف و کفش و… با قیمنی منصفانه و تنوعی بالا به فروش می‌رسد. بنابراین حتما در برنامه سفر خود به قشم بازدید از درگهان را قرار دهید.
  • ژئوپارک قشم:  ژئوپارک به منطقه‌ای با ویژگی‌های بارز و خاص زمین‌شناسی گفته می‌شود. ژئوپارک قشم یکی از جاهای دیدنی قشم و از خاص‌ترین ژئوپارک‌های دنیا محسوب می‌شود که از سال 1385 هجری شمسی تا کنون تحت حمایت یونسکو نیز است. به دلیل بکر بودن این منطقه به شما توصیه می‌کنیم بازدید از این منطقه را از دست ندهید.
  • بام قشم: بام قشم در 25 کیلومتری مرکز جزیره و در بالاترین نقطه ژئوپارک قشم قرار دارد. با ایستادن بر فراز بام جزیره می‌توانید زیبایی‌های قشم از جمله جنگل حرا، دره تندیس‌ها و… را در یک نگاه تماشا کنید. اگرچه برای رسیدن به این منطقه باید مسیر طولانی را طی کنید ولی آرامش و زیبایی بالای بام ارزش پیمودن این مسیر را دارد.
  • کاسه سلخ: در 80 کیلومتری جنوبی‌ترین منطقه قشم مکانی عاری از هرگونه پوشش گیاهی وجود دارد که به آن کاسه سلخ می‌گویند. کاسه سلخ در روستای سلخ قرار دارد و در اثر منجمد شدن گدازه‌های جوشیده از زمین به وجود آمده و مکانی مناسب برای گرفتن عکس‌های بکر و مسحور کننده است.
  • پارک کروکودیل‌ها: یکی از هیجان‌انگیز‌ترین قسمت‌های سفر به قشم بازید از پارک کروکودیل‌ها است. این پارک در سال 1389 با هدف تکثیر و نگهداری کروکودیل‌ها راه اندازی شد و اکنون از مکان‌های دیدنی قشم به حساب می‌آید. برای بازدید از این پارک باید از مرکز قشم به سمت بزرگراه قشم-درگهان بروید، در میانه راه تابلو بزرگی از این پارک را خواهید دید.
  • روستای گوران: روستای گوران در غرب جزیره قشم واقع شده و نخلستان‌های فوق‌العاده زیبایی دارد. در این روستا کارگاه لنج سازی هم وجود دارد و شما می‌توانید هنر دست افراد را از نزدیک تماشا کنید. اگر در فصل پاییز به این روستا بروید، فوق‌العاده دیدنی و تماشایی است. این روستا را به عنوان موزه مردم شناسی هم می‌شناسند. چون که در این روستا با سبک زندگی و فرهنگ اهالی قشم بیشتر آشنا می‌شوید.
  • مقبره بی بی مریم: مقبره بی بی مریم یا محله تم سنیتی از دیگر جاهای جالب قشم است که حتما باید از آن دیدن کنید. قدمت این مقبره به سده هشتم هجری برمی‌گردد. معماری این مقبره بسیار زیباست. با وارد شدن به این مقبره می‎‌توانید تکه‌های قدیمی سفال و کاشی‌های کهن را از نزدیک ببینید. این مقبره در روستای تم سنیتی واقع شده است.
  • تنگه عالی محمد: تنگه عالی محمد در نزدیکی تنگه چاهکوه قشم واقع شده است. این تنگه جزو جذاب‌ترین جاهای دیدنی قشم به حساب می‌آید. این تنگه را به نام‌های تنگه آب نما یا تنگه سنگ آب هم می‌شناسند. این تنگه از نظر ظاهری خیلی شبیه تنگه چاهکوه قشم است. یادتان نرود که حتما دوربین عکاسی به همراه داشته باشید تا از شگفتی‌های این تنگه عکس‌های کم‌نظیری بگیرید.
  • پارک زیتون: قشم جاهای دیدنی زیادی دارد که یکی از بهترین آن‌ها پارک زیتون به حساب می آید. این پارک در دو کیلومتری جاده ساحل جنوبی قرار دارد. در این پارک امکانات رفاهی زیادی همچون سینما چهار بعدی، مسیر دوچرخه سواری، زمین فوتبال، کافه و رستوران وجود دارد.
  • روستای سهیلی: روستای سهیلی در بخش غربی جزیره قشم واقع شده است. اگر عاشق دیدن فرهنگ و آداب و روسم اهالی قشم هستید، رفتن به روستای سهیلی قشم را از دست ندهید. این روستا جزو معروف‌ترین روستاهای بوم‌گردی در قشم به حساب می‌آید. خانه‌های کاه‌گلی، رستوران‌های سنتی و موسیقی‌های سنتی این روستا برای هر گردشگری جذاب و خاص است.

دیدنی های قشم بسیار است که معرفی همه آنها در این نوشتار نمی‌گنجد، پس با اشاره ای کوتاه به دیگر جاهای دیدنی قشم به پایان این بخش می‌رسیم. از دیگر دیدنی های قشم می‌توان به قلعه پرتغالی‌ها، دشت بوخو، قلعه نادری و چاه‌های تلا اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به قشم

همانطور که می‌دانید جزیره قشم از مناطق گرمسیری است. بدیهی است که سفر درفصل تابستان به این جزیره به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه خواهد بود اما به دلیل دمای بالاتر از ۴۶ درجه سانتی گراد سفر به این جزیره توصیه نمی‌شود.

اما اگر از آبان ماه تا اردیبهشت ماه رهسپار این جزیره شوید بی‌گمان هوای مطلوبی را تجربه خواهید کرد و می‌توانید از تفریحات آبی قشم نیز لذت ببرید. در هوای خنک پاییز و زمستان سفر به قشم و بازدید از تنگه‌ها و دره‌ها و حتی قدم زدم در بازارها به مراتب دلچسب‌تر خواهد بود.

مسیرهای دسترسی به قشم

خوشبختانه مسیرهای دسترسی به قشم بسیار راحت و متنوع هستند؛ البته اگر با تور قشم به این جزیره سفر می‌کنید که دغدغه‌ای از بابت مسیر دسترسی به جزیره نخواهید داشت. شما می‌توانید به صورت هوایی و زمینی به این جزیره دیدنی سفر کنید که در ادامه مسیرهای مختلف را به شما خواهیم گفت:

  • مسیر اول: اگر می‌خواهید سفر هوایی داشته باشید باید از مبدا تهران، اصفهان یا دیگر شهرهایی که به سمت قشم پرواز دارند حرکت کنید و با یک پرواز حدود یک الی دو ساعته خود را به قشم برسانید.
  • مسیر دوم: در صورتی که به سفر با قطار علاقه داشته باشید باید مقصد خود را شهر بندرعباس انتخاب کنید. سپس از بندرعباس و از اسکله شهید حقانی در کمتر از یک ساعت به قشم بروید.
  • مسیر سوم: گزینه دیگری که پیش روی شما قرار دارد سفر با ماشین شخصی است. اگر می‌خواهید با خودرو شخصی سفر کنید باید ابتدا خود را به شهر بندرعباس برسانید، سپس از اسکله پل به قشم بروید.

معرفی بهترین هتل‌های قشم

برای اقامت در قشم با وجود هتل‌های پنج تا یک ستاره، هتل آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی نگرانی نخواهید داشت. با توجه به اینکه می‌خواهید در کدام قسمت شهر ساکن شوید و دسترسی به مراکز خرید برای شما مهم است یا اقامت در هتل‌های ساحلی را می‌پسندید انتخاب محل اقامت در این جزیره می‌تواند متفاوت باشد.

اگر می‌خواهید در نزدیکی بازار معروف قشم (درگهان) و مراکز خرید اقامت داشته باشید می‌توانید به هتل‌های ۳ ستاره‌ای نظیر هتل آلاله، هتل سینگو، هتل پرشین گلف، مارینا۲ و… بروید، این هتل را می‌توان بهترین هتل قشم از نظر نزدیک بودن به بازارها دانست. اگر مایل هستبد در هتل‌های ساحلی قشم اقامت کنید هتل ساحل طلایی، هتل خلیج فارس، هتل فولتون و هتل آرتا انتخابی مناسب است.

درپایان اگر خواهان اقامتی سنتی با حال و هوایی روستایی هستیىد؛ اقامتگاه‌های بوم گردی برای شما مهیاست. به‌علاوه با رزرو اقامتگاه قشم می‌توانید هزینه‌های سفر خود را تا حد زیادی کاهش دهید. در این اقامتگاه‌ها به دور از هیاهوی شهر در جزیره ساکن شوید. از جمله این اقامتگاه‌ها می‌توان به اقامتگاه بوم گردی خالو منصور، اقامتگاه ناخدا امینی، ساحل فردیس، بادلا و… اشاره کرد. لازم به ذکر است که اکثر اقامتگاه‌های بوم گردی در روستاهای جزیره قشم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین رستوران های قشم

سوغاتی‌ها و بازارهای جزیره قشم

پس از گشت و گذار در قشم و بازدید از جاهای دیدنی قشم زمانی که قصد بازگشت از این جزیره را داشتید می‌توانید با خرید انواع سوغاتی دست پر به شهر خود برگردید. در قشم با خرید انواع صنایع دستی مانند محصولات حصیری، انواع لباس‌های محلی و جنوبی، گلیم، خرما و رطب، نان محلی، صنایع دستی دریایی و ادویه مرغوب قشم عزیزانتان را خوشحال کنید.

برای خرید سوغاتی در قشم حتما نیاز نیست که به بازارهای قشم بروید در برخی جاهای دیدنی قشم هم می‌توانید از فروشگاه‌ها و ‌ غرفه‌های محلی خرید خود را انجام دهید.

بازار های قشم

یکی از اهداف گردشگرانی که جزیره قشم را برای سفر انتخاب می‌کنند خریدی مقرون به صرفه است. از مهمترین مراکز خرید قشم می‌توان به بازار درگهان اشاره کرد؛ این بازار چندین پاساژ معروف را در خود جای داده است.

یکی از پاساژ‌های معروف بازار درگهان پاساژ نخل بوده که برای خرید لباس‌های زنانه مجلسی مناسب است. اما اگر می‌خواهید کیف و کفش بخرید به پاساژ اطلس بروید. در پاساژهای زمرد و دو دلفین هم انواع لباس‌های بچه گانه و لوازم آرایشی را می‌یابید. در پاساژ دریا نیز می‌توانید در تنوعی کم نظیر انواع لباس‌های زنانه و مردانه را خریداری کنید. از دیگر مراکز خرید قشم می‌توان به سیتی سنتر ۲ و پردیس اشاره کرد. تنوع اجناس موجود در بازارهای قشم به حدی است که با گشتی حتی کوتاه در این بازارها دست خالی از سفر بر نمی‌گردید.

بنابراین اگر از خرید و بازارگردی لذت می‌برید، سفر به قشم برای شما خاطره‌انگیز خواهد بود. زیرا علاوه‌بر بازدید از جاهای دیدنی قشم، می‌توانید تفریحات بسیار و همچنین خریدی خوب را تجربه کنید. در بازارهای این جزیره اجناسی باکیفیت با قیمتی مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌شود. بنابراین سفر به این جزیره را از دست ندهید.

اگر برای برنامه‌ریزی سفر وقت کافی ندارید تا ترجیح می‌دهید از استرس‌های خرید بلیط، اجاره ویلا، رزرو هتل و… دور باشید، سری به بخش تور قشم در همین صفحه بزنید. در این بخش تورهای قشم موجود در ایرانگرد را می‌توانید مشاهده کرده و اقدام به خرید کنید.

اگر تجربه سفر به جزیره قشم را نداشتید امیدواریم این نوشتار برای شما مفید بوده باشد و اگر به قشم سفر کردید تجربه یا اطلاعات دیگری از این جزیره زیبا دارید لطفا تجربیات و نظرات خود را در زیر این نوشتار با ما و دیگر همراهان ایرانگرد سهیم شوید.

جزیره
مرکز خرید
بازار
قلعه
جنگل
بندر
0 از ۵ / 8 امتیاز
تورهای قشم
متاسفانه توری برای قشم پیدا نکردیم:(
بقیه تورها را ببینید یا برای تورهای این مقصد هشدار ثبت کنید.

مجری تور هستید؟ به ایرانگرد بپیوندید.
ویلا، آپارتمان و هتل های قشم و اطراف آن
متاسفانه در این مقصد اقامتگاهی برای نمایش نداریم ^_^
با ثبت درخواست رزرو میتوانیم در اسرع وقت در این مقصد یا نزدیک به آن اقامتگاهی برایتان پیدا کنیم.

صاحب اقامتگاه هستید؟ به ایرانگرد بپیوندید.
سوالات متداول

چه زمانی به قشم سفر کنیم؟

پاییز، اواخر زمستان و اوایل بهار بهترین زمان برای سفر به این جزیره زیباست.

بهترین جاهای دیدنی قشم کدامند؟

از زیباترین دیدنی‌های قشم می‌توان به دره ستارگان، جنگل حرا، غار خربس، دره تندیس‌ها، تنگه چاهکوه، غارنمکدان، بندر لافت،ژئوپارک قشم، درگهان، کاسه ملخ و... اشاره کرد.

در قشم چه تفریحاتی را می‌توانیم تجربه کنیم؟

غواصی، پاراسل، شاتل سواری، فلای بورد، بنانا سواری، جت اسکی، قایق سواری و اسکی روی آب از تفریحات آبی قشم هستند.

بهترین هتل‌های قشم کدام هتل‌ها هستند؟

هتل ساحل طلایی، هتل خلیج فارس، هتل فلتون، هتل سینگو، هتل مارینا2، هتل آلاله و هتل پرشین گلف از هتل‌های خوب جزیره قشم هستند.
نقد و بررسی
نقد و بررسی قشم
سهولت دسترسی
پوشش اینترنت
حمل و نقل عمومی
سطح امکانات
تمیزی مقصد
سپر
می‌خواهم بروم
نوشته شده در 1400,4,7

من علاقه زیادی به دیدن جاهای دیدنی جزیره قشم دارم، اما قبلش دوست دارم که تمام مکان‌های دیدنی را بدونم کجاست که وقتی رفتم، از دیدن جایی غافل نشم. کسی رفته که همه‌جای قشم را از نزدیک دیده باشه و تمام دیدنی‌های قشم را بشناسه؟

vahid
اینجا بوده‌ام
نوشته شده در 1400,4,9

من در قشم لیدر هستم و تمام مسافرانی که میاند را می‌برم همه جای قشم را ببینند. در این جزیره، دره ستارگان هست که دره خیلی قشنگیه، حتماً برای دیدن این دره برید.

مریم سورانی
اینجا بوده‌ام
نوشته شده در 1400,5,2

من در قشم به سد گوران رفتم، سد خیلی جالبی هست چون مردم در اون‌جا مشغول ساختن قایق و لنج هستند و زرتشیان بسیاری در سد گوران زندگی می‌کردند. به‌نظرم جای جالبیه چون با روش ساختن لنج و قایق آشنا میشید.

پرسش و پاسخ
پاسخ پرسش‌های خود را از مشاوران آشنا به منطقه بگیرید.
سوال جدیدی بپرسید
امتیاز 0 از 5 / 8 امتیاز
سهولت دسترسی
پوشش اینترنت
حمل و نقل عمومی
سطح امکانات
تمیزی مقصد
آیا این صفحه برای شما مفید بود؟