سفر به قشم: راهنمای سفر 3 روزه به قشم + معرفی دیدنی ها

سفر به قشم

سفر به قشم، سفر به زیبایی‌های بکر و شگفت انگیزی است که تماشای آن پایانی ندارد. شاید شما نیز با شنیدن نام جزیره قشم به یاد بازارها و اجناس با کیفیت و ارزان آن بیفتید؛ اما وقت آن رسیده که نگاه خود را به این جزیره اعجاب انگیز تغییر دهید. بهتر است یک برنامه سفر به قشم با هدف دیدن زیبایی‌های طبیعت آن بریزید تا نگرش شما به این جزیره بکر و دیدنی برای همیشه تغییر کند. اگر تمایل دارید درباره جزیره قشم بیشتر بدانید و با جاذبه‌های گردشگری آن بیشتر آشنا شوید با تا انتهای این مطلب همراه باشید.

سفر به قشم

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره تنگه هرمز و کشور ایران شناخته می‌شود که در استان هرمزگان قرار گرفته است. این جزیره توسط جزایر لارک، هنگام، ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک محاصره شده و اغلب مسافرین در سفر به قشم بازدید از برخی از این جزایر را نیز در برنامه سفری خود قرار می‌دهند.

قدیمی‌ترین نشانه‌های زندگی و سکونت در این جزیره به دوران پیش از اسلام و سلطنت مادها می‌رسد و با ورود اسلام به کشور ایران، این جزیره حکومت‌ شاهان مختلفی را از آل‌بویه و مغولان و… تجربه کرده است. با ورود اروپاییان به کشور ایران از طریق خلیج فارس، پرتغالی‌ها در قشم سکونت گزیدند و برای سال‌های زیادی به این منطقه حکومت کردند.

فاصله تهران تا بندرعباس 1276 کیلومتر است که از راه زمینی چیزی در حدود 14 تا 19 ساعت به طول خواهد انجامید و سفر دریایی بندرعباس تا قشم نیز چیزی در حدود 1 تا 2 ساعت از وقت شما را خواهد گرفت. این در حالی است که سفر به قشم با هواپیما از شهر تهران به فرودگاه قشم، تنها به یک ساعت و نیم زمان نیاز دارد و در فرودگاه می‌توانید با یک تاکسی یا اجاره ماشین به اقامتگاهی که رزرو کرده‌اید برسید.

راهنمای سفر به قشم

قشم

برنامه سفر به قشم، سفری 3 روزه

سفر به قشم، سفر به جزیره‌ای از جاهای عجیب و ناشناخته، مکان‌های تاریخی اعجاب انگیز، دریا و سواحل زیبا و بازارهای مملو از خریدار است. شما در این منطقه گردشگری زیبا می‌توانید علاوه بر تجربه یک خرید عالی، از جاهای دیدنی قشم نیز بازدید کنید.

اگر تا به حال به قشم سفر نکرده‌اید و فرصت زمان کمی را می‌توانید در این جزیره بگذرانید یا با تور قشم سه روزه به این جزیره سفر می‌کنید، توصیه می‌کنیم که برای هر روز از اقامت خود برنامه مناسبی داشته باشید تا به خوبی بتوانید زیبایی‌های آن را ببینید. چرا که بسیاری از گردشگران پس از بازگشت خود از سفر قشم اعتراف می‌کنند که به دلیل تنوع جاذبه‌ها و عدم اطلاعات کافی درباره آن تنوانسته‌اند به اندازه کافی لذت ببرند و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری مهم را از دست داده‌اند.

راهنمای سفر به قشم توصیه می‌کند که به جای گذراندن مدت زیادی از زمان خود در بازارهای گوناگون و خرید کردن، بخش عمده‌ای از برنامه خود را به گردش و تفریح در این جزیره اختصاص دهید. چرا که با دیدن طبیعت زیبای‌ قشم از سفر خود لذت بیشتری را خواهید برد. اگرچه برای گردش تمامی جاذبه‌های جزیره قشم به یک هفته تا 10 روز زمان نیاز است؛ اما با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید از زیباترین و بهترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه بازدید کنید. اگر اطلاعات و تجربه کافی برای برنامه ریزی سفر 3 روزه به قشم ندارید می‌توانید از پیشنهاد ایرانگرد استفاده کنید.

روز اول سفر به قشم: بازدید از دره ستارگان، غار خربس و جنگل حرا

  • دره ستارگان: به جرات می‌توان گفت که دره ستارگان یکی از زیباترین و اعجاب انگیزترین جاذبه‌‎های گردشگری جزیره قشم است که به هیچ عنوان نباید آن را از دست داد. این منطقه توریستی شهرت و آوازه جهانی خود را مدیون صخره و کوه‌هایی است که در اثر باران‌های سیل‌آسا، طوفان و دیگر تغییرات آب و هوایی دستخوش تغییر شده‌اند و شکل‌های عجیب و غریبی به خود گرفته‌اند. وجه تسمیه دره ستارگان به باور مردم محلی این منطقه باز می‌گردد که معتقدند این اشکال در اثر برخورد یک ستاره به این قسمت شکل گرفته و پس از غروب خورشید، ارواح و جنیان در آن زندگی می‌کنند. این منطقه گردشگری به دلیل دوری از شهر و نبود برق تا قبل از تاریکی هوا از گردشگران خود استقبال می‌کند به همین دلیل بازدید از دره ستارگان را به شب موکول نکنید.

    دره ستارگان ژئوپارک

    دره ستارگان (عکس: محمد محمدی)

  • غار خربس: اگر به تاریخ و بازمانده‌های آن علاقه دارید حتما بازدید از غار خربس مو را بر تن شما سیخ خواهد شکرد. این غار که شامل تعداد زیادی حفره بزرگ و کوچک است، در زمان ساسانیان به عنوان پناهگاهی برای مردم به شمار می‌رفت که سعی داشتند با استفاده از کنده‌کاری بر روی سنگ، محیط زندگی خود را زیباتر کنند.

    جاهای دیدنی قشم

    غار خربس (عکس: امین مطلق)

  • جنگل حرا قشم: یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی جزیره قشم، جنگل حرا است که بازدید از آن را باید در برنامه سفر به قشم قرار دهید. درختان این جتگل در آب‌های شور دریا رشد کرده‌اند و توانسته‌اند علی‌رغم نمک بیش از حد آب، خود را در این منطقه سازگار کرده و نمک آب را دفع کنند. بازدید از جنگل حرا یکی از بهترین و زیباترین خاطرات سفر اکثر گردشگران است پس توصیه می‌شود که آن را از برنامه گردشگری خود حذف نکنید. اگر زمان اضافه ب دست آوردید بازدید از ژئو پارک قشم را نیز از دست ندهید.

    جنگل حرا قشم

    جنگل حرا (عکس: جواد غلام‌پور)

روز دوم سفر به قشم: بازدید از جزایر ناز، هنگام و هرمز

در اطراف جزیره قشم، جزایر کوچک اما زیبا و اعجاب‌انگیز زیادی وجود دارد که مشابه آن در کشورهای دیگر نیز به سختی پیدا می‌شود. جزایر هرمز، ناز، هنگام از بهترین و پرطرفدارترین جزایری هستند که مسافریم تمایل به بازدید از آنها در سفر قشم خود دارند.

  • جزایر ناز: این جزیره در قسمت شرقی قشم دارد که از صخره‌هایی با ارتفاع 5 تا 10 متر ساخته شده و تنها در مدت کوتاهی از روز با پایین آمدن آب دریا امکان ورود به این جزیره میسر است.

    دیدنی های قشم

    جزایر ناز (عکس: امین)

  • جزیره هرمز: بدون شک یکی از زیباترین جزایر ایران جزیره رنگارنگ هرمز است. برخی آن را بهشت زمین‌شناسان می‌دانند. کانی‌ها و سنگ‌های رنگارنگ و ساحل درخشان هرمز باعث می‌شود که هر گردشگری اعتراف کند که تا به حال جایی به زیبایی هرمز ندیده‌ است.

    هرمز قشم

    هرمز (عکس: اکبر نعمتی)

  • جزیره هنگام: یکی دیگر از جزایری که ارزش قرار گرفتن در برنامه سفر قشم گردشگران را دارد، جزیره هنگام است. اگر به تماشای دلفین‌ها علاقه دارید و دوس دارید شنای دسته جمعی آنها را در دریا ببنید حتما یک روز از سفقر قشم خود را به جزیره هنگام اختصاص دهید.

    جاهای دیدنی قشم

    جزیره هنگام (عکس: آرش حاجی خانی)

روز سوم سفر به جزیره قشم: از تفریحات آبی تا خرید

مگر می‌شود به جزیره زیبای قشم سفر کرد و چند ساعتی را در دریای زیبای آن نگذراند؟ ساحل زیبای قشم سالیانه میزبان میلیون‌ها مسافر از سرتاسر کشور است که تمایل دارند با نشستن در ساحل و بازی‌های آبی لذت سفر قشم خود را دو چندان کنند. از بهترین تفریحات آبی قشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غواصی
  • پاراسل
  • پارک آبی قشم
  • فلای بورد
  • اسکوتر زیردریایی
  • اسکی روی آب

مگر می‌شود به جزیره قشم سفر کرد و از اجناس خارجی و ارزان‌قیمت آن خرید نکرد؟بعدازظهر زمان مناسبی است ک شما به تمامی مراکز قشم سری بزنید و  برای خود و خانواده‌تان سوغاتی بخرید. معروفت‌ترین بازارهای قشم را در ادامه به شما معرفی خواهند شد.

امروزه بازارهای بسیار بزرگ و شیکی در قشم احداث شده که برای شما خریدی راحت و لذت‌بخش را به همراه خواهد داشت. از بهترین بازارهای قشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیتی‌سنتر قشم: میدان امام قلی خان
  • بازار بندر درگهان قشم
  • پاساژ دو دلفین قشم: درگهان خیابان ناخدا
  • مرکز خرید مرجان قشم: بلوار ولیعصر، چهارراه پردیس

با توجه به موقعیت جغرافیایی قشم و شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب آن، بهترین زمان سفر به قشم، ماه‌های سرد و خنک سال به خصوص دی و بهمن است. گاهی دما در این وقت از سال به 16 درجه‌سانتی‌گراد نیز می‌رسد و شما می‌توانید در چله زمستان با لباس‌هایی تابستانی در جزیره قشم به تفریح  و خرید مشغول شوید.

تابستان‌های جزیره قشم بسیار گرم و طاقت‌فرساست و هر کسی تحمل دمای بالای 40 درجه آن را ندارد. به همین دلیل بازارهای قشم خلوت‌تر و قیمت‌های مناسب‌تر از فصول سرد سال است. پس اگر به قصد خرید به قشم سفر می‌کنید برنامه خود را به فصول گرم سال منتقل کنید.

اگر بیش از ۳ روز را برای سفر در نظر گرفته‌اید بد نیست سری هم به روستای لافت، تنگه چاهکوه، سد گوران، بام قشم، کاسه سلخ و پارک کروکودیل‌ها بزنید.

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم

رستوران های قشم

یکی از جاذبه‌های گردشگری دیگری که در جزیره قشم وجود دارد، امتحان کردن غذاهای محلی و خوشمزه آن است که توسط آشپزهای زبده پخته و آماده می‌شود. اکر به غذاهای تند یا دریایی علاقه چندانی ندارید، می‌توانید از دیگر غذاهای بین‌المللی که در رستوران طبخ می‌شود امتحان کنید. در این قسمت تصمیم داریم بهترین رستوران های‌ قشم را به شما معرفی کنیم:

  • رستوران قلعه: این رستوران در نزدیکی قلعه پرتغالی‌ها قرار گرفته و دارای دو سالن سرپوشیده است. منو این رستوران شامل خوراک صدف، کوسه و ماهی‌های مرکب است که در همان روز صیر می‌شوند.
  • رستوران حاج غفور: شهرت و محبوبیت رستوران حاج غفور مرهون قلیه ماهی‌های خوشمزه‌ای است که برای مهمانان خود سرو می‌کنند. در این رستوران که دکوراسیون داخلی زیبا و مناسبی دارد علاوه بر قلیه ماهی دیگر غذاهای دریایی نیز سرو می‌شود. این رستوران در بلوار خلیج فارس شرقی در کنار مسجد شیخ حاجی رمضان واقع شده است.
  • رستوران نعیم: اگر به غذاهای دریایی علاقه ندارید یا می‌خواهید در رستورانی غذا بخورید که علاوه بر غذای دریای غذاهای غیر دریایی نیز سرو می‌کنند، رستوران نعیم برای شما بسیار مناسب است. این رستوران با دکوراسیون جالب و دل‌انگیز خود یکی از متنوع‌ترین منوهای موجود در جزیره قشم را دارد. اگر چه این رستوران به دلیل میگوهای پفکی خود معروف است اما استیک و انواع خوراک آن نیز مورد اسقبال گردشگران قرار می‌گیرد. رستوران نعیم در میدان امام قلی خان، جنب شهرک ساحلی، طبقه همکف قرار دارد.
  • رستوران خاله: به جرا می‌توان گفت که یکی از بهترین فست‌فودها و غذاهای جوان‌پسند در رستوران خاله سرو می‌شود انواع سنبوسه، فلافل و ساندویچ‌های ماهی در این رستوران وجود دارد و محیط جذاب آن به شما احساس راحتی می‌دهد.

اجاره ماشین در قشم

مسیرها و روش‌های مختلفی جهت مسافرت به جزیره قشم وجود دارد که باعث می‌شود هر فردی بر اساس بودجه، زمان و علایق خود یکی از این مسیرها را انتخاب کند. بهترین و راحت‌ترین روش این است که برنامه سفر خود را با هواپیما برنامه‌ریزی کنید تا در عرض چند ساعت به مقصد برسید و در راه خسته نشوید.

با این حال برخی به دلیل هزینه بالا هواپیما ترجیح می‌دهند این مسیر را به صورت زمینی از طریق اتوبوس و یا قطار تا شهر بندرعباس طی کرده و باقی راه را با کشتی و لنج‌های مخصوص بروند. از طرفی برخی از افراد ترجیح می‌دهند که با ماشین شخصی خود به این جزیره سفر کنند تا راحتی بیشتری داشته باشند و نیازی به اجاره ماشین در قشم و یا گرفتن تاکسی نباشد.

با این حال به نظر می‌رسد که بهترین و راحت‌ترین کار سفر به جزیره قشم از طریق هواپیماست. شما می‌توانید با هزینه نسبتا کم یک ماشین اجاره کنید و تمام جزیره را با آن بگردید. اگر در هتل اقامت دارید اکثر این مراکز می‌توانند شما را به مراکز معتبر اجاره ماشین در قشم متصل کنند. در غیر این صورت می‌توانید درخواست اجاره ماشین را در مراکز آنلاین اجاره ماشین در قشم نظیر بدهید.

 اقامتگاه ها و هتل های قشم

اگر می‌خواهید ارزان‌ترین سفر به قشم را داشته باشید می‌توانید برنامه سفر به قشم خود را در ماه مرداد و شهریور برنامه‌ریزی کنید. مسافرت به قشم در تعطیلات عید نوروز، یکی از پرطرفدارترین سفرهای ایرانیان در این ایام است که با آب و هوای نسبتا خنک خود، می‌تواند بهترین گزینه برای سفر نوروزی شما باشد. البته اگر در این زمان به قشم سفر می‌کنید و به فکر اقامت در بهترین هتل قشم هستید باید از یک الی دو ماه قبل برای رزرو هتل اقدام کنید.

خوشبختانه جزیره قشم نسبت به سالیان گذشته تغییرات بسیار زیادی کرده و  اقامتگاه ها و هتل‌های بسیار مناسبی برای تمامی سلایق در آن احداث شده است. رزرو اقامتگاه قشم به جای رزرو هتل می‌توانید به میزان قابل توجهی هزینه‌های سفر شما را کاهش دهد.

از بهترین هتل‌های قشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل دیانا: بلوار آزادگان، نبش میدان شهدای گمنام
  • هتل آرام: لوار ولیعصر، نرسیده به چهارراه پردیس
  • هتل آسماری: بازار قدیم، میدان پاسداران
  • هتل سورینت: میدا گلها
  • هتل فولتون: میدان استقلال، بزرگراه خلیج فارس
  • هتل ارم قشم: بلوار آزادگان، روبروی شیلات

در این مطلب تمامی اطلاعات لازم درباره راهنمای سفر به قشم با شما در میان گذاشته شد و از تمامی جوانب به مسائل یک گردشگر در جزیره زیبای قشم پرداختیم. از بهترین و زیباترین جاذبه‌های جزیره قشم گرفته تا بهترین مکان‌ها برای غذا خوردن و تفریحات آبی در این مطلب به به خوبی بررسی شده است. فراموش نکنید که اگر هنگام سفر اغلب وسیله‌ای را جامی‌گذارید حتما سری به پست کاملترین چک لیست سفر بزنید تا دیگر در سفر وسیله‌ای را فراموش نکنید. نظر شما درباره بهترین جاذبه‌های شهر قشم چیست؟ اگر مکان‌های جذاب دیگری را می‌شناسید که ارزش بازدید دارد حتما در بخش نظرات به ما و سایر همراهان ایرانگرد معرفی کنید.

امتیاز ۴.۲ از ۵ – ۲ رای
spinner در حال ثبت رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو تور گردشگری از ایرانگرد