ورود / ثبت نام

جزایر ناز قشم: راهنمای سفر (1402) + عکس و تور

اولین نفری باشید که نقد و بررسی می‌کنید

جزایر ناز که در چند کیلومتری جزیره زیبای قشم واقع شده، یکی از زیباترین عجایب هفتگانه منطقه قشم به شمار می‌آید. این منطقه توریستی در استان هرمزگان قرار دارد و با دریای نیلگون خلیج فارس و دریای عمان محصور شده است. اکثر افرادی که به جزیره قشم سفر می‌کنند، بازدید از جزیره ناز قشم را نیز در برنامه سفر خود قرار می‌دهند. زیرا این جاذبه یکی از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی قشم است. پس اگر شما نیز دوست دارید با این جزیره مسحور کننده آشنا شوید و در سفر بعدی خود به قشم از آن بازدید کنید؛ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

فهرست مطلب:

جزایر ناز کجاست؟

جزایر ناز قشم از نظر جغرافیایی در قسمت جنوب شرقی جزیره قشم قرار گرفته است و با طبیعت زیبا و متفاوتی که دارد گردشگران و طبیعت دوستان زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. این جزایر چیزی در حدود یک کیلومتر از ساحل ناز فاصله دارند و با دیواره‌های سنگی با ارتفاعی بین 5 تا 10 متر محاصره شده‌اند.

جزایر ناز بخشی از ژئوپارک قشم محسوب می‌شود و به گفته کارشناسان و مردم محلی، ماهی‌گیران قدیمی در گذشته از این جزایر و ساحل آن برای استراحت خود استفاده می‌کردند. به نظر می‌رسد که افراد محلی در این جزیره زندگی نمی‌کنند این مساله باعث شده که بکری و طبیعی بودن آن تا حد زیادی نسبت به دیگر جزایر همجوار خود حفظ شود. شاید برای شما نیز جالب باشد که ساحل ناز بر خلاف سایر سواحل جزایر قشم و اطراف آن از ماسه تشکیل نشده و کاملا سنگی و مسطح است. خلوت و سکوت حاکم بر جزایر ناز و صدای برخورد موج‌های خروشان با صخره‌ها از گوش‌نوازترین جذابیت‌های این منطقه به شمار می‌رود.

جزایر ناز قشم (عکس: محمد فرهادی)

شگفتی‌ها و دیدنی‌های جزایر ناز

زیبایی موجود در جزایر ناز، مرهون بکر بودن طبیعت جزیره‌ها و متفاوت بودن آن است. سفر به جزیره ناز قشم به شما این امکان را می‌دهد که مسیری به طول یک کیلومتر را در دریا پیاده‌روی کنید بدون اینکه خیس شوید. با شروع جزر دریا، مسیر باریکی از ساحل ناز به سمت جزایر باز می‌شود و به مسافرین اجازه ورود به جزیره را می‌دهد. مطمئنا راه رفتن در جایی که تا چند ساعت پیش دریا وجود داشته تجربه منحصر به فرد و جالبی است و شما احساس می‌کنید که فرشی از جنس شن‌های جواهر نشان برای شما پهن شده تا شما را به این جزیره سحرآمیز همراهی کند.

سکوی صخره‌ای جزیره از دیگر زیبایی‌های جزایر ناز است که با قرار گرفتن بر روی آن می‌توانید مناظر خارق‌العاده‌ای از تنگه هرمز، جزیره لارک و دریای نیلگون خلیج فارس را به تماشا بنشینید و ساحل درخشان جزیره را از بالا ببنید که در زیر نور آفتاب به شما چشمک می‌زند. با نگاه کردن به دریای زیبا و فریبنده عمان، شنیدن صدای گوشنواز موج‌ها که یکی پس از دیگری در سکوت مطلق بر دیواره جزیره کوبیده می‌شود و استشمام هوای تازه و پر از اکسیژن، وجود شما از هر انرژی منفی و استرس دور خواهد شد و شما را به فردی آرام و بی‌دغدغه تبدیل خواهد کرد.

سواحل جزایر ناز (عکس: ساچی)

تفریح در جزیره ناز قشم

به دلیل فاصله جزایر ناز تا قشم که بسیار کوتاه است و استقبال بی‌نظیر گردشگران از این جزیره، تفریحات جذابی در این منطقه برای مسافرین فراهم شده تا لذت سفر به این منطقه را برای آنها افزایش دهند و خاطره خوبی را در ذهن‌شان رقم بزنند.

بهترین تفریح را می‌توان پیاده‌روی در این منطقه دانست. شما می‌توانید با پیاده روی در سواحل ناز و تماشای مناظر زیبا و آرامش‌بخش، سرشار از حس آرامش شوید و روح خسته خود را صیقل دهید. راه رفتن در کنار ساحل و تماشای جزیره ناز قشم و تماشای دریا بر فراز ارتفاعات صخره‌های جزیره می‌تواند چشمان هر بیننده خوش‌ذوقی را نوازش کند و او را از هرگونه انرژی منفی و فشارهای روانی برهاند.

به‌علاوه هر گردشگر بر اساس بودجه خود می‌تواند تفریحات مناسبی را انتخاب کند؛ پس بیایید نگاهی به تفریحات این منطقه بیندازیم:

  • اسب سواری و شتر سواری: همیشه اسب سواری کردن در کنار ساحل لذت‌ بیشتری را به شما منتقل می‌کند. خرامان گام برداشتن اسب و زیبایی آن می‌تواند نوعی از ریلکس کردن در این ساحل زیبا باشد و علاوه بر آن فرصت‌های زیبایی برای عکاسی به شما بدهد. شتر سواری در ساحل نیز تجربه جالب و متفاوتی است که احتمالا برای اولین بار می‌توانید آن را در ساحل جزیره ناز تجربه کنید.
  • پاراگلایدر: پاراگلایدر که به آن چتر بال نیز می‌گویند نوعی ورزش تفریحی و هیجان انگیز است که در جزیره ناز انجام می‌شود. در این ورزش شما با استفاده از نیروی باد به سمت بالا کشیده می‌شوید برای چند دقیقه‌ای بر فراز جزیره و دریای آبی پرواز خواهید کرد. اگر از ارتفاع نمی‌ترسید و عاشق تجربه تفریحات مهیج هستید حتما پاراگلایدر را امتحان کنید. لازم به ذکر است که این تفریح نیاز به کفش مخصوص و بادگیر دارد و در مقایسه با دیگر تفریحات موجود در جزیره ناز هزینه بیشتری طلب می‌کند.
  • آفرود سواری: یکی از تفریحات مورد علاقه گردشگران در این جزیره آفرود سواری با ماشین‌های لوکس و خارجی محلی‌هاست. شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کم به ماشین سواری هیجان انگیز در ساحل این جزیره زیبا بپردازید.
  • قایق‌سواری و جت اسکی: این تفریحات دریایی که در جزایر دیگر خلیج فارس مانند تفریحات آبی قشم به راحتی در دسترس گردشگران است، در این جزیره نیز تعبیه شده تا هر آنچه شما برای خوش گذراندن در این جزیره نیاز دارید آماده و مهیا باشد.

جاهای دیدنی نزدیک به جزایر ناز

اگرچه بازدید از جزیره ناز قشم و دل کندن از طبیعت ساده و در عین حال مسحور کننده آن کار ساده‌ای نیست، اما اگر بخواهید تمام زمان خود را در این جزیره باشید فرصت دیدن زیبایی‌های دیگر را از دست خواهید داد. به همین دلیل توصیه می‌شود پس از گذراندن چند ساعت در این جزایر از دیگر جاذبه‌های گردشگری نزدیک نیز دیدن کنید تا لذت سفر خود را دو چندان کرده باشید. در ادامه بهترین و زیباترین جاهای دیدنی نزدیک به این منطقه را معرفی می‌کنیم.

  1. دره ستارگان: به جرات می‌توان گفت که یکی از اعجاب انگیزترین مناطق قشم دره ستارگان آن است. سنگ‌ها و صخره‌های موجود در این منطقه در اثر وزش باد و باران‌های شدید اشکال عجیب و غربی به خود گرفته‌اند که موجب شده مردم محلی علت به وجود آمدن آن را برخورد ستاره به زمین بدانند و آن را دره ستارگان بنامند. این منطقه چشم‌انداز‌های زیبایی برای عکاسی به شما خواهد داد و تماشای اشکال ناموزون آن برای چشمان کنجکاو گردشگران سیرایی ندارد. این مجموعه یک موزه سنگ نیز دارد که در آن سنگ‌های زیبای این منطقه در آن نگهداری می‌شوندو بازدید از آن نیز خالی از لطف نیست.
  2. غار خربس: اگر به مکان‌های تاریخی علاقه‌مند هستید و دست دارید نحوه زندگی مردمان قدیم در جزیره قشم را ببینید حتما از غار خربس دیدن کنید. این غار که دارای سوراخ‌های کوچک و بزرگ و بهم پیوسته است در زمان ساسانیان به عنوان پناهگاه مردم استفاده می‌شده است. آثار به جای مانده روی دیواره غارها نشان از تمدن و هنر سنگ تراشی ایرانیان می‌دهد که به زیبایی محیط زندگی خود اهمیت می‌دادند.
  3. تنگه چاهکوه: این تنگه در نزدیکی جزیره ناز و در جنوب غرب روستای چاهکوه شرقی قرار دارد. این تنگه بریدگی‌های بسیار زیبایی دارد. به طوری که چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد. صخره و تندیس‌های این تنگه هم کاملا به صورت طبیعی شکل گرفته‌اند.
  4. صخره خرچنگ‌ها: از دیگر دیدنی‌های نزدیک به جزایر ناز می‌توان به صخره خرچنگ‌ها اشاره کرد. این صخره یک مکان آرام و بدون هیاهو است و شما چند ساعتی را می‌توانید در آرامش سپری کنید. زیبایی این صخره بسیار بالاست و مکانی مناسب برای عکاسی هم محسوب می‌شود. دلیل نام‌گذاری آن هم به دلیل وجود داشتن خرچنگ‌های ساحلی است.  
  5. دره مجسمه‌ها: این دره از نظر شکل و ظاهر تقریبا شبیه دره ستارگان است. دره مجسمه‌ها در جزیره قشم در نزدیکی جزیره ناز قرار دارد. این دره در مقایسه با دره ستارگان وسعت بیشتری داد. صخره و سنگ‌های این دره هم بر اثر فرسایش به شکل تندیس و مجسمه‌های زیبا به چشم می‌خورند. 
  6. جنگل حرا: این جنگل بین جزیره قشم و بندر خمیر قرار دارد. این جنگل حدود 200 کیلومتر مربع وسعت دارد و جزو زیباترین جاذبه‌های طبیعی جزیره قشم محسوب می‌شود. این جنگل شامل درختانی می‌شود که بخشی از آن‌ها در آب قرار گرفته‌اند وچشم‌انداز زیبایی از فاصله دور دارند. 
  7. غار نمکدان: از دیگر دیدنی‌های نزدیک به جزیره ناز می‌توان به غار نمکدان قشم اشاره کرد. غار نمکدان در فاصله 100 کیلومتری از شهر قشم قرار دارد. این غار در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده و جزو عجایب هفت گانه جزیره قشم محسوب می‌شود.

در نهایت یادتان نرود که حتما دوربین عکاسی به همراه خود داشته باشید تا از دیدنی‌های جزیره ناز و قشم عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید. به علاوه حتما غواصی در آب‌های نیلگون خلیج فارس را تجربه کنید.

بهترین فصل سفر به جزیره ناز قشم

از آنجا که فاصله جزایر ناز تا قشم زیاد نیست و از نظر جغرافیایی در یک منطقه هستند، به جرات می‌توان گفت که این منطقه دارای آب و هوای بسیار گرمی است. تحمل کردن هوای جزیره قشم و جزایر اطراف آن در روزهای گرم تابستان از پس هر کسی برنمی‌آید و ممکن است بر کیفیت سفر و خوش‌گذرانی شما تاثیر منفی داشته باشد. به همین دلیل بهترین زمان سفر به جزیره ناز قشم، فصول سرد سال یعنی از ماه آبان تا اواسط فروردین است.

اگرچه در این محدوده زمان قیمت تور قشم بالاتر است و تعداد مسافر بیشتری در این جزایر وجود دارد، اما به نظر می‌رسد که ارزش تحمل نکردن هوای داغ تابستانی و لذت بردن از هوای بهاری در فصل زمستان را دارد. فصل بهار به خصوص ماه فروردین و اردیبهشت نیز نسبت به تابستان از دمای مطبوع و قابل تحملی برخوردار است و شما می‌توانید در این زمان نیز به این مناطق سفر کنید.

اگر تمایل به تجربه سفر گروهی با تور را هم دارید، می‌توانید تورهای طبیعت گردی سایت ایرانگرد را مشاهده و رزرو کنید. تمامی تورهای نمایش داده شده در این سایت قابل اعتماد هستند و مجریان آنها آموزش دیده و مجوز رسمی دارند. برای خرید تور کافیست از سایت کمک بگیرید. 

پیاده‌روی در ساحل ناز و تماشای چشم‌اندازهای نفس گیر و جذابی که این جزیره با صخره‌های مرتفع خود به شما می‌دهد، بهترین جذابیت این ناحیه است و سالانه پردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. نظر شما درباره این منطقه گردشگری چیست؟ شما می‌توانید تجربیات و نظرات خود را درباره جزایر ناز با ما و سایر همراهان ایرانگرد در میان بگذارید.

جزیره
اولین نفری باشید که نقد و بررسی می‌کنید
تورهای جزایر ناز
متاسفانه توری برای جزایر ناز پیدا نکردیم:(
بقیه تورها را ببینید یا برای تورهای این مقصد هشدار ثبت کنید.

مجری تور هستید؟ به ایرانگرد بپیوندید.
ویلا، آپارتمان و هتل های جزایر ناز و اطراف آن
متاسفانه در این مقصد اقامتگاهی برای نمایش نداریم ^_^
با ثبت درخواست رزرو میتوانیم در اسرع وقت در این مقصد یا نزدیک به آن اقامتگاهی برایتان پیدا کنیم.

صاحب اقامتگاه هستید؟ به ایرانگرد بپیوندید.
نقد و بررسی
نقد و بررسی جزایر ناز
سهولت دسترسی
پوشش اینترنت
حمل و نقل عمومی
سطح امکانات
تمیزی مقصد
پرسش و پاسخ
پاسخ پرسش‌های خود را از مشاوران آشنا به منطقه بگیرید.
سوال جدیدی بپرسید
امتیاز 0 از 5 / 0 امتیاز
سهولت دسترسی
پوشش اینترنت
حمل و نقل عمومی
سطح امکانات
تمیزی مقصد
آیا این صفحه برای شما مفید بود؟