ورود / ثبت نام

کیش: معرفی جاهای دیدنی کیش (1402) + تفریحات و بازارهای آن

0 از 5
/ 6 امتیاز

نگین درخشان خلیج فارس، مدت زیادی نیست که منطقه‌ای توریستی و گردشگری شده است، اما در همین مدت کم، تقریبا توانسته است سکان اقتصاد گردشگری را به دست بگیرد؛ چرا که جاهای دیدنی کیش بر خلاف مساحت کوچک آن، بسیار متنوع و متفاوت است. علاوه بر این وجود جزیره هندورابی که از توابع کیش است نیز از دیدنی های کیش محسوب می‌شود. در این مطلب قصد داریم دیدنی‌های جزیره زیبای کیش، تفریحات جذاب و مراکز خرید آن را معرفی کنیم.

 

فهرست مطلب:

موقعیت جغرافیایی جزیره کیش

این جزیره زیبا در خلیج همیشه فارس قرار دارد و یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس محسوب می‌شود. این جزیره جزو استان هرمزگان محسوب می‌شود و با بندر گرزه حدود 18 کیلومتر فاصله دارد. برای آنکه به این جزیره بروید می‌توانید از مسیر هوایی استفاده کرده و مستقیم به فرودگاه کیش پرواز بگیرید.

برای سفر با قطار به کیش، ابتدا باید به بندرعباس بروید. زیرا نزدیک‌ترین شهر به این جزیره که ایستگاه راه‌آهن دارد، بندرعباس است. پس از آنکه ایستگاه راه‌آهن را ترک کردید باید به اسکله رفته و باقی مسیر تا جزیره را با کشتی طی کنید. برای آنکه با اتوبوس یا خودروی شخصی هم به این جزیره بروید، باید به همین شیوه عمل کنید.

جاهای دیدنی کیش

جزیره مرجانی کیش یکی از بهترین مراکز گردشگری و تفریحی ایران است و مسافران می‌توانند در تمام فصول سال حتی پاییز و زمستان هم از جاهای دیدنی بی‌نظیر و تفریحات متنوع و متعدد آن لذت ببرند. برای سفری با هزینه کم بهترین انتخاب می‌تواند خرید تور لحظه آخری کیش باشد. بیایید نگاهی به جاهای دیدنی کیش بیندازیم.

۱. ساحل مرجانی کیش

اغلب مسافران جزیره کیش به شوق دیدن ساحل زیبای کیش، این جزیره را برای مسافرت انتخاب می‌کنند. شاید شما هم از آن دسته باشید که با شنیدن نام جزیره کیش، ساحل مرجانی آن در ذهنتان تداعی شود؛ چرا که ساحل مرجانی کیش یکی از معروف‌ترین و البته زیباترین جاهای دیدنی این منطقه است.

این ساحل یکی از سواحل صخره‌ای جزیره کیش است که مرجان‌های موجود در آن، آب را بسیار زلال کرده‌اند؛ به طوری که هر چیزی، هر چقدر هم کوچک، مانند انواع سنگ‌های رنگارنگ، ماهی‌های ریز و درشت و... داخل آب دیده می‌شود. به علاوه، در ساحل دریا آلاچیق‌های کوچک و زیبایی هم برای رفع خستگی و دمی نشستن در سایه وجود دارد.

همچنین در این ساحل امکانات تفریحی دیگری همچون دوچرخه سواری، پارک بازی برای کودکان و موتورسواری هم وجود دارد. کنار ساحل مرجان هم بازار مرجان قرار دارد. بنابراین بعد از گشت و گذار در ساحل، می‌توانید سری به بازار مرجان بزنید. در این بازار انواع اجناس باکیفیت و برند به چشم می‌خورد.

آدرس: میدان مرجان در  مجاورت بازار مرجان

ساحل مرجانی کیش (عکس: علی نوری)

۲. آکواریوم کیش

یکی دیگر از دیدنی‌های هیجان انگیز جزیره کیش، آکواریم آن است. آکواریم کیش در ساختمانی به شکل کشتی قرار دارد و به دو بخش بزرگ تقسیم شده است. در یکی از آکواریم‌ها که ظرفیتی برابر با ۲۰ هزار لیتر دارد، انواع ماهی‌های تزیینی و کمیاب و در آکواریم دوم با ظرفیتی برابر با ۵۰ هزار لیتر، ماهی‌ها و آبزیان بزرگتر و ترسناکی مانند کوسهُ تمساح و... نگهداری می‌شوند.

با ورود به این آکواریوم‌ها به راحتی می‌توانید ماهی‌هایی را ببینید که بالای سر و اطرافتان شنا می‌کنند. چنین منظره‌ای، هیجانی توام با ترسی خوشایند ایجاد می‌کند که قطعا ارزش امتحان کردن را دارد. این آکواریم یکی از جاهای دیدنی کیش در پاییز و زمستان است و در هر فصل از سال مسافران و علاقه‌مندان را می‌پذیرد.

آدرس: خیابان فردوسی، جنب پارک آهوان، ساختمان کانون هنر

۳. کشتی یونانی کیش

کشتی ۱۳۶ متری یونانی در سال ۱۳۴۵ هجری شمسی در ساحل غربی جزیره کیش به گل نشست و برای همیشه رها شد. از آن زمان تا کنون این کشتی به جاذبه‌ای توریستی برای مسافران جزیره کیش تبدیل شده است؛ به خصوص آن‌هایی که به عکاسی علاقه دارند. شاید شما هم تا به حال شانس دیدن یک کشتی را از نزدیک نداشته‌اید. کشتی یونانی فرصت خوبی است تا چنین عظمتی را از نزدیک و با چشمان خود ببینید.

در اطراف کشتی یونانی امکانات تفریحی زیادی هم به چشم می‌خورد. برخی از این امکانات شامل دوچرخه سواری، اسب سواری، لوازم بازی برای کودکان و موتور سواری می‌شود. پیشنهاد می‌شود به هنگام غروب به بازدید از کشتی یونانی بروید تا صحنه بی‌نظیرغروب آفتاب با ساحل خلیج فارس را از دست ندهید. 

آدرس: جنوب غربی جزیره، خیابان غروب، میدان غروب، پارک ساحلی

کشتی یونانی (عکس: آریان صیاد)

۴. شهر باستانی حریره

این شهر باستانی یکی از زیباترین دیدنی های کیش است و قدمتی بیش از ۸۰۰ سال دارد. طبق گفته کارشناسان و باستان شناسان، این شهر در دوره ساسانیان ساخته شده است. با وجود این که بالغ بر نیمی از شهر تاریخی حریره تخریب شده، اما هنوز هم بقایای شهر به خوبی قابل رویت است و قدمت طولانی تمدن و زندگی انسان در جزیره کیش را نشان می‌دهد.

شهر حریره در دوران طلایی خود یعنی از اوایل قرن چهارم تا اواخر قرن نهم هجری پیشرفت زیادی را شاهد بوده؛ به طوری که ساختمان‌های آن به سه بخش اعیان نشین، حمام و کارگاه‌ها تقسیم شده‌اند و در ساخت بناهای آن بر خلاف اغلب شهرهای ایران، به جای کاه و گل و خشت از سنگ‌های آهکی و مرجانی، ملاط، ساروج و گچ استفاده شده است.

بعد از بازدید از شهر باستانی حریره، یادتان نرود که به سفره خانه سنتی یا شربت خانه مادربزرگ هم سری بزنید. این سفره خانه کنار شهر حریره قرار گرفته و معماری فوق‌العاده‌ای دارد. شربت‌های این سفره خانه به قدری گوارا هستند که قطعا مشتری آن خواهید شد. علاوه‌بر شربت، فالوده بستنی‌های مادربزرگ هم حرف ندارند. 

آدرس: شمال جزیره و نزدیک به مجموعه المپیک در کنار حاده کرانه

شهر باستانی حریره (عکس: علی موسوی)

۵. پارک دلفین کیش

مجموعه ۱۷۰ هکتاری پارک دلفین جاهای دیدنی متنوعی مانند باغ پرندگان، استخر آب شور دلفین‌ها، باغ پروانه، باغ کاکتوس و آمفی تئاتر دارد. در باغ پرندگان می‌توانید بیش از ۵۰ گونه از پرندگانی زیبا مانند طاووس،‌ پلیکان، طوطی و... را از نزدیک ببینید.

در استخر آب شور این مجموعه نیز دلفین، شیر دریایی و... نگهداری می‌شود. این حیوانات کاملا آموزش دیده هستند و به کمک کارشناسان نمایش‌های جالبی برای بازدیدکنندگان اجرا می‌کنند.

در سمت دیگری از مجموعه پارک دلفین می‌توانید از باغ پروانه‌ها و باغ کاکتوس هم دیدن کنید و از تماشای انواع پروانه‌های رنگارنگ و کمیاب و انواع گل‌های کاکتوسی زیبا لذت ببرید.

آدرس: قسمت جنوبی جزیره کیش، مجموعه بزرگ گردشگری و تفریحی پارک دلفین‌ها (دلفیناریوم)

پارک دلفین‌های کیش (عکس: گارین)

۶. آب انبار دوقلو

یکی دیگر از دیدنی های کیش آب انبار دوقلوی‌ آن است. این آب انبار در سال ۱۳۷۲ شمسی به سبک آب انبارهای مناطق کویری مانند شهر یزد ساخته شد. آب انبار برای ذخیره آب و خنک ماندن آن استفاده می‌شود.

با گذشت زمان و مدرن‌تر شدن جزیره کیش، این آب انبار کاربرد اصلی خود را از دست داد و اکنون به علت معماری منحصر به فرد و تضادی که با بافت مدرن و اغلب بناهای این جزیره دارد به مکانی توریستی تبدیل شده است. آب انبار دوقلو دارای دو گنبد و پنج بادگیر است که کاملا به سبک معماری بناهای یزدی ساخته شده‌اند.

آدرس: قسمت شمالی جزیره کیش

۷. جزیره هندورابی

جزیره هندورابی، جزیره‌ای کوچک در نزدیکی جزیره کیش است که طبیعتی بکر و آب و هوایی بسیار دلچسب دارد. این جزیره اقامتگاه‌، فرودگاه و بندر هم دارد. اغلب مسافران جزیره کیش برای غواصی در آب‌های ساحلی، دیدن مخروبه‌های تاریخی الدورات و... از این جزیره هم بازدید می‌کنند.

علاوه بر این در قسمت جنوب غربی روستای تاریخی هندورابی، واقع در جزیره هندورابی،‌ خرابه‌های الصراة نشان دهنده پایگاه‌های نظامی و بازرگانی پرتغالی‌هاست که در زمان قاجار کنترل مناطق جنوبی ایران را در دست داشتند. باستان شناسان این خرابه‌ها را به انبارهای تاسیسات دفاعی و مسکونی پرتغالی‌ها نسبت داده‌اند.

آدرس: جزیره هندورابی در ۲۸ کیلومتری جزیره کیش قرار دارد و برای رفتن به این جزیره از قایق‌های چارتری استفاده می‌شود.

جزیره هندورابی (عکس: حمیدرضا)

۸. شهر زیرزمینی کاریز کیش

شهر زیرزمینی کاریز یکی از جاذبه‌های تاریخی کیش با قدمتی ۲هزار ساله است. کاریز به معنای قنات است و مردم در زمان قدیم، از آن برای تامین آب شرب شهر و روستای خود استفاده می‌کردند. شهر زیرزمینی کاریز نیز به همین منظور در اعماق ۱۵ متری از سطح زمین ساخته شد. با گذشت زمان و پیشرفت جزیره، این شهر زیرزمینی کاربرد خود را از دست داد و به عنوان جاذبه‌ای گردشگری مورد استفاده قرار گرفت. طول تونل‌های این شهر زیرزمینی به بیش از ۸ کیلومتر نیز می‌رسد.

شهر زیرزمینی کاریز کیش یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش در پاییز است و مسافرانی که در فصل زیبای پاییز به این جزیره سفر می‌کنند، می‌توانند بازدید از آن را در لیست تفریحات خود قرار دهند. در محوطه این بنای تاریخی غرفه‌های صنایع دستی، عکاسخانه، چایخانه و غذاخوری نیز دیده می‌شود که مسافران می‌توانند از آن استفاده کنند.

آدرس: بلوار المپیک، خیابان میر مهنا

شهر زیرزمینی کاریز (عکس: مهدی)

۹. خانه اعیانی کیش

طبق گفته باستان شناسان خانه اعیانی در زمان ایلخانیان و برای استفاده شخصی ساخته شد. بقایای بنا نشان می‌دهد که در تزیینات داخلی آن از مصالح مرغوب و گران قیمتی مانند کاشی‌های وارداتی استفاده شده است. معماری و وسعت خانه مانند اغلب خانه‌های قدیمی ایرانی به گونه‌ای است که چندین خانوار بتوانند در آن زندگی کنند.

این عمارت تاریخی شامل قسمت‌‌های مختلفی مانند آشپزخانه، ایوان، محل سکونت بانوان، مهمان‌خانه و... است. تماشای چنین عمارت‌هایی و فکر کردن به این که روزگاری در پس آن دیوارها، زندگی جریان داشته و مردمانی در آن به جنب و جوش و کوشش مشغول بوده‌اند، همواره احساسی عجیب و زیبا دارد.

آدرس: خانه اعیانی کیش یکی از زیرمجموعه‌های شهر باستانی حریره است

۱۰. هتل ترنج کیش

هتل دریایی ترنج با معماری خاص و زیبایی روی دریا ساخته شده است. اگر می‌خواهید زندگی بر روی آب را  تجربه کنید، حتما به این هتل بروید. این هتل دارای رستوران، کافی شاپ، سالن ماساژ و ورزش و... است که اغلب آن‌ها کف شیشه‌ای دارند، در واقع می‌توانید زیر پای خود دریا را ببینید. به علاوه، سوئیت‌های این هتل با اسکله چوبی به هم متصل هستند و همگی آن‌ها نیز کفی شیشه‌ای دارند.

آدرس: هتل ترنج کیش در قسمت شمال غربی جزیره زیبای کیش ساخته شده است.

هتل ترنج کیش (عکس: هتل ترنج)

۱۱. خانه مردم شناسی بومیان کیش

یکی دیگر از دیدنی های کیش خانه مردم شناسی بومیان است؛ این خانه قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد. در گذشته این خانه برای سکونت شخصی مورد استفاده بوده، اما در سال  ۱۳۹۳ شمسی به خانه مردم شناسی بومیان کیش تبدیل شده است.

با بازدید از این خانه می‌توانید با سبک معماری خانه‌های قدیمی کیش، سبک زندگی و امرار معاش آن‌ها که بیشتر بر پایه ماهیگیری و پرورش نخل خرما بوده، به خوبی آشنا شوید. خانه مردم شناسی در واقع مانند موزه‌ای محسوب می‌شود که ابزار و وسایل زندگی مردم بومی جزیره کیش را به نمایش گذاشته است. با رفتن به خانه مردم شناسی بومیان، می‌توانید تجربه عکس گرفتن با لباس محلی جنوب را نیز داشته باشید. تنها کافیست از عکاس این مجموعه درخواست کنید تا با لباس محلی عکس‌های زیبایی از شما بگیرد.

آدرس: محله سفین قدیم، میدان سعدی، بلوار لارک،‌ خیابان دانش آموز، خیابان ناخدا

12. ساحل دامون کیش

از دیگر جاهای دیدنی کیش می‌توان به ساحل دامون کیش اشاره کرد. این ساحل سمت جنوب شرق جزیره در خیابان اسکله واقع شده است. شما بعد از گشت و گذار در مرکز خرید دامون، می‌توانید سری هم به ساحل دامون بزنید. در این ساحل امکانات تفریحی هیجان‌انگیزی از قبیل جت اسکی، فلای بورد، قایق سواری و پاراگلایدر وجود دارد. همچنین در مسیر دوچرخه سواری ساحل هم می‌توانید دوچرخه کرایه کرده و در سکوتی بی‌نظیر رکاب بزنید و نهایت لذت را ببرید.

آدرس: جنوب شرقی جزیره کیش، خیابان اسکله، مسیر دوچرخه سواری

سواحل زیبا از دیدنی های کیش (عکس: مریم علیجانی)

13. بوستان آهوان کیش

اگر عاشق دیدن آهوان خوش قد و قامت هستید؛ پس رفتن به بوستان آهوان کیش را در انتهای خیابان فردوسی از دست ندهید. این بوستان در سال 1390 تاسیس شده است. شما به هنگام روز می‌توانید به بازدید از این بوستان بروید؛ اما حتما حواستان باشد که به آهوان این بوستان نزدیک نشوید. چرا که از شما می ترسند و فرار می کنند. 

آدرس: جزیره کیش، انتهای خیابان فردوسی

14. پارک ساحلی سیمرغ

در جزیره رویایی کیش پارک‌های ساحلی زیادی به چشم می‌خورند. یکی از زیباترین پارک‌های ساحلی جزیره کیش، پارک ساحلی سیمرغ است. این پارک در ضلع جنوب شرق جزیره در نزدیکی هتل مارینا کیش قرار دارد. در این پارک امکانات رفاهی از جمله آلاچیق‌های سنتی، ایستگاه دوچرخه سواری، پارک بازی برای کودکان و سرویس بهداشتی وجود دارد. با رفتن به پارک ساحلی سیمرغ می‌توانید مجسمه صورت عطار نیشابوری را از نزدیک ببینید. 

آدرس: ضلع جنوب شرقی جزیره کیش، نزدیک هتل مارینا کیش

15. قلعه جنی کیش

اگر عاشق جاهای ترسناک و رعب‌آور هستید، رفتن به قلعه جنی کیش را از دست ندهید. این قلعه در زمان‌های قدیم پاسگاه مرزی بوده و در حال حاضر متروکه و رو به تخریب است. به گفته برخی از اهالی کیش در این قلعه جن وجود دارد و به هنگام شب بسیار ترسناک و دلهره‌آور می‌شود.

آدرس: جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی

16. برج ایفل کیش

این برج در نزدیکی مرکز خرید پردیس واقع شده و حدود سی متر ارتفاع دارد. معماری این برج از برج ایفل پاریس الهام گرفته شده و نمایی بی‌نظیر دارد. بعد از گشت و گذار در مرکز خرید پردیس، حتما سری هم به برج ایفل کیش بزنید و عکس‌های فوق‌العاده‌ای با برج بگیرید. 

آدرس: بلوار فردوسی، مقابل پارک هنگام، نزدیک مرکز خرید پردیس کیش

از دیگر جاهای دیدنی کیش می‌توان به بازار ماهی فروشان، ساحل و پارک دامون، پارک پرندگان، روستای باغو، درخت سبز، گذر هنرمندان کیش، ساحل درختان نارگیل و مسیر دوچرخه سواری کیش اشاره کرد. 

تفریحات کیش

جاهای تفریحی کیش یکی از جذاب‌ترین قطب‌های تفریحی ایران به شمار می‌روند. به دلیل پیشرفت و مدرن‌تر شدن جزیره، جاهای تفریحی متنوعی در آن احداث که موجب جذب گردشگران بسیاری شده است. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به کیش تجربه تفریحات آبی این جزیره باشد. بنابراین اگر شما هم به چنین تفریحاتی علاقه‌مند هستید، بهتر است با مراکز تفریحات آبی و غواصی کیش بیشتر آشنا شوید.

  1. شاتل و بنانا در کیش: شاتل و بنانا در واقع تیوبی پر از هوا است که پشت قایق‌های گازی با استفاده از طنابی بسته می‌شوند. وقتی افراد سوار شدند، قایق آن‌ها را با سرعت زیادی به همراه خود می‌کشد. بنانا هم مانند شاتل اما به شکل موز است.
  2. جت اسکی در کیش: جت اسکی یکی دیگر از هیجان انگیزترین تفریحات مراکز غواصی کیش است. این وسیله مانند قایقی موتوری است و ظرفیت ۱ تا حداکثر ۲ نفری دارد. سرعت زیاد حرکت جت اسکی در درون آب تجربه‌ای هیجان انگیز و جذاب است.
  3. پاراسل در کیش: پاراسل یا چتربازی از جمله تفریحات پرطرفدار در کیش است. پاراسل‌ها معمولا ظرفیت ۱ تا ۲ نفری دارند. در جزیره کیش با اجاره این پاراسل‌ها می‌توانید بر فراز دریای آبی پرواز کنید و هیجانی بی‌نظیر را تجربه کنید. پاراسل کیش را در مکان‌هایی مانند ساحل سیمرغ، ساحل مرجان، اسکله تفریحی و اسکله دامون می‌توان یافت. تمام تفریحات مذکور از قبل توسط کارشناسانی به افراد آموزش داده می‌شوند. مرکز غواصی کیش در میدان ساحل، پشت هتل شایان قرار دارد.
  4. اسکله تفریحی کیش: یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی کیش اسکله تفریحی آن است که از ساحل جزیره زیبای کیش آغاز شده و تا ۴۳۷ متر در درون دریا ادامه دارد. در واقع می‌توانید با قدم زدن روی این اسکله چوبی تا ۴۳۷ متری دریا پیش بروید و درون آب‌های زلال خلیج فارس لاکپشت‌ها، ماهی‌ها، دلفین‌ها و سایر آبزیان را ببینید. از طرفی، اگر اهل عکاسی باشید، حتما می‌توانید تصور کنید چنین منظره‌ای چقدر برای عکاسی عالی است؛ عکاسی از خورشید سرخ رنگی که پشت آب‌های بیکران خلیج فارس غروب می‌کند، از روی این اسکله قطعا بسیار لذت‌بخش خواهد بود. در این اسکله امکانات ماهیگیری هم وجود دارد. به علاوه، در سواحل نزدیک به اسکله تفریحی، سینمای ۴بعدی، سالن بولینگ و رستوران‌ نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این اسکله در جزیره کیش،‌ بلوار هرمزگان قرار دارد.
  5. مجموعه پارس سافاری کیش: مجموعه ورزشی، تفریحی و توریستی پارس سافاری کیش، تفریحات و ورزش‌های گوناگون و جذابی دارد. بنابراین تمام افراد با هر سن و سلیقه‌ای می‌توانند از تفریحات این مجموعه لذت ببرند. در مجموعه پارس سافاری کیش می‌توانید از خودروهای لندکروز اجاره‌ای استفاده کرده و سرعت و هیجان را تجربه کنید. موتورسواری، کارتینگ، تورهای شترسواری در بیابان و... نیز یکی دیگر از تفریحات این مجموعه است. مجموعه پارس سافاری کیش در بلوار امام خمینی، بلوار سافاری، جنب فاز ۳ صنعتی قرار دارد.
  6. پارک آبی اوشن کیش: این پارک آبی، یکی از بزرگترین پارک‌های آبی روباز ایران به شمار می‌رود. رایدهای این پارک آبی به سه دسته آرام، تند و هولناک تقسیم می‌شوند که در هر کدام از آن‌ها به ترتیب هیجان بیشتر و بیشتری را تجربه خواهید کرد. از جمله تفریحات پارک آبی اوشن می‌توان استخر موج، راشین ریور، استخر دینگو، سرسره برکو، جکوزی رابو،‌ موجاب، رالی راید، آناکوندا، دریاچه سونامی،‌ مارپیچ، پیچالوپ، آدرنالین و... را برشمرد. همچنین در محوطه پارک آبی رستوران، مراکز خرید و اسپا نیز وجود دارد.
  7. شهر بازی کیش: شهر بازی همواره یکی از مهیج‌ترین تفریحات و جاهای دیدنی کیش است. به خصوص اگر فرزندان و کودکانتان نیز همراهتان باشند، لذت بردن از شهر بازی کیش را از دست ندهید. جزیره کیش دو شهر بازی به نام‌های شهر بازی هایلند کیش و شهر بازی کیش دارد. هر دوی آن‌ها از بزرگترین و مدرن‌ترین شهر بازی‌های کشور هستند که با رولرکاستر هوایی و آبی، سورتمه، قطار لاستیکی، سفینه و... هیجان و لذتی فراموش نشدنی به شما خواهند داد. شهر بازی کیش در جزیره کیش، پارک شهر واقع است.
اسکله کیش (عکس: مسعود فخری)

از دیگر تفریحات کیش می‌توان به تورهای دوچرخه سواری در اطراف جزیره، تورهای کشتی سواری در آب‌های خلیج فارس، کشتی‌های آکواریومی و... اشاره کرد.

مراکز خرید کیش

مراکز خرید کیش را می‌توان یکی از جاهای دیدنی کیش به حساب آورد. به دلیل توریستی بودن جزیره زیبای کیش، مراکز خرید بسیاری در آن تاسیس شده است که مسافران و گردشگران می‌توانند نیازهای خود را به راحتی تامین کنند. در این بازار انواع اجناس خارج مانند لباس، کیف و کفش، لوازم منزل، خوراکی و... را می‌توانید تهیه کنید؛ اما آنچه این بازارها را برای مسافران جذاب کرده است قیمت مناسب اجناس عرضه شده در این بازارهاست.

از معروف‌ترین مراکز خرید کیش می‌توان به مجتمع تجاری کیش، پردیس ۱ و پردیس ۲، پانیذ، مرکز خرید دامون، ساینا 1، بازار مرجان، بازار مروارید، بازار مریم،  رویال مال، دیپلمات، زیتون، مریم، مرکز خرید پانیذ، بازار صفین، ونوس، مرجان، بازار عرب‌ها، به‌کیش، پدیده، پاندا و... اشاره کرد.

در نهایت یادتان نرود که برای چشیدن ماهی‌های خوشمزه جنوبی سری هم به بازار ماهی فروشان کیش در محله عرب‌ها بزنید. در این بازار انواع ماهی‌های رنگارنگ جنوب به چشم می‌خورد که هر کدام‌شان را بخواهید به صورت آماده برای‌تان پاک کرده و تحویل‌تان می‌دهند. بهداشت این مجموعه به قدری بالاست که به هنگام وارد شدن به بازار، اصلا بوی زننده و بد ماهی را حس نمی‌‌کنید. 

در این مطلب با معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش، انواع تفریحات کیش و مراکز خرید آن آشنا شدید تا با خیال راحت تمام جاذبه‌های دیدنی و تفریحی این جزیره را ببینید. همچنین برای سفر انواع تور کیش جمله تور کیش از اصفهان و تور کیش از مشهد وجود دارد که می‌توانید با اجاره سوئیت در کیش نیز می‌توانید اقامتی راحت را تجربه کنید. در آخر لطفا فراموش نکنید اگر پیشنهاد یا نظری دارید با ما و سایر همراهان ایرانگرد به اشتراک بگذارید.

جزیره
مرکز خرید
0 از ۵ / 6 امتیاز
تورهای کیش
متاسفانه توری برای کیش پیدا نکردیم:(
بقیه تورها را ببینید یا برای تورهای این مقصد هشدار ثبت کنید.

مجری تور هستید؟ به ایرانگرد بپیوندید.
ویلا، آپارتمان و هتل های کیش و اطراف آن
متاسفانه در این مقصد اقامتگاهی برای نمایش نداریم ^_^
با ثبت درخواست رزرو میتوانیم در اسرع وقت در این مقصد یا نزدیک به آن اقامتگاهی برایتان پیدا کنیم.

صاحب اقامتگاه هستید؟ به ایرانگرد بپیوندید.
سوالات متداول

بهترین زمان سفر به کیش چه فصلی است؟

رطوبت بالا و گرمی هوا باعث شده تا این جزیره به مقصدی ایده‌آل برای پاییز و زمستان تبدیل شود. البته آ‌ب‌وهوای جزیره در تعطیلات نوروز نیز مطبوع است.

معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش کدامند؟

ساحل مرجانی، آکواریوم کیش، کشتی یونانی، شهرزیرزمینی کاریز و جزیره هندورابی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش هستند. البته نباید از بازارها و مراکز خرید کیش غافل شد.

بهترین تفریحات کیش کدامند؟

پاراسل، جت اسکی، شاتل و بنانا سواری و تفریحات پارک آبی اوشن از محبوب‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات کیش هستند.
نقد و بررسی
نقد و بررسی کیش
سهولت دسترسی
پوشش اینترنت
حمل و نقل عمومی
سطح امکانات
تمیزی مقصد
فرناز
اینجا بوده‌ام
نوشته شده در 1401,9,23

فکر نمی‌کنم کسی باشه به جزیره کیش سفر نکرده باشه، اما جاهای دیدنی کیش خودش مهمه چون اگر تا اون‌جا رفته باشی و از دیدن یه‌جا غافل بشی حیفه. من ساحل مرجانی کیش را خیلی دوست دارم و هروقت میرم، اول یه سری به این ساحل زیبا می‌زنم.

مائده
اینجا بوده‌ام
نوشته شده در 1401,9,23

من در کیش زندگی می‌کنم و کیشوند هستم هر کی از فامیل که میاد برای دیدن شهر باستانی کیش می‌برمش. شهر خیلی قشنگ و قدیمیه که اکثر بناهای آن با سنگ آهکی و یا مرجانی ساخته شده و ارزش دیدن داره.

مریم
اینجا بوده‌ام
نوشته شده در 1401,9,23

من خیلی وقت پیش کیش رفتم و شنیدم الان آکواریوم ساختند که همه نوع ماهی و حیوانات آبزی مثل تمساح در اون‌جا نگهداری میشه.

پرسش و پاسخ
پاسخ پرسش‌های خود را از مشاوران آشنا به منطقه بگیرید.
سوال جدیدی بپرسید
امتیاز 0 از 5 / 6 امتیاز
سهولت دسترسی
پوشش اینترنت
حمل و نقل عمومی
سطح امکانات
تمیزی مقصد
آیا این صفحه برای شما مفید بود؟