بهترین رستوران های مشهد

معرفی بهترین رستوران های مشهد + آدرس و تلفن

فرقی نمی‌کند که به قصد زیارت راهی مشهد شده باشید یا قصد گردش در این شهر و بازدید از جاذبه‌های آن را هم داشته باشید؛ به‌هرحال، در این سفر حتما سری به رستوران‌های مشهد خواهید زد. در این مقاله از ایرانگرد شما را با بهترین رستوران های مشهد آشنا می‌کنیم، پس تا انتهای مطلب با ما همره باشید.

بهترین رستوران های مشهد

غذا خوردن و رستوران‌گردی یکی از مهم‌ترین تفریحات گردشگران به شمار می‌رود. در مشهد هم به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در ایران رستوران‌های کوچک و بزرگی فعالیت می‌کنند. به‌هرحال، بعد از گشت‌وگذار هیچ چیز مثل یک وعده غذای خوشمزه شما را سرحال نمی‌کند. برای این کار باید سراغ بهترین رستوران های مشهد بروید.

در این بخش، با رستوران های معروف مشهد بیشتر آشنا می‌شویم. منوی این رستوران‌ها از غذاهای اصیل ایرانی تا فست‌فود و غذاهای بین‌المللی متفاوت است.

۱- رستوران پسران کریم: امکان ندارد که اهل سفر و رستوران‌گردی باشید اما یکی از رستوران های معروف مشهد یعنی رستوران پسران کریم را نشناسید. این رستوران باسابقه در سال ۱۳۵۹ در خیابان طالقانی مشهد آغاز به کار کرد. در سال ۱۳۷۶ هم شعبه اصلی آن به بلوار سجاد انتقال یافت. این رستوران و چلوماهیچه‌های خوش‌رنگ و لعابش به اندازه‌ای محبوبیت پیدا کرد که در سال‌های بعد شعبه‌های دیگری از آن در مشهد افتتاح شدند.

  • نشانی شعبه ۱: بلوار سجاد، خیابان فرهاد، فرهاد ۲۲، انتهای کوچه، سمت راست
  • شماره تماس شعبه ۱: ۰۵۱۳۷۶۸۵۰۵۳ و ۰۵۱۳۷۶۲۳۴۵۰
  • نشانی شعبه ۲: انتهای خیام شمالی، مجتمع مروارید
  • شماره تماس شعبه ۲: ۰۵۱۳۷۵۳۰۰۱۴
  • نشانی شعبه ۳: خیابان دانشگاه ، برج آلتون
  • شماره تماس شعبه ۳: ۰۵۱۳۸۴۹۱۲۰۸
بهترین رستوران شیراز

رستوران پسران کریم (عکس: امینی)

۲- رستوران ایتالیایی لیو: با اینکه بیشتر رستوران های معروف مشهد به غذاهای ایرانی شهرت دارند، اما این رستوران مخصوص علاقه‌مندان به غذاهای ایتالیایی است. بیشتر مهمانان رستوران لیو طرفدار چیکن پاستا و چیکن پیتزاهای این رستوران هستند. از ویژگی‌های بارز این رستوران می‌توان به امکانات خاص آن برای معلولین و امکان سفارش به صورت بیرون‌بر اشاره کرد.

  • نشانی: بلوار احمدآباد، بلوار ملاصدرا، نبش ملاصدرا ۱۹
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۶۰۲۱۴۲۷

۳- رستوران راستگو: درست است که این رستوران را اغلب با شیشلیک‌های خوشمزه می‌شناسند اما شما می‌توانید در منوی این رستوران انواع غذاهای اصیل ایرانی را پیدا کنید. این رستوران با بازه‌های طولانی‌مدتی که برای صرف غذا در اختیار مهمانان می‌گذارد، توانسته است به یکی از رستوران های خوب مشهد تبدیل شود.

  • نشانی: بلوار وکیل‌آباد، بعد از پل هاشمیه، بین وکیل‌آباد ۲۳ (سید مرتضی) و ۲۵ (مفید)
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۶۰۱۶۶۹۶ و ۰۵۱۳۶۰۱۶۶۹۸
رستوران خوب در مشهد

رستوران راستگو (عکس: جواد دهقانی)

۴- رستوران لیالی لبنان: اگر در یکی از شب‌های اقامت در مشهد هوس یک شاورمای خوشمزه کردید، باید سراغ این رستوران بروید. اهالی این شهر رستوران لیالی را به غذاهای خوش‌طعمی مانند شاورمای گوشت و مرغ و بعلبکی گوشت یا مرغ می‌شناسند. با اینکه این رستوران فضای مجللی ندارد اما می‌توان آن را به فهرست بهترین رستوران مشهد اضافه کرد.

  • نشانی: خیابان بهجت، بین بهجت ۲ و ۳
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۲۲۲۲۱۱۵

۵- رستوران باغ زیتون: یکی دیگر از بهترین رستوران های مشهد که غذای ایتالیایی سرو می‌کند، رستوران باغ زیتون است. البته، غذاهایی که در این رستوران برای مشتری‌ها سرو می‌شود، نسبت به غذای سایر فست‌فودها و رستوران‌های ایتالیایی سالم‌ترند؛ علت آن هم استفاده از مرغ و گوشت به جای سوسیس و کالباس است. در این رستوران علاوه بر غذاهای ایتالیایی، استیک‌های لذیذی هم سرو می‌شوند.

  • نشانی شعبه ۱: بلوار ملک‌آباد، ملک‌آباد ۱۳، نبش چهارراه اول
  • شماره تماس شعبه ۱: ۰۵۱۳۷۶۱۲۳۳۶
  • نشانی شعبه ۲: بلوار سجاد، خیابان بهار ۱۰
  • شماره تماس شعبه ۲: ۰۵۱۳۷۶۲۱۳۸۲

۶- رستوران ارم شاندیز: آنهایی که به گشت‌وگذار در شاندیز مشهد علاقه دارند، با نام این رستوران آشنا هستند. قدمت رستوران ارم به سال ۱۳۶۲ بازمی‌گردد. از آن زمان تاکنون غذاهای ایرانی این رستوران مثل چلوکباب و شیشلیک یکی از اولین انتخاب‌های کباب‌خورهای حرفه‌ای بوده‌اند. این رستوران با فضای باز و آلاچیق‌های باصفا هنوز هم لقب بهترین رستوران مشهد را حفظ کرده است.

  • نشانی: شاندیز، نرسیده به میدان دوم
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۴۲۸۴۰۰۰
بهترین رستوران مشهد

رستوران ارم شاندیز (عکس: فرزاد زرین کوب)

۷- رستوران معلق مشهد: تصور غذا خوردن میان زمین و آسمان همان چیزی است که در این رستوران به حقیقت پیوسته است. این رستوران که یکی از رستوران های خوب مشهد به شمار می‌رود، در دهکده شاندیز قرار دارد. برای بالا رفتن و رسیدن به این رستوران بزرگ شناور در هوا، سازه‌ای تعبیه شده است.
رستوران معلق از سال ۱۳۹۶ تاکنون به صورت وعده‌های یک‌ساعته و در تمام فصول سال از مهمانان پذیرایی می‌کند. اگر اهل هیجان و تجربه‌های جدید هستید، نباید فرصت غذا خوردن در این رستوران را از دست بدهید.

  • نشانی: انتهای بلوار وکیل‌آباد، کیلومتر ۱۰ جاده شاندیز به مشهد، دهکده شاندیز
  • شماره تماس: ۰۹۱۵۶۲۲۰۷۲۲

۸- رستوران فودفکتوری: این رستوران مدرن یکی دیگر از رستوران های خوب مشهد است که در آن غذاهای بین‌المللی سرو می‌شود. در فودفکتوری می‌توانید از غذاهای مکزیکی گرفته تا ایتالیایی و فرانسوی را سفارش بدهید. این رستوران با فضای جذاب و متفاوت توانسته نظر عاشقان عکاسی را هم به خود جلب کند.

  • نشانی: بلوار خیام، خیابان خیام ۱۱، کوچه هوشیار
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۷۶۶۶۷۹۳
رستوران های خوب مشهد

رستوران فودفکتوری

۹- اسلوفود خورش باشی: گردشگرانی که همیشه سلامتی برایشان در اولویت است، به دنبال رستوران‌هایی می‌روند که اسلوفود یا غذای آرام‌پز دارند. اسلوفود خورش باشی تنها رستوران با این ویژگی در ایران است. این رستوران به سرو غذاهای سالم خانگی مثل پلوماهی، قرمه‌چدنی مخصوص، چلوگوشت و استامبولی شهرت دارد. غذاهای بیرون‌بر خورش‌ باشی هم همگی در ظروف قابل بازیافت و گیاهی به مشتریان تحویل داده می‌شوند.

  • نشانی: بلوار وکیل‌‌آباد، بین وکیل‌آباد ۱۷ و ۱۹
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۶۱۰۸۵۱۰

۱۰- رستوران احسان: این رستوران باسابقه یکی دیگر از بهترین رستوران های مشهد است که از سال ۱۳۵۷ تاکنون فعالیت دارد. رستوران احسان با سرو غذاهای باکیفیت و فضای صمیمی توانسته است میان اهالی مشهد و گردشگران به محبوبیت برسد. این رستوران بزرگ مکانی مناسب برای برگزاری مهمانی‌ها، دورهمی‌ها و مراسم‌های مشهدی‌ها هم به شمار می‌رود.

  • نشانی: احمدآباد، بلوار ملاصدرا، ملاصدرا ۲، احمدآباد دهم
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۸۴۰۹۷۷۷

فهرست بهترین رستوران های مشهد به این ۱۰ رستوران ختم نمی‌شود. رستوران‌های قصر درویش، پاشا، شورورزی، بام کوهسر، ارکیده سیاه، خانه استیک تنور، تی‌رکس شاندیز، فست‌فود فرنو، سدروس، حاج حسن شاندیز، پدیده شاندیز، فست‌فود کندز، قرمه‌خوران شاندیز، مهستان شاندیز، کلبه، پیتزا شبدیز، اطلسیه، کترینگ رزا، کافه کیوسک، رستوران گیاهی خانه و کافه رستوران تراس هم از جمله رستوران‌های دیگری هستند که می‌توان از آنها به عنوان بهترین رستوران مشهد نام برد.

بهترین رستوران های نزدیک به حرم

زائران حرم امام رضا (ع) اغلب به دنبال رستوران‌هایی هستند که با این مرقد مطهر فاصله کمتری داشته باشند. این افراد معمولا پس از نماز و زیارت راهی جایی برای صرف غذا می‌شوند. اگر شما هم جزو این دسته از مسافران مشهد هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا غذا را در یکی از رستوران‌های زیر میل کنید.

۱- رستوران باباقدرت: این رستوران میان یکی از آثار تاریخی و جاهای دیدنی مشهد واقع شده است. قدمت این مجموعه گردشگری به دوران قاجار می‌رسد. از آن زمان تا به ‌حال رستوران و چای‌خانه باباقدرت میزبان زائرانی است که به دنبال نزدیک‌ترین رستوران به حرم امام رضا (ع) هستند. کباب‌های ایرانی و غذاهای محلی این رستوران بیش از همه شهرت دارند.

  • نشانی: انتهای بازار رضا، میدان ۱۷ شهریور، بلوار صدر، نبش صدر ۱۶ تهران، میدان هروی، خیابان وفامنش، نبش کوچه شمس
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۳۴۴۰۸۰۳
رستوران های نزدیک به حرم

رستوران بابا قدرت (عکس: الحنین العراقی)

۲- رستوران علی: این رستوران هم یکی دیگر از رستوران‌های نزدیک به حرم است. در تمام روزهای سال رستوران علی میزبان زائرانی می‌شود که به دنبال غذاهای ایرانی خوش‌طعم و لذیذ هستند. فاصله بسیار کم این رستوران با حرم باعث شده است که در برخی از ساعات در این رستوران جای سوزن انداختن هم نباشد.

  • نشانی: خیابان امام رضا، نبش امام رضا ۴
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۸۵۱۰۰۹۷ و ۰۵۱۳۸۵۱۶۶۰۱

۳- چلوکبابی امید: اگر به دنبال یک وعده چلوکباب کوبیده با طعمی به‌یادماندنی هستید، باید سراغ این رستوران بروید. چلوکبابی امید با حدود یک قرن تجربه توانسته است میان اهالی مشهد و زائران به جایی برای صرف کباب‌های خوشمزه شهرت پیدا کند. این رستوران فضای مدرنی ندارد اما شما را با لبخندی از سر رضایت راهی محل اقامت‌تان می‌کند.

  • نشانی: خیابان شهید حنائی
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۸۵۴۸۰۶۰

۴- رستوران رضایی: شاید آن زمان که برادران رضایی چلوکبابی یاس یا همان رضایی را افتتاح می‌کردند، تصور این را هم نداشتند که روزی رستوران آنها به عنوان یکی از رستوران‌های محبوب مشهد شناخته شود. این رستوران که در سال ۱۳۳۶ تأسیس شده است، حالا ۵ شعبه در مشهد و یک شعبه در بابل دارد. مسافت از شعبه ۳ این رستوران تا حرم حدود ۵ دقیقه پیاده‌روی است.

  • نشانی شعبه ۳: خیابان آخوند خراسانی، نبش آخوند ۱۰/۲
  • شماره تماس شعبه ۳: ۰۵۱۳۲۲۱۱۱۰۰

۵- رستوران معین درباری: خاندان معین درباری از سال ۱۲۸۰ تا به‌ حال صاحب یکی از مهم‌ترین رستوران‌های مشهد هستند. این رستوران با فضایی خاطره‌انگیز و آینه‌کاری‌های زیبا یکی از بهترین رستوران‌ها برای صرف غذاست. شیشلیک‌ این رستوران هنوز هم مثل گذشته میان مسافران و زائران محبوبیت دارد.

  • نشانی: خیابان پاسداران (جم)، بین پاسداران ۲ و ۴، رو‌به‌روی هتل باختر
  • شماره تماس: ۰۵۱۸۵۹۸۹۸۵ و ۰۵۱۸۵۹۸۸۹
بهترین رستوران مشهد

رستوران معین درباری

آشکده یاران گناباد، رستوران‌های هتل درویشی، هتل بین‌المللی قصر طلایی، فیروزه هتل الماس ۲، تابستانی بارگاه، پنج قاره زوشا و ضیافت هم سایر رستوران های خوب مشهد هستند که در نزدیکی مرقد مطهر امام هشتم شیعیان قرار دارند.

بهترین رستوران های طرقبه مشهد

طرقبه یکی از جاهای دیدنی مشهد است و بسیاری از علاقه‌مندان به طبیعت زمانی از سفر خود به مشهد را صرف گردش در این منطقه می‌کنند. در این منطقه ییلاقی رستوران‌های مختلفی از مهمانان پذیرایی می‌کنند که از میان آنها ۵ رستوران از بقیه مشهورترند.

۱- رستوران تشريفات: می‌توانید در آلاچیق‌های این رستوران بنشینید و از غذا خوردن در هوای آزاد لذت ببرید. این رستوران به انواع کباب و غذاهای گوشتی شهرت دارد و خوراک ماهیچه، شیشلیک، کباب‌های بختیاری، برگ و جوجه آن بیش از همه محبوب‌ هستند.

  • نشانی: طرقبه، ۵۰۰ متر قبل از جاغرق، سمت چپ، مجتمع پذيرايي تشريفات
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۳۳۸۳۵۳۴
رستوران های خوب طرقبه

رستوران تشریفات (عکس: پوریا افخمی)

۲- رستوران قصر خورشید: از زمان افتتاح این رستوران مدت زیادی نمی‌گذرد اما در همین مدت کوتاه هم توانسته است نظر گردشگران را به خود جلب کند. فضای باصفا و غذاهای خوشمزه از ویژگی‌های بارز این رستوران هستند.

  • نشانی: طرقبه، عنبران، بین عنبران ۲ و ۴
  • شماره تماس: ۰۹۱۵۱۰۶۲۰۰۷

۳- رستوران آبشار: این رستوران باسابقه از سال ۱۳۶۵ تا کنون یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های طرقبه به شمار می‌رود. آلاچیق‌های تابستانی و کابین‌های زمستانی رستوران آبشار، صرف غذاهای خوشمزه را به یکی از دلچسب‌ترین فعالیت‌ها در طرقبه تبدیل کرده‌اند.

  • نشانی: طرقبه، پل طرقدر
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۴۲۲۲۷۵۵

۴- رستوران چهار فصل یا بلبل عنبران: اگر هوس غذاهای سالم و لذیذ کرده‌اید، می‌توانید سراغ این رستوران بروید. مواد اولیه تمام غذاهای این رستوران در خود مجموعه تهیه می‌شوند. گاوداری و استخر پرورش ماهی از جمله تجهیزات این رستوران برای تهیه غذا هستند.

  • نشانی: طرقبه، دهکده عنبران
  • شماره تماس: ۰۵۱۲۴۲۲۳۲۲۳

۵- رستوران سید و پسران: اگر در طرقبه هوس یک دیزی خوش‌رنگ‌ولعاب کردید، باید سراغ رستوران سید و پسران بروید. این دیزی‌سرا در یکی از بهترین مناطق طرقبه یعنی روستای جاغرق قرار دارد و با فضایی آرام و دلنشین از مهمانان پذیرایی می‌کند.

  • نشانی: طرقبه، نرسیده به جاغرق، رو‌به‌روی کوچه صبا
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۴۲۵۳۳۵۱

علاوه ‌بر این، باید از رستوران‌های دیگری مانند دیزی‌سرای سید جاغرق و رستوران‌های آبنوس، گنجعلی‌خان، سران، رستوران آرتیمان، مهر و ماه، دیدار و میر عماد هم نام ببریم که جزو بهترین رستوران های مشهد هستند و در طرقبه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: معرفی هتل های نزدیک حرم امام رضا از ۵ستاره تا مقرون به صرفه

در این مقاله از ایرانگرد، شما را با نام محبوب‌ترین و معروف‌ترین رستوران‌های مشهد آشنا کردیم. آیا شما تا به‌ حال مشتری این رستوران‌ها بوده‌اید؟ فکر می‌کنید کدام یک از این رستوران‌ها بهترین غذاها را سرو می‌کنند؟ به نظر شما جای کدام رستوران در این فهرست خالی است؟

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای
اشتراک‌گذاری

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو تور گردشگری از ایرانگرد