بهترین رستوران ‌های شیراز

معرفی بهترین رستوران های شیراز + عکس و آدرس دقیق

چه مسافر شیراز باشید، چه ساکن این شهر زیبا، در هر صورت رفتن به یک رستوران‌ خوب و صرف یک غذای خوشمزه در کنار یک چشم‌انداز بی‌نظیر یا در یک دکوراسیون منحصر به فرد، می‌تواند تفریح خوبی در کنار خانواده و دوستان باشد. با ما همراه شوید تا در این مطلب شما را با بهترین رستوران های شیراز آشنا کنیم.

بهترین رستوران های شیراز

شیراز نه تنها به خاطر فرهنگ و تاریخ غنی بلکه به خاطر خوراکی‌های لذیذ و رستوران‌های خوبش نیز مشهور است. در ادامه برخی از بهترین رستوران های شیراز، از رستوران‌های سنتی گرفته تا فست‌فودی‌ها را شما معرفی خواهیم کرد. شما می‌توانید برای یک ملاقات کاری یا دورهمی خانوادگی سری به آن‌ها بزنید و از طعم لذیذ غذاهایشان لذت ببرید.

1- مجموعه رستوران هفت خوان: این مجموعه شش‌هزارمتری دارای پنج رستوران و دو کافی‌شاپ است و می‌تواند مکانی مناسب برای میل کردن صبحانه، ناهار، شام و میان‌وعده باشد. در طبقه منفی یک رستوران فرود، در طبقه همکف رستوران سیندخت، در طبقه اول فست‌فود بلیان و کافی‌شاپ زریر، در طبقه دوم کافی‌شاپ گیسیا و رستوران نوفل و در نهایت در پشت‌بام رستوران گرسیوز قرار دارد. تنوع موجود در این مجموعه باعث شده است تا بتوان به هفت‌خوان لقب بهترین رستوران شیراز را داد. از میان این رستوران‌ها فرود کاملا منوی سنتی دارد ولی منوی رستوران نوفل ترکیبی از غذاهای ایرانی و فرنگی است.

  • آدرس مجموعه رستوران هفت خوان: شیراز، حدفاصل دروازه قرآن و میدان ابوالکلام آزاد، کوچه هفدهم، مجموعه رستوران هفت‌خوان
  • شماره تلفن مجموعه رستوران هفت خوان: 32280000 و 32270000


2- مجموعه رستوران باکویه: این مجموعه تعدادی از رستوران های خوب شیراز به نام‌های آلاچیق کوهستان، منقل کاج، رستوران قشقایی، فست‌فود صخره و رستوران غار را در دل خود جای داده است. رستوران آلاچیق کوهستان و رستوران قشقایی منوی سنتی و رستوران منقل کاج منوی سنتی و فرنگی دارد. چشم‌انداز زیبای مجموعه رستوران باکویه در کنار غذاهای خوشمزه و دکوراسیون منحصر‌به‌فرد هر یک از رستوران‌ها باعث شده است تا تبدیل به یکی از بهترین مجموعه رستوران‌ها در شیراز شود.

  • آدرس مجموعه رستوران باکویه: شیراز، بلوار قران، نرسیده به میدان بوالکلام آزاد، مجموعه رستوران باکویه
  • شماره تلفن مجموعه رستوران باکویه: 32291000 و 32281000
بهترین رستوران شیراز

رستوران باکویه (عکس: علی سهل‌البی)

بهترین رستوران های سنتی شیراز

در زیر به معرفی بهترین رستوران های شیراز که منوی آنها بیشتر به غذاهای سنتی اختصاص یافته است، خواهیم پرداخت و با ویژگی‌های هر یک آشنا خواهیم شد.

1- رستوران سنتی کته ماس: این رستوران در سال 90 افتتاح شده و ورودی آن یک راهروی باریک است که به فضایی وسیع و باشکوه می‌رسد. منوی این رستوران شامل لاپلوهایی مثل ماهی لاپلو، میگو لاپلو، آلو لاپلو و لاپلویی گردن، انواع کباب مثل کوبیده، جوجه‌کباب، شیشلیک، برگ، کوزه‌کباب، سلطانی، بختیاری، لقمه و کته‌کنجه و غذاهای دریایی مثل خوراک ماهی و قلیه ماهی است.
موسیقی سنتی زنده، کیفیت بالای غذا، برخورد مناسب پرسنل، قیمت مناسب و دکوراسیون داخلی سنتی از ویژگی‌های مثبتی است که کته ماس را به یکی از بهترین رستوران های سنتی شیراز تبدیل کرده است که همواره مشتریان زیادی دارد.

  • آدرس رستوران سنتی کته ماس: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، سه راه نمازی به سمت سه راه طالقانی، طبقه زیرین هتل سعید، رستوران سنتی کته‌ماس
  • شماره تلفن رستوران سنتی کته ماس: 32231817 و 32231818 و 32231919
رستوران های خوب شیراز

رستوران کته ماس

2- رستوران سنتی شرزه: این رستوران بی‌شک یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران های شیراز است که می‌توان به آن سری زد و از چشدن طعم غذاهای خوشمزه‌اش لذت ببرید. از پرطرفدارترین غذاهای این رستوران می‌توان به کباب کوبیده گوسفندی و کباب کوبیده با گوشت گوساله اشاره کرد. به طور کلی منوی رستوران سنتی شرزه شامل انواع کباب و غذاهای دریایی است و انواع سوپ و ترشی نیز در آن به عنوان پیش‌غذا سرو می‌شود. این رستوران معمولا بسیار شلوغ است و برای آنکه جای خالی پیدا شود، باید لحظاتی را منتظر بمانید.

  • آدرس رستوران سنتی شرزه: شیراز، خیابان طالقانی، ورودی مجموعه وکیل، خیابان مسجد وکیل، ساختمان شرزه، رستوران سنتی شرزه
  • شماره تلفن رستوران سنتی شرزه: 32241963
رستوران سنتی در شیراز

رستوران شرزه (عکس: هاشم فخرالدین)

3- رستوران خانه سنتی پرهامی: این رستوران در بافت قدیمی شهر شیراز قرار گرفته است و قدمت آن به دویست سال می‌رسد. اگر دوست دارید غذاهای سنتی شیراز مثل کلم‌پلو و آلو دو‌پیازه را بچشید، رستوران خانه سنتی پرهامی یکی از بهترین گزینه‌هاست. نزدیکی این رستوران به جاهای دیدنی شیراز مثل موزه نارنجستان سبب شده است تا سالانه گردشگران زیادی به آن سر بزنند و از طعم فوق‌العاده غذاها و فضای سنتی آن لذت ببرند.
شیشه‌های رنگارنگ، حوضی که در وسط حیاط قرار دارد و گلدان‌های گل اطرافش، فضایی آرامش‌بخش و زیبا در رستوران خانه سنتی پرهامی به وجود آورده است. در منوی این رستوران غذاهایی مثل چلو کباب تابه‌ای، خوراک تابه‌ای، کته گوجه با گوشت و بدون گوشت، کلم پلوی شیرازی با پیاله رب انار، کشک بادمجان، قنبر پلو، چلو خورشت بادمجان با گوشت و مرغ، دیزی، خوراک ماهیچه، خوراک گردن و خوراک مرغ شاباجی به چشم می‌خورد.
در این رستوران می‌توانید در کنار غذای خود یک سالاد شیرازی اصیل و انواع ماست مثل ماست و خیار، ماست و بادمجان، ماست و اسفناج و ماست و موسیر را نیز سفارش دهید.

  • آدرس رستوران خانه سنتی پرهامی: شیراز، خیابان لطف علی خان زند، ضلع مقابل مسجد نصیرالملک، صدوبیست متر داخل کوچه، رستوران سنتی خانه پرهامی
  • شماره تلفن خانه سنتی پرهامی: 32232015

بهترین باغ رستوران های شیراز

1- باغ رستوران خوشا شیراز: خوشا شیراز به طور قطع یکی از بهترین باغ رستوران های شیراز است که فضایی بزرگ و سرسبز دارد. اگر با ماشین به این باغ رستوران می‌روید، نگران جای پارک نباشید، زیرا در اینجا پارکینگی برای مهمانان تعبیه شده است. فضاسازی این باغ رستوران به گونه‌ای است که از تمامی تخت‌ها می‌توانید به تماشای فضای سبز بپردازید و به صدای آب گوش بسپارید.
منوی باغ رستوران خوشا شیراز شامل دو بخش سنتی و فرنگی بوده و در بخش سنتی می‌توان انواع کباب را مشاهده کرد. ‌اگر به دنبال یکی از رستوران های خوب شیراز هستید که بتوانید در کنار خانواده به آنجا بروید، خوشا شیراز رستوران مناسبی است. در این رستوران خوراکی‌های کافی‌شاپی مثل شیک، انواع کیک، عرقیات سنتی، انواع آبمیوه، انواع دمنوش و انواع قهوه نیز سرو می‌شود.

  • آدرس باغ رستوران خوشا شیراز: شیراز، بلوار صنایع، رو به روی ورودی گلدشت حافظ، باغ رستوران خوشا شیراز
  • شماره تلفن باغ رستوران خوشا شیراز: 36504324
رستوران های شیراز

رستوران خوشاشیراز (عکس: مریم امینی)

2- باغ رستوران راز: این مجموعه یکی از بهترین باغ رستوران های شیراز است که از رستوران در فضای بسته، رستوران در فضای باز باغ و کافی‌شاپ در پشت بام تشکیل شده است. انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و فست‌فود و انواع خوراکی‌های خوشمزه کافی‌شاپی در منوی این مجموعه دیده می‌شود. باغ رستوران راز از ساعت 8 تا 23 پذیرای شماست و انواع صبحانه نیز در بخش کافی‌شاپ مجموعه سرو می‌شود.

  • آدرس باغ رستوران راز: شیراز، قصرالدشت، بلوار شاهد، باغ رستوران راز
  • شماره تلفن باغ رستوران راز: 36234000 و 36235000
باغ رستوران در شیراز

باغ رستوران راز (عکس: نیلوفر باغچه‌بند)

بهترین فست فودهای شیراز

1- فست فود دیوال: دیوال یکی از بهترین فست‌فودهای شیراز است که منویی شامل انواع پیتزا تین‌کراست، انواع پیتزا پن، انواع برگر، انواع ساندویچ و کنتاکی دارد. از پرطرفداترین غذاهای این رستوران می‌توان ساندویچ زینگر، پیتزا اسپشیال دیوان تین‌کراست و چیکن استریپس را نام برد. از ویژگی‌های مثبت فست‌فود دیوال نیز می‌توان به کیفیت بالای غذا، قیمت مناسب و برخورد حرفه‌ای پرسنل اشاره کرد.

  • آدرس فست فود دیوال: شیراز، خیابان قصرالدشت، به سمت زرگری، نبش کوچه 88
  • شماره تلفن فست فود دیوال: 36314643
بهترین فست فود شیراز

فست‌فود دیوال (عکس: علی سهل‌البی)

2- پیتزا ناپل: اگر می‌خواهید یک پیتزای ایتالیایی خوشمزه بخورید، پیتزا ناپل یکی از بهترین فست فودهای شیراز است که می‌تواند این غذا را به بهترین شکل برای شما سرو کند. پیتزا ناپل به قدری پرطرفدار است که سه شعبه در سطح شهر شیراز دارد.

  • آدرس پیتزا ناپل شعبه چنچنه: شیراز، چهارراه چنچنه، خیابان نارون، نبش کوچه 5
  • آدرس پیتزا ناپل شعبه قدوسی غربی: شیراز، قدوسی غربی، نبش کوچه 13
  • آدرس پیتزا ناپل شعبه نیایش: شیراز، خیابان نیایش
  • شماره تلفن پیتزا ناپل: 36272446 و 32296145 و 91010011

بیشتر بخوانید: آشنایی با سوغات شیراز، شهر شعر و هنر

علاوه‌بر جاهای دیدنی شیراز، این شهر رستوران‌های منحصربه‌فردی نیز دارد که سر زدن به آن‌ها خالی از لطف نیست. از بهترین رستوران های شیراز می‌توان به مجموعه رستوران هفت‌خوان، مجموعه رستوران باکویه، رستوران سنتی کته‌ماس، رستوران سنتی شرزه و رستوران خانه سنتی پرهامی اشاره کرد.

اگر می‌خواهید در کنار میل کردن یک غذای خوشمزه و اصیل مثل چلو کباب تابه‌ای، کته گوجه با گوشت، کلم پلوی شیرازی با پیاله رب انار، کشک بادمجان، قنبر پلو، دیزی و خوراک مرغ شاباجی از فضای سنتی یک ساختمان دویست ساله، حوض آبی و پنجره‌های رنگی و گلدان‌های گل زیبا لذت ببرید رستوران خانه سنتی پرهامی انتخاب مناسبی است.

شیراز باغ رستوران‌های زیبایی مثل باغ رستوران خوشا شیراز و باغ رستوران راز نیز دارد که پذیرای مهمانان و گردشگران محترم است. گفتنی است که هر دوی این رستوران‌ها محیطی سرسبز و موسیقی زنده دارند.

اگر شما نیز رستوران خوبی در شیراز می‌شناسید یا تجربه رفتن به هر یک از این رستوران‌ها را دارید، نظرات خود را با سایر کاربران ایرانگرد به اشتراک بگذارید. اما اگر قصد سفر به شیراز را دارید، سایت ایرانگرد می‌تواند شما را همراهی کند.

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای
اشتراک‌گذاری

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو تور گردشگری از ایرانگرد