بهترین رستوران های تهران

بهترین رستوران های تهران (1402)، از لوکس تا اقتصادی و مناسبتی + آدرس

اگر در پایتخت زندگی می‌کنید و برای صرف غذا به دنبال رستوران‌هایی لوکس می‌گردید، اگر از گوش سپردن به موسیقی به همراه خوردن یک غذای با کیفیت لذت می‌برید یا اگر می‌خواهید در یک شب رویایی سالگرد ازدواجتان را در رستورانی زیبا برگزار کنید، این مقاله برای شما مفید خواهد بود. در ادامه با بهترین رستوران های تهران و مشخصات آن‌ها آشنا خواهیم شد و گشتی در سفره‌خانه‌ها، فست فودی‌ها و رستوران‌های مخصوص گیاه‌خواران خواهیم زد.

معرفی بهترین رستوران های تهران

برای آن که بتوانیم معرفی دقیق‌تری از رستوران های خوب تهران داشته باشیم، آن‌ها را در چند بخش زیر دسته بندی کردیم.

رستوران های خوب در تهران

رستوران گردان برج میلاد (عکس: مصطفی موسوی)

بهترین رستوران های شیک و لوکس تهران

1. رستوران گردان برج میلاد
اولین رستورانی که در این بخش به معرفی آن خواهیم پرداخت رستوران گردان برج میلاد است. اگر دوست دارید در یک رستوران لوکس در ارتفاع 275 متری، بدون آنکه از جای خود بلند شوید، نمای 360 درجه از تهران را ببینید، این رستوران مناسب شماست. رستوران گردان برج میلاد یکی از معروف ترین رستوران های تهران است که میزهایی از ظرفیت دو تا دوازده نفره دارد و به جز قرارهای دوستانه و خانوادگی می‌تواند میزبان ملاقت‌های کاری شما نیز باشد.

این رستوران در طبقه ششم برج میلاد واقع شده است و انواع غذاهای ایرانی مثل انواع کباب، ته چین، انواع خورشت، کوفته و چند نوع غذای ملل و همچنین چندین نوع دسر در آن سرو می‌شود. برای صرف یک وعده غذایی دلچسب در این رستوران، بهتر است حداقل از 48 ساعت قبل میز خود را رزرو کنید. امکان برگزاری تولد در رستوران گردان برج میلاد وجود دارد. توجه کنید که این رستوران روزهای سه شنبه مختص بانوان است.

2. رستوران بین ‌المللی خاقان
اگر به دنبال رستوران گردی در تهران هستید و می‌خواهید سری به لوکس‌ترین‌ها بزنید، رستوران بین‌المللی خاقان می‌تواند برایتان جذاب و به‌یادماندنی باشد. این رستوران در جردن، بلوار گلستان، بلوار گیتی، چهارراه دوما پلاک دو واقع شده است و غذاهایی مثل انواع کباب، سمبوسک، شف برگر، پلو عربی، شش طاوق، میرینا، میگو گشنیزی، استیک ریب‌آی، بطاطا بالحم و انواع دسر و نوشیدنی در منو آن به چشم می‌خورد.

3. رستوران مانسون لانژ
مانسون لانژ یکی دیگر از لوکس‌ترین و بهترین رستوران های تهران است که در خیابان جردن، نبش خیابان گلدان، پلاک دو قرار دارد. این رستوران به طور تخصصی غذای دریایی، فرنگی، سوشی نیگری، سوشی ماکی و نودل و برنج سرو می‌کند. پرطرفدارترین غذای این رستوران چاینیز چیکن سالاد، رول سالمون و آووکادو و چیکن بانز است. اگر به غذاهای آسیایی علاقه دارید غذا خوردن در این رستوران را از دست ندهید.

رستوران خوب در تهران

رستوران خاقان (عکس: سبحان صفری)

بهترین رستوران های مقرون به صرفه تهران

  1. رستوران شرف الاسلامی
    شرف‌الاسلامی یکی از بهترین رستوران های تهران است که قیمت غذاهایش به صرفه است. این رستوران در بازار بزرگ تهران، حیاط مسجد امام، دست راست قرار دارد. تاسیس این رستوران به سال 1317 برمی‌گردد و به انواع کباب و ته‌چین‌هایش معروف است. با توجه به اینکه هر پرس، حجم غذای بالایی دارد، قیمت‌های رستوران کاملا مناسب به نظر می‌رسد.
  2. دیزی سرای ولیعصر
    دیزی‌سرای ولیعصر در خیابان ولیعصر حد فاصل خیابان مطهری و خیابان بهشتی، کوچه دل آویز واقع شده است. این رستوران بسیار کوچک بوده و در قسمت بیرونی تنها چند صندلی فلزی دارد که می‌توانید در این بخش غذای خود را میل کنید. قیمت به صرفه در کنار کیفیت بالا سبب شده است تا این رستوران یکی از معروف ترین رستوران های تهران در حیطه کاری خود باشد. در این دیزی‌سرا صبح‌ها می‌توانید املت و نیمرو سفارش دهید. به جز دیزی، قورمه سبزی و قیمه نیز در منوی این رستوران کوچک سنتی وجود دارد.
  3. رستوران مسلم
    چلوکبابی مسلم نیز در بازار تهران واقع شده و آدرس دقیق آن بازار بزرگ، سبزه میدان، کوچه حاج رحیم خان، پلاک چهار است. اگر شکم‌ گردی تهران را دوست دارید، حتما سری به این چلوکبابی بزنید. غذاهای این رستوران در کنار اقتصادی بودن بسیار خوشمزه هستند. در چلوکباب مسلم غذاهایی مثل شیشلیک، چلوکباب سلطانی، چلوکباب برگ، چلوکباب بختیاری، چلوکباب لقمه، جوجه‌کباب، ته‌چین، آلبالوپلو، شیرین‌پلو، خورشت غوره بادمجان و سبزی‌پلو با ماهی قزل‌آلا سرو می‌شود. توجه داشته باشید که این رستوران معمولا بسیار شلوغ است و باید کمی منتظر بمانید تا میز خالی شود و نوبت شما برسد.
رستوران مقرون به صرفه در تهران

رستوران مسلم (عکس: اردلان عدل)

برترین رستوران های سنتی و سفره خانه ها در پایتخت

  1. سفره خانه آذری
    سفره‌خانه آذری بهترین رستوران تهران است که به دیزی‌های خوشمزه‌اش شناخته می‌شود. افتتاح این سفره‌خانه به سال 1327 برمی‌گردد. اگر به دنبال شکم‌ گردی تهران هستید، برای سر زدن به این سفره‌خانه می‌توانید به آدرس میدان راه‌آهن، ابتدای خیابان ولیعصر، روبه‌روی شهرداری، پلاک 30 مراجعه کنید. تمامی دیزی‌ها در این سفره‌خانه دورچین ویژه‌ای دارند. این دورچین شامل سبزی خوردن، دوغ، ترشی لیته، نان تازه و پیاز می‌شود. چینش رستوران کاملا به شکل سنتی است و نقاشی‌های زیبایی دیوارهایش را تزیین کرده‌اند.
  2. رستوران نون و نمک فخر الملوک
    رستوران نون و نمک فخرالملوک با دکوراسیون سنتی و غذای خوش‌طعم، بهترین رستوران تهران است که در یک بنای 140 ساله قرار دارد. آدرس دقیق این رستوران میدان بهارستان، خیابان مصطفی خمینی، چهارراه سرچشمه، کوچه نصراللهی، کوچه جاویدی است و شما می‌توانید در داخل رستوران یا در فضای باز آن بنشینید. بخشی از رستوران نون و نمک فخرالملوک به نوازندگان اختصاص داده شده است و به این ترتیب اجرای موسیقی سنتی نیز دارد.
  3. رستوران خیام
    رستوران سنتی خیام یکی از رستوران های خوب تهران است که در یک ساختمان با قدمت 240 ساله قرار دارد. فضای داخلی رستوران ساختار قدیمی خود را حفظ کرده است و شما می‌توانید در کنار لذت بردن از طعم غذا، معماری داخلی زیبای رستوران را نیز تماشا کنید. رستوران سنتی خیام در خیابان خیام شمالی، روبه‌روی امامزاده سید نصرالدین، پلاک 539 واقع شده و همه روزه از ساعت یازده صبح تا یازده و نیم شب آماده خدمت‌رسانی به مشتریان گرامی است.
رستوران سنتی

رستوران نون و نمک (عکس: صنم)

بهترین رستوران های گیاهخواران در تهران

  1. رستوران زمین
    رستوران وگان زمین یکی از بهترین رستوران های غرب تهران محسوب می‌شود که در شهرک غرب، فاز پنج، خیابان سیمای ایران، مجتمع مسکونی پردیسان واقع شده و تمام منوی آن مناسب افراد وجترین و وگان است. منوی این رستوران شامل کوبیده گیاهی، سبزی پلو با جلبک دریایی، پلو مکزیکی، لازانیای ایتالیایی، پلو الهه سبز، سوشی، باقالی‌پلو با برنج قهوه‌ای، دیزی گیاهی، بشقاب سبزیجات، لقمه سرآشپز، لقمه نیروانا و انواع خورشت‌هاست. بخشی از منوی این رستوران به سالادهایی مثل سالاد شیرازی، سالاد طبیعت، سالاد باغ جوانه‌ها، سالاد اسفناج با پنیر توفو، سالاد بروکلی، سالاد روسی و سالاد مخصوص زمین اختصاص یافته است.
  2. رستوران آناندا
    یکی دیگر از رستوران‌های گیاهی رستوران آنانداست. این رستوران در اختیاریه جنوبی، جنب مخابرات، پلاک 18 قرار دارد و همه روزه از ساعت دوازده ظهر تا یازده شب باز است. منوی رستوران گیاهی آناندا تنوع بسیاری دارد؛ بنابراین اگر رستوران گردی در تهران را دوست دارید و گیاهخوار هستید، حتما سری به آن بزنید. در منوی این رستوران به طور دقیق مشخص شده است که چه غذایی مخصوص گیاهخواران و چه غذایی مخصوص وگان‌هااست.
    اگر گیاهخوار هستید می‌توانید در این رستوران پیش‌غذاهایی مثل ترفو رول، بشقاب سبزیجات و پاکورای گل‌کلم، سالادهایی مثل سالاد مخصوص آناندا و سالاد باغ سبز کیتوآ، غذاهای ایرانی مثل دلمه فصل، دلمه بادمجان، دلمه برگ مو، دلمه کلم‌پیچ و چلوکباب گیاهی، غذاهای فرنگی مثل اسپاگتی آناندا و اسپاگتی بلونز، انواع پیتزاها و ساندویج سوسیس بندری را سفارش دهید.
رستوران گیاهی

رستوران پیور (عکس: خاطره مقدم)

از دیگر رستوران‌های گیاهی تهران می‌توان به رستوران گیاهی پیور در محله یوسف‌آباد، رستوران گیاهی نوای غذای پاک در خیابان بهشتی، رستوران گیاهی خانه هنرمندان در خیابان طالقانی، رستوران گیاهی گرینلند (وگشیم) در محله سعادت آباد، رستوران گیاهی مهر میترا و رستوران گیاهی بید مجنون در لواسان اشاره کرد.

برترین رستوران‌های پایتخت که موسیقی زنده دارند

  1. رستوران سایمان که یکی از بهترین رستوران های غرب تهران است نیز موسیقی زنده دارد. این رستوران هم تخت و هم میز و صندلی داشته و از دوازده ظهر تا دوازده شب باز است. اگر می‌خواهید در کنار لذت بردن از طعم غذا گوش به موسیقی سنتی بسپارید می‌توانید از ساعت هفت تا یازده شب به این رستوران سری بزنید.
  2. رستوران گیلار که در نیاوران، چهارراه مژده قرار دارد، بهترین رستوران تهران است که غذای گیلکی سرو می‌کند. منوی این رستوران شامل خورشت‌هایی مثل اناردون، باقالی قاتوق و فسنجان، ماهی سفید و قزل‌آلا، انواع کباب و میرزاقاسمی است. صدای دل‌انگیز موسیقی در این رستوران یک شب  به یاد ماندنی از رستوران گردی در تهران را برای شما رقم می‌زند.
  3. رستوران ترمه از رستوران های خوب تهران است که در میدان امام خمینی، ابتدای خیابان فردوسی، خیابان کوشک مصری، هتل بزرگ فردوسی واقع شده است و هم غذای سنتی و هم غذای بین‌الملل دارد. نوازندگان همه روزه از ساعت هفت شب در این محل موسیقی زنده اجرا می‌کنند.
رستوران های تهران

رستوران گیلار (عکس: حسین غلامی)

پیش‌تر اشاره شد که رستوران نون و نمک فخرالملوک بخشی از محیط بیرونی خود را در اختیار نوازندگان گذاشته است و شب‌ها گروه‌های موسیقی در آن اجرا می‌کنند. از دیگر رستوران‌هایی که موسیقی زنده دارند، می‌توان رستوران سنتی حوض خونه در شمال پارک ساعی، سفره‌خانه سنتی عالی‌قاپو در خیابان گاندی، رستوران باربد در خیابان سئول، رستوران لیدوما یکی از بهترین رستوران های غرب تهران در میدان صنعت، رستوران شهربانو در خیابان دادمان، رستوران شب‌های سرو در چهارراه سرو سعادت‌آباد و رستوران بین‌المللی نارنجستان در میدان قیصر امین پور سعادت آباد را نام برد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین کافه‌های تهران

برترین رستوران‌های پایتخت برای مناسبت‌ها

رستوران‌ها علاوه بر اینکه جای مناسبی برای لذت بردن از خوراکی‌های رنگارنگ هستند، امروزه به مکانی برای دورهمی‌های دوستانه، خانوادگی و کاری تبدیل شده‌اند و بسیاری از افراد مراسمی مثل تولد و سالگرد ازدواج خود را در رستوران برگزار می‌کنند.

برترین رستوران‌های پایتخت برای تولد

  1. رستوران تهران بین
    برای اینکه یک رستوران مناسب برگزاری تولد باشد، باید دارای چیدمان خوب و غذای باکیفیت بوده و ظرفیت پذیرش تعداد زیاد مهمان را داشته باشد. همه این ویژگی‌ها در رستوران تهران‌بین واقع در سعادت آباد، چهارراه سرو، خیابان بخشایش، کوچه هفدهم، پلاک 54، واحد 9 وجود دارد. این رستوران از بهترین رستوران های غرب تهران است و می‌تواند میزبان مناسبی برای مراسمتان باشد.
  2. رستوران آجودانیه
    باغ رستوران آجودانیه از معروف ترین رستوران های تهران است که می‌توانید تولدهای خود را در آن برگزار کنید. با توجه به اینکه در این باغ آلاچیق‌هایی تعبیه شده است که سیستم سرمایشی و گرمایشی دارند، این رستوران در هر زمانی از سال می‌تواند میزبان مناسبی برای برگزاری تولد باشد. باغ رستوران آجودانیه در نیاوران، خیابان آجودانیه، خیابان موحد دانش، خیابان سپند، کوچه دانشوران قرار دارد.
  3. رستوران طریقت
    رستوران طریقت واقع در اقدسیه شمالی، خیابان موحد دانش، پاساژ پلاتین پلاک 110 یکی دیگر از رستوران های خوب تهران است که امکان برگزاری جشن تولد در آن وجود دارد. پرسنل مجرب و باسلیقه این رستوران می‌توانند میز رزرو شده برای تولد را به بهترین شکل تزئین کنند. این رستوران همه روزه از ساعت یازده و نیم صبح تا یازده شب باز بوده و آماده سرویس‌دهی به مشتریان گرامی است.
رستوران برای تولد

رستوران تهران بین (عکس: فرناز گیلانی‌ها)

رستوران‌های خوب تهران برای برگزاری سالگرد ازدواج

  1. رستوران بیستانگو: اگر می‌خواهید در یک فضای رمانتیک سالگرد ازدواج خاطره‌انگیزی داشته باشید، رستوران بیستانگو جای مناسبی برای شما خواهد بود. این رستوران در خیابان ولیعصر، جنوب پارک ساعی، روبه‌روی پمپ بنزین، جنب هتل رامتین، پلاک 2153 قرار دارد و ساعت کاری آن از ساعت 12 تا 15 و از 19 تا 23 است. منوی این رستوران شامل انواع سوپ، لابستر و استیک و ماهی است.
  2. رستوران ارکیده: رستوران ارکیده سه شعبه در تهران دارد. یکی از شعبه‎ها در میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند و یکی در اقدسیه، بزرگراه ارتش، مجتمع شمیران سنتر و شعبه دیگر در سعادت‌آباد، میدان کاج، خیابان علامه شمالی، نبش خیابان اقبال ملی است. کیفیت بالای این رستوران سبب شده است تا بتواند بهترین رستوران تهران جهت برگزاری سالگرد ازدواج باشد. منوی رستوران ارکیده شامل انواع کباب، ماهی، باقالی‌پلو با گردن گوسفندی، زرشک پلو با مرغ و سینی‌های متنوع چهار نفره و شش نفره کباب است.
  3. رستوران هوک لانژ: اگر دوست دارید سالگرد ازدواج خود را در یک مکان لوکس برگزار کنید، ما به شما رستوران هوک لانژ را پیشنهاد می‌دهیم. این رستوران در خیابان ظفر شرقی، خیابان فرید افشار، بلوار آرش شرقی، پلاک 44 واقع شده و منوی آن ترکیبی از غذاهای ایرانی، دریایی و فرنگی است. شما می‌توانید در هوک لانژ یکی از معروف ترین رستوران های تهران یک سالگرد ازدواج رویایی را تجربه کنید.
رستوران بیستانگو

رستوران بیستانگو (عکس: میلاد)

بهترین فست فودها در تهران

  1. فست فود داون تان برگر: اگر شکم گردی تهران را دوست دارید و می‌خواهید بین فست‌فود‌ها چرخی بزنید، توصیه می‌کنیم حتما به داون‌ تان برگر بروید. این رستوران در جردن، نیاوران و پالادیوم شعبه دارد و دارای دو شعبه برای خرید غیر حضوری است. منوی این رستوران شامل دان تان برگر، میدتان برگر، آپ تان برگر، چیکن برگر، انواع پیتزا، بوفالو وینگز، انواع سالاد و فیله استریپس است. کیفیت بالای دان تان برگر سبب شده است تا یکی از رستوران های خوب تهران برای خوردن فست‌فود محسوب شود.
  2. رستوران بیف لاین: یکی دیگر از فست فود‌های خوب تهران بیف لاین است. این رستوران دو شعبه حضوری دارد که در سعادت‌آباد، مجتمع اپال و در بلوار دریا، مجتمع رویال سنتر قرار دارند. بیف لاین از ساعت 12 صبح تا 12 شب باز است و منوی آن شامل انواع برگر، انواع استیک و انواع ساندویچ می‌شود. کیفیت تمامی شعب بیف لاین بسیار بالاست و شما می‌توانید در آن طعم واقعی برگر را بچشید.
  3. رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا: اولین رستوران از رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا در سال 78 و در تقاطع خیابان مطهری و خیابان فتحی شقاقی افتتاح شد و امروزه بیش از سی شعبه در اقصی نقاط تهران دارد. کیفیت بالا، منو متنوع و مشتری مداری باعث شده است تا این رستوران هنوز هم یکی از رستوران‌هایی باشد که در شکم گردی تهران حتما باید به آن سری بزنید.
رستوران لوکس در تهران

رستوران هوک لانژ (عکس: فرید گرجی)

در این مقاله یک رستوران گردی در تهران داشتیم. از رستوران‌های لوکس مثل رستوران گردان برج میلاد، رستوران بین‌المللی خاقان و رستوران هوک لانژ گرفته تا رستوران‌‌های مقرون به صرفه‌ای مثل رستوران شرف‌الاسلامی و چلوکباب مسلم معرفی شدند. در ادامه گشتی در سفره‌خانه‌ها زدیم و به تعدادی از رستوران‌هایی که موسیقی زنده دارند، اشاره شد. رستوران‌های مخصوص گیاهخواران در تهران را شناختیم و با بهترین رستوران های تهران برای برگزاری تولد و مراسم سالگرد ازدواج آشنا شدیم. در آخر نیز برخی از فست‌فود‌های خوب تهران معرفی شدند. اکنون برای یک شکم گردی عالی در تهران آماده هستید.

امتیاز ۴.۲۴ از ۵ – ۴ رای
spinner در حال ثبت رای
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو تور گردشگری از ایرانگرد