ورود / ثبت نام

کاشان: معرفی جاهای دیدنی کاشان + آدرس و عکس

0 از 5
/ 4 امتیاز

کاشان یکی از شهرهای استان اصفهان، شهری توریستی است که نقش پررنگی در صنعت گردشگری کشور دارد. یکی از اولین تمدن‌‌های شهرنشینی در کاشان شکل گرفته؛ قدمت 7‌هزار و 500 ساله یکجانشینی در منطقه سیلک کاشان این شهر را به یکی از شهرهای تاریخی ایران و مقصد بسیاری از تاریخ دوستان تبدیل کرده است. اگر شما هم قصد سفر به این شهر زیبا و تاریخ‌گردی را دارید، با ما همراه باشید. در ادامه مهمترین جاهای دیدنی کاشان، موقعیت جغرافیایی،‌ بهترین فصل سفر و سوغاتی‌های کاشان را معرفی خواهیم کرد.

 

فهرست مطلب:

شهر کاشان کجاست؟

کاشان یکی از شهرستان‌های استان اصفهان و پس از اصفهان، دومین شهر پرجمعیت در این استان است. کاشان زادگاه یکی از کهن‌ترین تمدن‌های جهان، یعنی فرهنگ یک‌جانشینی و مهد تمدن و فرهنگ سنتی ایرانی است. شهر کاشان دارای دو نوع اقلیم کوهستانی و کویری است. مناطق کوهستانی این شهر آب و هوایی معتدل و دره‌ها و آبشارهای زیبا دارد و بافت کویری نیز دارای جاذبه‌های طبیعی کویری و بناهای تاریخی گران‌قدری است.

مسیر دسترسی به کاشان

از سمت تهران، اتوبان مستقیم شهدای خلیج فارس، که از کنار شهر قم عبور می‌کند، یکی از مسیرهای دسترسی به کاشان است. انتهای این اتوبان به اصفهان می‌رسد، پس از آن اتوبان نطنز-کاشان مسیر مستقیم اصفهان به کاشان است. ناگفته نماند که اگر از تهران عازم کاشان هستید، حدود 3 تا 4 ساعت مسیر در پیش دارید. 

جاهای دیدنی کاشان

جاهای دیدنی کاشان به دو دسته کلی اماکن تاریخی و طبیعی تقسیم می‌شود. برخی از مهم‌ترین دیدنی های کاشان را در این بخش معرفی می‌کنیم.

  1. تپه سیلک: منطقه سیلک گواه قدمت شهرنشینی در کاشان است. در این منطقه بقایای یک شهر باستانی وجود دارد که قدمت آن را بالغ بر 7هزار و 500 سال برآورد کرده‌اند.
  2. حمام و باغ فین: یکی از تاریخی‌ترین حمام‌های ایران، حمام فین است که به دستور فتحعلی شاه ساخته شده است. این حمام علاوه بر قدمت تاریخی، نام قتل‌گاه بزرگ مرد ایران، امیرکبیر را نیز با خود یدک می‌کشد. به همین دلیل اهمیت بالایی در میان جاذبه‌های گردشگری کاشان و ایران دارد. حمام فین در خیابان امیرکبیر، بخش جنوبی باغ زیبای فین واقع شده است.
  3. مسجد جامع کاشان: یکی دیگر از جاهای دیدنی کاشان مسجد جامع کاشان است. در دوران سلجوقیان، به همت دختر مالک اشتر، صفیه خاتون مسجد جامع کاشان ساخته شد. به عقیده برخی کارشناسان قدمت این بنا به قبل از اسلام نیز باز می‌گردد. این مسجد کهن، به کاشی‌کاری‌ها و دیوارهای زیبا که خطاطی اساتید بزرگی را به خود دیده‌اند، معروف است. مسجد جامع کاشان در خیابان بابا افضل کاشان در محله میدان کهنه واقع است.
  4. شهر زیرزمینی نوش آباد (اویی): این شهر تاریخی با قدمتی ۱۵۰۰ ساله، بزرگترین شهر زیرزمینی جهان است و در زیر بافت کنونی شهر نوش‌آباد قرار دارد. عمق آن از ۴ تا ۱۸ متر متغیر است و کاملا توسط انسان با کاربری نظامی و دفاعی ساخته شده است. شهر زیرزمینی نوش آباد سه طبقه دارد که هر کدام از آن‌ها شامل اتاق‌ها، دالان‌ها باریک تودرتو و... است. طبقات مختلف، توسط تونل‌های عمودی به یکدیگر متصل هستند. شهر اویی در بخش مرکزی شهرستان آران و بیگدل، در کاشان واقع است.
    شهر زیرزمینی نوش آباد از دیدنی های کاشان
  5. خانه بروجردی‌ها: خانه بروجردی‌ها که در دوره قاجار و بیش از صد سال پیش ساخته شده یکی از زیباترین دیدنی های کاشان است. این خانه متعلق به بازرگانی مقیم کاشان بود که معماری و نقاشی بی‌نظیر آن، توجه اغلب گردشگران به خود جلب می‌کند. بادگیرهای قرینه هلالی‌شکل بام تالار، کاملا متناسب با موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی منطقه است و به همین دلیل با گذشت بیش از صد سال، هنوز هم الگویی برای معماران امروزی است. خانه بروجردی‌ها در خیابان علوی، محله سلطان میراحمد قرار دارد.
  6. آبشار نیاسر: آبشار زیبای نیاسر از چشمه تالار (یا اسکندریه) در ارتفاعات کوه کرکس سرچشمه می‌گیرد. این آبشار ۲۵ متری به علت حالت خزه‌ای، آبراهه‌های زیبا و طبیعت سرسبز اطرافش، چشم‌اندازی بسیار جذاب ایجاد می‌کند که قلب هر طبیعت‌دوستی را به تپش وا می‌دارد. در مسیر آبشار نیز آسیاب‌های متعددی وجود دارد که مسافران می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند. آبشار نیاسر در ۵۳ کیلومتری شمال غرب کاشان، در محله قدیمی سرکمر (شهید بهشتی) واقع است.
    آبشار نیاسر در نزدیکی کاشان (عکس: احمد زرنگ)
  7. حمام امیر احمد: حمام امیر احمد یکی دیگر از جاهای دیدنی کاشان است و قدمت آن به دوره سلوجقیان مربوط می‌شود، البته قدمت بنایی که در حال حاضر به جای مانده به دوران قاجار بازمی‌گردد. مانند اغلب بناهای تاریخی کاشان، این حمام نیز کاشی‌کاری و معماری ویژه و چشم‌نوازی دارد که سوژه عکس‌برداری بسیاری از عکاسان است. حمام سلطان امیر احمد در خیابان علوی، کوچه سلطان امیر احمد واقع است.
  8. کاروانسرای امین‌الدوله: کاروانسرا یا تیمچه امین‌الدوله یکی از یناهای تاریخی دوره قاجار در بازار کاشان است. مشاهده مقرنس‌کاری سقف و معماری و گچ‌کاری ویژه دیوارهای این کاروانسرا موجب شگفتی هر بیننده‌ای است. روشی که در ساخت این بنا استفاده شده، استحکام فوق‌العاده‌ای به آن داده است به طوری که تا کنون هیچ گونه تخریبی در آن صورت نگرفته و بازدیدکنندگان می‌توانند این کاروانسرا را دقیقا به شکل اولیه خود ببینند. تیمچه امین‌الدوله در تقاطع خیابان باباافضل و میدان کمال‌الملک، بازار کاشان قرار دارد.
  9. خانه عامری‌ها: این خانه در دوران قاجار به اهتمام سهام السلطنه عامری برای سکونت شخصی ساخته شد. خانه عامری‌ها بلندترین بادگیر را بین خانه‌های تاریخی کاشان دارد. امروزه از خانه عامری‌ها علاوه بر جاذبه گردشگری، به عنوان هتل سنتی نیز استفاده می‌شود. این بنای تاریخی باشکوه در خیابان علوی، شمال محله سلطان امیر احمد، کنار حمام سلطان امیر احمد قرار دارد.[
  10. خانه عباسیان: این خانه تاریخی که قدمت آن به قرن 18 هجری بازمی‌گردد عنوان زیباترن بنای ایرانی – اسلامی را دارد و یکی از زیباترین دیدنی های کاشان است. این بنای زیبا در سال 1377 بازسازی و در فهرست میراث ملی به ثبت رسید. از عمارت عباسیان در فیلم‌های مسافر ری، جابربن حیان و خانه‌ای در تاریکی به عنوان لوکیشن فیلم برداری استفاده شده است.
  11. مسجد و مدرسه آقا بزرگ: قدمت این مسجد به دوره قاجار بازمی‌گردد. به لطف کمک‌های مالی حاج محمدتقی خانبان ساخت بنای مسجد آقا بزرگ آغاز شد و اتمام آن تا دوره ناصرالدین شاه به طول انجامید. جالب است بدانید که معماری خاص این بنا باعث شده تا در گرمای تابستان نیز فضای مسجد خنک باشد. ساختمان مسجد و مدرسه آقا بزرگ بخش‌های مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به صحن مرکزی، سردر هشتی ورودی، مقصوره و شبستان‌ها اشاره کرد.
  12. خانه طباطبایی‌ها: خانه‌های تاریخی بسیاری در کاشان وجود دارد که خانه طباطبایی‌ها یکی از زیباترین آن‌هاست. این خانه مسحور کننده که قدمتی بالغ بر 200 دارد خانه سید جعفر طباطبایی از تجار شهر کاشان بوده است. خانه طباطبایی ها کاشان که 4هزار و 700 متر مساحت دارد شامل سه بخش اندرونی، بیرونی و بخش خدمه می‌شود. آنچه این عمارت را دلفریب کرده، معماری، گچبری‌ها، آیینه کاری‌ها، بادگیر، سرداب‌ها و قنات‌های آن است.
    خانه طباطبایی‌ها (عکی: امین سیدی)
  13. گلاب‌گیری در کاشان: بهترین فصل سفر به کاشان، فصل بهار به خصوص اردیبهشت ماه است. زیرا در این فصل، زمان گلاب‌گیری کاشان شروع می‌شود و بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود مسحور می‌کند. بد نیست بدانید که گلاب‌گیری در قسمت‌های مختلف این شهر نظیر نیاسر، برزک، ازوار و قمصر انجام می‌شود.مراسم‌های سنتی گلاب‌گیری بسیار جالب و دیدنی هستند و هر کسی را به خود جذب می‌کنند. در این مراسم افرادی که گل می‌چینند را می‌توانید تماشا کنید. همچنین نحوه گلاب‌گیری را برای شما به نمایش می‌گذارند.اگر علاقه‌مند به دیدن گلاب‌گیری هستید، پیشنهاد می‌کنیم اول صبح برای بازدید بروید. چرا که عطر گل‌ها بیشتر است و تازه‌تر هم هستند. زمانی که عطر گل‌ها را استشمام می‌کنید؛ انگار در بهشت هستید و دلتان نمی‌خواهد این لحظات دلنشین تمام شوند.
  14. بازار سنتی کاشان: از دیگر دیدنی‌های کاشان می‌توان به بازار سنتی اشاره کرد. این بازار معماری فوق‌العاده‌ای دارد که قدمت آن به دوره صفوی برمی‌گردد. با رفتن به این بازار حسابی حال و هوای‌تان عوض شده و می‌توانید انواع صنایع دستی کاشان را برای خود و خانواده تهیه کنید.
  15. خانه تاریخی آل یاسین کاشان: این خانه تاریخی از دوره قاجار به یادگار مانده است. معماری این خانه بسیار شگفت‌انگیز بوده و باعث حیرت شما می‌شود. شما همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت 8 صبح تا 6 بعدازظهر می‌توانید از این خانه بازدید داشته باشید.
  16. خانه تاریخی احسان: این عمارت یکی دیگر از خانه‌های تاریخی کاشان محسوب می‌شود. این خانه در میدان کمال‌الملک، ابتدای خیابان فاضل نراقی واقع شده است. قدمت عمارت احسان به دوره قاجار برمی‌گردد. حوض قدیمی، دیوارهای سنتی و معماری شگفت‌انگیز از زیبایی‌های معماری این خانه هستند.

دیدنی‌های نزدیک به کاشان

شاید بعد از گشت و گذار در شهر، دلتان بخواهد سری به دیدنی‌های نزدیک آن هم بزنید. در ادامه برخی از دیدنی‌های اطراف این شهر را معرفی می‌کنیم.

  • روستای ابیانه: ابیانه یکی از بهترین جاهای دیدنی کاشان است که همه ساله گردشگران زیادی از این روستا بازدید می‌کنند. این روستا در 70 کیلومتری شهر قرار دارد. شکل و ظاهر خانه‌ها سرخ رنگ هستند و آثارهای تاریخی زیادی نظیر آتشکده هارپاک، مسجد حاجتگاه و ... در آن قرار گرفته شده است. زمانی که این روستا را از نزدیک می‌بینید، آنچنان دلباخته و شیفته می‌شوید که تمایل دارید ساعت‌ها در آنجا بمانید.
  • کویر ابوزیدآباد: اگر عاشق طبیعت‌گردی هستید و دلتان می‌خواهد بعد از جاهای تاریخی به مکانی بکر بروید، کویر ابوزیدآباد بهترین انتخاب است. ابوزیدآباد در 30 کیلومتری شهر قرار دارد. قدم زدن روی رمل‌های کویر، دیدن ستاره‌ها در شب، شب‌نشینی دور آتیش از تجربه‌های لذت بخشی است که در دل کویر می‌توانید داشته باشید.
    کویرابوزیدآباد (عکس: محسن قاسمی)
  • بازار بزرگ: اگر علاقه‌مند به صنایع دستی و سنتی هستید، بعد از گشت و گذار در شهر، حتما سری هم به بازار بزرگ بزنید و انواع سوغاتی‌ها را برای دوستان خود هدیه ببرید. این بازار به دوره سلجوقیان برمی‌گردد و معماری بسیار خاص و فوق العاده‌ای دارد.
  • روستای سار نیاسر: از دیگر روستاهایی که اطراف شهر قرار دارد، روستای سار نیاسر است. این روستا آب و هوای بسیار دلنشین و خنکی در فصل تابستان دارد و مقصد محبوب بسیاری از گردشگران محسوب می‌شود. در این روستا می‌توانید از اهالی، کارهای صنایع دستی و سنتی را خریداری کنید، تا به جامعه محلی هم کمکی کرده باشید.
  • آتشکده نیاسر: اگر به روستای نیاسر رفتید، حتما سری هم به آتشکده نیاسر بزنید. این آتشکده قدمت بسیار بالایی دارد و به ثبت ملی رسیده است. آتشکده نیاسر شکل و ظاهر چهار طاقی دارد.
  • دریاچه نمک: از دیگر مکان‌های بکر طبیعت‌گردی اطراف شهر، دریاچه نمک است که در 35 کیلومتری آران و بیدگل قرار دارد. وسعت دریاچه نمک، حدود 647 کیلومتر است و منظره بسیار زیبا و دلنشینی دارد.
  • کویر مرنجاب: بعد از دریاچه نمک، می‌توانید سری هم به کویر مرنجاب بزنید. چرا که در نزدیکی هم قرار گرفته‌اند. در اطراف کویر نیز جاهای دیدنی زیادی نظیر کاروانسرا، ریگ بلند، قلعه کرشاهی، کوه یخاب، جزیره سرگردان و ... قرار دارند. در دل کویر می‌توانید تفریحات هیجان‌انگیزی از جمله سافاری، موتور چهار چرخ، بالن سواری، شتر سواری و ... را داشته باشید.
  • قمصر: همانطور که گفتیم از اردیبهشت تا اواخر خرداد ماه، گلاب‌گیری در این شهر شروع می‌شود. قمصر یکی از جاهایی است که مراسم گلاب‌گیری در آن برگزار می‌شود که می‌توانید به آنجا بروید و مراسم را از نزدیک تماشا کنید. بد نیست بدانید که در زمان‌های قدیم، جاده ابریشم از قمصر رد می‌شده است. گلاب‌های قمصر بسیار معروف هستند و حتی شهرت جهانی هم دارند.
  • شهر زیرزمینی نوش آباد: از دیگر جاهای دیدنی نزدیک به کاشان می‌توان به شهر زیرزمینی نوش آباد اشاره کرد. این شهر زیرزمینی کانال‌ها و تونل‌های متعددی دارد که باعث حیرت بازدیدکنندگان می‌شود. در کاشان به این شهر مجموعه اویی نیز گفته می‌شود.
  • کویر بند ریگ: از دیگر کویرهای اطراف کاشان می‌توان به کویر بند ریگ اشاره کرد. این کویر سمت شمال شهرستان آران و بیدگل قرار دارد. اگر عاشق مکانی آرامش بخش هستید، رفتن به کویر بند ریگ را اصلا از دست ندهید. 

از دیگر جاهای دیدنی کاشان می‌توان به بازار سنتی، کاروانسرای شاه عباس، آتشکده خرمدشت، آرامگاه فیض کاشانی، آرام محتشم کاشانی، مسجد وزیر و پنجه شاه کاشان اشاره کرد.

بهترین فصل سفر به کاشان

دو نوع بافت عمده کویری و کوهستانی، این شهر را به مقصدی چهارفصل برای مسافرت تبدیل کرده است. مناطق کویری کاشان آب و هوایی گرم و خشک دارد، بنابراین بهترین فصل برای لذت بردن از جاهای دیدنی کاشان در این مناطق، فصل پاییز و حتی زمستان است.

مناطق کوهستانی آب و هوای معتدلی دارند. بنابراین بهترین فصل برای سفر به چنین مناطقی، فصل بهار و اوایل تابستان است. به خصوص ماه اردیبهشت، که زمان گلاب گیری کاشان، یکی از رسوم سنتی و زیبای شهر قمصر کاشان است.

غذاهای محلی و سوغاتی های کاشان

یکی از مهم‌ترین سوغاتی‌های کاشان، عرقیات گیاهی به خصوص گلاب آن است. عرق‌گیری از گل محمدی طی مراسمی ویژه از اوایل اردیبهشت تا اواخر خرداد در این شهر انجام می‌شود. از دیگر سوغاتی‌های خوراکی معروف کاشان می‌توان به کلوچه سنتی، باقلوا، شیرینی حاجی بادومی، پشمک و قطاب اشاره کرد.

برخی از غذاهای محلی کاشان که طرفداران بسیاری هم دارند، عبارتند از:

  • گوشت لوبیا
  • آبگوشت به
  • شفته انار
  • شفته بادمجان
  • شفته نخودچی
  • کوفته آب سماق
  • خورشت نخودآله
  • چلو دیزی
  • تاس کباب کاشانی

برای امتحان کردن غذاهای محلی کاشان، می‌توانید به رستوران‌های معروف کاشان مانند رستوران باغچه سرای سروی، رستوران ملل کاشان، کافی‌شاپ روناک، رستوران سرای عامری‌ها، رستوران سنتی مظفری، چایخانه باغ فین و رستوران سنتی عباسی بروید.

به علاوه کاشان از قدیم‌الایام مهد هنرهای سنتی ایران، مانند فرش، پارچه‌های ابریشمی، مخمل و حریر بوده است.

اقامت در سفر به کاشان

کاشان اقامتگاه‌ها و هتل‌های متعددی دارد که می‌توانید طبق سلیقه و بودجه خود مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. برخی از این اقامتگاه‌ها، خانه‌های و بناهای تاریخی بازسازی‌شده هستند. برای مثال هتل‌سرای عامری‌ها که یک خانه‌ تاریخی بازسازی‌شده است و به عنوان اقامتگاهی برای مسافران استفاده می‌شود.

هتل سرای عامری‌ها و هتل نگارستان، از هتل‌های لوکس و پرهزینه کاشان به شمار می‌روند. هتل‌سرای خانه مرشدی، هتل مهینستان راهب، هتل سنتی منوچهری، هتل امیرکبیر، اقامتگاه بوم‌گردی سرای درب باغ،‌ هتل خانه رز و هتل خانه ایرانی از اقامتگاه‌های میان‌رده در کاشان هستند. از جمله هتل‌های ارزان نیز می‌توان به هتل آپارتمان گلشن، هتل خانه نقلی، هتل سیاح، هتل آپارتمان شیرین، هتل خانه احسان، هتل سنتی نگین، هتل مریم، هتل ‌آپارتمان کوثر، هتل آپارتمان نایب، هتل خانه سنتی کمال‌الملک، هتل خانه دوست و هتل خانه تاریخی عادل یا مروارید اشاره کرد.

سفر به کاشان یکی از پربارترین برگ‌های کتاب تاریخ ایران، همواره سفری خاطره انگیز بوده است. اگر شما نیز به تاریخ و تمدن، تقابل کویر و کوهستان، گلاب و فرش و شیرنی‌های اعلاء علاقه‌مندید، سفر به این شهر و لذت بردن از جاهای دیدنی کاشان را از دست ندهید. در پایان لطفا اگر اطلاعات دیگری از جاهای دیدنی کاشان دارید که به پربار شدن این مطلب از سری مطالب معرفی شهر و روستا کمک می‌کند آن را با ما و سایر همراهان ایرانگرد به اشتراک بگذارید.

مسجد
بیابان و کویر
آتشگاه
0 از ۵ / 4 امتیاز
تورهای کاشان
متاسفانه توری برای کاشان پیدا نکردیم:(
بقیه تورها را ببینید یا برای تورهای این مقصد هشدار ثبت کنید.

مجری تور هستید؟ به ایرانگرد بپیوندید.
ویلا، آپارتمان و هتل های کاشان و اطراف آن
متاسفانه در این مقصد اقامتگاهی برای نمایش نداریم ^_^
با ثبت درخواست رزرو میتوانیم در اسرع وقت در این مقصد یا نزدیک به آن اقامتگاهی برایتان پیدا کنیم.

صاحب اقامتگاه هستید؟ به ایرانگرد بپیوندید.
سوالات متداول

شهر کاشان کجاست؟

کاشان یکی از شهرهای استان اصفهان است. این شهر با مرکز استان اصفهان حدود ۲۱۰ کیلومتر و با تهران حدود ۲۴۰ کیلومتر فاصله دارد.

بهترین زمان برای سفر به کاشان چه فصلی است؟

با توجه به آب و هوای کاشان و با توجه به زمان گلابگیری، فصل بهار به ویژه اردیبهشت ماه زمان مناسبی برای سفر به این شهر تاریخی خواهد بود.

معروف‌ترین جاهای دیدنی کاشان کدام جاذبه‌ها هستند؟

حمام فین، خانه بروجردی‌ها، آبشار نیاسر، خانه عامری‌ها، تپه سیلک، خانه طباطبایی‌ها و شهر زیرزمینی نوش آباد از معروف‌ترین دیدنی‌های این شهر است.

در سفر به کاشان کجا اقامت کنیم؟

برای اقامت در این شهر گزینه‌های بسیاری از اجاره ویلا گرفته تا رزرو هتل پیش‌رو دارید. هتل سرای عامری‌ها و هتل نگارستان، هتل‌سرای خانه مرشدی، هتل مهینستان راهب، هتل سنتی منوچهری، هتل امیرکبیر، هتل خانه نقلی، هتل خانه احسان، هتل سنتی نگین، هتل مریم، هتل ‌آپارتمان کوثر و هتل خانه دوست از جمله هتل‌های این شهر هستند.
نقد و بررسی
نقد و بررسی کاشان
سهولت دسترسی
پوشش اینترنت
حمل و نقل عمومی
سطح امکانات
تمیزی مقصد
مهران
می‌خواهم بروم
نوشته شده در 1400,3,26

خانه‌ای که من اسمش را خیلی شنیده بودم و چون علاقه به سبک معماری قدیمی دارم و دلم می‌خواست از نزدیک ببینم خانه بروجردی‌ها بود، اگر از دیدن نقاشی و معماری قدیمی لذت می‌برید به‌این خانه سری بزنید، چون بادگیرهای قدیمی جوری در این خانه ساخته شده است که با آب‌وهوای کاشان هماهنگی داره. من‌که از دیدن این خونه خیلی لذت بردم و تازه فهمیدم که معماری کشور ما از گذشته بسیار دقیق بوده است.

آرزو
اینجا بوده‌ام
نوشته شده در 1400,3,26

برای این‌که به شهر اصفهان سفر کنم، توی راه از شهر کویری کاشان همیشه رد می‌شدم، اما برای دیدن هیچ‌وقت داخل شهر نرفته بودم تا این‌که تصمیم گرفتن با خرید تور کاشان در زمان گلابگیری که کاملاً به‌دیدنی‌های شهر واقف بودند، هم‌سفر بشم.

علیرضا
اینجا بوده‌ام
نوشته شده در 1400,3,22

وجود آبشار تو این شهر کویری، تعجب داره. آبشار نیاسر که طبیعتی سرسبز و جذاب برای دیدن داره. از همه جالب‌تر دیدن آسیاب‌هایی بود که تو راه این آبشار وجود داشت. من‌که تا به‌حال آسیاب از نزدیک ندیده بودم، خیلی هیجان‌زده شده بودم.

پرسش و پاسخ
پاسخ پرسش‌های خود را از مشاوران آشنا به منطقه بگیرید.
سوال جدیدی بپرسید
امتیاز 0 از 5 / 4 امتیاز
سهولت دسترسی
پوشش اینترنت
حمل و نقل عمومی
سطح امکانات
تمیزی مقصد
آیا این صفحه برای شما مفید بود؟