ورود / ثبت نام

اسالم کجاست؟ مسیر دسترسی به تکه ای از بهشت در ایران

اولین نفری باشید که نقد و بررسی می‌کنید

سفر به اسالم گیلان سفر به شهری است که شاید توصیف آن را تنها در قصه‌ها شنیده باشید. این شهر به دلیل قرارگیری در شمال کشور و داشتن اقلیم بی‌نظیر خود، سالهاست که مورد توجه طبیعت‌دوستان قرار گرفته است. بسیاری از کسانی که می‌خواهند چند صباحی را در آرامش و سکوت طبیعت بگذرانند و جز تماشای طبیعت بکر دست‌ساز خداوند به هیچ چیز دیگری فکر نکنند سفر به این منطقه را انتخاب می‌کنند. اگر شما نیز به بازدید از اسالم علاقه‌مند هستید با ما همراه باشید تا نگاهی دقیق‌تر به این منطقه و دیدنی‌های آن بیندازیم.

 

فهرست مطلب:

سری به اسالم گیلان بزنیم

اسالم منطقه‌ای کوچک در استان گیلان است که از توابع شهرستان تالش به حساب می‌آید و تنها 5 کیلومتر با آن فاصله دارد. آب‌وهوای سرد و مرطوب این منطقه زیبا باعث شده تا گردشگران بسیاری در فصول گرم سال به این خطه سرسبز سفر کنند.

مردم این منطقه به زبان محلی تالشی صحبت می‌کنند و جمعیت آنها به بیش از ۱۰ هزار نفر می‌رسد. آنچه باعث شهرت این منطقه در میان طبیعت‌دوستان شده طبیعت بکر اسالم و آب و هوای بی‌نظیر آن است. تماشای طبیعت دست نخورده و بکر این منطقه باعث می‌شود که هرگونه فشار کاری و استرس‌های زندگی روزمره به دست فراموش سپرده شده و روح خسته انسان صیقل داده شود.

منطقه اسالم

دیدنی های اسالم گیلان

دیدنی های اسالم کم نیستند؛ جنگل‌های سرسبز، هوای عالی و کوه‌هایی در میان ابرها تنها گوشه‌ای از زیبایی این منطقه محسوب می‌شوند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به دیدنی‌های این شهر بیندازیم.

1. جاده اسالم به خلخال

اصلی‌ترین جاذبه گردشگری اسالم جاده رویایی آن به شهر زیبای خلخال است. رانندگی کردن در این جاده علاوه‌بر اینکه به شما فرصت رد شدن از دل طبیعت زیبای شمال را می‌دهد خستگی سفر را نیز از تن شما می‌‍زداید.

تنها کافی است از پنجره خودرو به بیرون نگاه کنید تا رود خروشانی که در این مسیر شما را همراهی می‌کند ببینید. صدای نغمه شادی پرندگان و صدای آب، سکوت جاده را در هم می‌شکند و بوی عطر درختان مرطوب می‌تواند شما را مدهوش کند. تماشای هر تکه از طبیعت این جاده به قدری فریبنده و باورنکردنی است که گویی خداوند با دستان خود به نقاشی آن پرداخته است.

زیبایی جاده اسالم به خلخال مرهون فضای مه‌آلود، گل‌های شقایق کنار جاده، درختان سر به فلک کشیده جنگل است و حس سفر به بهشت واقعی را به گردشگران منتقل می‌کند. این جاده به دو قسمتی جنگلی و ییلاقی تقسیم شده است و شما پس از رانندگی کردن در میان درختان کوهستانی به دشتی سرسبز و زیبا خواهید رسید که سرتاسر با چمن‌های سبز رنگ پوشیده شده است؛ دریاچه نئور و ارتفاعات سوباتان را می‌توان از میان این علفزار دید. با پیاده‌روی کردن در ارتفاعات آن و تماشای اسب‌های وحشی که در مراتع سرسبز در حال دویدن هستند می‌توانید لذت سفر خود را دوچندان کنید.

جاده اسالم به گیلان (عکس: جواد زینتی)

2. آبگرم گیوی

آب و هوای منطقه اسالم در گرمترین زمان سال خنک است و هیچگاه روی گرمای طاقت‌فرسای آفتاب را به خود نمی‌بیند. به همین دلیل آبگرم گیوی بهترین انتخاب برای کسانی است که  از آب‌تنی کردن در آب‌های داغ جوشیده از دل کوه استقبال می‌کنند. این آبگرم در فاصله کمی با خلخال واقع شده و شما به راحتی می‌توانید پس از لذت بردن از جاده رویایی اسالم به خلخال، از این نعمت الهی برای کسب آرامش و تسکین دردهای جسمانی خود بهره ببرید.

3. جنگل گیسوم

در حالی که از جاده بهشتی اسالم به خلخال می‌گذرید در 30 کیلومتری مسیر به جنگلی سرسبز و انبوه به نام گیسوم می‌رسید که اسم خود را از روستایی به همین نام گرفته است.

درختان سرسبز و درهم تنیده این جنگل اجازه نفوذ ذره‌ای آفتاب را به خاک نمی‌دهند و مکانی خنک و پوشیده از گیاه و درخت را برای گردشگران به وجود آورده‌اند.

پارک جنگلی گیسوم در هر فصل زیبایی خاصی را دارد و عاشقان طبیعت گردی را به سمت خود می‌کشاند. این جنگل با مساحت بیش از 80 هکتار منطقه بسیار مناسبی جهت رشد گونه‌های گیاهی مختلف است.

4. ساحل گیسوم

پس از قدم زدن در جنگل زیبای گیسوم به چشم انداز کمیابی از تلفیق جنگل و دریا خواهید رسید. این منطقه جایی است که جنگل و آب به یکدیگر می‌رسند تا مناظر بی‌بدیل و جذابی را در برابر تماشاگران خود به تصویر بکشند. پس بازدید از ساحل گیسوم را از یاد نبرید.

آفتاب گرفتن، قایق‌سواری، پاراگلایدر و اسب‌سواری تنها قسمت کوچکی از تفریحاتی است که برای شما در این منطقه مهیا شده است. مردم مهمان نواز گیسوم نیز با تهیه مربا، غذاهای محلی، ماهی کبابی و خوراکی‌های ترش از شما پذیرایی خواهند کرد.

5. منزل جلال آل احمد

یکی از بزرگترین مترجمان و نویسندگان ایرانی جلال آل احمد است که برخی اعتقاد دارند در اسالم گیلان چشم به جهان گشود. بخشی از زندگی این نویسنده مشهور در اسالم و مصاحبت با مردم مهربان این دیار گذشته و نمی‌توان از تاثیر طبیعت این منطقه بر ذوق نویسندگی جلال آل احمد چشم‌پوشی کرد. در حال حاضر خانه او در معرض بازدید عموم قرار دارد و شما می‌توانید در سفر خود از آن بازدید کنید.

اسالم کجاست و چگونه به اسالم برویم؟

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم اسالم شهری است در غرب استان گیلان که از شرق با دریاچه خزر و از غرب با روستای خلخال همسایه است. مردم این منطقه اصالتا اهل تالش هستند؛ در گذشته برای مدت کوتاهی شهر اسالم مرکز تالش شناخته می‌شود. فاصله ییلاق ماسال تا اسالم حدود 86 کیلومتر است و با کمتر از 2 ساعت رانندگی می‌توانید به اسالم گیلان برسید. تنها کافی است از شهر ماسال به سمت رضوانشهر حرکت کنید و  با گذر از بخش پره‌سنگ رهسپار شهرستان تالش و اسالم شوید.

مسیر دسترسی به اسالم گیلان با چالشی همراه نیست چرا که تابلوهای راهنما مسیر را نشان می‌دهند. اگر از سمت تهران به این منطقه سفر می‌کنید مسیر زیر را در پیش بگیرید:

  1. از کرج به سمت قزوین رانندگی کنید.
  2. از طریق جاده رشت خود را به رودبار و منجیل برسانید و پس از آن مسیرتان را سمت فومن تغییر دهید.
  3. با استفاده از تابلوهای راهنمای به سمت آستارا رانندگی کرده و از شهرهای صومعه‌سرا و پونل گذر کنید و به اسالم گیلان برسید.

بهترین فصل سفر به اسالم

بهترین فصل سفر به اسالم گیلان فصلی است که هوا معتدل باشد و جاده‌ پر پیچ و خم اسالم به خلخال نیز مسدود نباشد. به همین دلیل گردشگران ترجیح می‌دهند در فصول بهار، تابستان و اوایل پاییز به این منطقه سفر کنند. در فصل بهار رودخانه‌های این منطقه پرآب هستند و گل‌های بهاری مانند شقایق در میان دشت‌ها با رقص خود خودنمایی می‌کنند. فضای مه آلود جاده نیز جلوه دیگری به منطقه می‌بخشد و حس راه رفتن در میان ابرها را القا خواهد کرد.

در بهار و اوایل پاییز هوای این بهشت زمینی خنک و گاهی حتی سرد است. پس اگر ترجیح می‌دهید که هیچ‌گونه سرمایی در این مسیر حس نشود و تنها نسیم خنکی را در میان دشت‌ها احساس کنید، فصل تابستان بهترین فرصت سفر برای شماست. دلیل اصرار برخی از افراد به سفر در پاییز به این منطقه زیبا هزار رنگ شدن برگ‌های درختان جنگل است که زیبایی و فریبندگی را در حد کمال به تماشاگرانش ارزانی می‌کند.

اقامت در سفر به اسالم گیلان

اقامت در مکانی راحت و زیبا می‌توان لذت سفر را دو چندان کند. بنابراین بهتر است جهت استراحت و خواب خود و همراهانتان به دنبال مکانی مناسب باشید. علاوه براقامتگاه‌های محلی و منازل شخصی مردمان اسالم اقامتگاه‌های دیگری نیز وجود دارند که از بهترین آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل هدهد: این هتل سه ستاره با چشم‌انداز کوه و جنگل در شهر اسالم برای خدمات‌رسانی به مهمانان گرامی وجود دارد.
  • هتل سپیدار: این هتل سه ستاره نیز با 9 اتاق آماده خدمت‌رسانی به مهمانان گرامی است. نزدیک بودن این هتل به پارک جنگلی و ساحل گیسوم و امکان بازدید از قلعه رودخانه و ییلاقات تالش از مهمترین مزیت‌های این هتل است.

زیبایی‌های اسالم خلخال بی‌انتهاست و انسان از تماشای آن سیر نخواهد شد. این طبیعت بی‌نظیر باعث شده که فیلم‌برداری فیلم سینمایی پر هزینه "حضرت سلیمان" در این منطقه انجام شودتا با استفاده از  شباهت آن با طبیعت زیبای اورشلیم حق مطلب را ادا کنند.

نظر شما درباره اسالم گیلان و دیدنی ‌های اسالم چیست؟ چه اطلاعات دیگری در مورد این منطقه دارید؟ فراموش نکنید نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان ایرانگرد به اشتراک بگذارید.

آب گرم
جنگل
خانه

پیشنهاد ما: الان سفر کنید.

الان زمان مناسبی برای سفر به اسالم است. مهر، آبان، مرداد، تیر، خرداد، اردیبهشت، فروردین و شهریور زمان مناسبی برای سفر به این منطقه می‌باشد.
اولین نفری باشید که نقد و بررسی می‌کنید
تورهای اسالم
متاسفانه توری برای اسالم پیدا نکردیم:(
بقیه تورها را ببینید یا برای تورهای این مقصد هشدار ثبت کنید.

مجری تور هستید؟ به ایرانگرد بپیوندید.
ویلا، آپارتمان و هتل های اسالم و اطراف آن
متاسفانه در این مقصد اقامتگاهی برای نمایش نداریم ^_^
با ثبت درخواست رزرو میتوانیم در اسرع وقت در این مقصد یا نزدیک به آن اقامتگاهی برایتان پیدا کنیم.

صاحب اقامتگاه هستید؟ به ایرانگرد بپیوندید.
نقد و بررسی
نقد و بررسی اسالم
سهولت دسترسی
پوشش اینترنت
حمل و نقل عمومی
سطح امکانات
تمیزی مقصد
پرسش و پاسخ
پاسخ پرسش‌های خود را از مشاوران آشنا به منطقه بگیرید.
سوال جدیدی بپرسید
امتیاز 0 از 5 / 0 امتیاز
سهولت دسترسی
پوشش اینترنت
حمل و نقل عمومی
سطح امکانات
تمیزی مقصد
آیا این صفحه برای شما مفید بود؟