ورود / ثبت نام

باغ بهادران کجاست؟ راهنمای سفر (1402) به بهشتی کوچک + عکس

0 از 5
/ 10 امتیاز

شاید تصورش را هم نکنید که در جنوب غربی استان اصفهان که در اقلیم معتدل خشک واقع شده است؛ منطقه‌ای با آب‌وهوای خطه شمال پیدا کنید. باغ بهادران شهری کوچک در استان اصفهان است که به لطف زاینده‌رود طبیعتی زیبا و آب‌وهوایی دلپذیر در فصول بهار و تابستان دارد و از جاهای دیدنی اصفهان به حساب می‌آید. جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، تفریحات هیجان‌انگیز و اقامتی آرامش بخش سبب شده تا این منطقه مورد توجه گردشگران باشد. بیایید بیشتر با این شهر خوش آب‌وهوا آشنا شویم.

 

فهرست مطالب:

باغ بهادران؛ بهشت کوچکی در اصفهان

باغ بهادران کوچک‌ترین شهر زرین‌شهر است؛ این شهر در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان قرار دارد. باغ بهادران در میان ساکنان استان اصفهان با نام‌های دیگری از جمله باغ آذران، باغ‌ باباداران، باغ‌ بادران‌ و باغ‌ وردان‌ نیز شناخته می‌شود. برخی از محققات معتقد هستند که نام صحیح این شهر باغ آذران به معنای باغ آتشکده است؛ این نام در گذر زمان به باغ بادران تغییر کرد و امروزه آن را به نام باغ بهادران می‌شناسند. براساس باور بومیان این منطقه وجه تسمیه باغ بادران به سه‌ کلمه بغ ‌(خدای‌ بزرگ‌)، باد (نگهبان‌) و ران (محل‌) بازمی‌گردد و که معنی خدای بزرگ نگهبان محل است را می‌دهد.

قرار داشتن باغ‌ وردان در مجاورت رودخانه زاینده رود طبیعی زیبا را برای این منطقه به ارمغان آورده است. باغ‌های سرسبز میوه، زمین‌های کشاورزی و هوایی خنک و دلپذیر همه به لطف زاینده رود در این منطقه جمع شده‌اند تا باغ‌ بادران‌ را به مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به سفر تبدیل کنند. صدای خوش آب، آواز پرندگان، هوای معتدل و مرطوب و درختان سرسبز و درهم تنیده باعث شده که گردشگران در طول سفر به این منطقه اکوتوریستی احساس شادی و آرامش داشته باشند.

به لطف جاری بودن زاینده رود در سرتاسر این شهر از ۲هزار سال پیش تاکنون پیشه اغلب ساکنان باغ وردان کشاورزی و باغ‌داری بوده است. البته این تنها حرفه مردمان این خطه نیست و بومیان این منطقه در نجاری و قالی‌بافی نیز تبحر زیادی دارند.

تفریحات و جاهای دیدنی باغ بهادران اصفهان

قدم زدن در کنار ساحل زاینده‌رود، تماشای رودخانه، عکاسی کردن در دل طبیعت سرسبز و پیاده‌روی در میان درختان از رایج‌ترین تفریحاتی است که در سفر به باغ بهادران تجربه خواهید کرد. اما اگر تمایل دارید در سفر خود به این شهر توریستی تجربه‌های هیجان‌انگیزتری داشته باشید، می‌توانید رودگردی یا رفتینگ، اسب‌سواری، آفرود سواری و دوچرخه‌سواری را نیز تجربه کنید.

علاقه‌مندان به آثار تاریخی نیز از دیدن این شهر ناامید نخواهند شد؛ زیرا قلعه‌ای تاریخی به نام چهاربرج در جنوب این شهر قرار گرفته که متعلق به دوران صفوی است و از جاهای دیدنی باغ بهادران محسوب می‌شود. این دژ نظامی که چهار برج گلی مدور گلی دارد در سال ۱۳۸۷ در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است.

روستای مورکان از دیگر جاهای دیدنی باغ بهادران است. این روستا کمتر از ۱۰ کیلومتر با مرکز بخش باغ‌ باباداران فاصله دارد. بافت سنتی روستا و حال‌وهوایی که دارد؛ گردشگران را به وجد می‌آورد. جالب است بدانید که این روستا تا سال ۱۳۸۵ برج‌وبارو داشت و حتی دروازه‌های آن نیز پابرجا مانده بود. بانوان این روستا به هنر قالی بافی اشتغال دارند؛ بنابراین اگر به فرش‌های دستباف علاقه دارید در سفر به روستای مورکان می‌توانید بانوان را در حال بافت فرش ببینید.

سوغات شهر باغ‌ بادران

سوغات اصلی باغ بهادران، نوعی شیرینی خاص این شهر به نام پولکی رسی است که معمولا همراه با چای سرو می‌شود. این پولکی در طعم‌های متفاوتی مانند نارگیلی، پرتقالی و… موجود است؛ بنابراین می‌توانید طعم مورد علاقه خود را تهیه کرده و از میل کردن آن با دمنوش و چایی لذت ببرید.

از آنجا که درختان گردو و بادام به وفور در شهر باغ بهادران یافت می‌شود؛ می‌توانید مقداری گردو یا بادام نیز به عنوان سوغات خریداری کنید. گردو و بادام این شهر کیفیت کم‌نظیری دارد و یک سوغاتی عالی محسوب می‌شود.

باغ بهادران کجاست؟ معرفی مسیر دسترسی

دو مسیر برای رسیدن به باغ وردان وجود دارد. باتوجه به اینکه از مبدا سفرتان کدام شهر است باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. با این حال اکثر مسافرین باید در ابتدا خود را به شهرکرد یا اصفهان برسانند.

مسیر اول: شهرکرد-باغ وردان

فاصله شهرکرد از باغ بهادران تنها ۴۰ کیلومتر است و باید پس از رسیدن به شهرکرد از وار امام رضا، پلیس راه فرخ‌شهر، جاده کلیشاد رخ، روستای حاجت آقا، خروجی روگذر باغ بهادران بروید تا به مقصد برسید.

مسیر دوم: اصفهان-باغ وردان

جهت رفتن به شهر باغ بهادران از شهر اصفهان باید مسیر زیر را در پیش بگیرید:

در بزرگراه آقا رب‌پرست رانندگی کنید تا به زندان مرکزی اصفهان برسید.
مسیر خود را به سمت بزرگراه ذوب‌آهن ادامه دهید و از شهر فلاورجان عبور کنید.
پس از ۱۵ کیلومتر رانندگی به پلیس‌راه اصفهان به فولادشهر خواهید رسید.
پس از رد کردن فولاد شهر مسیر خود را به سمت ورودی زرین شهر ادامه دهید.
با استفاده از تابلوهای راهنما در جاده باغ بهادران قرار بگیرید.
پس از ۱۵ دقیقه رانندگی و گذر از روستای چمگردان به شهر باغ بهادران خواهید رسید.

بهترین فصل برای سفر به باغ وردان

اگرچه سفر به شهر باغ وردان در هر فصل زیبایی و حال و هوای خاص خودش را دارد اما اکثر گردشگران فصل بهار و تابستان را برای سفر به این منطقه گردشگری ترجیح می‌دهند. در این دو فصل خنک و معتدل است و رودخانه در پر آب‌ترین حالت خود به سر می‌برد.هوای آفتابی باغ بهادران اصفهان در فصول بهار و تابستان باعث می‌شود که بتوانید تنی به آب بزنید و از آب‌تنی در زاینده رود لذت ببرید.

اگرچه در فصل پاییز هوای این منطقه کمی سرد است؛ اما تغییر رنگ درختان به زرد، قرمز و نارنجی منظره‌های بی‌نظیری را به‌وجود می‌آورد که هر تکه از‌ آن مانند یک تابلوی نقاشی زیبا مسحور کننده است.

اقامت در سفر به باغ‌ بادران

با استقبال گسترده گردشگران از شهر باغ بهادران اصفهان افراد محلی و غیر محلی زیادی اقدام به ساخت ویلا برای اسکان مسافران کرده‌اند. این ویلاها با امکانات متنوع و منظره جنگل یا رودخانه در دسترس گردشگران است.

علاوه‌براین، مردم مهمان‌نواز باغ بهادران نیز با اجاره دادن خانه‌های قدیمی و بوم‌گردی خود به مسافرین از آنها استقبال گرمی می‌کنند. بنابراین در سفر خود به این شهر توریستی به هیچ عنوان دغدغه محل اقامت نخواهید داشت.

اجاره ویلا و سوئیت در باغ بهادران

همانطور که گفتیم برای اقامت در شهر باغ بهادران اصفهان، می‌توانید ویلا یا آپارتمان اجاره کنید؛ در حقیقت اجاره ویلا اولین گزینه اقامت برای مسافران این شهر است. ویلا و سوئیت‌های زیادی در شهرهایی مانند سمیرم و چادگان برای اقامت و اجاره وجود دارند که به دلخواه خود می‌توانید انتخاب کنید.

گفتنی است که ویلاها در باغ بهادران به صورت متفاوت هستند و قیمت آنها نیز بر اساس موقعیت مکانی و امکانات فرق می‌کند. برای مثال بعضی از ویلاها استخر دارند و بعضی دیگر ندارند. از این‌رو به هنگام اجاره ویلا باغ بهادران حتما این موارد را در نظر داشته باشید.

برخی از انواع ویلاها در باغ بهادران عبارتند از:

  • ویلا استخردار: این نوع ویلاها، استخر روباز در حیاطی نسبتا بزرگ دارند که معمولا بیشتر مسافران را به خود جذب می‌کنند.
  • ویلا دوبلکس: اگر جمعیت خانواده‌تان زیاد است و یا با دوستانتان به بهادران سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم ویلاهای دوبلکس را اجاره کنید. زیرا هم
  • فضای بیشتری دارند و هم زیباتر هستند.
  • ویلا جنگلی: اگر می‌خواهید محل اقامت خود در فضایی بسیار زیبا و سرسبز باشد، می‌توانید ویلاهای جنگلی یا لب رودخانه زاینده رود را رزرو کنید، تا از آب و هوای خوش و فضای دل‌انگیز باغ لذت کامل را ببرید.
  • سوئیت: اگر تنها به بهادران سفر کردید، برای اقامت می‌توانید سوئیت‌های کوچک را اجاره کنید. زیرا سوئیت‌های آن قیمت بسیار مناسبی دارند و از خدمات خوبی هم برخوردار هستند.

به هنگام اجاره ویلا و سوئیت در بهادران به نکات گفته شده در زیر حتما توجه کنید:

  • کارت ملی و شناسنامه را به هنگام اجاره حتما همراه خود داشته باشید.
  • طبق ساعت گفته شده ویلا را تحویل دهید.
  • اگر حیوان خانگی دارید، به داخل ویلا نمی‌توانید ببرید.
  • اگر ویلایی را رزرو کردید و پشیمان شدید، حتما به قوانین کنسلی توجه کنید.
  • در ایام پیک سفر مانند نوروز و تعطیلات رسمی، اجاره ویلا در بهادران قیمت نسبتا بالایی دارد؛ اما در دیگر روزها، قیمت اجاره پایین تر است. هنگام
  • سفر خود به اصفهان، به این نکات حتما توجه داشته باشید.
  • اگر از امکانات استخر استفاده می‌کنید، حتما آن را تمیز تحویل دهید.
  • اگر شما هم قصد سفر به اصفهان را دارید و می‌خواهید در مکانی خوش آب و هوا اقامت کنید، برای رزرو ویلا در باغ بهادران، می‌توانید به
  • سایت‌های رزرو آنلاین ویلا بروید و در آنجا، ویلای مورد نظر خود را پیدا کرده و رزرو کنید.

همیشه آب وهوای عالی شهر باغ بهادران اصفهان شهرهای زیبای شمالی کشورمان را برای مسافران تداعی کرده است. اما با سفر به این شهر با یک تیر دو نشان خواهید زد؛ علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی می‌تواند از جاهای تاریخی این منطقه مانند قلعه چهار برج، بقایای قلعه کافر، بقایای قلعه ترکی، قنات حاجی آباد و… نیز دیدن کنید.

اگر طبیعت‌گردی برای شما جذاب است و قصد سفر به استان اصفهان را برای دیدن شهر زیبای باغ بهادران دارید؛ توصیه می‌کنیم بازدید از شهر محلات، شهر سمیرم و شهر چادگان را نیز در برنامه سفر خود قرار دهید. گفتنی است که با اجاره ویلا در سمیرم و اجاره ویلا در چادگان می‌توانید بهترین اقامت را در این شهرهای زیبا داشته باشید.

نظر شما درباره باغ بهادران اصفهان چیست؟ چه اطلاعات دیگری در مورد این شهر دارید؟ فراموش نکنید که نظرات و پرسش‌های خود را با ما وسایر همراهان ایرانگرد به اشتراک بگذارید.

مناره
پارک جنگلی
رود

پیشنهاد ما: الان سفر کنید.

الان زمان مناسبی برای سفر به باغ بهادران است. مرداد، شهریور، خرداد، اردیبهشت، فروردین و تیر زمان مناسبی برای سفر به این منطقه می‌باشد.
0 از ۵ / 10 امتیاز
تورهای باغ بهادران
متاسفانه توری برای باغ بهادران پیدا نکردیم:(
بقیه تورها را ببینید یا برای تورهای این مقصد هشدار ثبت کنید.

مجری تور هستید؟ به ایرانگرد بپیوندید.
ویلا، آپارتمان و هتل های باغ بهادران و اطراف آن
متاسفانه در این مقصد اقامتگاهی برای نمایش نداریم ^_^
با ثبت درخواست رزرو میتوانیم در اسرع وقت در این مقصد یا نزدیک به آن اقامتگاهی برایتان پیدا کنیم.

صاحب اقامتگاه هستید؟ به ایرانگرد بپیوندید.
سوالات متداول

باغ بهادران کجاست؟

این شهر در استان اصفهان قرار دارد. فاصله باغ وردان تا اصفهان حدود ۶۵ کیلومتر و تا شهرکرد حدود ۴۰ کیلومتر است.

چه زمانی به باغ وردان سفر کنیم؟

فصول بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این شهر است. زیرا در این فصول باغ وردان هوایی مطبوع دارد.

چگونه در باغ بهادران ویلا اجاره کنیم؟

می‌توانید از سایت ایرانگرد کمک بگیرید و به صورت روزانه ویلا اجاره کنید.
نقد و بررسی
نقد و بررسی باغ بهادران
سهولت دسترسی
پوشش اینترنت
حمل و نقل عمومی
سطح امکانات
تمیزی مقصد
علیرضا مرادی
اینجا بوده‌ام
نوشته شده در 1399,4,21

باغ بهادران از اسمشم پیداست دیگه چون پر از باغ هست باید تو فصل بهار رفت. گردو و بادومشم عالیه نمیشه بری تا اونجا و دست خالی برگردی. جای با صفاییه کنار آب خنک تو هوای گرم کیف میکنه آدم.

مرضیه
اینجا بوده‌ام
نوشته شده در 1399,4,21

من اصفهانی ام و تقریبا هر سال تابستون میریم ویلاهای باغ بهادران، جز امسال که نشد. چقدر جالب بود این توضیحات من نمیدونستم خیلیاشو. مثلا معنی اسم باغ بهاران! ممنون از مطالب خوبتون.

مریم
اینجا بوده‌ام
نوشته شده در 1400,3,17

اگر تا باغ بهادران برید و از خرید سوغات روستا غافل بشید، واقعاً حیفه، علاوه بر گردو و بادوم این روستا پولکی خوش‌طعم رسی دارد که وقتی من به‌عنوان سوغات بردم، همه از آن تعریف کردند.

پرسش و پاسخ
پاسخ پرسش‌های خود را از مشاوران آشنا به منطقه بگیرید.
سوال جدیدی بپرسید
امتیاز 0 از 5 / 10 امتیاز
سهولت دسترسی
پوشش اینترنت
حمل و نقل عمومی
سطح امکانات
تمیزی مقصد
آیا این صفحه برای شما مفید بود؟