ورود / ثبت نام

آبادان: معرفی دیدنی های آبادان + آدرس و عکس

اولین نفری باشید که نقد و بررسی می‌کنید

آبادان یکی از شهرها و جاهای دیدنی خوزستان در جنوب غرب ایران، معروف به شهر نفتی ایران است. شهر نفتی ایران تنها به نفت، جنگ و آب و هوای گرم محدود نمی‌شود. این شهر زیبا دارای مناطق دیدنی فراوان، تفریحات لذت‌بخش، نخلستان‌های پهناور و زیباست. در ادامه با ما همراه باشید تا با دیدنی های آبادان آشنا شویم.

فهرست مطلب:

مسیر دسترسی به آبادان

شهرت آبادان به خاطر مردمی خونگرم و مهمان‌نواز باعث شده تا تقریبا همه بدانیم که این شهر آفتابی در استان خوزستان قرار گرفته و بسیاری از جاهای دیدنی این استان جنوبی در آبادان است. برای آنکه به این شهر زیبا سفر کنید می‌توانید مستقیم به فرودگاه آبادان بروید. فرودگاه آبادان بین‌المللی است و پروازهای خارجی هم از این فرودگاه انجام می‌شود. برای سفر با قطار هم می‌توانید به خرمشهر یا اهواز بروید و مابقی مسیر را با تاکسی یا اتوبوس طی کنید. با خودروی شخصی هم می‌توانید به آسانی به اهواز رفته و سپس مسیر آبادان را در پیش بگیرید. برای مسیریابی از نقشه زیر استفاده کنید و به آسانی مسیر سفرتان را مشخص کنید.

دیدنی های آبادان

جاهای دیدنی آبادان، یکی از جنوبی‌ترین شهرهای ایران، شامل مناطق تاریخی، موزه‌ها، دیدنی‌های طبیعی مانند رودخانه و نخلستان، تفرجگاه و امکانات تفریحی و... است. برخی از مهم‌ترین آن‌ها را در این بخش آورده‌ایم.

۱. کلیسای سورت گاراپت

کلیسای گاراپت مقدس یا کلیسای ارامنه گریگوری آبادان، کلیسایی تاریخی بوده که در دوره پهلوی ساخته شده است. هر چند در زمان جنگ مانند اغلب بناهای آبادان، این کلیسا نیز آسیب دید، اما توسط ستاد بازسازی مناطق جنگی مرمت شد و پذیرای دوست داران تاریخ ارامنه است.

آدرس کلیسای سورت گاراپت: ابتدای خیابان زند آبادان، جنب مسجد بهبهانی‌ها

۲. مسجد رنگونی ها

یکی دیگر از دیدنی های آبادان مسجد رنگونی‌هاست. این مسجد در سال ۱۲۹۹ هجری شمسی توسط رنگونی‌های مسلمان از کشور میانمار بنا شد که برای کار در پالایشگاه‌های آبادان به ایران مقیم شده بودند. نام این مسجد نیز از آن‌ها وام گرفته شده است. سبک معماری هندی و گچ‌بری‌های منحصر به فرد مسجد رنگونی ها را به مانند کاخی سلطنتی جلوه می‌دهد. به علاوه موزه اسناد تاریخی و خطی آبادان هم در این مسجد قرار دارد.

آدرس مسجد رنگونی های آبادان: خیابان امام، اروند کنار، رو به روی انبار دارویی پالایشگاه نفت

۳. رودخانه بهمنشیر

بهمنشیر نام یکی از شاخه‌های رودکارون است. در واقع آبادان مانند جزیره‌ای بین بهمنشیر و رود کارون قرار گرفته و آن‌ها را از یکدیگر جدا کرده است. زیبایی منحصربه‌فرد این منطقه و نخلستان‌های اطراف آن همواره باعث حیرت گردشگران بوده است. امکان قایقرانی، ماهی‌گیری،‌ عکاسی و تفریحات دیگر هم در بهمنشیر در دسترس است. بهمنشیر در ابتدای ورود به خرمشهر از رود کارون جدا می‌شود و با گذر از آبادان به سمت اروندرود در مرز ایران و عراق رفته و در نهایت به خلیج فارس می‌ریزد.

۴. موزه آبادان

موزه آبادان یکی از دیدنی های آبادان است و قدمتی بیش از ۶۰ سال دارد. این موزه آثاری باستانی و قدیمی را در خود جای داده است. ساختمان و معماری خاص موزه نیز یکی دیگر از جاذبه‌هایی است که گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. معماری موزه آبادان با الهام از معماری سنتی ایرانی طراحی شده است.

آدرس موزه آبادان: محله بوآرده شمالی، ضلع جنوب غربی دانشکده نفت آبادان

۵. سینما شیرین

یکی دیگر از دیدنی های آبادان سینماهای قدیمی آن است. سینما شیرین قدمتی بیش از ۹۰ سال دارد و قبل از انقلاب اسلامی توسط یک تاجر هندی ساخته شده است. این سینما که دارای دو طبقه سرپوشیده و یک سالن نمایش تابستانی است، عنوان بزرگترین سینمای ایران را دارد. سینما شیرین پس از جنگ تحمیلی تعطیل شد اما همچنان پذیرای گردشگران علاقه‌مند است.

آدرس سینما شیرین: خیابان امیری، خیابان منتظری

۶. موزه بنزین خانه

اولین جایگاه سوخت ایران در سال ۱۳۰۶ شمسی در آبادان ساخته شد و اکنون به یکی از دیدنی های آبادان تبدیل شده است. پس از گذشت سال‌ها و توسعه استفاده مردم از خودرو و بنزین، این جایگاه گسترده‌تر شد و اکنون به عنوان موزه‌ای برای انواع تجهیزات سوخت‌رسانی، دستگاه‌های پمپ بنزین، خودروهای قدیمی و هر آنچه مربوط به خودرو، بنزین، تاریخچه و تاثیری که گذر سال‌ها در آن‌ها داشته است، تبدیل شده است.

آدرس موزه بنزین خانه: خیابان شهید منتظری

۷. بازار ماهی فروشان

بازار ماهی فروشان یا پارک بازار ماهی یکی دیگر از جاهای دیدنی آبادان است. در بازار ماهی فروشان می‌توان انواع مختلف ماهی، میگو، خرچنگ و... را به صورت تازه و اعلی تهیه کرد. محصولات این بازار تنوع بالایی دارد و مسافران و گردشگران می‌توانند انواع محصولات دریایی کم‌یاب را در آن پیدا کنند و به عنوان سوغات یا مصرف شخصی خریداری کنند. بازار ماهی فروشان در ساحل اروند رود واقع شده است.

۸. آرامگاه سید عباس

آرامگاه سید عباس متعلق به سید عباس، یکی از سادات محترم و صاحب کرامت آبادان است. ایشان در سال ۱۲۹۸ هجری شمسی در این شهر وفات یافته و در این آرامگاه دفن شدند. مردم ایران به خصوص آبادان هر ساله در مناسبات مختلف برای زیارت، جشن، عزاداری و... در این زیارتگاه حضور می‌یابند. آرامگاه سید عباس در بلوار شهدای هفت تیر واقع است.

۹. روستای شلحه امام حسن عسگری

روستای شحله، روستایی جزیره مانند است. شلحه در زبان عربی به معنای جزیره بوده و علت نام‌گذاری این روستا نیز همین است. روستای شلحه در حاشیه رودخانه به وجود آمده و نخلستان‌های آن زبانزد است.

آدرس روستای شلحه: پنج کیلومتری آبادان در جاده خسروآباد

۱۰. پل کابلی امام رضا آبادان

پل کابلی امام رضا آبادان، اولین پل کابلی واقع در خشکی جهان، یکی دیگر از دیدنی های آبادان است. کنار این پل، یکی از پل‌های اصلی رودخانه بهمنشیر هم قابل مشاهده است. پل کابلی نمای بسیار زیبایی دارد، به خصوص در تاریکی شب که تمام چراغانی‌ها روشن می‌شود و چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد. خوراکی فروشی‌های خاص اطراف نیز یکی دیگر از دلایلی است که مردم آبادان و مسافران را به سمت پل کابلی می‌کشاند. این پل در بلوار طیب، محله کوی فرهنگیان، ابتدای خیابان اروسیه واقع است.

۱۱. اروند رود

اروند رود رودخانه‌ای پهناور است و در مرز بین ایران و عراق قرار دارد. گردشگران و مسافران می‌توانند علاوه بر استفاده از زیبایی و شکوه این رودخانه، از امکانات تفریحی آن‌ مانند قایق‌سواری، ماهیگیری، ورزش‌ها و تفریحات آبی، غواصی و سایر سرگرمی‌های ساحلی هم لذت ببرند. اروند رود به زبان محلی شط‌العرب نیز نامیده می‌شود.

۱۲. جزیره مینو

جزیره مینو یکی از زیباترین جاهای دیدنی آبادان است. این جزیره بین خرمشهر و آبادان قرار دارد و دو شاخه اروندرود آن را در بر گرفته‌اند. یکی از بزرگترین آبادی‌های آن مینوشهر است که هتل‌ها و اقامتگاه‌های مناسبی برای مسافران و گردشگران دارد. نهرهای متعددی که در این جزیره جاری هستند، حیات وحش متنوع، جزر و مد بی‌نظیر و پوشش گیاهی و نخلستان‌های این جزیره موجب جلب توجه گردشگران می‌شود. جزیره مینو در فاصله ۱۰ کیلومتری خرمشهر و ضلع جنوب غربی فرودگاه آبادان واقع است.

اقامت در سفر به آبادان

برای اقامت در آبادان می‌توانید به سراغ هتل‌های آبادان بروید. البته این شهر اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مسافرخانه نیز دارد. هتل‌های پارس کاروانسرا، آزادی، پارسیان، امیرکبیر، کیوان و نخل از جمله هتل‌های آبادان هستند. مهمانپذیر تهران نیز می‌تواند اقامتگاهی اقتصادی برای کاهش هزینه‌های سفر باشد. 

در این مطلب با شهر نفتی ایران آشنا شدیم. همانطور که دیدیم، دیدنی های آبادان کم نیست و مسافرت به این شهر می‌تواند یکی از خاطره‌انگیزترین مسافرت‌ها باشد. بهترین فصل سفر به آبادان، به دلیل آب و هوای گرم آن، معمولا اوایل بهار، پاییز و زمستان است. در پایان لطفا اگر اطلاعات دیگری از جاهای دیدنی آبادان دارید، آن را با ما و سایر همراهان ایرانگرد به اشتراک بگذارید.

اولین نفری باشید که نقد و بررسی می‌کنید
تورهای آبادان
متاسفانه توری برای آبادان پیدا نکردیم:(
بقیه تورها را ببینید یا برای تورهای این مقصد هشدار ثبت کنید.

مجری تور هستید؟ به ایرانگرد بپیوندید.
ویلا، آپارتمان و هتل های آبادان و اطراف آن
متاسفانه در این مقصد اقامتگاهی برای نمایش نداریم ^_^
با ثبت درخواست رزرو میتوانیم در اسرع وقت در این مقصد یا نزدیک به آن اقامتگاهی برایتان پیدا کنیم.

صاحب اقامتگاه هستید؟ به ایرانگرد بپیوندید.
نقد و بررسی
نقد و بررسی آبادان
سهولت دسترسی
پوشش اینترنت
حمل و نقل عمومی
سطح امکانات
تمیزی مقصد
پرسش و پاسخ
پاسخ پرسش‌های خود را از مشاوران آشنا به منطقه بگیرید.
سوال جدیدی بپرسید
امتیاز 0 از 5 / 0 امتیاز
سهولت دسترسی
پوشش اینترنت
حمل و نقل عمومی
سطح امکانات
تمیزی مقصد
آیا این صفحه برای شما مفید بود؟