بهترین فصل سفر به کیش از نظر خرید، آب و هوا + جشنواره ها

بهترین فصل سفر به کیش

یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران جزیره زیبای کیش است. بهترین فصل سفر به کیش بسته به هدف شما از مسافرت به این منطقه می‌تواند متغیر باشد. شما می‌توانید با انتخاب تور کیش از جمله تور کیش از مشهد یا تور کیش از اصفهان سفر خوبی به جزیره کیش داشته باشید.  با ما همراه باشید تا بهترین فصل مسافرت به کیش بر اساس آب و هوا، هزینه، خرید و فستیوال‌ها را به شما معرفی کنیم.

بهترین فصل سفر به کیش براساس آب و هوا

جزیره کیش در فصول مختلف سال دارای آب و هوای خاصی است که احتمالا با سلیقه برخی از افراد مغایرت داشته باشد. موقعیت جغرافیایی این منطقه نسبت به دیگر شهرهای کشورمان به خط استوا نزدیک‌تر است که باعث شده اقلیم گرم و مرطوبی داشته باشد. به همین دلیل در فصول سرد سال به خصوص فصل زمستان، آب و هوای جزیره کیش کاملا معتدل و بهاری است.

اگر هدف اصلی شما از سفر به کیش، دوچرخه سواری و پیاده‌روی در نوار ساحلی جزیره، شنا کردن در دریا و لذت بردن جاهای دیدنی کیش است، بهترین فصل سفر به کیش اواسط پاییز تا اواخر ماه اردیبهشت است. در این بازه زمانی، هوا نه خیلی سرد و نه خیلی گرم است و شما می‌توانید با یک لباس نازک در جزیره تفریح کنید.

خورشید در بازه زمانی پاییز تا زمستان در ضعیف‌ترین حالت تابش خود قرار دارد که باعث می‌شود مسافرین بتوانند بدون هیچ‌گونه خطر آفتاب ‌سوختگی و گرمازدگی برای مدت طولانی در دریا شنا کنند و آفتاب بگیرند. با این حال ممکن است در برخی از خنک‌ترین روزهای کیش، آب دریا برای آب تنی بلندمدت، اندکی خنک باشد.

بهترین فصل مسافرت به کیش

مسافرت به کیش

لازم به ذکر است که اواخر پاییز و اواسط زمستان، گاهی جزیره کیش با بارش‌های سیل‌آسایی روبرو می‌شود که ماندن در ساحل و استفاده از تفریحات آبی را غیرممکن می‌سازد. به همین دلیل توصیه می‌شود در هنگام سفر در این بازه زمانی از وضعیت احتمالی آب و هوای کیش باخبر شوید و برنامه‌های تفریحی در مکان‌های سربسته را به آن اختصاص دهید.

اکثر افرادی که قصد سفر به این منطقه را دارند، بهترین فصل مسافرت به کیش را نیمه دوم سال می‌دانند چرا که با بهترین آب و هوای جزیره مواجه خواهند شد. این مساله باعث شده که حجم مسافر در این مدت، چندین برابر 6 ماهه اولیه سال شود. لذا قیمت‌های اقامت در هتل، پرواز و دیگر مخارج تفریحی بیشتر از زمان‌های دیگر است.

بهترین زمان سفر به کیش برای خرید

جزیره کیش به دلیل قرارگیری در خلیج فارس و آب‌های آزاد دارای موقعیت مناسبی برای ورود لباس و لوازم خارجی از کشورهای همسایه با پایین‌ترین قیمت است. شما می‌توانید با سفر به این جزیره علاوه بر لذت بردن از طبیعت زیبای آن خریدهای بسیار مناسبی را برای خود و خانواده انجام دهید.

بهترین فصل سفر به کیش برای خرید، زمانی است که جزیره در خلوت‌ترین حالت خود به سر می‌برد. چرا که بازارها خلوت‌تر هستند و زیر و رو کردن آنها لذت‌بخش‌تر است. از طرفی فروشندگان قیمت‌های بهتری را به شما پیشنهاد خواهند کرد و تنوع اجناس بالاتر است.

جزیره کیش در فصل تابستان، ماه اسفند و اوایل مهر ماه که مدارس به تازگی باز شده‌اند، در خلوت‌ترین زمان خود به سر می‌برند. از طرفی ماه شهریور، مهر و اسفند بهترین زمان برای خرید پوشاک به شمار می‌آید چرا که فروشندگان در حراج فصلی خود به سر می‌برند. ماه‌های محرم و صفر و دیگر روزهایی که مسلمانان در سوگ به سر می‌برند از دیگر مواقعی است که جزیره کیش نسبت به روزهای عادی خلوت‌تر است.

اگر در فصل تابستان به جزیره کیش سفر می‌کنید، باید بدانید که آب و هوای جزیره در این زمان در گرم‌ترین و شرجی‌ترین حالت خود قرار دارد و ممکن است تنها در زمان غروب آفتاب بتوانید از دریا و زیبایی‌های آن استفاده کنید و یا در خیابان‌ها و ساحل قدم بزنید. با این حال به دلیل سربسته بودن اکثر بازارها و مجهز بودن به بهترین سیستم‌های تهویه هوا، شما می‌توانید در تمامی ساعات کاری، جهت خرید به این مراکز تجاری بروید.

بهترین زمان سفر به کیش برای خرید

سفر به کیش (عکس: اقتصاد آنلاین)

بهترین فصل مسافرت به کیش از نظر فستیوال

اگر هدف شما از سفر به این جزیره استفاده از فستیوال‌های جذاب و جشن‌های مختلف آن است، بهترین فصل سفر به کیش برای شما اندکی متفاوت است. چرا که بهترین جشن‌ها و فستیوال‌ها در فصل تابستان برگزار می‌شود. از آنجا که جزیره کیش در فصل تابستان به دلیل گرمای بیش از حد هوا مسافرین نسبتا کمتری را به خود جذب می‌کند، فستیوال‌ها و جشن‌های جذاب و متعددی برگزار می‌شود تا جذابیت سفر به این منطقه برای مسافرین بیشتر شود.

این جشن‌ها و فستیوال‌ها در اکثر مواقع در مکان‌های سربسته با قوی‌ترین سیستم تهویه هوا انجام می‌شود تا دمای محیط برای مسافرین مطبوع و دلپذیر باشد. برگزاری کنسرت با بهترین خواننده‌های کشور، جنگ‌های شادی با بهترین کمدین و شومن‌ها، تخفیفات فوق‌العاده هتل و تفریحات کیش و قرعه‌کشی با جوایز نفیس برای مسافران از جمله مواردی است که در فصل تابستان در جزیره کیش وجود دارد.

لازم به ذکر است که در روزهایی که کشور در عزاداری عمومی به سر می‌برد هیچ‌گونه فستیوال و جشن در کیش برگزار نمی‌شود به همین دلیل توصیه می‌شود اگر به دنبال سفر به کیش برای تجربه جنگ‌های شبانه و کارناوال‌های شادی هستید، از سفر به جزیره کیش در این زمان‌ها خودداری کنید:

  • ماه محرم
  • ماه صفر
  • رحلت امام خمینی (ره)
  • روزهای شهادت معصومین
  • رحلت پیامبر
  • سالگرد ترور سردار قاسم سلیمانی

ارزانترین فصل سفر به کیش

برخی تصور می‌کنند که برای سفر به کیش نیاز به بودجه نسبتا بالایی نسبت به دیگر شهرهای کشور خواهند داشت. در حالی که این موضوع صحت ندارد و شما با هر بودجه‌ای که داشته باشید می‌توانید به کیش سفر کنید. اگر به دنبال سفر به کیش با کمترین هزینه هستید، بهترین فصل سفر به کیش برای شما در زمان‌هایی است که اکثر افراد رغبتی برای رفتن به این جزیره ندارند و با انتخاب تور لحظه آخری کیش نیز می‌توانید به این جزیره سفر کنید. در حالت کلی انتخاب تور لحظه آخری بهترین روش برای سفر ارزان است.

فصل تابستان به دلیل گرمای بیش از حد و رطوبت بالای هوا، بهترین فصل مسافرت به کیش برای شماست. چرا که جشنواره‌های تخفیفی زیادی جهت رزرو هتل و هواپیما وجود دارد و هزینه‌های تفریحات آبی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

از دیگر زمان‌هایی که هزینه‌های سفر به کیش تا حد زیادی کم می‌شود می‌توان به روزهایی با عزای عمومی و ماه رمضان اشاره کرد. چرا که در این زمان‌ها جشن‌های شادی و جنگ‌های شبانه تعطیل هستند.

ماه اسفند نیز یکی از بهترین زمان‌های سفر به جزیره کیش با پایین‌ترین قیمت‌هاست چرا که اکثر افراد امکان مرخصی برای سفر ندارندو ترجیح می‌دهند برنامه سفری خود را به تعطیلات نوروز موکول کنند.

ارزانترین فصل سفر به کیش

سفر به جزیره کیش

به نظر می‌رسد که یکی دیگر از زمان‌هایی که حجم مسافران به کمترین حالت خود می‌رسد، اوایل ماه مهر باشد. چرا که مدارس و دانشگاه‌ه بازگشایی می‌شوند و امکان غیبت کردن برای سفر در این ماه وجود ندارد. لذا قیمت رزرو هتل و هواپیما تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد. ماه خرداد و دی نیز از جمله‌ ماه‌هایی هستند که امتحانات مهم نهایی مدارس و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.  به همین دلیل ممکن است در این ماه‌ها نیز تور ارزان و مناسبی برای سفر به کیش پیدا کنید.

اگر امکان سفر در فصول و ماه‌های معرفی شده برای شما وجود ندارد تا بتوانید هزینه سفر خود به کیش را کاهش دهید، اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید با کاهش روزهای سفر خود، انتخاب بازه سفر در وسط هفته و انتخاب هتل‌هایی ارزان قیمت‌، هزینه‌های خود را تا حد زیادی کاهش دهید. برخی از مسافرین نیز سعی می‌کنند با تهیه غذا توسط خودشان در جزیره به جای رفتن به رستوران و فست‌فودها در هزینه‌های خود تا حد قابل توجهی صرفه‌جویی کنند.

هتل های ارزان جزیره کیش

برای داشتن سفری لذت‌بخش، نیازی به اقامت در بهترین هتل کیش نیست. لذا با انتخاب هتل‌های 3 یا 2 ستاره نیز می‌توانید از زیبایی‌های این جزیره لذت ببرید. از ارزان‌ترین هتل های کیش که کیفیت مطلوبی نیز دارند می‌توان اشاره کرد به:

  • هتل تعطیلات (3ستاره)
  • هتل فانوس (3 ستاره)
  • هتل ققنوس (1 ستاره)
  • هتل سان ‌رایز (3ستاره)
  • هتل سارا (3 ستاره)
  • هتل سیمرغ (2 ستاره)
  • هتل آفتاب شرق (2 ستاره)

جزیره کیش یکی از پرطرفدارترین جزایر ایران برای گذراندن یک تعطیلات عالی و منحصر به فرد است که وجود جزایر دیگر در اطراف آن مانند جزیره هندورابی باعث می‌شود تا مسافران زیادی به این جزیره سفر کنند. شما می‌توانید بر اساس هدف اصلی خود از سفر به این منطقه، بهترین فصل سفر به کیش را بشناسید تا لذت بیشتری را تجربه نمایید؛ برخی از مسافرین از سفر به این جزیره به دنبال آرامش و هوای عالی هستند، در حالی که برخی تمایل به خرید و شرکت در جشن‌های شادی کیش دارند. همچنین در سفر به کیش می‌توانید با انتخاب تور داخلی مناسب و اجاره سوئیت در کیش اقامتی راحت را تجربه کنید.به نظر شما بهترین فصل سفر به کیش چه فصلی است؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر همراهان ایرانگرد به اشتراک بگذراید.

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو تور گردشگری از ایرانگرد