اجاره ویلا شمال: رزرو ویلا و سوئیت ارزان

اجاره ویلا شمال

یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری در ایران، شمال کشور است. افراد زیادی در ایام تعطیلات برای بازدید از جاهای دیدنی شمال برنامه‌ریزی می‌کنند و اغلب اجاره ویلا در شمال را به اقامت در هتل‌ها ترجیح می‌دهند. اگر شما هم از علاقه‌مندان سفر به شمال هستید با ما همراه شوید؛ در این مقاله به شما خواهیم گفت که برای اجاره ویلا شمال چه نکاتی را باید در نظر بگیرید، کدام شهرها برای اجاره ویلا مناسب‌تر و محبوب‌تر هستند و بهترین جای شمال برای مسافرت کجاست تا بتوانید در سفرتان از دیدنشان لذت ببرید.

اجاره ویلا شمال

شهرهای زیادی در شمال هست که می‌توان در آنها ویلا اجاره کرد. اما قبل از معرفی این شهرها بهتر است قدری در مورد انواع ویلاهای قابل اجاره در شمال کشور صحبت کنیم. انواع ویلاها و اقامتگاه‌هایی که در شمال ایران می‌توانید در طول سفرتان اجاره کنید، عبارتند از:

  • ویلای ساحلی: مهمترین جاذبه گردشگری در شمال ایران ساحل دریای خزر است. بیشتر افراد به شمال سفر می‌کنند تا از تماشا کردن و آب تنی در دریای خزر لذت ببرند. به همین جهت ویلاهای ساحلی از جمله پرطرفدارترین ویلاها برای اجاره ویلا شمال به شمار می‌روند. این ویلاها ممکن است در یک شهرک ساحلی بوده یا اینکه خودشان ساحلی اختصاصی داشته باشند.

    اجاره ویلا ساحلی

    ویلا ساحلی

  • ویلای جنگلی: جنگل‌های شمال نیز به اندازه دریای خزر برای گردشگران جذابیت دارند و برخی برای اجاره ویلا شمال، ویلاهای جنگلی را ترجیح می‌دهند. با اقامت در ویلاهای جنگلی می‌توان از مناظر زیبا، صدای پرندگان و هوای دلچسب لذت برد. ویلاهای جنگلی نیز می‌توانند مستقل و خصوصی بوده یا در یک شهرک جنگلی واقع شده باشند.

    اجاره ویلا جنگلی

    ویلا جنگلی

  • ویلای کلبه‌ای: تجهیزات یک کلبه در مقایسه با ویلا کمتر است اما تجربه زندگی در یک کلبه چوبی در جنگل‌های شمال برای خیلی از افراد بسیار لذت‌بخش است.

    اجاره ویلا کلبه‌ای

    ویلا کلبه‌ای

  • خانه‌های روستایی: گردشگران علاقه‌مند به طبیعت و زندگی روستایی ترجیح می‌دهند، چند روزی را در خانه‌هایی بگذرانند که در روستاهای زیبای شمال به مسافران اجاره داده می‌شوند. با اقامت در این خانه‌ها می‌توان سبک زندگی روستاییان را از نزدیک تجربه کرد و علاوه بر طبیعت زیبا، از غذاهای محلی نیز لذت برد.
  • ویلاهای لوکس: در مناطق شمالی ایران، ویلاهای لاکچری و گران قیمتی نیز وجود دارند که در زمین‌هایی با متراژ بالا، با متریال عالی در موقعیت‌های مکانی خوش آب و هوا ساخته شده‌اند. این ویلاهای لوکس می‌توانند ویلاهای جنگلی یا ساحلی بوده و یا دسترسی خوبی همزمان به جنگل و دریا داشته باشند.

    اجاره ویلا لوکس

    ویلا لوکس

در شمال کشور برخی از شهرها و مناطق برای اجاره کردن ویلا مناسب‌تر بوده و محبوب‌تر هستند. از جمله این مناطق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محمودآباد: محمودآباد یکی از شهرهای ساحلی مازندران است که امکانات تفریحی زیادی دارد؛ از شهربازی گرفته تا پلاژهای مخصوص خانم‌ها و آقایان که از جاهای دیدنی محمود آباد هستند. در این شهر انواع اقامتگاه برای اجاره کردن وجود دارد و مسافران می‌توانند انواع ویلا، سوئیت و اقامتگاه بومگردی را اجاره نمایند. ساحل محمودآباد از جمله امن‌ترین ساحل‌ها بوده و قیمت اجاره ویلا نیز چندان گران نیست.

    محمودآباد کجاست؟

    مسیر دسترسی به محمودآباد (عکس: نبی ریاحی)

  • لاهیجان: مزارع چای و شالیزارهای زیبای برنج از جاهای دیدنی لاهیجان هستند. به سادگی می‌توانید در کنار سواحل زیبا و جنگل‌های سرسبز لاهیجان ویلا اجاره کنید. البته در نظر داشته باشید که لاهیجان از جمله گرانترین شهرهای استان گیلان برای اجاره ویلا به شمار می‌رود.

    تله کابین از دیدنی های لاهیجان

    تله کابین لاهیجان (عکس: سجاد)

  • رامسر: این به عروس شهرهای ایران معروف است و جاهای دیدنی رامسر نیز طرفداران بسیاری دارد. می‌توانید بهترین ویلاهای ساحلی را در این شهر اجاره کنید. سفر به رامسر کمی پرهزینه است اما امکانات تفریحی، مراکز تجاری و طبیعت زیبای آن بسیار برای گردشگران جذابیت دارد؛ مخصوصا اینکه رامسر با روستای توریستی جواهرده نیز همسایه است.

    اجاره ویلا رامسر

    شهر رامسر (عکس: حمیدرضا)

  • چالوس: یکی از شهرهای قدیمی استان مازندران شهر چالوس است که آب و هوای خوب و ساحلی جذاب دارد. از جمله دیدنی‌های این شهر می‌توان به جاده چالوس اشاره کرد که برای گردشگران بسیار دل‌انگیز است. در این شهر نیز ویلاهای ساحلی و جنگلی خوبی برای اجاره ویلا چالوس وجود دارد.

    جاهای دیدنی شمال

    دیدنی‌های چالوس

  • بابلسر: ویلاهای استخردار خوبی می‌توان در شهر زیبای بابلسر یافت. در این شهر که سفر تابستانی به آن بسیار دلچسب است، علاوه بر ساحل زیبا، مجتمع‌های تفریحی و تجاری زیادی وجود دارد.
  • کلاردشت: یکی از بهترین مکان‌ها برای اجاره ویلا شمال، شهر کلاردشت است که آب و هوای خوب و طبیعت بکر آن برای مسافران جذابیت زیادی دارد.

    کلاردشت

    کلاردشت مازندران (عکس: فرزاد روشن)

  • گرگان: شهر گرگان ویلای ساحلی ندارد، اما علاقه‌مندان به جنگل‌نوردی می‌توانند با اجاره ویلا جنگلی در شمال در این شهر اقامت کرده و از جاذبه‌هایی چون ناهارخوران و النگدره لذت ببرند.
  • ماسوله: از جمله شهرهای توریستی و جذاب خطه شمال ماسوله است که به خاطر بافت تاریخی و معماری خاص خود به شهرت جهانی رسیده و همواره میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان است. اجاره ویلا در این شهر نیز پر رونق است و اکثر ویلاها سبک سنتی و تاریخی دارند.

    راهنمای سفر به ماسوله

    روستای ماسوله (عکس: ریکاردو)

  • ماسال: یکی از جالب توجه‌ترین و زیباترین مناطق شمال کشور شهر سرسبز ماسال است که دیدنی‌های بسیاری دارد. اجاره ویلا در ماسال نیز معمول بوده و همواره گردشگران بسیاری به دلیل وجود جاذبه‌های توریستی زیاد در این منطقه مانند روستای اولسبلنگاه و تماشای پدیده اقیانوس ابر و آبشارهای زیبا در ویلاهای این منطقه اقامت می‌کنند.

    بهترین فصل سفر به ماسال

    بهترین زمان برای رفتن به ماسال (عکس: مهسا پیرمؤذن)

گردشگران زیادی نیز به شهرهای غربی گیلان مانند شهرهای زیباکنار، انزلی، فومن و آستارا سفر می‌کنند و در این شهرها ویلاهای زیادی برای اجاره وجود دارد که یکی از محبوب‌ترین آنها اجاره ویلا متل قو است. اجاره ویلا در شهرهای رشت، آستانه، املش و سیاهکل نیز پررونق است. در نهایت اگر به دنبال مناطقی هستید که بتوانید ویلاهای ارزان‌تر اجاره نموده و در عین حال از زیبایی‌های خطه شمال لذت ببرید، شهرهای آمل، نور و چمستان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اجاره سوئیت در شمال

اگر می‌خواهید با هزینه کمتری به شمال سفر کنید، می‌توانید به جای اجاره ویلا در شمال، یک سوئیت اجاره کرده و باقی مانده هزینه سفرتان را صرف گشت‌وگذار نمایید. اجاره سوئیت در شمال نیز مانند اجاره ویلا تقریبا ساده است و حتی به صورت آنلاین می‌توانید در اکثر شهرهای شمالی ایران سوئیت اجاره نمایید. سوئیت‌ها در مقایسه با ویلاها کوچکتر بوده و امکانات کمتری دارند و در نتیجه ارزانتر هستند. سوئیت‌ها و آپارتمان‌ها اغلب در مرکز شهر هستند و با اقامت در آنها در مقایسه با ویلا، دسترسی ساده‌تری به مراکز خرید، سوپرمارکت‌ها و رستوران‌ها خواهید داشت.

نکات مهم در اجاره ویلا شمال

برای اجاره ویلا در شمال کنار دریا یا اجاره ویلا جنگلی در شمال یا حتی اجاره سوئیت در شمال بهتر است نکاتی را مورد توجه قرار دهید. برخی از مهمترین این نکات عبارتند از:

  • شرایط کنسلی و هزینه‌ای که از بابت کنسل کردن ویلای اجاره شده باید پرداخت کنید را از قبل بررسی نمایید.
  • از زمان سفر خود مطمئن شده و بعد از برنامه‌ریزی دقیق اقدام به اجاره سوئیت یا اجاره ویلا شمال کنید.
  • اگر قصد دارید اجاره ویلا شمال را به صورت آنلاین انجام دهید، مطمئن شوید که همه شرایط را مطالعه کرده و طبق شرایط و قوانین موجود در سایت برنامه‌ریزی و سپس رزرو نمایید.
  • قبل از اجاره ویلا در شمال کنار دریا یا اجاره ویلا جنگلی در شمال مشخص کنید که شما و همسفرانتان دقیقا چه نوع ویلا و چه موقعیت مکانی را مدنظر دارید و به عبارت دیگر دریا را ترجیح می‌دهید یا جنگل را و اینکه چقدر می‌خواهید به مرکز شهر نزدیک باشید.
  • برای آنکه هزینه کمتری برای اجاره ویلا شمال پرداخت نمایید، زمانی را برای سفر برنامه‌ریزی کنید که شهرهای شمال خلوت‌تر باشند و همچنین بهتر است از چند هفته قبل از سفر، ویلای مورد نظرتان را رزرو کنید.
  • قبل از رزرو و اجاره ویلا یا اجاره سوئیت در شمال در مورد موقعیت مکانی دقیق، راه‌های ارتباطی، امنیت ویلا و امکانات داخل ویلا اطلاعات کافی کسب نمایید.
  • مراقب کلاهبرداران باشید، متاسفانه برخی از سودجویان ممکن است یک ویلا را به چند نفر اجاره داده یا اینکه هزینه‌ای بیش از قیمت واقعی ویلا برای اجاره از شما بگیرند.
  • هنگام سفر به شمال لوازم شخصی، ضد آفتاب و لباس مناسب فصل، با خود داشته باشید.
اجاره ویلا و سوئیت

اجاره ویلا شمال

دیدنی های خطه شمال

از مهمترین جاذبه‌های شمال ایران، سواحل زیبای دریای خزر، جنگل‌ها و طبیعت بی‌نظیر این منطقه است. استان‌های گیلان، مازندران و گلستان سه استان شمالی حاشیه دریای خزر، هر ساله پذیرای گردشگران بی‌شماری هستند که به این مناطق سفر می‌کنند تا از زیبایی‌های طبیعی و مکان‌های تاریخی و تفریحی این مناطق بازدید نمایند. از جمله این مناطق دیدنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساحل گیسوم: یکی از زیباترین و معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی گیلان ساحل و پارک جنگلی گیسوم است. در این منطقه که امکانات رفاهی خوبی دارد، علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، می‌توانید از تفریحاتی چون قایق‌سواری، شاتل، پاراسل، جت‌اسکی، اسب‌سواری و… لذت ببرید.

    پارک جنگلی گیسوم

    ساحل گیسوم

  • موزه میراث فرهنگی رشت: این موزه با فضایی متفاوت اولین اکوموزه در ایران است. در این موزه که در فضای باز برپا شده است، می‌توان با فرهنگ، سبک زندگی سنتی و معماری گیلان از نزدیک آشنا شد. موزه میراث فرهنگی رشت در پارک جنگلی سروان قرار دارد.
  • دریاچه شورمست: در مسیر جاده فیروزکوه و در دل جنگل‌های توسکا دریاچه بی‌نظیری قرار دارد که در هر فصلی اگر به استان مازندران سفر کردید، بازدید از این دریاچه زیبا را از دست ندهید.

    دریاچه شورمست

    دریاچه شورمست (عکس: امیر)

  • مجموعه عباس‌آباد بهشهر: در بهشهر مازندران مجموعه تاریخی و طبیعی فوق العاده‌ای وجود دارد به نام مجموعه عباس‌آباد که بنای آن حدود سه قرن پیش و به‌ دستور شاه‌ عباس صفوی ساخته شده است. معماری بی‌نظیر بنا و باغ اطراف آن بسیار زیبا هستند و مخصوصا اگر در فصول بهار و پاییز از این مجموعه دیدن نمایید، مطمئن باشید تجربه دل انگیزی خواهید داشت.
  • هفت آبشار: در شهرستان بابل مجموعه‌ای دیدنی از هفت آبشار وجود دارد که در مرز شهرستان بابل و سوادکوه، در روستای درازکلا قرار گرفته است. در اطراف این هفت آبشار مناظر طبیعی بکر و پوشش جنگلی زیبا خودنمایی می‌کند.

    آبشار تیرکن یا هفت آبشار

    آبشار تیرکن یا هفت آبشار

  • جنگل‌های دوهزار: در مسیر چالوس به سمت تنکابن در ارتفاعات دوهزار جنگلی انبوه وجود دارد که اغلب مه آن را پوشانده است. لذت بردن از این طبیعت بکر پوشیده در مه، صدای پرندگان و هوایی بی‌نظیر می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربیات شما در سفر به شمال باشد.

    جنگل‌های دوهزار - دیدنی های تنکابن

    پاییز جنگل‌های دوهزار (عکس: یوسف سلیمانی‌نژاد)

سوالات متداول برای اجاره ویلا شمال

  • کدام مدل ویلا برای اجاره ویلا شمال مناسب‌تر است؟ شما می‌توانید بر اساس علایق خود یکی از انواع ویلای ساحلی، ویلای جنگلی، ویلای لوکس، ویلای کلبه یا حتی خانه‌های روستایی را انتخاب کنید.
  • مزیت اجاره سوئیت در شمال چیست؟ اجاره سوئیت در شمال در مقابل اجاره ویلا شمال مقرون به صرفه‌تر است و به علت اینکه سوئیت‌ها اغلب در مرکز شهر قرار دارند درنتیجه دسترسی به مراکز خرید راحت‌تر است.
  • مهمترین نکته در اجاره ویلا شمال چیست؟ قبل از هر چیز باید مراقب برخی سودجویان باشید وبرای رزرو و اجاره ویلا یا سوئیت در شمال حتما موقعیت مکانی دقیق ویلا، راه‌های ارتباطی، مسیرهای دسترسی به مرکز شهر، امنیت ویلا و امکانات داخل ویلا را بررسی کنید.

در آخر شما می‌توانید با اجاره ویلا رامسر، اجاره ویلا در شمال کنار دریا و اجاره ویلا جنگلی در شمال، مخصوصا در سفرهای دسته جمعی بسیار انتخاب خوبی برای اقامت هنگام سفر به شمال است. البته که امکاناتی چون صبحانه آماده در هتل‌ها در ویلا نیست اما ویلاها این مزیت را دارند که همسفران می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز به راحتی دور هم جمع شده و از سفرشان در کنار هم لذت بیشتری ببرند. اگر تجربه‌ یا نظری در مورد اجاره ویلا دارید لطفا آن را با ما و دیگر مخاطبان ایرانگرد به اشتراک بگذارید.

امتیاز ۴.۲۵ از ۵ – ۲۰ رای
spinner در حال ثبت رای
اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. شادی پاسخ

    من در سال چند بار به شمال کشور سفر می‌کنم. به‌خاطر این‌که در آپارتمان زندگی می‌کنم ترجیح میدم به‌جای اقامت در هتل به ویلا برم. برای همین در شمال، ویلاهای زیادی برای اجاره وجود داره.

  2. ثریا پاسخ

    من به شمال برای ویلای جنگلی سفر می‌کنم. ویلاهای خیلی قشنگی در شمال برای اجاره هست که در جنگل قرار گرفته و طبیعت بی‌نظیری داره. با اقامت در ویلای جنگلی صدای پرنده‌ها و ارامشش را خیلی دوست دارم.

  3. مریم پاسخ

    ویلاهای خیلی زیادی در شمال برای اجاره هست. من از اقامت در ویلای ساحلی لذت می‌برم. چون عاشق ساحل خزر هستم. با اجاره ویلای ساحلی مدت‌ها کنار ساحل قدم می‌زنم، پیشنهاد میدم اگر به دریا علاقه دارید، حتماً ویلای ساحلی اجاره کنید.

  4. فرناز پاسخ

    منم ویلای ساحلی برای اقامت با دوستم اجاره می‌کنم. اما ویلایی که اجاره می‌کنم در شهرک می‌گیرم تا ساحل اختصاصی داشته باشه و راحت باشیم.

  5. علیرضا پاسخ

    ما همراه خانواده ویلا جنگلی که شهرک باشه اجاره می‌کنیم. اکثر این ویلاها با چوب ساخته شدند و معماری خیلی قشنگی دارند.

  6. سینا پاسخ

    چقدر جالب من هر وقت به‌شمال سفر می‌کنم فکر می‌کردم فقط ویلا ساحلی برای اجاره هست. نمی‌دونستم، ویلای جنگلی هم برای اقامت اجاره میدند. این‌دفعه حتماً ویلای جنگلی اجاره می‌کنم تا تجربه جدیدی داشته باشم.

    1. بهار پاسخ

      ویلا جنگلی مخصوصا اگه کلبه باشه خیلی حس و حال خوبی داره حتما حتما امتحان کنید. ما که همیشه ویلا وسط جنگل اجاره می کنم.

  7. سحر پاسخ

    از مطالب این سایت خیلی راضی هستم، تازه با خوندنش فهمیدم اگر شمال برم برای اجاره چه ویلاهایی هست.

  8. مینا پاسخ

    من به شمال فقط برای ویلای کلبه‌ای سفر می‌کنم تا حس یه‌زندگی ساده و روستایی را داشته باشه و از هیاهوی و شلوغی شهری یه‌مدتی را در آرامش سر کنم. پیشنهاد میدم، برای یک‌بار هم که شده در ویلای کلبه‌ای اقامت کنید، تجربه جالبی هست.

  9. صدف پاسخ

    در شمال ویلاهای دیگه‌ای هم برای اقامت اجاره داده میشه. من همیشه با دوستام به‌دنبال ویلاهایی هستیم که بزرگ و شیک باشه، معمولاً تو این ویلاها استخر، وسایل ورزشی، میز بیلیارد و غیره هم وجود داره که سرگرمی‌های خیلی خوبی به‌حساب میاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو تور گردشگری از ایرانگرد