اقامتگاه های اصفهان: معرفی بهترین اقامتگاه اصفهان

اقامتگاه های اصفهان

اصفهان یکی از شهرهای استانی به همین نام بوده و سومین شهر بزرگ ایران است. شهر اصفهان که به نصف جهان هم معروف است،‌ از جمله زیباترین شهرهای ایران به شمار می‌رود و هر ساله از مسافران و گردشگران بسیاری میزبانی می‌کند. اگر شما هم قصد دارید به این شهر زیبا و کهن سفر کرده و از جاهای دیدنی اصفهان دیدن کنید، بهتر است با اقامتگاه های اصفهان و شرایط اقامت در آن‌ها بیشتر آشنا شوید تا انتخابی درست داشته و از سفر خود لذت ببرید. با ما همراه باشید تا لیست اقامتگاه های بوم گردی اصفهان را داشته باشید.

لیست اقامتگاه های اصفهان

شهر اصفهان علاوه بر هتل‌های توریستی و گردشگری معروف،‌ اقامتگاه های متعدد و متنوعی هم دارد. این اقامتگاه ها‌ در مناطق مختلف این شهر و طبق فرهنگ و شرایط آب و هوایی منطقه ساخته شده و در اختیار مسافران قرار گرفته‌اند. اگر اهل امتحان کردن تجارب جدید هستید، حتما به این اقامتگاه های بوم گردی سر بزنید. در ادامه لیست اقامتگاه های بوم گردی اصفهان را آورده‌ایم.

۱. اقامتگاه بوم گردی کریاس اصفهان

اقامتگاه بوم گردی یا هتل سنتی کریاس قدمتی ۱۵۰ ساله داشته و طی بازسازی‌های انجام شده در سال ۱۳۹۷ هجری شمسی به عنوان اقامتگاه بوم گردی سنتی مورد بهره برداری قرار گرفت. این اقامتگاه دو طبقه بوده و اتاق‌هایی که دور تا دور حیاط مرکزی با معماری سنتی زیبایی چیده شده‌اند، جلوه چشم نوازی از هنر سنتی ایرانی را به نمایش گذاشته‌، به همین دلیل این هتل سنتی بهترین هتل اصفهان از نظر مسافرانی است که اقامت در محیط سنتی را می‌پسندند.

اقامتگاه های بوم گردی اصفهان

قامتگاه بوم گردی کریاس

اقامتگاه بوم گردی کریاس در مرکز شهر قرار دارد و دسترسی راحتی به میدان نقش جهان اصفهان، کاخ عالی قاپو و مسجد جامع اصفهان دارد.

این اقامتگاه دارای ۱۷ اتاق است و از امکانات آن‌ها می‌توان به اینترنت رایگان، حمام و سرویس بهداشتی، یخچال، تختخواب و مبلمان اشاره کرد. به علاوه این اقامتگاه مجهز به آسانسور بوده و برای رفتن به طبقه دوم می‌توانید از آن استفاده کنید. همین مزیت می‌تواند یکی از گزینه‌های مطلوب برای خانواده‌هایی باشد که به همراه فرزند خردسال یا والدین سالخورده خود سفر می‌کنند.

آدرس اقامتگاه بوم گردی کریاس: خیابان استانداری، کوچه شهید عمرانی، سمت راست پارکینگ پشت مطبخ، پلاک ۳۹

۲. اقامتگاه بوم گردی آریو اصفهان

اقامتگاه بوم گردی آریو یکی از اقامتگاه های شهر اصفهان است که نمایی کاملا سنتی و مربوط به دوران پهلوی دارد. نمای سنتی سردر، نمای آجری ساختمان، پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگی که چارچوبشان از چوب شاخته شده، کاشی کاری‌های زیبا و… همگی احساس زندگی در خانه‌ای سنتی را به شما خواهد داد. اقامتگاه سنتی آریو از اماکنی مانند سی و سه پل، چهل ستون (که یکی از موزه های اصفهان است) و باغ هشت بهشت کمتر از ۴ کیلومتر فاصله دارد.

اقامتگاه های اصفهان

اقامتگاه بوم گردی آریو

این اقامتگاه همانند خانه‌های سنتی دارای حیاط، ایوان، حیاط خلوت و… است. در حیاط آن حوضچه کوچکی با آبنمایی زیبا قرار دارد. یکی دیگر از مزیت‌هایی که این اقامتگاه را متفاوت‌تر می‌کند، کافی شاپ آن است که با طراحی و معماری کاملا سنتی چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد. با ورود به فضای داخلی کافی‌شاپ دیوارهای آجرکاری شده،‌ میزها و رومیزی‌های قلم کاری شده، نوشیدنی‌های سنتی و… را خواهید دید که تجربه‌ای متفاوت و گرمی را به شما می‌چشاند.

این اقامتگاه دسترسی راحتی به مراکز بهداشتی و خدماتی مانند، درمانگاها، سوپرمارکت، مراکز خرید و… دارد. اتاق‌های اقامتگاه بوم گردی آریو در انواع سه نفره، دو نفره و چهار نفره در اختیار مهمانان قرار دارند. از امکانات این اتاق‌ها می‌توان به تختخواب، یخچال، تلویزیون و… اشاره کرد. اگر به همراه فرزندان خود به سفر می‌روید، می‌توانید از اتاق‌های سه یا چهار نفره این اقامتگاه استفاده کنید.

آدرس اقامتگاه بوم گردی آریو: اصفهان، خیابان جهاد، کوی ۷، انتهای بن بست آسیاب

۳. اقامتگاه بوم گردی خان نشین اصفهان

اقامتگاه بوم گردی خان نشین یکی از پرطرفدارترین و البته زیباترین اقامتگاه های اصفهان است. معماری منحصر به فرد ساختمان و شکوهی که دارد هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. ساخت این بنای باشکوه به دوران صفوی، یعنی حدود ۳۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. پس از بازسازی‌های انجام شده در سال ۱۳۹۶ هجری شمسی، این ساختمان به عنوان اقامتگاه مورد استفاده قرار گرفت. معماری ساختمان به گونه‌ای است که در ساختمان اصلی و همه اتاق‌ها به یک حیاط مشترک باز می‌شود. در حیاط باصفای آن حوضی پر از آب و ماهی‌های خوش رنگ وجود دارد و اطراف حوض در سایه درختان تخت‌های سنتی مفرش قرار داده شده که می‌توانید در خنکای سایه بر روی آن‌ها نشسته و خستگی در کنید.

لیست اقامتگاه های اصفهان

اقامتگاه بوم گردی خان نشین

اقامتگاه بوم گردی خان نشین هم دسترسی راحتی به مراکز بهداشتی و درمانی و هم سوپرمارکت‌ها و مراکز خرید دارد. اتاق‌های آن دو نفره، سه نفره و چهار نفره هستند. تفاوت قیمت آن‌ها با توجه به تعداد مهمانان متغیر است. از امکانات اتاق‌ها می‌توان به تختخواب، مبلمان، یخچال،‌ تلویزیون و سرویس بهداشتی و حمام اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که اتاق دو نفره تویین در این اقامتگاه فاقد سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی است. اما نیاز به نگرانی نیست؛ چرا که حمام و سرویس بهداشتی در محوطه حیاط به صورت عمومی در اختیار مسافران قرار دارد.

اقامتگاه بوم گردی خان نشین به اماکنی مانند آرامگاه خواجه نظام الملک، پل خواجو، کاخ عالی قاپو، میدان نقش جهان و کاخ هشت بهشت بسیار نزدیک است.

آدرس اقامتگاه بوم گردی خان نشین: اصفهان، میدان امام علی، خیابان ولیعصر، کوچه شماره ۹، بن بست اژی‌ها

۴. اقامتگاه بوم گردی اشکانی اصفهان

یکی دیگر از بهترین اقامتگاه های بوم گردی اصفهان اقامتگاه سنتی اشکانی است. این اقامتگاه در گذشته خانه‌ای شخصی بوده و امروزه پس از مرمت و بازسازی، به عنوان اقامتگاه بوم گردی سنتی در اختیار مسافران شهر زیبای اصفهان قرار گرفته است. معماری بنا و تزیینات و قلم‌کاری‌های داخل آن، کاملا احساس زندگی در خانه‌های زمان قاجار را در شما ایجاد خواهد کرد. به علاوه، باغچه‌های کوچک گل‌کاری شده و تخت‌های سنتی در حیاط هم زیبایی این اقامتگاه اصفهان را تکمیل کرده‌اند.

اقامتگاه های شهر اصفهان

اقامتگاه سنتی اشکانی

اقامتگاه سنتی اشکانی در بازار نیماور قرار دارد که از این منطقه به راحتی می‌توانید احتیاجات خدماتی و اضطراری خود را برطرف کنید. این اقامتگاه ۹ اتاق با ظرفیت‌های دو، سه و چهار نفره دارد و از امکانات آن‌ها می‌توان به اینترنت رایگان، تختخواب، مبلمان و میز و یخچال اشاره کرد. باید گفت تنها بعضی از اتاق‌ها دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند. در حیاط این اقامتگاه حمام و سرویس بهداشتی عمومی در اختیار تمامی مهمانان قرار دارد. بنابراین اگر برای شما وجود حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی، ملاک مهمی در انتخاب اتاق است، می‌توانید از اتاق‌هایی که سرویس‌ اختصاصی دارند، استفاده کنید. هزینه اقامت کودکان کمتر از ۵ سال رایگان، ۵ تا ۷ سال نیم بها و بیشتر از ۷ سال مانند فردی مجزا محاسبه می‌شود.

اقامتگاه بوم گردی اشکانی فاصله چندانی با اماکنی مانند میدان نقش جهان، کاخ هشت بهشت و سی و سه پل ندارد.

آدرس اقامتگاه بوم گردی اشکانی: میدان نقش جهان، بازار نیم آور

۵. اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان

این اقامتگاه هم مانند مثال‌های قبل، خانه‌ای قدیمی و مربوط به دوران پهلوی بود که پس از بازسازی به عنوان اقامتگاه بوم گردی مورد استفاده قرار گرفت. قدمت آن حدودا ۸۰ سال است. تمام اتاق‌ها در طبقه همکف هستند و همگی در یک حیاط مشترک قرار دارند. درب‌های چوبی اتاق‌ها رو به ایوان‌های پر از گلدان شمعدانی و انواع گل‌های رنگارنگ و خوشبو باز می‌شود. در حیاط تخت‌هایی دور تا دور حوضچه و گل‌های کاشته شده درحیاط چیده شده و از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

اقامتگاه های اصفهان

اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان

ظرفیت اتاق‌های آن با توجه به تعداد مهمانان متغیر است و امکاناتی مانند تختخواب، مبلمان، یخچال، میز و صندلی و… در اتاق‌های این اقامتگاه در اختیار مسافران قرار دارد. اما باید گفت متاسفانه تمامی اتاق‌ها مجهز به حمام و سرویس بهداشتی انحصاری نبوده و ساکنان این اتاق‌ها باید از حمام و سرویس بهداشتی عمومی موجود در حیاط استفاده کنند. در این صورت ممکن است اسکان در چنین اتاق‌هایی همراه با فرزندان خردسال کمی دشوار باشد.

اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان در منطقه‌ای از شهر قرار دارد که می‌توان به تمام سیستم‌های خدماتی و درمانی به راحتی دسترسی داشت. اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر اصفهان از کاخ چهل ستون، میدان نقش جهان و حمام تاریخی علی آقا کمتر از ۵ کیلومتر فاصله دارد.

آدرس اقامتگاه بوم گردی سرای سفیر: خیابان مسجد سید، حدفاصل خیابان زاهد و پنج رمضان، کوچه شماره ۳۲، بن بست حجر الاسود، انتهای کوچه سمت راست، پلاک ۳۶

۶. اقامتگاه بوم گردی سرای سنتی هاتف اصفهان

اقامتگاه سرای سنتی هاتف یکی دیگر از اقامتگاه های اصفهان است که معماری سنتی داشته و قدمت آن به دوران پهلوی و حدود ۱۲۰ سال پیش باز می‌گردد. ساختمان قدیمی پس از بازسازی‌های انجام شده در سال ۱۳۹۷ شمسی به عنوان یک اقامتگاه مهمان پذیر مورد استفاده قرار گرفت. این اقامتگاه ۹ اتاق دارد و خروجی همگی آن‌ها به یک حیاط مشترک است. معماری سنتی این بنا، احساس زندگی در خانه‌ای سنتی را کاملا زنده می‌کند. حیاط پر از درخت و درختچه و گل و سبزه یکی دیگر از مزیت‌های این اقامتگاه اصفهان به شمار می‌رود.

اقامتگاه های اصفهان

اقامتگاه سرای سنتی هاتف

از امکانات اتاق‌های آن می‌توان به تختخواب، مبلمان و… اشاره کرد. گفتنی است که اتاق‌های این اقامتگاه حمام، سرویس بهداشتی، یخچال و تلویزیون ندارند، اما حمام و سرویس بهداشتی در حیاط به صورت عمومی در دسترس مهمانان قرار دارد. یخچال نیز به صورت عمومی در آشپزخانه و لابی اقامتگاه قرار دارد.

اقامتگاه بوم گردی سرای سنتی هاتف اصفهان به اماکنی مانند میدان نقش جهان، مسجد شیخ لطف الله، پل خواجو، باغ هشت بهشت و مسجد جامع اصفهان بسیار نزدیک است.

آدرس اقامتگاه بوم گردی سرای سنتی هاتف: خیابان هاتف، جنب پمپ بنزین هاتف،‌ کوی شماره ۲

۷. اقامتگاه ملک التجار اصفهان

یکی دیگر از اقامتگاه‌هایی که بی‌شک در لیست اقامتگاه های بوم گردی اصفهان جایگاه خوبی دارد، اقامتگاه بوم گردی ملک التجار است. معماری سنتی این اقامتگاه مربوط به دوران قاجار بوده و بازسازی‌ها نیز به گونه‌ای انجام شده که بافت و معماری سنتی آسیب چندانی نبیند. به طوری که داخل اتاق‌ها گچبری‌ها و آیینه کاری‌ها زمان قاجار همچنان باقی است که این به تنهایی یکی از مزیت‌های بزرگ این اقامتگاه اصفهان به شمار می‌رود.

اقامتگاه های اصفهان

اقامتگاه بوم گردی ملک التجار

اقامتگاه ملک التجار در بافت قدیمی شهر قرار دارد، اما این امر مانع از دسترسی راحت آن به مراکز خدماتی و درمانی نمی‌شود. اقامتگاه بوم گردی ملک التجار به مسجد جامع عتیق اصفهان و بازار تاریخی اصفهان بسیار نزدیک است.

این اقامتگاه ۵ اتاق دارد که از امکانات آن‌ها می‌توان به اینترنت رایگان، تختخواب، لوازم سرمایشی و گرمایشی، میز و مبلمان و یخچال اشاره کرد. اما متاسفانه هر کدام از اتاق‌ها حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی ندارد. حمام و سرویس بهداشتی به صورت عمومی در حیاط اقامتگاه در اختیار مسافران قرار دارد. ظرفیت اتاق‌ها نیز با توجه به تعداد مهمانان متغیر است. محیط و شرایط این اقامتگاه برای اسکان خانوادگی، به خصوص به همراه کودکان، بسیار مناسب است، البته در صورتی که مشکلی با حمام و سرویس بهداشتی عمومی نداشته باشید.

آدرس اقامتگاه ملک التجار: خیابان ابن سینا، کوچه شهشهان (یا کوچه شماره ۴۳)، به طرف مسجد جامع، جنب پارکینگ علامه مجلسی کوچه ابو اسحاقیه

۸. اقامتگاه بوم گردی قائلی اصفهان

یکی دیگر از بهترین اقامتگاه های اصفهان اقامتگاه سنتی قائلی است. خانه قائلی حدود ۱۰۰ سال پیش و به منظور استفاده شخصی ساخته شد، اما امروزه پس از مرمت و بازسازی از مهمانان و مسافران شهر اصفهان پذیرایی می‌کند. معماری سنتی بنا، ایوان پر از گل‌های شمعدانی، حیاط پل از گل، درختچه و حوض مرکزی زیبا، همگی از ویژگی‌های جذابی هستند که توجه علاقمندان به زندگی در خانه‌های قدیمی را به خود جذب می‌کند.

لیست اقامتگاه های بوم گردی اصفهان

اقامتگاه قائلی

اقامتگاه سنتی قائلی در قسمتی از شهر قرار دارد که ساکنان آن به راحتی می‌توانند در صورت نیاز، تمام احتیاجات خود را از قبیل خرید، اماکن تاریخی و مراجعه به مراکز اضطراری مانند درمانگاه رفع کنند.

این اقامتگاه دوطبقه بوده و ۲ اتاق در طبقه پایین و ۲ اتاق در طبقه بالا دارد. از امکانات اتاق‌ها می‌توان به مبلمان، تختخواب، لوازم گرمایشی و سرمایشی، یخچال و اینترنت رایگان اشاره کرد. به علاوه، اتاق‌های طبقه همکف دارای حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی هستند، اما ساکنان اتاق‌های طبقه بالا باید از حمام و سرویس بهداشتی عمومی موجود در حیاط استفاده کنند. با این اوصاف می‌توان این اقامتگاه را به عنوان گزینه‌ای مناسب در لیست اقامتگاه های بوم گردی اصفهان قرار داد.

اقامتگاه بوم گردی قائلی اصفهان از عمارت هشت بهشت، حمام علی گلی آقا، کاخ چهل ستون، چهار باغ عباسی، مسجد شیخ لطف الله و بازار قیصریه اصفهان کمتر از ۳ کیلومتر فاصله دارد.

آدرس اقامتگاه بوم گردی قائلی: خیابان عبدالرزاق، ابتدای خیابان سنبلستان، بن بست عدالت

۹. اقامتگاه بوم گردی نارگل اصفهان

اقامتگاه سنتی نارگل قدمتی در حدود ۳۰۰ سال داشته و مربوط به اوایل دوران قاجار است. این خانه در چند سال اخیر برای استفاده به منظور اقامتگاه بوم گردی بازسازی شد و اکنون با معماری کاملا سنتی توجه گردشگران و مسافران علاقه‌مند را جلب می‌کند. شیشه‌های رنگی پنجره‌ها، کاشی کاری‌ها و تزیینات داخلی سنتی، حال و هوای زمان قاجار را در این اقامتگاه زنده نگه داشته است. در خروجی همه اتاق‌های آن نیز به روی یک حیاط مشترک باز می‌شود.

اقامتگاه اصفهان - اقامتگاه سنتی نارگل

اقامتگاه سنتی نارگل (عکس: امیرحسن عسگریان)

اقامتگاه نارگل دوطبقه بوده و تعدادی از اتاق‌ها در طبقه اول و یک اتاق نیز در طبقه دوم هستند. اقامتگاه سنتی نارگل دارای ۵ اتاق است؛ ۴ اتاق در طبقه اول و یک اتاق در طبقه دوم. اتاق‌ها دو، سه و چهار نفره بوده و مجهز به تختخواب هستند. اما هیچ کدام از آن‌ها تلویزیون، یخچال، حمام و سرویس بهداشتی ندارند. حمام و سرویس بهداشتی و یخچال به صورت عمومی در حیاط اقامتگاه در دسترس مهمانان قرار دارد. اگر به وجود چنین امکاناتی به صورت اختصاصی اهمیت می‌دهید، به خصوص اگر کودک خردسال یا افراد سالخورده همراهتان است، می‌توانید کمی بیشتر در انتخاب خود فکر کنید. هزینه برای اقامت کودکان زیر ۳ سال رایگان، بین ۳ تا ۷ سال در صورت عدم استفاده از سرویس نیم بها و بالای ۷ سال به صورت یک نفر مجزا محاسبه می‌شود.

موقعیت مکانی مناسب این اقامتگاه، امکان دسترسی راحت ساکنان آن را به مراکز خرید، مراکز درمانی و… فراهم می‌کند. اقامتگاه بوم گردی نارگل اصفهان با اماکنی مانند سی و سه پل، عمارت عالی قاپو و کاخ هشت بهشت کمتر ۳ کیلومتر فاصله دارد.

آدرس اقامتگاه سنتی نارگل اصفهان: خیابان کاشانی، خیابان نواب صفوی، کوچه خرازی‌ها، پلاک ۲۶

10. اقامتگاه بوم گردی سه کنجی اصفهان

از دیگر اقامتگاه های بوم گردی اصفهان؛ اقامتگاه سه کنجی است که قدمتی حدود 70 سال دارد. فضای اقامتگاه کاملا سنتی و بسیار دلنشین است. این بوم گردی دو اتاق دارد که به طور کلی می‌تواند به‌طور همزمان از 7 نفر پذیرایی کند. از امکانات داخل اقامتگاه می‌توان به کافی‌شاپ، راهنمای محلی تور، اسپیلت، یخچال و… اشاره کرد.

بوم گردی سه کنجی به جاهای دیدنی اصفهان نظیر میدان نقش جهان، سی و سه پل، کاخ چهلستون، رودخانه زاینده رود و… فاصله نزدیکی دارد و به راحتی می‌توانید به آنها بروید.

آدرس اقامتگاه بوم گردی سه کنجی: اصفهان، چهارراه وفایی، کوچه فولادگر

اقامتگاه های بوم گردی اصفهان

اقامتگاه سه کنجی

11. اقامتگاه سنتی خانه کشیش اصفهان

اقامتگاه سنتی خانه کشیش جزو قدیمی‌ترین اقامتگاه های شهر اصفهان محسوب می‌شود. قدمت این اقامتگاه به دوره قاجار برمی‌گردد. گفتنی است که اقامتگاه سنتی خانه کشیش در سال 1398 بازسازی شد تا میزبانی شایسته برای مسافران نصف جهان باشد. این اقامتگاه 12 اتاق دارد که در سه طبقه پراکنده هستند.

اقامتگاه سنتی در اصفهان

خانه کشیش اصفهان

از خدمات و امکانات این اقامتگاه سنتی می‌توان به یخچال، اینترنت رایگان و محدود، پارکینگ، راهنمای تور داخلی و خارجی، رستوران به همراه کافی‌شاپ، پارکینگ و… اشاره کرد. اقامتگاه سنتی خانه کشیش دسترسی بسیار خوبی به جاهای دیدنی مهم اصفهان نظیر پل خواجو، سی و سه پل، باغ هشت بهشت، کاخ چهل ستون و… دارد.

آدرس اقامتگاه سنتی خانه کشیش: اصفهان، خیابان حکیم نظامی

12. اقامتگاه سنتی میناس اصفهان

اقامتگاه سنتی میناس نیز، جزو لیست اقامتگاه های بوم گردی اصفهان قرار دارد. قدمت این اقامتگاه به دوره صفوی برمی‌گردد. اقامتگاه میناس مجهز به 4 اتاق با امکانات کامل است. فضای تمامی اتاق‌ها به شکل سنتی بوده و چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد. از امکانات این اقامتگاه سنتی می‌توان به سرویس بهداشتی و حمام به طور اختصاصی، رستوران محلی، پارکینگ، سیستم‌های مناسب گرمایشی و سرمایشی نظیر اسپیلت و… اشاره کرد.

اقامتگاه سنتی در اصفهان

اقامتگاه سنتی میناس

گفتنی است که از رستوران اقامتگاه، می‌توانید غذاهای بسیار خوشمزه مثل بریانی، کشک بادمجان، قیمه و… را برای خودتان سفارش دهید. موقعیت مکانی اقامتگاه سنتی میناس نیز در خود اصفهان قرار دارد. از این رو دسترسی بسیار خوبی به جاذبه‌های گردشگری اصفهان دارد.

آدرس اقامتگاه سنتی میناس: اصفهان، خیابان حکیم نظامی، کوی سنگ تراشان در کوچه 22

13. اقامتگاه بوم گردی کارما اصفهان

از دیگر اقامتگاه های اصفهان، اقامتگاه بوم گردی کارما اصفهان نام دارد. اقامتگاه بوم گردی کارما، مجهز به 4 اتاق است. به طور کلی ظرفیت 24 نفر برای اقامت مسافران را دارد.

از امکانات و خدمات اقامتگاه می‌توان به آشپزخانه مشترک، پارکینگ، اسپیلت و بخاری، سرویس بهداشتی، حمام و… اشاره کرد. همچنین نزدیک بودن اقامتگاه بوم گردی کارما به منارجنبان و باغ پرندگان از مزیت‌های اقامت در این بوم گردی به شمار می‌رود.

آدرس اقامتگاه بوم گردی کارما: اصفهان، خیابان آتشگاه

14. اقامتگاه بوم گردی هورشید اصفهان

بوم گردی هورشید سبک بسیار قدیمی دارد و یک بار بازسازی شده است. ظرفیت اقامتگاه، حدود 20 مسافر بوده که 3 اتاق با امکانات مجهز هم دارد. از خدمات داخل بوم گردی هورشید می‌توان به کتابخانه، تخت‌های چوبی سنتی، تنور، صندوق‌ خانه و… اشاره کرد. برخی از امکانات داخل اقامتگاه هم شامل پارکینگ، اینترنت رایگان، آشپزخانه و حمام به صورت مشترک، راهنمای تور محلی و… هستند.

بوم گردی هورشید در روستایی به نام زردنجان قرار دارد. طبیعت چشم‌نواز این روستا باعث شده تا بیشتر گردشگران این بوم گردی را برای اقامت انتخاب کنند. همچنین تنها 15 کیلومتر با اصفهان و جاهای دیدنی آن فاصله دارد.

آدرس اقامتگاه بوم گردی هورشید: روستای زردنجان، 15 کیلومتری شهر اصفهان

بهترین اقامتگاه اصفهان

اصفهان شهری بزرگ با جاهای دیدنی فراوان است. در هر کدام از این مناطق هم هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی ساخته شده و آماده پذیرایی از مهمانان هستند. بنابراین می‌توانید به راحتی با توجه به سلیقه خود و میزان بودجه و جایی که می‌خواهید بازدید و گردش کنید، بهترین هتل اصفهان یا اقامتگاهی سنتی را انتخاب کنید.

برای مثال اگر اقامتگاه‌های سنتی با معماری و تزیینات قدیمی را می‌پسندید می‌توانید در اقامتگاه‌های بوم گردی سرای سنتی هاتف، اشکانی و ملک التجار که کاملا حال و هوای دوران خود را حفظ کرده‌اند اقامت کنید. اگر به اقامتگاه‌هایی علاقه دارید که در کنار حس و حال سنتی، فضای لوکس و امکانات کامل‌تری داشته باشند، می‌توانید از اقامتگاه اصفهان نظیر کریاس، خان نشین، آریو و… استفاده کنید.

سوالات متداول برای اقامتگاه های بوم گردی اصفهان

  1. مزایای اقامت در اقامتگاه های بوم گردی اصفهان چیست؟ بهترین مزیت اقامت در اقامتگاه های بوم گردی اصفهان این است که با آداب و رسوم وغذاهای محلی اصفهان آشنا می‌شوید و تجربه زندگی بومی را کسب می‌کنید.
  2. آیا تجهیزات کامل در اقامتگاه های بوم گردی وجود دارد؟ اکثر اقامتگاه های بوم گردی اصفهان به تمامی امکانات مورد نیاز برای اقامتی راحت از جمله اینترنت رایگان، حمام و سرویس بهداشتی، یخچال، تختخواب و مبلمان و غیره مجهز است.
  3. امکان اقامت در اقامتگاه های اصفهان با معماری سنتی وجود دارد؟ برای اقامت در اقامتگاه‌های سنتی با معماری و تزیینات قدیمی بهترین انتخاب اقامت در اقامتگاه‌های بوم گردی سرای سنتی هاتف، اشکانی و ملک التجار است که کاملا حالت دوران سنتی خود را حفظ کرده‌اند.

در این مطلب با تعدادی از بهترین اقامتگاه های شهر اصفهان و امکانات و شرایط اقامت در آن‌ها آشنا شدید. امیدواریم از سفر به اصفهان زیبا و اقامت در اقامتگاه های معرفی شده لذت ببرید. اکنون که قصد سفر به اصفهان را دارید توصیه می‌کنیم سری هم به مطلب بهترین رستوران های اصفهان بزنید. در آخر لطفا فراموش نکنید اگر تجربه اقامت در هر کدام از این اقامتگاه‌ها را دارد، نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان ایرانگرد به اشتراک بگذارید.

امتیاز ۴.۴۷ از ۵ – ۱۱ رای
spinner در حال ثبت رای
اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. مریم اشرفی پاسخ

    در سفر به اصفهان اول به‌دنبال بومگردی بودم که هم قیمت مناسب داشته باشه و هم خدمات خوبی ارائه بده که بومگردی کریاس بهم پیشنهاد شد. این بومگردی، قدمتی قدیمی داره و دوباره مورد بازسازی قرار گرفته، چیزی که برای من مهم بود نزدیک بودن این بومگردی به میدان نقش جهان بود که به‌راحتی پیاده میشد به دیدن میدان بری.

  2. علیرضا ابراهیمی پاسخ

    اگر مثل‌من به‌دنبال بومگردی هستید که حمام و دستشویی جدا داشته باشه، اقامتگاه قائلی هست که هم سنتی و هم مورد بازسازی قرار گرفته و از همه مهم‌تر با پای پیاده به هشت بهشت، و حمام علی گلی آقا و مکان‌های دیگر میشه رفت. پس پیشنهاد خوبیه برای اقامت.

  3. سهیل پاسخ

    اگر برای شما مهم نباشه، اقامت در بومگردی که خدمات مانند: دستشویی، حمامش به‌صورت عمومی باشه و یخچال و تلویزیون هم نداشته باشه، بومگردی هاتف هست که مورد بازسازی قرار گرفته است، البته نزدیک بسیاری از مکان‌های دیدنی اصفهان می‌باشد.

  4. مارال پاسخ

    برای من اقامت در بومگردی سنتی خیلی مهم بود، چون همیشه دوست داشتم حس زمان قدیم را داشته باشم، برای همین به بومگرد ملک‌التجار رفتم، واقعاً از موندن تو اون بومگرد خوشم اومد، چون مال دوره قاجار بود و مورد بازسازی قرار گرفته بود. از همه مهم‌تر در قسمت قدیمی بافت اصفهان قرار داشت، اما راحت به مکان‌های دیدنی میشد بری، در صورتی‌که با حمام و دستشویی عمومی مشکلی ندارید، پیشنهاد اقامت در این بومگردی را میدم.

  5. مینا پاسخ

    اگر به‌دنبال بومگردی سنتی هستید بومگردی آریو را به‌شما پیشنهاد میدم. من که از بودن در این بومگردی خیلی لذت بردم چون، حالت قدیمی خودش را با کاشی‌کاری قدیمی و شیشه‌های رنگی حفظ کزده بود و چیزی‌که برای‌من لذت‌بخش‌تر بود نزدیک بودن سی‌وسه پل به این بومگردی بود. به‌طوری‌که با پای پیاده میشد همیشه به‌این پل سری بزنی و امکانات خوبی در این اقامتگاه مثل تخت، تلویزیون و غیره بود.

  6. فرزانه پاسخ

    تواین مقاله چیزای خوبی دست‌گیرم شد ممنون از اطلاعاتی که در این مطالب گذاشته بودید و باعث شد من با بوم‌گردی‌های سنتی اصفهان بیشتر آشنا بشم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو تور گردشگری از ایرانگرد