لیست اقامتگاه های بوم گردی تهران همراه آدرس، تصاویر و لینک رزرو

بهترین اقامتگاه های بوم گردی تهران

امروزه می‌توان تهران را یکی از پررفت‌وآمد‌ترین شهرهای کشور دانست. افراد مختلفی در تمامی روزهای سال با اهدافی گوناگون از جمله اهداف کاری یا تفریحی به این شهر سفر می‌کنند و مدت‌زمانی را بسته به شرایط سفرشان در تهران اقامت می‌کنند. اکثر افرادی که با هدف تفریح و بازدید از جاهای دیدنی تهران سفر می‌کنند، تمایل دارند تا به مکان‌های تفریحی سر زده و در نهایت در یکی از اقامتگاه‌های تهران ساکن شوند. در همین راستا، در این مطلب اقامتگاه‌های بوم گردی تهران را معرفی کرده، با ارزان‌ترین اقامتگاه‌های این شهر آشنا می‌شویم و در ادامه امکان اجاره و رزرو اقامتگاه در تهران را بررسی می‌کنیم.

اقامتگاه بوم گردی تهران

اقامتگاه‌های بوم گردی تهران مکانی برای گردشگران هستند و امکان زندگی در محیطی بر اساس ساختارهای بومی، خدمات، محصولات و فعالیت‌های گردشگری بومی را برای آنان فراهم می‌کنند. چیزی که این اقامتگاه‌ها را از دیگر اماکن گردشگری مانند هتل‌ها و مهمان‌پذیرها متمایز می‌کنند، ساختار بنا، مدیریت خانوادگی، مشارکت جامعه بومی و در نهایت داشتن زیربنای مناسب گردشگری این اقامتگاه‌ها هستند. در ادامه برخی از مهم‌ترین اقامتگاه‌های بوم گردی تهران را به همراه آدرس هر یک از آن‌ها معرفی می‌کنیم.

  1. اقامتگاه بوم گردی باغ پولاوش – تهران؛ آدرس تهران، ستارخان، بلوار شهدای صادقیه جنوبی، نبش عابدزاده
  2. اقامتگاه بوم گردی ارگ سنگی – تهران؛ آدرس تهران، جاده امامزاده داوود، روستای سنگان بالا، ۵۰۰ متر بالاتر از امامزاده قاسم

    اقامتگاه بوم گردی ارگ سنگی

    اقامتگاه بوم گردی ارگ سنگی

  3. هتل نمکی خورشید – دماوند؛ آدرس تهران، ۱۸ کیلومتری جنوب دماوند، گیلاوند، ۴ کیلومتر به سمت جاده فیروز کوه، بعد از شهرک صنعتی شماره ۱، خروجی روستای محمودیه

    هتل نمکی خورشید

    هتل نمکی خورشید

  4. اقامتگاه بوم گردی گردو – دماوند؛ آدرس تهران، دماوند، میدان امام خمینی، رو به روی حسینیه محله فرامه، کوچه شهید بهنام
  5. هتل سنتی پهلوان رزاز – تهران؛ آدرس تهران، میدان بهارستان، پایین‌تر از چهارراه سرچشمه، انتهای کوچه افشار، خیابان جاویدی

    هتل سنتی پهلوان رزاز

    هتل سنتی پهلوان رزاز

  6. بوتیک هتل نظامیه – تهران؛ آدرس تهران، میدان بهارستان، خیابان نظامیه، کوچه اصالت، بن ‌بست پنجم

    بوتیک هتل نظامیه

    بوتیک هتل نظامیه

اقامتگاه‌های بوم گردی نزدیک تهران

  1. اقامتگاه بوم گردی حاج محمد – فیروزکوه؛ آدرس فیروزکوه، روستای فرح آباد، منطقه قندال، ۱۲۸ اصلی، ۱۷ فرعی
  2. اقامتگاه بوم گردی کوچه غار رودافشان – دماوند؛ آدرس تهران، شهرستان دماوند، به سمت فیروزکوه، بعد از آبسرد، روستای سیدآباد، نزدیک به غار رودافشان

    اقامتگاه بوم گردی کوچه غار رودافشان

    اقامتگاه بوم گردی کوچه غار رودافشان

  3. اقامتگاه بوم گردی کدخدا – دماوند؛ آدرس ۲۵ کیلومتری شرق دماوند، روستای خسروان،‌ انتهای کوچه مسجد
  4. اقامتگاه بوم گردی عمو مش رضا – ورامین؛ آدرس تهران، ورامین، روستای کویر آباد (۱۴ کیلومتری شهر ورامین، حد فاصل آب باریک و چرم شهر)، بعد از میدان ولیعصر – جاده قاسم آباد
  5. دهکده عشایری آرش کمانگیر – فیروزکوه؛ آدرس تهران، سواد کوه، ۱۴ کیلومتر بعد از شهر فیروزکوه، نرسیده به گردنه گدوک

    دهکده عشایری آرش کمانگیر

    دهکده عشایری آرش کمانگیر

  6. اقامتگاه بوم گردی متا – فیروزکوه؛ آدرس تهران، فیروزکوه، روستای امیریه، خیابان امام رضا، بعد از کوچه دلنوازان
  7. اقامتگاه بوم گردی آرتین – دماوند؛ آدرس تهران، جاده فیروزکوه، ۲۷ کیلومتر بعد از دماوند، روستای سربندان، خیابان شهدا
  8. اقامتگاه بوم گردی قجرآباد – شهریار؛ آدرس تهران، شهرستان شهریار، روستای قجرآباد

    اقامتگاه بوم گردی قجرآباد

    اقامتگاه بوم گردی قجرآباد

  9. اقامتگاه بوم گردی سوته دلان – فیروزکوه؛ آدرس تهران، فیروزکوه، جاده فیروزکوه، کیلومتر ۱۰ محور دلی‌چای
  10. اقامتگاه بوم گردی محمدحسین خان – قرچک؛ آدرس تهران، شهر قرچک، روستای امین آباد

    اقامتگاه بوم گردی محمدحسین خان

    اقامتگاه بوم گردی محمدحسین خان

  11. اقامتگاه بوم گردی ننه آقا – ورامین؛ آدرس تهران، شهرستان ورامین، جواد آباد، روستای خاوه
  12. اقامتگاه بوم گردی روژان – دماوند؛ آدرس تهران، دماوند، ۲۰ کیلومتر بعد از دماوند، روستای سید آباد

اقامتگاه ارزان در تهران

اقامتگاه‌های سنتی تهران معمولا با قیمت‌هایی به مراتب کمتر از دیگر هتل‌ها و مهمان‌پذیرها به مسافران عرضه می‌شوند. انتخاب اقامتگاه ارزان در تهران هزینه کمتری برای شما خواهند داشت و به همین دلیل گزینه مناسبی برای اقامت محسوب می‌شوند. البته بهتر است پیش از انتخاب اقامتگاه مورد نظر خود، در مورد امکانات و سایر ویژگی‌های آن‌ها به خوبی تحقیق کنید.

با بررسی هر یک از اقامتگاه‌های بوم گردی ارائه شده در سایت ایرانگرد می‌توانید یکی از آن‌ها را برای رزرو انتخاب کنید. قیمت اجاره اقامتگاه بوم گردی در تهران از ۱۲۰ هزار تومان شروع می‌شود. البته بهتر است پیش از هرگونه اقدامی برای رزرو همه جوانب این اقامتگاه‌ها را بررسی کنید. از جمله اقامتگاه‌های ارزان تهران می‌توان به اقامتگاه بوم گردی ننه آقا، اقامتگاه بوم گردی قجرآباد، اقامتگاه بوم گردی عمو مش رضا و غیره اشاره کرد.

بهترین اقامتگاه های تهران

با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی اقامتگاه‌های بوم گردی تهران، ممکن است هر اقامتگاهی در تمامی فصل‌های سال، شرایط مناسبی برای رزرو نداشته باشند. با این حال، از جمله ویژگی‌هایی که مسافران را برای اقامت در این مکان‌ها ترغیب می‌کنند، دسترسی به جاذبه‌های گردشگری، زیستی و فرهنگ بومی مردمان هر منطقه هستند. به طور کلی، اقامتگاه‌های بوم گردی زیادی در استان تهران وجود دارند که هر کدام بر اساس سبک و سیاق خاص آن منطقه ساخته شده‌اند. در ادامه برخی از بهترین اقامتگاه‌ها را معرفی می‌کنیم. این اقامتگاه‌ها عبارت‌اند از:

  • اقامتگاه بوم گردی حاج محمد: اقامتگاه بوم گردی حاج محمد یکی از بهترین اقامتگاه‌های نزدیک تهران است که ظرفیتی معادل ۴۰۰ نفر دارد. از جاذبه‌های دیدنی این اقامتگاه باغی وسیع از گردو با قدمتی ۱۰۰ ساله است که ساختمان در آن بنا شده است. همچنین در نزدیکی این اقامتگاه جاذبه‌های دیگری همچون حمام تاریخی مربوط به دوره صفویه، استخر آب معدنی خمده، غار بورنیک و غیره نیز وجود دارند.

    اقامتگاه بوم گردی حاج محمد

    اقامتگاه بوم گردی حاج محمد

  • اقامتگاه عمو مش رضا: یکی دیگر از بهترین اقامتگا ه های تهران می‌توان به اقامتگاه عمو مش رضا در روستای کویر آباد ورامین اشاره کرد. از ویژگی‌های خوب این اقامتگاه قدمت ۱۵۰ ساله، دیوار کاهگلی، سقف اتاق گنبدی و دسترسی به عمارت مسعودیه تهران، کاخ گلستان، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد و غیره هستند.

    اقامتگاه عمو مش رضا

    اقامتگاه عمو مش رضا

  • اقامتگاه بوم گردی آرتین دماوند: اقامتگاه بوم گردی آرتین دماوند در روستای خوش آب و هوای سربندان نیز از جمله اقامتگاه‌های زیبای اطراف شهر تهران به شمار می‌آید. ویژگی منحصر به فرد این اقامتگاه آب و هوای مناسب آن در تمامی فصول سال است. اقامتگاه بوم گردی آرتین نزدیک اماکنی همچون تپه تاریخی هفت نارنج قلعه، هفت چشمه، غار رودافشان و غیره قرار گرفته و همین امر موجب می‌شود که توجه بسیاری از علاقه‌مندان به این اقامتگاه جلب شود.

به طور کلی، اقامتگاه های بوم گردی تهران از نظر رعایت اصول محیط زیستی و حفظ فرهنگ بومی مردمان مناطق مربوطه بسیار مناسب هستند و همین موضوع موجب می‌شود تا انتخاب خوبی برای اقامت در طی سفر باشند. بر همین اساس باید گفت که چند مورد از اقامتگاه‌هایی که در بالا معرفی کردیم، تنها گزینه‌های محدودی از چندین اقامتگاه بوم گردی عالی در تهران به شمار می‌آیند. بنابراین توصیه می‌کنیم برای اینکه انتخاب بهتری برای اقامت در سفرتان داشته باشید، حتما امکانات و ویژگی‌های دیگر اقامتگاه های بوم گردی در تهران را هم بررسی کنید.

اجاره و رزرو اقامتگاه در تهران

اقامتگاه های بوم گردی تهران امکان آشنایی با فرهنگ بومی مردم تهران را برای علاقه‌مندان فراهم می‌آورد. در این اقامتگاه‌ها غذاهای محلی سرو می‌شوند و فضایی سنتی برای استراحت مسافران در نظر گرفته شده است. بنابراین اگر می‌خواهید در دل تاریخ این شهر سفر کنید و چند روزی را با مردمان بومی آن زندگی کنید، می‌توانید نسبت به اجاره اقامتگاه در تهران اقدام کنید.

همان طور که اشاره شد، در خانه‌های بوم گردی تهران غذاهای محلی و بومی تهران برای صبحانه، ناهار و شام سرو می‌شوند و شما به سرعت می‌توانید با فرهنگ غذایی مردم تهران آشنا شوید. علاوه بر این، خانه‌های بوم گردی کاملا با محیط زیست اطراف آن مطابقت دارند. به همین دلیل جذابیت بالایی نسبت به سایر خانه‌های متداول امروزی برایتان خواهند داشت.

سوالات متداول برای بهترین اقامتگاه های تهران

  1. کدام اقامتگاه‌ های بوم گردی تهران دارای قیمت مناسب هستند؟ برای اقامت در تهران گزینه‌های زیادی وجود دارد اما با انتخاب اقامتگاه‌های سنتی تهران که با قیمت‌هایی کمتر از دیگر هتل‌ها و مهمان‌پذیرها به مسافران عرضه می‌شوند، می‌توان اقامتی ارزان در تهران داشته باشید.
  2. تفاوت اقامت در هتل و اقامتگاه های بوم گردی تهران چیست؟ با اقامت در اقامتگاه‌های بوم گردی تهران بر خلاف اقامت در هتل‌ها و مهمان‌پذیرها می‌توانید با ساختار بنا، مدیریت خانوادگی، مشارکت جامعه بومی و زندگی آشنا شوید و در محیط بومی را تجربه کنید.
  3. مزیت اقامت در اقامتگاه بوم گردی چیست؟ مزیت اقامت در اقامتگاه بوم گردی این است که علاوه بر آشنایی با فرهنگ بومی، غذاهای محلی نیز سرو می‌شود و همچنین فضایی سنتی برای استراحت مسافران در نظر گرفته شده است.

در این مطلب با اقامتگاه‌های بوم گردی تهران آشنا شدیم و آدرس هر یک از آن‌ها را بیان کردیم. همچنین دیدیم که به چه نحوی با در نظر گرفتن امکانات، قیمت و سایر ویژگی‌های این اقامتگاه‌ها می‌توانید نسبت به اجاره یا رزرو آن‌ها اقدام کنید. اگر شما نیز در این زمینه تجربیاتی دارید، آن را با ما و دیگر کاربران ایرانگرد در میان بگذارید.

امتیاز ۴.۵۷ از ۵ – ۹ رای
spinner در حال ثبت رای
اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. آرمان پاسخ

    من برای کارم همیشه به تهران در حال رفت‌وآمد هستم. به‌همین خاطر، دنبال اقامتگاه‌های ارزون هستم تا هزینه کمتری پرداخت کنم. یکی از اقامتگاه‌هایی که رفتم بوم‌گر‌دی باغ پولاش بود که از نظر من تمیز و خوب بود. پیشنهاد میدم اگر در تهران به‌دنبال اقامتگاه هستید به این بوم‌گردی که در ستارخان قرار گرفته حتماً سری بزنید.

  2. مریم پاسخ

    من به اقامتگاه بوم‌گردی ارگ سنگی در جاده امام زاده داود رفتم. از نظر من اون‌جا هم با این‌که اقامتگاه بوم‌گردیه امکانات خوبی داره و تمیز هم هست.

  3. فرهاد پاسخ

    چقدر جالب من نمی‌دونستم تو تهران هم بوم‌گردی هست. همیشه فکر می‌کردم بوم‌گردی فقط در شهرستان‌ها و یا روستاها هست، این‌دفعه اگر منم بیام تهران برای اقامت بوم‌گردی را انتخاب می‌کنم تا ارزون‌تر برام حساب بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو تور گردشگری از ایرانگرد