ورود / ثبت نام

تهران: معرفی جاهای دیدنی تهران با آدرس + عکس

اولین نفری باشید که نقد و بررسی می‌کنید

هر کسی که نام تهران به گوشش می‌خورد بلافاصله شلوغی و ترافیک‌های این شهر در ذهنش زنده می‌شود. اما خوب است بدانید پایتخت ایران مکان‌های دیدنی زیبا و بسیار زیادی دارد که اگر بخواهید از همه آنها دیدن کنید به چند روز زمان احتیاج دارید. اگر قصد تهران گردی دارید با ما همراه باشید در ادامه جاهای دیدنی تهران به همراه آدرس را به شما معرفی خواهیم کرد تا در صورت سفر به پایتخت با یک برنامه‌ریزی بتوانید از همه آنها بازدید کنید.

 

 

فهرست مطلب:

جاهای دیدنی تهران

جاهای دیدنی تهران را می‌توان به سه بخش مکان‌های دیدنی طبیعی، ساختمان‌های تاریخی و موزه‌های تهران تقسیم کرد. شما در هر فصلی که به این شهر بروید می‌توانید از همه آنها بازدید و خاطراتی خوب را برای خود ثبت کنید. در باغ‌ها و پارک‌های شهر قدم بزنید و از طبیعت بی نظیر آنها لذت ببرید. در موزه‌ها با تماشای وسایل قدیمی با فرهنگ و تمدن گذشتگان آشنا شوید. به مکان‌های تاریخی سر بزنید و سبک معماری قدیم ایران را از نزدیک تماشا کنید و نهایتا در بازارها و شهربازی‌های مهیج یک شب به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

مکان های دیدنی تهران؛ طبیعت گردی

  1. پل طبیعت: طبیعت گردی به معنای واقعی را در پل طبیعت می‌توانید تجربه کنید. در چند سال اخیر پل طبیعت به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار تهران معرفی می‌شود. این منطقه با طبیعت بکری که دارد بزرگترین پل غیر خودرویی ایران است که ساخت آن از سال 1388 شروع و نهایتا در سال 1393 افتتاح شد. پل طبیعت دو بوستان آب و آتش و طالقانی را به یکدیگر متصل می کند و در عرض بزرگراه مدرس تهران بنا شده است. برای رسیدن به این پل باید به میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک، پارک آب و آتش بروید.
  2. بام لند تهران: یکی از جاهای دیدنی تهران که حتما باید از آن دیدن کنید بام لند، سرزمین آرامش، تفریح و هیجان است. به جرات می‌توان مجموعه بام لند را به عنوان یکی از لوکس‌ترین و مشهورترین مراکز تفریحی تجاری تهران معرفی کرد. بام لند دارای چندین مرکز خرید، رستوران‌های متنوع، تفریحات هیجان انگیز مانند سقوط آزاد، واقعیت مجازی، سالن آمفی تئاتر، کافی شاپ و... است. این مجموعه در انتهای اتوبان همت، خروجی بلوار کاشان، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف، مرکز تجاری تفریحی بام لند قرار دارد.
  3. پارک آب و آتش: همانطور که گفتیم پل طبیعت دو پارک آب و آتش و طالقانی را به هم متصل می‌کند. بوستان آب و آتش به دلیل دارا بودن امکانات تفریحی از جمله برج آتش، آبنما، فضای بازی با آب، پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه رانی، فانوس دریایی، آلاچیق، محیط سبز و... به یکی از جاهای دیدنی تهران تبدیل شده است. برای رسیدن به این بوستان باید ابتدا به سمت اتوبان شهید حقانی و سپس چهارراه جهان کودک بروید، بعد از چهارراه در اولین کوچه سمت راست در پارکینگ مخصوص بوستان ماشین خود را پارک کنید و به سمت بوستان حرکت کنید. این بوستان دو ورودی یکی از اتوبان شهید حقانی و دیگری از کوچه کنار بوستان دارد.
  4. دربند: دربند تهران از جمله جاهایی است که همه نام آن را شنیده‌اند. محله دربند از قدیمی‌ترین و مشهورترین مناطق گردشگری پایتخت است که قدمت آن به دوره قاجار برمی‌گردد. دربند در منطقه یک شهری تهران قرار دارد و دارای آب و هوای کوهستانی است. خوب است بدانید دربند در کوهپایه البرز قرار گرفته و روزانه کوهنوردان زیادی برای کوهنوری به این منطقه می‌روند.
  5. درکه: از دیگر جاهای دیدنی تهران که آب و هوای خوبی دارد درکه است. درکه یک منطقه ییلاقی با قدمت 800 ساله است که خانه‌های آنجا در راستای رودخانه ساخته شده‌اند و مناظر بکری را خلق کرده‌اند. این منطقه هم مانند دربند از امکانات رفاهی زیادی مانند انواع رستوران‌ها و سفره خانه‌ها، کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی، مسجد و... برخوردار است. برای رسیدن به درکه باید به بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشید الدین فضل الله، خیابان داودیان بروید.[
  6. مجموعه توچال و بام تهران: بام تهران در کوهپایه رشته کوه البرز و قله توچال قرار دارد و امروزه یکی از مشهورترین مکان های دیدنی تهران به حساب می‌آید. امکانات تفریحی فراوان مانند تله کابین، سورتمه، زیپ لاین، سینما 5 بعدی، بانجی جامپینک، صخره نوردی، باشگاه تیراندازی، کیوب کلاب، فودکوردت، رستوران، کافی شاپ، پارکینگ، خودپرداز و... جذابیت این مجموعه را دوچندان کرده است. برای رسیدن به مجموعه توچال باید به بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، مجموعه توچال و بام تهران بروید. این نکته نیز قابل ذکر است که ورود به مجموعه رایگان است و فقط برای استفاده از امکانات تفریحی باید هزینه پرداخت شود.
  7. بوستان نوروز: بوستان نوروز با بیش از 90 هزار مترمربع مساحت یکی از بزرگترین اراضی تفریحی و فرهنگی و از جاهای دیدنی تهران است. برای رسیدن به بوستان نوروز باید به غرب بزرگراه شهید مدرس و جنوب پارک آب و آتش بروید، سپس با عبور از پارک آب و آتش و ادامه مسیر به سمت جنوب، بعد از اتوبان همت و عبور از پل ارتباطی وارد بوستان نوروز و مجموعه پلانتاریوم شوید.
  8. بوستان باغ ایرانی: از دیگر مکان های دیدنی تهران که بسیار زیبا طراحی شده، بوستان باغ ایرانی است. این بوستان از باغ‌های قدیمی محله ونک بوده که به کمک معماری سنتی و حفظ فضای سبز قدیمی آن اکنون به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود. گل کاری‌های بسیار زیبا و درختان سر به فلک کشیده مجموعه باغ ایرانی را به مکانی بکر برای لذت بردن و عکاسی تبدیل کرده است. این مجموعه در خیابان شیخ بهایی شمالی، 20 متری پیروزان، کوچه شهید صابری قرار دارد.
  9. بهشت مادران: بهشت مادران از اماکن دیدنی تهران و مخصوص بانوان است. این مجموعه دیوارهای بلند محافظت شده‌ای دارد تا فضایی امن و سراسر آرامش برای بانوان باشد. جذابیت و زیبایی این بوستان در گلکاری‌های کنار جوی‌های آب آن است. بهشت مادران در ضلع شمال شرقی تقاطع بزرگراه‌های رسالت و شهید حقانی قرار دارد.
  10. پارک ملت: یکی از مشهورترین پارک‌های تهران پارک ملت است. این پارک بزرگترین پارک خیابان ولیعصر تهران محسوب می‌شود. پیاده‌روی و عکاسی در بین درختان سر به فلک کشیده این پارک لذتی وصف ناپذیر دارد. علاوه بر این پردیس گالری ملت، دریاچه مصنوعی، مجسمه‌های مفاخر ایران زمین، باغ وحش کوچک، زمین بازی کودکان، سینما چهار بعدی و… نیز از دیگر بخش‌های دیدنی این پارک هستند.
  11. پارک ساعی: یکی دیگر از پارک‌های مشهور تهران که همه نام آن را شنیده‌اید پارک ساعی است. در این پارک انواع پرندگان نگهداری می‌شوند و امکاناتی مانند زمین اسکیت، زمین بازی، زمین تنیس، آلاچیق و... نیز در آن وجود دارد. پارک ساعی از سمت غرب به خیابان ولیعصر و از سمت شرق به خیابان وزرا ختم می‌شود.
  12. پارک نهج البلاغه: این پارک در دره‌ای خوش آب و هوا در فرحزاد تهران با وسعت 35 هکتار قرار دارد. پارک نهج البلاغه به عنوان یکی از مکان های دیدنی تهران و یک دهکده گردشگری معرفی می‌شود. طراحی جالب و روخانه زیبایی که از میان آن عبور می کند جذابیت این پارک را دوچندان کرده است. پارک نهج البلاغه به دلیل فضای بزرگی که دارد امکانات تفریحی بسیار زیادی در آن ساخته شده که از جمله این امکانات می توان به سینمای روباز، شهربازی، زمین بازی کودکان، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، پل معلق آسمان، سرزمین شگفت‌انگیز، سینما گیم هفت بعدی و… اشاره کرد. این پارک در بلوار اشرفی اصفهانی، انتهای بلوار همییلا قرار دارد.
  13. دریاچه چیتگر: یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی تهران در چندسال اخیر دریاچه چیتگر در غرب تهران است. در این دریاچه علاوه بر قایق سواری در دریاچه می‌توانید از انواع کافه و رستوران‌ها، مغازه‌های بستنی و آبمیوه فروشی و… نیز بهره ببرید. همچنین تفریحاتی مانند زیپ‌لاین، ماهیگیری، پیست پرش از آسمان، سینمای شش بعدی، سافاری وحشت، فوتبال دستی انسانی و… را در این مجموعه می‌توانید تجربه کنید. دریاچه چیتگر در منطقه ۲۲ در اتوبان همت غرب واقع شده است.
  14. باغ پرندگان: تهران هم مانند دیگر شهرهای ایران یک باغ پرندگان با انواع پرنده‌های زیبا دارد. این باغ که در میان جنگل‌های لویزان قرار گرفته دارای دو فاز است. فاز اول که به آن دشتچَر می‌گویند پرندگانی که قدرت پرواز ندارند نگهداری می‌شوند و فاز دوم که به آن آبچَر می‌گویند مخصوص پرندگانی است که پرواز می‌کنند. در این باغ علاوه‌بر پرندگان زیبا امکانات رفاهی تفریحی مانند رستوران، کافه، نمازخانه، سرویس بهداشتی، ون‌های سواری و… نیز وجود دارد. باغ پرندگان تهران در خیابان هنگام، خیابان ۳۵ متری استقلال، خیابان کوهستان واقع شده است.
  15. باغ گیاه شناسی: اگر می‌خواهید یک مکان متفاوت و جدید را تماشا کنید به باغ گیاه شناسی سر بزنید. در این باغ بیشتر از چهارهزار گونه گیاهی در اقلیم مناسب خود قرار گرفته‌اند. از جمله اقلیم‌های این باغ می‌توان به اقلیم خزر، اقلیم البرز، اقلیم چین و ژاپن، اقلیم امریکا و باغ‌های اروپایی اشاره کرد. برای بازدید از این باغ به اتوبان تهران-کرج، خروجی پیکانشهر، آزادشهر، بیست متری سرو آزاد، بلوار باغ گیاه شناسی ملی ایران بروید.

در صورتیکه علاقه به طبیعت‌گردی دارید، هنگام  سفر به تهران می‌توانید از روستای تفریحی و خوش آب و هوای کردان دیدن کنید. در جواب این سوال که روستای کردان کجاست؟ باید بگوییم که این روستا در 65 کیلومتری غرب تهران قرار دارد.

اماکن دیدنی تهران؛ ساختمان های دیدنی

  1. برج میلاد: بدون شک یکی از مشهورترین مکان های دیدنی تهران برج میلاد است. برج میلاد بیش از 11 سال است که ساخته شده و در قسمت غرب تهران قرار دارد. با رفتن به برج میلاد می‌توانید از موزه شهرداری، موزه مشاهیر، کاربازیا که مخصوص کودکان و والدینشان است، سکوی دید باز، گنبد آسمان برج میلاد و پارک دلفین‌ها (دلفیناریوم) و... دیدن کنید. علاوه‌بر این‌برج میلاد دارای سالن کنسرت، سالن‌های متعدد سینما، اتاق فرار، لیزریوم، سینما گیم، دهکده اقوام ایرانی و... است. نکته جالب توجه دیگر این است که پس از بازدید از بخش‌های مختلف برج میلاد می توانید یک غذای دلچسب در رستوران گردان برج نوش جان کنید. برای بازدید از برج میلاد به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، کنار گذر اختصاصی برج میلاد بروید.
  2. برج آزادی: برج آزادی که نمادی از انقلاب اسلامی تلقی می‌شود در میدان آزادی تهران قرار دارد و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی تهران به حساب می‌آید. میدانی که از غرب به بزرگراه شهید لشگری، از شرق به خیابان آزادی، از جنوب به بزرگراه سعیدی و از شمال به بزرگراه جناح محدود می‌شود.
  3. کاخ گلستان: یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی تهران، کاخ گلستان تهران است. این کاخ قدیمی مجموعه‌ای از کاخ‌های باشکوه تهران را دربر دارد. ساخت این مجموعه از دوره شاه عباس صفوی آغاز و تا دوره قاجار و سلطنت ناصرالدین شاه تکمیل شد. کاخ گلستان در خیابان 15 خرداد، میدان ارگ واقع شده است
  4. کاخ سعدآباد: یکی دیگر از اماکن دیدنی تهران مجموعه کاخ سعدآباد بازمانده‌ای از دوره قاجار است. این کاخ در سال 1350 محل زندگی محمدرضاشاه پهلوی بود. در مجموعه کاخ سعد آباد چندین کاخ با نام‌های کاخ احمدشاهی، کاخ شهوند، کاخ سفید، کاخ اختصاصی، کاخ اسود، موزه هنرهای زیبا، کاخ شمس، کاخ اشرف، کاخ غلامرضا، کاخ مادر ملکه، کاخ احمدرضا و... ساخته شده که پس از انقلاب به موزه تبدیل شده‌اند. علاوه بر این‌ها کاخ سعدآباد دارای سالن‌ سینما، آمفی‌تئاتر، بولینگ، زمین تنیس، گلخانه، کتابخانه و استخر نیز است. برای بازدید از این کاخ به خیابان ولی‌عصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری، مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد بروید.
  5. کاخ نیاوران: از دیگر اماکن دیدنی تهران می‌توان به کاخ نیاوران اشاره کرد. در این کاخ می‌توانید آثار تاریخی دوران پهلوی را از نزدیک تماشا کنید. بخش‌های کاخ نیاوران شامل کاخ اختصاصی، کاخ صاحبقرانیه، کوشک احمدشاهی، موزه جهان نما، کتابخانه سلطنتی و باغ کتبیه‌ها می‌شود.

البته اگر به اماکن تاریخی علاقه دارید نباید بازار تهران را از قلم بیندازید. قدمت بازار تهران به دوره صفویه بازمی‌گردد، اما این بازار همچنان شوروهیجان خود را حفظ کرده است.

موزه های تهران

  1. موزه موسیقی تهران: موزه موسیقی تهران یکی از موزه‌هایی است که بازدید از آن بسیار خاطر انگیز و لذت بخش خواهد بود. در این موزه انواع سازهای بادی، کوبه ای، زهی، سنتی و... از زمان گذشته تا به امروز به نمایش گذاشته شده‌اند که اکثر آنها متعلق به نوازندگان و آهنگسازان قدیمی ایرانی هستند. همچنین سازهای ابداعی زنده یاد محمدرضا شجریان در این موزه نیز به چشم می خورد. ساختمان این موزه در ابتدا یک منزل مسکونی بود که در سال 1382 مورد بازسازی قرار گرفت و اکنون به موزه موسیقی تبدیل شده است. برای بازدید از این موزه باید در راستای بازار بزرگ تجریش به سمت خیابان مقصود بیک بروید. سپس در سه راه تختی به کوچه نمازی بروید، موزه در یک ساختمان سه طبقه قرار دارد.
  2. موزه آبگینه و سفالینه: از دیگر جاهای دیدنی تهران می‌توان به موزه آبگینه اشاره کرد. این موزه در یک خانه تاریخی بنا شده و وسایل آن متعلق به زمان قاجار است و سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. برای بازدید از این موزه باید به خیابان امام خمینی، خیابان سی تیر بروید. خوب است بدانید موزه آبگینه به عنوان یکی از آثار ملی ایران در سال 1377 به ثبت رسید.
  3. موزه دکتر حسابی: موزه دکتر حسابی موزه‌ای با قدمت 80 تا 100 سال است. این موزه قبل از فوت دکتر حسابی در محل زندگی او و برای آشنایی با زندگی شخصی این دانشمندان برپا شد. پس از فوت دکتر حسابی فرزندش خانه او را به موزه تبدیل کرد و اکنون از اماکن دیدنی تهران به حساب می‌آید. در این مجموعه می‌توانید عکس‌ها، وسایل شخصی و... از دکتر حسابی را تماشا کنید. برای بازدید از این موزه ابتدا باید به خیابان مقصود بیگی و سپس به خیابان دکتر حسابی بروید. در این خیابان یک ساختمان قدیمی توجه شما را جلب خواهد کرد. جالب است بدانید معمار این ساختمان یک مهندس روسی بوده است.
  4. موزه مقدم: این موزه محل زندگی خاندان احتساب الملک از سلسله قاجار است که پس از فوت محمدتقی‌ خان احتساب‌الملک به فرزند او دکتر محسن مقدم استاد باستان‌شناس دانشگاه تهران و همسر فرانسوی‌اش سلما می‌رسد. این عمارت قدیمی در خیابان امام خمينی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱ قرار دارد.
  5. باغ موزه سینما: باغ فردوس یکی از اماکن دیدنی تهران است که امروزه همراه با عمارت تاریخی ساخته شده در آن به باغ موزه سینما تهران تغییر کاربری داده است و مکانی سراسر آرامش برای قدم زدن در فصل‌های مختلف سال است. این باغ در خیابان ولیعصر نرسیده به میدان تجریش قرار دارد.
  6. موزه هنرهای معاصر: از دیگر مکان های دیدنی تهران می‌توان به موزه هنرهای معاصر اشاره کرد. این موزه 9 گالری دارد که هر کدام گنجینه‌ای از آثار هنرمندان ایرانی و خارجی را به نمایش گذاشته‌اند. موزه هنرهای معاصر در خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله واقع شده است.
  7. موزه کمال الملک: این باغ و ساختمان داخل آن در سال یک هزار و 222 هجری شمسی ساخته شد. در این موزه نقاشی‌های هنری، مجسمه‌های قدیمی، فرش‌های اصیل، کاشی‌کاری‌ها و آثار ملک الشعرای بهار به نمایش گذاشته شده است.
  8. موزه سکه: موزه سکه تهران یا موزه بانک سپه حاوی گنجینه‌ای ارزشمند از سکه‌های قدیمی است که قدمت برخی از آن‌ها به بیش از 2هزار سال می‌رسد. این موزه در ابتدای خیابان امام خمینی، کوچه پست، شرق خیابان یارجانی قرار دارد.
  9. موزه زمان: موزه زمان تهران در خرداد سال 1378 افتتاح شد و امروزه به یکی از مکان های دیدنی تهران تبدیل شده است. در این موزه انواع ابزارهای سنجش زمان را می‌توانید تماشا کنید.
  10. باغ موزه هنر ایرانی: این باغ موزه در خیابان شهید دربندی سمت تجریش قرار دارد. در این باغ موزه انواع ماکت‌های جذاب تاریخی به نمایش گذاشته شده است و می‌توانید آن‌ها را از نزدیک ببینید.
  11. باغ موزه مینیاتور: باغ موزه مینیاتور سمت شرق تهران در خیابان جانبازی قرار دارد. در این باغ هم می‌توانید انواع ماکت‌ها و عکس‌های جاذبه‌های تاریخی ایران را تماشا کنید.
  12. باغ موزه وزیری: این موزه توسط هوشمند وزیری مجسمه ساز معروف ایرانی احداث شده است. در این باغ موزه می‌توانید انواع مجسمه سازهای رنگارنگ و زیبای دست ساز هوشمند وزیری را از نزدیک تماشا کنید. این موزه در لواسان قرار دارد
  13. موزه ملی ملک: موزه ملی ملک تهران توسط آستان قدس رضوی اداره می‌شود. در موزه ملک می‌توانید آثار نفیس تاریخی مثل تابلوهای نقاشی و آثار خوش نویسی جذابی را از نزدیک ببینید. موزه ملی ملک تهران در خیابان امام خمینی تهران واقع شده است.
  14. موزه جواهرات ملی ایران: موزه جواهرات در میدان امام خمینی، نرسیده به چهارراه استانبول واقع شده است. در این موزه می‌توانید انواع جواهرات گرانبهای دوران پهلوی مثل تاج پهلوی را از نزدیک ببینید.
  15. موزه بانک ملی: موزه بانک در میدان امام خمینی، خیابان فردوسی، روبه‌روی سفارت آلمان واقع شده است. در این موزه می‌توانید انواع سکه‌های قدیمی و تاریخی و انواع اسنادهای مربوط به بانک را ببینید.

از دیگر موزه‌های تهران می‌توان به باغ فردوس، باغ موزه قصر، زندان عبرت، باغ گیاه شناسی ملی، خانه موزه مدرس، خانه موزه سیمین و جلال اشاره کرد. 

حال که قصد سفر به پایتخت را دارید سری هم به ایران مال بزنید. یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین مراکز خرید خاورمیانه مجموعه ایران مال است. در ایران مال مجموعه‌ای از لوکس‌ترین وسایل اعم از پوشاک، وسایل تزئینی و... در کنار مراکز تفریحی و فرهنگی عرضه می‌شوند. این بازار بزرگ در فاصله کمی با دریاچه چیتگر واقع شده است. حتی اگر قصد خرید ندارید پس از تفریح در دریاچه چیتگر از ایران مال هم دیدن کنید.

با جاهای دیدنی تهران آشنا شدید. همانطور که دیدید این شهر دیدنی‌های طبیعی و تاریخی زیادی دارد که با بازدید از آنها می‌توانید سفری خاطرانگیز را برای خود رقم بزنید. اکنون که عازم تهران هستید شاید بد نباشد سری هم به مطلب اقامتگاه‌های بوم گردی تهران بزنید اگر شما هم اطلاعات دیگری در مورد این شهر و دیدنی‌های آن دارید آن را با ما و سایر همراهان ایرانگرد به اشتراک بگذارید.

اولین نفری باشید که نقد و بررسی می‌کنید
تورهای تهران
متاسفانه توری برای تهران پیدا نکردیم:(
بقیه تورها را ببینید یا برای تورهای این مقصد هشدار ثبت کنید.

مجری تور هستید؟ به ایرانگرد بپیوندید.
ویلا، آپارتمان و هتل های تهران و اطراف آن
متاسفانه در این مقصد اقامتگاهی برای نمایش نداریم ^_^
با ثبت درخواست رزرو میتوانیم در اسرع وقت در این مقصد یا نزدیک به آن اقامتگاهی برایتان پیدا کنیم.

صاحب اقامتگاه هستید؟ به ایرانگرد بپیوندید.
نقد و بررسی
نقد و بررسی تهران
سهولت دسترسی
پوشش اینترنت
حمل و نقل عمومی
سطح امکانات
تمیزی مقصد
پرسش و پاسخ
پاسخ پرسش‌های خود را از مشاوران آشنا به منطقه بگیرید.
سوال جدیدی بپرسید

معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی تهران کدام است؟

سمیه قندهاری
از جمله مکان‌های تاریخی تهران می‌توان به کاخ‌های گلستان، سعدآباد و نیاوران اشاره کرد.

شهر تهران چقدر جمعیت دارد؟

سمیه قندهاری
این شهر با نزدیک به 9 میلیون نفر جمعیت، بیست و چهارمین شهر پرجمعیت جهان و دومین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه است.

شهر تهران از چه زمانی پایتخت ایران شد؟

سمیه قندهاری
این شهر در زمان قاجار به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد.
امتیاز 0 از 5 / 0 امتیاز
سهولت دسترسی
پوشش اینترنت
حمل و نقل عمومی
سطح امکانات
تمیزی مقصد
آیا این صفحه برای شما مفید بود؟