چلک کجاست؟ روستایی توریستی در نوشهر مازندران

روستای چلک

یکی از جاهای دیدنی شمال کشورمان که بسیار مورد استقبال قرار گرفته، روستای چلک نوشهر (روستای چیلک) در 15 کیلومتری نوشهر است. اگر می‌خواهید چند روزی را در ویلایی با منظره جنگل و دریا استراحت کنید، بهترین انتخاب سفر به چیلک نوشهر است. اگر قصد سفر به این روستا را دارید همراه ما باشید تا با مسیر دسترسی به روستا، دیدنی‌ها و اقامتگاه‌های آن آشنا شویم.

چلک کجاست؟

چلک یکی از زیباترین روستاهای نوشهر در استان مازندران است. این روستا که با نام چیلک یا چالک هم شناخته می‌شود در بخش مرکزی دهستان بلده کجور قرار دارد و به دو بخش چلک سلفی یا چلک علیا تقسیم شده است. روستای زیبای چیلک از سمت غرب به روستای مزگاه و جاده کیسی، از سمت شرق به روستای کهنه سرا، از طرف شمال به دریا و از سمت جنوب به جنگل و رشته کوه‌های البرز محدود می‌شود.

فاصله چیلک با نوشهر 11 کیلومتر، با جاده چالوس به کرج 20 کیلومتر و با جاده هراز (در آمل) 70 کیلومتر است. برای رسیدن به این روستای دیدنی باید ابتدا خود را به نوشهر در استان مازندران برسانید، سپس در فاصله 10 کیلومتری نوشهر به رویان به سمت روستای چیلک منحرف شوید.

روستای چلک

منطقه چلک (عکس: محمد محسنی)

جاذبه هایی که در چلک باید از آنها دیدن کنیم؟

در بدو ورود به روستای چیلک مجسمه‌ای برنزی را خواهید دید که متعلق به مرحوم حاج رستم محسنی است. رستم محسنی در تمام مراحل آبادی این روستا نقش قابل توجهی داشته و در نهایت در یکی از عملیات‌های عمرانی دچار برق گرفتگی می‌شود و دار فانی را وداع می‌گوید؛ به همین دلیل است که مردم این روستا برای وی ارزش و احترام ویژه‌ای قائل هستند.

روستای چلک یا چیلک

منطقه چیلک (عکس: مهدی)

نزدیک بودن دریا و کوه در روستای چلک این منطقه را جذاب و دوستداشتنی کرده است. منظره‌ای که درختان چیلک در پاییز و بهار ایجاد می‌کنند را در هیچ منطقه دیگری نخواهید دید. در ادامه با دیگر دیدنی‌های این منطقه آشنا خواهید شد.

  • غار روستا: در شرق چیلک یک غار کنار ویلای کاخ ریاست جمهوری وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست. این غار در سال 1382 به ثبت ملی رسید. در غرب چیلک یک غار زیبای دیگر نیز وجود دارد که می‌توانید از آن بازدید کنید.
  • مزرعه پرورش ماهی: در چیلک دو مزرعه بزرگ پرورش ماهی خاویار و قزل آلا وجود دارد. شما می‌توانید چرخی در این مزرعه بزنید و مقداری ماهی تازه برای یک وعده غذایی خود خریداری کنید.
  • اماکن مذهبی: سه مسجد در چلک سلفی، چلک علیا و چلک مرکزی برای برگزاری مراسم مذهبی ساخته شده است که در صورت تمایل می‌توانید از آنها دیدن کنید.
  • اماکن ورزشی: در روستای چیلک یکی از زیباترین زمین‌های ورزشی شمال کشور را خواهید دید.

جنگل  سیسنگان، سد خاکی آویدر، ییلاقات نوشهر از جمله کجور، کدیر، وازک، دلسم، ویسر، نیچکوه، کندلوس، واز، پول، شاه ناجر و… آرامستان‌های زرتشتی، دریاچه ارواح، آبشار دارنو و… از مکان‌های دیدنی اطراف چیلک هستند که ارزش دیدن دارند.

بهترین زمان سفر به منطقه چلک

روستای زیبای چیلک با قرار گرفتن در ارتفاعی مناسب نسبت به دریا، در مقایسه با دیگر شهرهای شمالی ایران رطوبت کمتر و آب و هوای بهتری دارد. این منطقه در تمام فصول به غیر از زمستان دارای آب و هوای معتدلی است و در زمستان هوای سردی دارد.

بنابراین اگر از سرمای زمستان فراری هستید بهترین زمان برای سفر به این منطقه بهار، تابستان و پاییز است. همچنین توجه داشته باشید که حتی در صورت سفر در فصول گرم مانند تابستان نیز ممکن است با بارش و سرمایی محدود روبرو شوید، پس لباس گرم، چتر و… همراه خود داشته باشید.

روستای چیلک

روستای چیلک (منطقه: رضا)

اقامت در سفر به چلک

با توجه به نزدیک بودن چیلک به نوشهر برای اقامت می‌توانید از هتل‌ها و اقامتگاه‌های موجود در نوشهر یا هتل‌های ساخته شده در خود چیلک استفاده کرده و از جاهای دیدنی نوشهر نیز بازدید کنید. در نزدیک به چیلک نیز هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیار زیادی جهت رفاه حال مسافران ساخته شده و یا در حال ساخت است.

هتل‌هایی مثل هتل 5 ستاره ساحلی آراز که بیش از 520 اتاق و سوئیت در 30 طبقه و امکاناتی نظیر سالن ورزشی و مجموعه رستوران‌ها را دارد.

جالب است بدانید که چیلک دارای امنیت بسیار بالایی است و تمام ورودی‌ها و خروجی‌های این منطقه با دوربین کنترل می‌شود و خیابان‌هایش در تمام طول شب روشن هستند.

با روستایی زیبا در استان مازندران آشنا شدید و اکنون می‌دانید که چلک کجاست. جالب است بدانید به خاطر شرایط آب و هوایی و امکاناتی که در این منطقه وجود دارد، منطقه چیلک به منطقه‌ای پرطرفدار برای سرمایه‌گذاری و زندگی تبدیل شده است، به‌طوری‌که تور داخلی به این مقصد نیز برگزار می‌شود. در پایان فراموش نکنید که اگر در مورد چیلک و دیدنی‌های آن اطلاعات دیگری دارید لطفا آن را با ما و سایر همراهان ایرانگرد به اشتراک بگذارید.

امتیاز ۴.۳۳ از ۵ – ۲ رای
spinner در حال ثبت رای
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو تور گردشگری از ایرانگرد