لیست اقامتگاه های کویر مصر اصفهان، خانه هایی از جنس خشت و گل

اقامتگاه های کویر مصر

صحبت از کویر که می‌شود بی اختیار جمله دکتر شریعتی چاشنی نوشتار می‌گردد؛ کویر این هیچستان پر اسرار که دوزخ زمینش و بهشت آسمانش و مردمی در برزخ این دو. آنچه مشتاقان کویر را از دیار خود راهی این هیچستان پر اسرار می‌کند؛ شب‌های پر ستاره و مملو از آرامش کویر است؛ و آنچه لذت سفر به کویر را صد چندان می‌کند انتخاب خانه‌ای سنتی از جنس خشت و گل است. هدف این نوشتار معرفی اقامتگاه های بوم گردی کویر مصر ایران است. با فراهم آوردن لیست اقامتگاه های کویر مصر، اقامتگاه‌های شهر خور و دیگر روستاهای خور و بیابانک مطالعه این نوشتار را برای شما آسان نموده‌ایم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

لیست اقامتگاه های کویر مصر

قبل از پرداختن به اقامتگاه های کویر مصر بهتر است ابتدا به معرفی این منطقه بپردازیم. کویر مصر در شهرستان خور و بیابانک در استان اصفهان قرار گرفته است و تا اصفهان ۴۰۳ کیلومتر فاصله دارد. برای رفتن به کویر مصر اصفهان باید ۴۵ دقیقه از خور و بیابانک فاصله بگیرید و ابتدا به روستای مصر بروید. از روستای مصر تا کویر مصر نیز سه دقیقه راه است.

اقامتگاه های کویر مصر

برای گشت و گذار و تفریح در کویر مصر بهتر است یکی از اقامتگاه های بوم گردی روستای مصر را  انتخاب کنید. اگر مایل نبودید در روستای مصر اقامت کنید نزدیکترین روستا به کویر مصر روستای فرحزاد است که می‌تواند گزینه بعدی اقامت شما در این روستا باشد. در غیر اینصورت گزینه‌های اقامتی در خور یا روستا‌های اطراف را انتخاب نمایید. پس بیایید نگاهی به اقامتگاه‌های این منطقه بیندازیم.

  1. اقامتگاه سنتی کاریز: اقامتگاه کاریز خانه‌ای سنتی و زیبا در روستای مصر است. کاریز ۱۲ اتاق دارد که دارای حمام و سرویس بهداشتی مشترک می‌باشند. از امکانات این خانه می‌توان به آشپزخانه عمومی، رستوران و خدمات سافاری اشاره کرد. در محوطه اقامتگاه می‌توانید با تکیه بر تخت‌ها دورهمی دوستانه خود را به زیبایی رقم بزنید. از دیگر امکانات کاریز، اینترنت، پنکه سقفی، کولر، پارکینگ، راهنمای تور و شوفاژ را می‌توان نام برد. گفتنی است در کاریز می‌توانید اقامت فول برد (صبحانه، ناهار، شام و اتاق‌هایی با حمام مستقل) داشته باشید.

    اقامتگاه های کویر مصر

    اقامتگاه کاریز کویر مصر

  2. اقامتگاه افضل: افضل یکی دیگر از اقامتگاه های کویر مصر ایران است. این اقامتگاه دارای ۱۵ اتاق و سوییت بوده و گنجایش پذیرایی از ۸۰ مسافر را دارد. از امکانات این اقامتگاه می‌توان به اینترنت رایگان، تورهای سافاری، غذاخوری با ارایه انواع غذاهای سنتی، شوفاژ، راهنمای تور، سرویس بهداشتی ایرانی، حمام اشتراکی و پارکینگ روباز اشاره کرد. فضای سنتی و دلنشین این اقامتگاه در کویر در خاطرتان باقی خواهد ماند.
  3. اقامتگاه شن زار: از دیگر اقامتگاه های بوم گردی کویر مصر اقامتگاه شنزار است. این اقامتگاه با ۱۲ اتاق و سوییت  امکان پذیرایی از ۸۰ نفر را دارد. اتاق‌های شن زار دارای حمام و سرویس بهداشتی مشترک است. در این اقامتگاه انواع غذا‌های محلی و سنتی ایرانی را می‌توانید نوش جان کنید درشنزار صبحانه محلی با نان داغ محلی سرو می‌شود.
  4. اقامتگاه بوم گردی حشمت (براتی ۲): اقامتگاه براتی دارای ۸ اتاق و سوییت است و ۴۸ نفر گنجایش دارد. از امکانات این اقامتگاه می‌توان به سیستم گرمایشی و سرمایشی، پنکه رومیزی، بخاری نفتی، پارکینگ روباز خارج از اقامتگاه، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و حمام مشترک، و راهنمای تور اشاره کرد. این اقامتگاه فاقد یخچال و تلویزیون است. در حیاط این اقامتگاه با تکیه بر تخت‌های چوبی و لذت از هوای تازه دورهمی دوستانه خود را تکمیل کنید.
  5. اقامتگاه بوم گردی خاطره: اقامتگاه خاطره، یکی دیگر از اقامتگاه‎های کویر مصر است. خاطره دارای ۸ اتاق با ظرفیت چهار نفر است. این اقامتگاه دارای رستوران سنتی و سرو انواع غذاهای محلی، اینترنت، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی است. لازم به ذکر است حمام مشترک است و در خارج از اتاق قرار دارد. اقامتگاه خاطر خانه ای ۳۷ ساله است اما کاملا سنتی ساخته شده و دیوارهای کاهگلی و پنجره‌های چوبی آن شما را مصمم می‌کند چند روزی مهمانش باشید. حمام برای اتاق‌ها عمومی است و در خارج از اتاق قرار دارد. آشپزخانه و یخچال نیز مشترک است.
  6. اقامتگاه بوم گردی رهاب: یکی دیگر از اقامتگاه های کویر مصر اقامتگاه بوم گردی رهاب است. این اقامتگاه دارای ۴ اتاق ۲ تخته با سرویس بهداشتی مجزا است. برخی از اتاق‌ها کف خواب و برخی نیز دارای تختخواب هستند. از امکانات رهاب پارکینگ غیر مسقف، راهنمای تور، آشپزخانه عمومی، سیستم گرمایشی و سرمایشی و حمام مشترک می‌باشد. کافی شاپ، غرفه صنایع دستی، و طبخ انواع غذاهای محلی نیز از دیگر امکانات این اقامتگاه سنتی است.
  7. اقامتگاه بوم گردی کاروان: اقامتگاه کاروان ۸۰ سال قدمت دارد و در سال ۹۸ به عنوان اقامتگاه بوم گردی میزبان راهیان کویر شد. کاروان دارای ۸ اتاق بزرگ ۱۵ نفره است. اتاق‌ها به صورت کف خواب بوده و دارای امکانات مطلوب یک اقامتگاه بوم گردی است. کاروان در مجموع می‌تواند میزبان ۴۵ گردشگر باشد. برخی اتاق‌ها دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند. از امکانات این مجموعه می‌توان به اینترنت، پخت غذا‌های محلی، محلی برای دورهمی دور آتش در محوطه اشاره کرد.
  8. اقامتگاه بوم گردی بیراهه: اقامتگاه بیراهه دارای دو مجموعه است. مجموعه یک، قدمتی بیش از ۸۰ سال دارد و دارای ۱۳ اتاق مبله با امکانات کافی است. مجموعه دوم۱۰۰ متر از مجموعه اول فاصله دارد و دارای ۴ اتاق می‌باشد. از امکانات بیراهه می‌توان به سرویس بهداشتی و حمام عمومی، آتشگاه، شاه نشین، رستوران و شربت خانه (در مجموعه دوم)، رصد آسمان کویر با تلسکوپ اشاره کرد. در این اقامتگاه غذای خانگی سرو می‌شود و می‌توانید در شاه نشین و یا رستوران میل نمایید. امکان استفاده از آشپزخانه عمومی در این اقامتگاه وجود ندارد.

    بهترین اقامتگاه های کویر مصر

    اقامتگاه بیراهه

  9. کلاته مصر: این اقامتگاه ۸ اتاق دارد و تا ۴۰ نفر می تواند در اینجا اسکان یابند. از امکانات کلاته مصر می‌توان به پارکینگ روباز، سرویس بهداشتی و حمام مشترک، آشپزخانه عمومی، پنکه سقفی، شوفاژ و سرو غذاهای محلی اشاره کرد.

اقامتگاه های بوم گردی شهر خور

شهر خور همانطور که گفته شد با فاصله ۴۵ دقیقه‌ای از روستای مصر قرار گرفته است. در این شهر انواع اقامتگاه‌های بوم گردی نیز آماده میزبانی از گردشگران کویر است. در ادامه به معرفی اقامتگاه‌های بوم گردی شهر خور می‌پردازیم.

  1. بومگردی نگارین: اقامتگاه بوم گردی نگارین با قدمتی ۸۰ ساله در شهر خور قرار دارد. نگارین خانه ای سنتی است که  دارای۱۰ اتاق با حیاطی مرکزی است. حداکثر ظرفیت پذیرش گردشگر در این اقامتگاه ۴۷ نفر است. در نگارین با انواع غذاهای محلی، سنتی و گیاهی از گردشگران پذیرایی می‌شود. از امکانات اقامتگاه نارین می‌توان به اینترنت، پارکینگ، راهنمای تور، آشپزخانه عمومی و امکان پخت و پز و سیستم گرمایشی (بخاری نفتی) اشاره کرد.

آدرس اقامتگاه بوم گردی نگارین: خیابان کاشانی، کوچه شهید یغمایی

اقامتگاه های بوم گردی کویر مصر

اقامتگاه بوم گردی نگارین

  1. اقامتگاه بوم گردی شب نشین: اقامتگاه شب نشین بنایی قدیمی با معماری اصیل است. سبک سنتی و دیوارهای خشت و گلی شب نشین استراحتی متفاوت را برای شما رقم می‌زند. اگر خانوادگی سفر کنید اتاق ۱۵ نفره شب نشین مناسب شب مانی شما در کویر است. گرچه شب نشین اتاق‌های کوچکتر ۳و ۵ و ۸ نفره نیز دارد. از امکانات این اقامتگاه، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سرویس بهداشتی مشترک و مجزا (اتاق ۱۵ نفره و ۵ نفره سرویس بهداشتی مجزا دارد)  آشپزخانه، پارکینگ روباز و راهنمای تور است.

آدرس اقامتگاه بوم گردی شب نشین: خیابان امام زاده داوود، کوچه علی اصغر

  1. اقامتگاه بوم گردی کلهر: اقامتگاه کلهر دارای ۲ حیاط، پایاب قنات، بادگیر، و ایوان هایی زیبا و رو به کویر است. این اقامتگاه دارای ۱۵ اتاق با ظرفیت ۶۰ نفر است. و حدود ۱۵۰ سال قدمت دارد. می‌توانید قبل از حضور در اقامتگاه جهت سفارش غذاهای محلی هماهنگ کنید. از جمله امکانات کلهر می‌توان به پارکینگ غیر مسقف، آشپزخانه عمومی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، راهنمای تور اشاره کرد. در حیاط این اقامتگاه می‌توانید شب‌های کویر را دور آتشی گرم به صبح برسانید.

آدرس اقامتگاه بوم گردی کلهر: میدان امام خمینی، خیابان حسینیه اعظم ، کوچه کلهر

اقامتگاه های بوم گردی کویر مصر

اقامتگاه کلهر

  1. اقامتگاه بوم گردی ناصریه: این اقامتگاه متعلق به اواخر سال ۱۳۳۰ و در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع ساخته شده است. طراح این اقامتگاه آندره گدار معمار فرانسوی است و مالک آن متعلق به ناصر غلامرضایی است. از امکانات این اقامتگاه آشپزخانه، چایخانه، فروشگاه صنایع دستی، اینترنت، پارکینگ روباز، راهنمای تور است. این اقامتگاه خشتی ۹ اتاق دارد که برخی دارای سرویس بهداشتی و حمام خصوصی و برخی نیز اشتراکی است.

آدرس اقامتگاه بوم گردی ناصریه: خیابان کاشانی، پلاک ۷۰

  1. اقامتگاه بوم گردی میرزا بیگ: خانه‌ای زیبا با دیوارهای خشتی در شهر خور است. میرزا بیگ به دریاچه نمک نزدیک است و دارای ۱۰ اتاق است که دور تا دور حیاط مرکزی قرار گرفته اند از امکانات این اقامتگاه می‌توان به آشپزخانه عمومی، پارکینگ، راهنمای تور، کولر آبی و بخاری نفتی اشاره کرد.

آدرس اقامتگاه بوم گردی میرزا بیگ: خیابان کاشانی، پارک مگستان، کوچه دهزیر

  1. اقامتگاه بوم گردی ترند: در بافت قدیمی شهر خور اقامتگاه ترند با ظرفیت ۷۰ نفر قرار گرفته است. ترند ۱۰ اتاق به صورت کف خواب دارد و فاقد تخت است. سرویس بهداشتی و حمام به صورت عمومی در محوطه اقامتگاه وجود دارد. از دیگر امکانات ترند راهنمای تور، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، سیستم سرمایشی و گرمایشی است.

آدرس اقامتگاه بوم گردی ترند: شهر خور، خیابان طالقانی، کوچه شهید محمد ایزدی

  1. اقامتگاه بوم گردی بابا حسین: قدمت خانه بابا حسین به ۱۵۰ سال می‌رسد. این اقامتگاه در سال ۱۳۹۵ هجری شمسی بازسازی شد. معماری خانه کاملا سنتی است و ۸ اتاق شامل ۶ اتاق ۴ و ۵ نفره و یک اتاق ۱۰ نفره و یک اتاق ۱۲ نفره دارد. البته حمام و سرویس بهداشتی به صورت مشترک در حیاط مجموعه وجود دارد. از امکانات خانه بابا حسین می‌توان به پارکینگ روباز، راهنمای تور، آشپزخانه عمومی، شوفاژ و پنکه های سقفی اشاره کرد لازم به ذکر است می‌توانید با هماهنگی قبلی انواع غذاهای محلی را سفارش دهید.

آدرس اقامتگاه بوم گردی بابا حسین: میدان امام، کوچه شهید فرهاد کلانتری

لیست اقامتگاه های کویر مصر

اقامتگاه بوم گردی بابا حسین خور

  1. اقامتگاه بوم گردی عمو نوروز: عمو نوروز اقامتگاهی با تمام ویژگی‌های یک خانه سنتی است. این خانه دو شاه نشین زمستانی و تابستانی دارد. این اقامتگاه ۵۰ نفر گنجایش دارد و دارای ۱۱ اتاق است. برخی از امکانات این اقامتگاه شامل راهنمای تور، سرویس بهداشتی و حمام اشتراکی، کافه گیم و فروشگاه صنایع دستی می‌شود.

آدرس اقامتگاه بوم گردی عمو نوروز: خیابان امام زاده سید داوود، کوچه محمدی

  1. اقامتگاه بوم گردی قافله کویر: قافله کویر خانه‌ای سنتی به قدمت ۸۰ سال بوده که اکنون با حفظ معماری گذشته میزبان گردشگران کویر است. قافله کویر ۶ اتاق بزرگ و کوچک با گنجایش‌های ۴ تا ۱۴ نفر دارد، اتاق‌ها به صورت کف خواب است. این اقامتگاه ۴۵ نفر گنجایش دارد. از جمله امکانات قافله کویر می‌توان به سرویس بهداشتی و حمام مشترک، اینترنت، چندین راهنمای تور، سیستم گرمایشی و سرمایشی، چایخانه و ایوان سنتی اشاره کرد.

آدرس اقامتگاه بوم گردی قافله کویر: خیابان امام زاده سیدداوود، شهید ابراهیم فرخ

  1. اقامتگاه پایو: خانه بومی پایو خانه‌ای ۷۰ ساله بوده که در سال ۱۳۹۷ بازسازی شده است. پایو ۱۰ اتاق دارد كه برخی دارای تخت و برخی دیگر کف خواب هستند. فقط اتاق‌هایی که تختخواب دارند؛ سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند. سیستم سرمایشی و گرمایشی ( اسپیلت و شوفاژ )، پارکینگ غیر مسقف، سرویس بهداشتی و حمام مشترک، کارمندان مسلط به زبان انگلیسی، آشپزخانه عمومی، راهنمای تور و… از امکانات این اقامتگاه است.

آدرس اقامتگاه پایو: میدان امام حسین، کوی دهریز

  1. اقامتگاه راوی کویرمصر: اقامتگاه راوی حال و هوایی سنتی دارد. ۸ اتاق این اقامتگاه می‌تواند به‌طور همزمان میزبان ۳۲ مهمان باشد. اگر اهل شب نشینی هستید،ایوان شاه نشین فضایی مناسب برای این منظور خواهد بود. برای عزیزان‌تان نیز می‌توانید از فروشگاه صنایع دستی اقامتگاه سوغاتی بخرید. مواد غذایی ارگانیک، فضایی سنتی و سکوت کویر باعث خواهد شد تا مسافرتی خاطره‌انگیز و توام با آرامشی را داشته باشید.

آدرس اقامتگاه راوی کویرمصر: خور، کوچه مسجد جامع

اقامتگاه‌های بومگردی روستاهای خور و بیابانک

روستا‌های اطراف شهرستان خور و بیابانک نیز دارای اقامتگاه‌های بوم گردی است لازم به ذکر است برخی روستاها فاصله بیشتری با کویر مصر دارند. در این بخش به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • روستای مهرجان: اقامتگاه بومگردی حوض حاجی و اقامتگاه بوم گردی مهرجان ( اقبال)؛ فاصله تا کویر مصر ۹۰ کیلومتر.
  • روستای گرمه: اقامتگاه مازیار (آتشونی)؛ فاصله تا کویر مصر یک ساعت و ده دقیقه
  • روستای فرحزاد: اقامتگاه بومگردی گندم زار، ساحل کویر و بار انداز طباطبایی؛ فاصله تا کویر مصر ۳ دقیقه
  • روستای نهررود: اقامتگاه بوم گردی قلعه رود؛ فاصله تا کویر مصر ۵۰ دقیقه
  • روستای نیشابور: اقامتگاه  بوم گردی تلار؛ فاصله تا کویر مصر یک ساعت و ده دقیقه
  • روستای نودشت: اقامتگاه بوم گردی سوشیانت؛ فاصله تا کویر مصر حدود یک ساعت.
  • روستای نصر آباد: اقامتگاه بوم گردی فانوس کویر و اقامتگاه باجون؛ فاصله تا کویر مصر ۴۰ دقیقه
  • روستای هد: اقامتگاه  عمو حسن؛ فاصله تا کویر مصر یک ساعت و ۵۰ دقیقه
  • روستای کوره: اقامتگاه بوم گردی آرسون؛ فاصله تا کویر مصر ۱۴ دقیقه
  • روستای ایراج: اقامتگاه بوم گردی آیرونی و اقامت گاه ارابه؛ فاصله تا کویر مصر حدود یک ساعت
  • روستای عروسان: اقامت گاه بوم گردی بابا قدرت؛ فاصله تا کویر مصر یک ساعت و ۲۰ دقیقه

بهترین اقامتگاه های کویر مصر

در این بخش می‌خواهیم بهترین اقامتگاه‌های کویر مصر را معرفی کنیم. اگر مایلید در بهترین اقامتگاه های کویر مصر اقامت کنید باید بگوییم؛ اقامتگاه‌های بوم گردی مانند هتل‌ها با ستاره‌هایشان شناخته نمی‌شوند به این دلیل بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی این منطقه با فاکتور‌هایی همچون زیبایی بنا، امکانات بیشتر و همینطور دسترسی به کویر سنجیده می‌شوند.

اگر مایلید در هتل‌های کویری اقامت کنید پیشنهاد ما به شما اقامت در هتل سنتی تی دا و هتل یه تا در روستای فرحزاد و یا هتل بالی در شهر خور است. اما اگر مایلید در بهترین اقامتگاه های بوم گردی کویر مصر اقامت کنید؛ اقامتگاه شنزار، اقامتگاه بیراهه، اقامتگاه کاریز و کاروان انتخاب خوبی است.

از بهترین اقامتگاه‌های خور نیز می‌توان به اقامتگاه بوم گردی عمو نوروز در شهر خور، آتشونی در روستای گرمه و حوض حاجی در روستای مهرجان اشاره کرد.

کویر سرزمینی است وسیع و زیبا، سرزمینی که دوری‌اش را طاقت نمی‌آورید و دلتنگش می‌شوید. کویر مصر یکی از کویرهای دیدنی ایران با آسمانی صاف و پر ستاره است که می‌توانید لحظات زیبایی را در آن سپری کنید.

امیدواریم با انتخاب اقامتگاهی مطلوب و مناسب خاطره ای خوش از کویر تا همیشه برای شما ماندنی شود. همچنین توصبه می‌کنیم حالا که قصد سفر به استان اصفهان را دارید بازدید از جاهای دیدنی اصفهان را از دست ندهید. اگر تجربه ای از اقامت در هر یک از اقامتگاه‌های بوم گردی کویر مصر دارید در زیر همین نوشتار با ما و همراهان ایرانگرد به اشتراک بگذارید.

امتیاز ۴.۸۸ از ۵ – ۴ رای
spinner در حال ثبت رای
اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. کاوه پاسخ

    من از کویر خیلی تعریف شنیدم و دوست دارم برم از نزدیک کویر مصر را ببینم، اما نمی‌دونستم برای اقامت جایی هم داره اما وقتی به کویر مصر رفتم اقامتگاه‌های زیادی دیدم. من خودم به اقامتگاه سنتی کاریز رفتم. به‌نظرم جای خوبی بود ولی سرویس دست‌شویی و حمام مشترک بود و لی در حیاطش تخت داشت و چیزی که برای من مهم بود پارکینگش بود. البته بعداً متوجه شدم که اگر اقامت کامل بگیری حمام جدا هم داره.

  2. مبینا پاسخ

    اگر دنبال اقامتگاه با تخت هستید، به پایو برید. بعضی از اتاق‌های آن تخت داره و شامل حمام و دست‌شویی جدا هم میشه.

  3. سیما پاسخ

    من به‌اقامتگاه افضل رفتم. به‌نظرم خوب بود و اینترنت هم داشت، ولی فضای سنتی خیلی قشنگی داشت که من خوشم اومد. اگر براتون مسئله‌ای نداره که دست‌شویی و حمام مشترک باشه، برای اقامت انتخاب مناسبی بود.

  4. مریم پاسخ

    من به یه اقامتگاه خیلی قشنگ رفتم که معمار فرانسوی طراحی کرده بود. این اقامتگاه ناصریه اسمش بود که خیلی قشنگه و چای‌خانه و آشپزخانه هم داشت و از همه مهم‌تر حمام و دست‌شویی جدا هم داره. به‌نظرم اقامتگاه خوبیه، پیشنهاد میدم اگر تا خور رفتید ناصریه را انتخاب کنید.

  5. علی سلطانی پاسخ

    سلام
    من رفتم کاروان و بسیار عالی بود و پرسنل خیلی خوش برخورد و مهربون بودن
    درسته کف خواب بود ولی دستشویی و حمام مجزا داشت و بسیار تمیز بود
    توصیه میکنم حتما رفتین مصر به اقامتگاه کاروان سر بزنین

  6. شفق پاسخ

    بی شک مفهوم واقعی بومگردی را میتوان در اقامتگاه راوی کویر یافت
    محیطی بس دنج، با صفا و بسیار تمیز
    غذاهایی با طعم بهشت
    حتی غذای وگن هم داشتن که برای دوستم که گیاهخواره خیلی خوشایند بود و اصلا انتظار نداشتیم تو کویرمصر غذای وگن با کیفیت پیدا کنیم

    و از همه چیز مهم تر احساس امنیت برای ما چندتا خانم در طول اقامتمون و برخورد گرم و مهربانانه زوج دوست داشتنی راوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو تور گردشگری از ایرانگرد