جاهای دیدنی ارومیه: معرفی دیدنی ها با عکس + آدرس

جاهای دیدنی ارومیه

ارومیه یکی از کلان شهرهای ایران و مرکز استان آذربایجان غربی در شمال غرب کشور است. طبق نظر مورخان قدمت این شهر به دوران مادها باز می‌گردد. از این‌رو دیدنی‌های تاریخی ارومیه کمتر از طبیعت بکر و زیبایی‌های طبیعی آن نیست. در این مطلب برخی از بهترین جاهای دیدنی ارومیه را معرفی می‌کنیم. همچنین می‌خواهیم با سوغات و هتل‌ها و اقامتگاه‌های این شهر بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.

معرفی زیباترین جاهای دیدنی ارومیه

قدمت شهر باستانی ارومیه به حدود ۴ هزار سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. این تاریخ غنی نشان می‌دهد که دیدنی‌های تاریخی آن کم نیست. به‌علاوه ارومیه شهری بسیار خوش آب و هوا و سرسبز است. از این رو جاهای دیدنی ارومیه علاوه بر اماکن تاریخی بی‌شمار، شامل دیدنی‌های طبیعی بسیاری نیز می‌شود.

مناطق دیدنی ارومیه؛ تاریخ گردی

۱. کلیسای حضرت مریم: طبق نظر مورخان، کلیسای ننه مریم (مارت مریم) که عنوان دومین کلیسای قدیمی جهان را دارد در ابتدا معبد زرتشتیان و یک آتشکده بوده است. در آن زمان وقتی زرتشتیان ستاره‌ای در حال حرکت به سمت شرق دیده‌ و آن را نشانه‌ای بر تولد مسیح (ع) در نظر گرفته‌اند، خود نیز به سمت اورشلیم به راه افتاده‌اند. آن‌ها پس از بازگشت به ارومیه این آتشکده‌ را به کلیسا تبدیل کرده‌ و به ترویج دین مسیحیت پرداخته‌اند. کلیسای حضرت مریم در طول سال‌های طولانی چندین بار مرمت شده است. داخل کلیسا چندین سنگ قبر وجود دارد که گفته می‌شود مقبره روحانیون مسیحی است.

آدرس کلیسای حضرت مریم: خیابان امام، خیابان خیام جنوبی، پشت کلیسای آنجلیک

جاهای دیدنی ارومیه

کلیسای مریم ارومیه (عکس: امید میتوار)

۲. کلیسای مارسرکیس: در ۱۲ کیلومتری غرب ارومیه کلیسای دیگری به نام کلیسای مارسرکیس در دامنه کوه سیر واقع شده است. این کلیسا در دوران ساسانی و به دستور همسر پادشاه ساسانی که مسیحی بود، ساخته شد. کلیسای مارسرکیس از نظر مذهبی برای ارامنه و آشوری‌ها ارزش بسیاری دارد. به طوری که هنوز هم برخی از آنان برای زیارت به این کلیسا می‌روند. کلیسای مارسرکیس از معدود بناهای تاریخی ارومیه است که پس از گذشت چندین قرن هنوز هم ظاهر اولیه خود را حفظ کرده است. برای دیدن آن باید به کوه سیر ارومیه بروید. در کنار بازدید از کلیسا می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی کوه سیر هم لذت ببرید که یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی ارومیه محسوب می‌شوند.

آدرس کلیسای مارسرکیس: ۱۲ کیلومتری غرب ارومیه، دامنه کوه سیر

دامنه کوه سیر

دامنه کوه سیر

۳. کلیسای پطروس پولس: قدمت این کلیسا به قرن ۸ میلادی بازمی‌گردد و یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای آشوری است. پطروس پولس یک سالن کوچک اصلی و چندین اتاق دارد که در طول سال‌ها به ساختمان اصلی اضافه شده‌اند. برای ساخت بنای کلیسا از سنگ و کاه و گل استفاده شده است.

آدرس کلیسای پطروس پولس: کلیسا کندی در ۸ کیلومتری شرق ارومیه

۴. بازار سنتی ارومیه: بازار سنتی یکی از مناطق دیدنی ارومیه است که علاوه بر جاذبه گردشگری، پس از بازسازی‌های لازم هنوز هم به عنوان بازار مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد. در این بازار لوازم سنتی و سوغات ارومیه بیشتر عرضه می‌شود. قدمت بازار سنتی ارومیه به زمان صفویه باز می‌گردد و اغلب بخش‌های آن همچنان معماری سنتی خود را حفظ کرده‌اند. همچنین در کنار بازار، مسجد جامع و حمام هم وجود دارد که از نظر تاریخی به زمان زندیه و قاجاریه مربوط هستند.

آدرس بازار سنتی ارومیه: خیابان امام در شرق ارومیه

جاهای دیدنی ارومیه

مسجدجامع ارومیه (عکس: سروش انگبینی)

۵. مدرسه هدایت: مدرسه هدایت از جمله مکان های دیدنی ارومیه است که کاملا حس و حال زمان قاجار را در شما زنده خواهد کرد. پنجره‌های قدی با شیشه‌های رنگی و ستون‌های آجرچینی فیروزه‌ای در کنارش، پنجره‌های کوچک نورگیر متعدد برای قسمت زیرزمین بنا و حیاطی باصفا همگی حال و هوای خانه‌های شاه نشین دوران قاجار را نشان می‌دهند. مدرسه هدایت در  ابتدا خانه‌ای برای استفاده شخصی یکی از بزرگان قاجار بود. اما بعدها تغییر کاربری داده و به مدرسه تبدیل شد.

آدرس مدرسه هدایت: ضلع غربی خیابان امام، کوچه مهر

مدرسه هدایت - جاهای دیدنی ارومیه

مدرسه هدایت

۶. ساختمان شهرداری ارومیه: ساخت ساختمان شهرداری ارومیه به دوران پهلوی بازمی‌گردد. در سال ۱۳۰۷ رضا شاه دستور ساخت این بنا را داد و ساخت آن در ۱۳۱۰ هجری شمسی به پایان رسید. معماری بنای شهرداری ارومیه توسط معمار آلمانی با الهام از ساختمان بلدیه تبریز ساخته شده است. بنای باشکوه شهرداری ارومیه در میدانی قرار دارد که در مرکز آن آبنماهای بلندی هم نصب شده و جلوه ویژه‌ای به میدان و ساختمان می‌دهد. در این میدان بناهای تاریخی دیگری هم از جمله ساختمان ستاد ۶۴ و ساختمان شهربانی یا موزه فعلی وجود دارد که می‌توانید در کنار بازدید از ساختمان شهرداری آن‌ها را هم ببنید.

آدرس ساختمان شهرداری ارومیه: خیابان امام ارومیه، میدان ایالت (انقلاب کنونی)

دیدنی های ارومیه

ساختمان شهرداری ارومیه

۷. ساختمان شهربانی ارومیه: همانطور که گفته شد، ساختمان شهربانی یکی از جاهای دیدنی ارومیه است که در کنار لذت بردن از معماری خاص و زیبای ساختمان، می‌توانید از موزه مردم شناسی آن هم بازدید کنید. در واقع امروزه این ساختمان به عنوان موزه مردم شناسی ارومیه شناخته می‌شود. داخل این بنا غرفه‌هایی برای معرفی فرهنگ و اصالت مردم ارومیه و سنت‌های کهن آن‌ها وجود دارد. مجسمه‌هایی هم ساخته شده که هر کدام لباس محلی منطقه‌ای مخصوص را به تن داشته و بدین گونه لباس‌های محلی آن منطقه را در معرض نمایش می‌گذارند. ساختمان شهربانی هم همراه با ساختمان شهرداری در سال ۱۳۰۷ هجری شمسی و به دستور رضا شاه ساخته شد.

آدرس ساختمان شهربانی یا موزه مردم شناسی ارومیه: میدان ایالت، در کنار ساختمان شهرداری

ساختمان شهربانی ارومیه

ساختمان شهربانی ارومیه

8. کلیسای مار دانیال: یکی دیگر از جاهای دیدنی ارومیه کلیسای مار دانیال است. برای دیدن کلیسای مار دانیال باید از سمت شمال در حدود 5 کیلومتر از ارومیه دور شوید. این کلیسا در روستایی به نام نازلو و بالای تپه‌های باستانی در ساحل رود نازلو چای قرار دارد. قدمت کلیسای مار دانیال به دوره ساسانی بازمی‌گردد. هر چند که بنای اصلی طی جنگ جهانی اول تا حدودی تخریب شد، اما بازسازی‌های لازم انجام شده و اکنون بازدیدکنندگان می‌توانند نمای کامل و زیبایی از این کلیسا در دامن طبیعت ببینند. در کنار این کلیسای تاریخی می‌توانید از طبیعت سرسبز و رودخانه و تپه‌های زیبا هم لذت ببرید.

آدرس کلیسای مار دانیال: روستای نازلو، 5 کیلومتری ارومیه

کلیسای مار دانیال

کلیسای مار دانیال (عکس: کاوه رحیمی)

۹. مدرسه ۲۲ بهمن: مدرسه تاریخی ۲۲ بهمن که تا چند سال پیش هم استفاده می‌شد، اکنون به دلیل اهمیت تاریخی آن به مکانی محافظت شده تبدیل شده و دولت با تبدیل آن به یک مدرسه موزه، از این ساختمان به عنوان جاذبه گردشگری استفاده خواهد کرد. قدمت مدرسه ۲۲ بهمن به دوران پهلوی اول بازمی‌گردد. مدرسه‌ای که حدود ۸۰ سال پیش و به دستور رضا شاه ساخته شد.

آدرس مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه: تقاطع خیابان امام و خیام شمالی

مدرسه 22 بهمن

مدرسه تاریخی 22 بهمن ارومیه

10. سه گنبد: سه گنبد برجی استوانه‌ای به ارتفاع حدودی ۱۳ متر بوده که در سه طبقه ساخته شده است. برای همین نام سه گنبد را به این بنا نسبت داده‌اند. برج سه گنبد را مربوط به قرن ششم هجری و دوره سلجوقیان می‌دانند. بر سردر بنا کتیبه‌‌هایی نصب شده که روی آن‌ها با خط کوفی کلماتی حکاکی شده است. طبق نظر مورخان این نوشته‌ها مربوط به نام پادشاهان سلجوقی است که احتمالا در داخل بنا مدفون شده‌ باشند. برای رفتن به برج سه گنبد ارومیه باید در خیابان برزگر به دنبال آن بگردید.

آدرس سه گنبد: خیابان استاد برزگر

جاهای دیدنی ارومیه

سه گنبد (عکس: ایوب فارابی)

11. مسجد سردار ارومیه: مسجد سردار یکی دیگر از دیدنی های تاریخی ارومیه است. طبق نظر مورخان قدمت این مسجد به دوران قاجار بازمی‌گردد و توسط فردی به نام عبدالصمد خان پدر آقا محمد خان ساخته شده است. مردم محلی به مسجد سردار مسجد ساعتلو هم می‌گویند. علت این امر نصب ساعتی بر بلندترین مناره مسجد است که در سال ۱۳۳۱ قمری انجام شد. کاشی کاری‌های زرد و فیروزه‌ای دیوارهای مسجد هنر هنرمندان قاجار را به خوبی به نمایش می‌گذارد.

آدرس مسجد سردار: خیابان امام ارومیه

مسجد سردار ارومیه

مسجد سردار ارومیه

مکان های دیدنی ارومیه؛ طبیعت گردی

۱. دریاچه ارومیه: دریاچه ارومیه دومین دریاچه نمک جهان و بزرگترین سطح آبی کشور به شمار می‌رود. هر چند که بحران خشک شدن دریاچه نامش را بر سر زبان‌ها انداخت و امروز تقریبا همه آن را می‌شناسند، ‌اما با این حال خوشبختانه دریاچه ارومیه در حال احیا شدن است. بنابراین جای خوبی برای گردش و عکس گرفتن با بزرگترین دریاچه آب شور خاورمیانه است. در کنار تفریح در دریاچه می‌توانید به دهکده‌های تفریحی اطراف دریاچه هم سر بزنید.

آدرس دریاچه ارومیه: بین آذربایجان شرقی و غربی در ۱۷ کیلومتری غرب ارومیه

جاهای دیدنی ارومیه

دریاچه ارومیه (عکس: تقی‌زاده)

۲. دریاچه مارمیشو: مارمیشو دریاچه کوچکی در یک دره است که آب آن از آبشار مارمیشو و چشمه‌ها و رودخانه‌ای به نام نازلی چای تامین می‌شود. طبیعت زیبای کوهستان‌های اطراف، درختان و رودخانه‌های خروشان لذت گردش در کنار دریاچه مارمیشو را چندین برابر می‌کند. اگر خوش شانس باشید می‌توانید در دریاچه مارمیشو یا رودخانه‌های اطرافش ماهی گیری هم بکنید.

آدرس دریاچه مارمیشو: روستای مارمیشو در ۴۵ کیلومتری شهر ارومیه

مناطق دیدنی ارومیه

دریاچه مارمیشو (عکس: میثم تبریزی)

3. چشمه آب گرم هفت آباد: آب گرم هفت آباد یکی دیگر از زیباترین مناطق دیدنی ارومیه است که در فاصله ۴۵ کیلومتری این شهر قرار دارد. برای دیدن این چشمه باید به بخش سیلوانا، محال مرگور، روستای هفت آباد ارومیه سفر کنید. این چشمه در دامنه کوه‌های آتشفشانی خاموش قرار دارد. خواص درمانی چشمه آب گرم هفت آباد سالانه گردشگران بسیاری را به روستای هفت آباد می‌کشاند. اگر از چشمه چند متری فاصله بگیرید می‌توانید رودخانه خروشان باراندوز چای را هم ببینید.

آدرس چشمه آب گرم هفت آباد: روستای هفت آباد در 45 کیلومتری ارومیه

روستای هفت آباد

روستای هفت آباد (عکس: برزان یوسف‌نژاد)

4. پارک دانشجو: این پارک که به پارک گل‌ها یا به زبان محلی گوللر باغی هم معروف است، از جمله مناطق دیدنی ارومیه است که برای دیدنش نیازی نیست از شهر خارج شوید. در امتداد رودخانه شهر چای در داخل شهر و پارک ساحلی و ائللر باغی ارومیه،‌ پارک معروف دیگری به نام پارک گل‌ها یا گوللر باغی وجود دارد؛ پارکی بسیار زیبا که اگر در فصل مناسبی به ارومیه سفر کنید می‌توانید از جشنواره گل‌های آن خاطره‌ای فراموش نشدنی برای خود بسازید. در داخل این پارک دریاچه مصنوعی و مجتمع ورزشی هم وجود دارد که می‌توانید به قایق سواری و تفریحات ورزشی هم بپردازید.

پارک دانشجو از جاهای دیدنی ارومیه

پارک دانشجوش

5. دریاچه بز سینه: بزسینه کلمه‌ای کردی به معنای سینه یخی است. این نام از کوه‌های بزسینه که همواره پوشیده از برف و یخ هستند گرفته شده است. دریاچه بزسینه یکی از جاهای دیدنی ارومیه محسوب می‌شود که در دامنه این کوه‌های سر به فلک کشیده خودنمایی می‌کند. آب آن از چشمه‌هایی که از دل کوه‌ها بیرون می‌آیند و همچنین ذوب شدن یخچال‌های دیرینه در قله کوه‌ها تامین می‌شود. رودخانه‌های زیبایی هم از این دریاچه سرچشمه گرفته و به سمت دشت و دامنه‌های سرسبز جاری می‌شوند.

دریاچه بز سینه از جاهای دیدنی ارومیه

دریاچه بز سینه ارومیه

6. روستای بند: اگر در امتداد رودخانه شهر چای حرکت کنید، به روستایی به نام بند می‌رسید. روستای معروفی در دامنه کوه‌ها که علاوه بر طبیعت بکر و آب و هوای دلچسب، مناطق گردشگری و تفریحی هم دارد. البته امروزه از حالت روستا درآمده و بیشتر به تفرجگاه تفریحی محبوب تبدیل شده است. در این روستا به تعداد زیادی رستوران و کافه هم خواهید دید که آماده پذیرایی از مسافران و مهمانان هستند. قدمت ۳هزار ساله روستا نیز در معروف و محبوب شدن آن نقش داشته بسزایی داشته است.

دیدنی های ارومیه - پارک دانشجو

پارک دانشجو

7. کوه دالامپر: کوه دالامپر از جمله جاهای دیدنی ارومیه است که از گردش در آن سیر نخواهید شد! طبیعت بکر، تپه‌ها و دشت‌های چشم نواز در کنار چندین چشمه، آبشار و دریاچه قطعا یکی از شگفت انگیزترین پدیده‌های هنرمندانه طبیعت است. در کوه دالامپر می‌توانید آبشارهایی مانند سوله دوکل، مه‌ آلود و دریاچه‌هایی مانند دالامپر، دیمهک و مامه شیخ را ببینید. آب این آبشارها و دریاچه‌ها از ذوب شدن برف روی کوه‌ها، چشمه‌ها و رودخانه‌های متعدد تامین می‌شود. به علاوه، در قله کوه دالامپر که بر مرز ایران و عراق و ترکیه قرار گرفته، می‌توانید خاک کشورهای همسایه را هم ببینید.

جاهای دیدنی ارومیه

کوه دالامپر (عکس: طاهر فاتح)

8. چشمه آب معدنی کوه زنبیل: در نزدیکی دریاچه ارومیه و ۳۶ کیلومتری شهر ارومیه چشمه‌ای به نام چشمه آب معدنی کوه زنبیل وجود دارد. این چشمه به صورت حوضچه‌ای کوچک درآمده که تقریبا ۴ متر قطر و ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر هم عمق دارد. آب این چشمه بسیار گوارا بوده و سرشار از انواع املاح معدنی است. در فاصله چند متری آن چشمه دیگری هم قرار دارد که می‌توانید از آن هم بازدید کنید.

9. دریاچه سد شهر چای: سد شهر چای که بیشتر شبیه دریاچه‌ای کوچک است، در سال ۱۳۸۴ روی رودخانه شهر چای ساخته شد تا آب شرب و کشاورزی مردم منطقه را تامین کند. اطراف آن محل خوبی برای گردش و تفریح و ماهی گیری است. اغلب گردشگران و به خصوص مردم منطقه برای گذران روز تعطیل خود در گرمای تابستان به خنکای اطراف این سد پناه می‌برند. همچنین می‌توانید از طبیعت بکر اطراف و رودخانه شهر چای هم لذت ببرید.

دریاچه سد شهر چای

دریاچه سد شهر چای

اماکن تفریحی ارومیه

در سفر به ارومیه می‌توانید در کنار لذت بردن از طبیعت و دیدنی های تاریخی ارومیه از اماکن تفریحی آن هم استفاده کنید. پس بیایید نگاهی به برخی از این اماکن تفریحی این منطقه بیندازیم.

۱. پیست اسکی خوشاکو: از آنجایی که شهر ارومیه در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد، کوه‌های آن حتی در فصول گرم سال هم شاهد بارش برف و باران هستند. پیست اسکی خوشکاو جایی است که در فصل زمستان می‌توانید بیشتری لذت را از آن ببرید و تفریحی دلچسب داشته باشید. اگرچه نمی‌توان گفت این پیست بهترین پیست اسکی ایران است، اما جزو بهترین پیست‌های کشورمان محسوب می‌شود. این پیست اسکی در منطقه سیلوانای ارومیه قرار دارد.

پیست اسکی خوشاکو

پیست اسکی خوشاکو (عکس: بهرنگ غلامزاده)

۲. پارک جنگلی شیخ تپه: تپه‌های شیخ تپه بسیار قدیمی بوده و قدمت آن‌ها به دوران مادها بازمی‌گردد. در کنار این تپه‌های باستانی پارک جنگلی زیبایی وجود دارد که می‌توانید از امکانات تفریحی و نمایشگاه‌های آن استفاده کنید. به علاوه به دلیل ارتفاع زیادی که این تپه‌ها نسبت به سطح شهر دارند، با ایستادن در قله‌های شیخ تپه به راحتی می‌توانید تمام شهر را ببینید؛ منظره‌ای بسیار زیبا که شب‌های آن بسیار دیدنی‌تر و دلچسب‌تر است. برای رفتن به پارک جنگلی شیخ تپه ارومیه باید از بلوار نبوت عبور کرده و به سمت شیخ تپه حرکت کنید. مسیر دسترسی به این پارک جنگلی در زیر قرار داده شده است.

۳. دهکده تفریحی چیچست: در ساحل دریاچه ارومیه دهکده‌ای تفریحی ساخته شده که اغلب امکانات تفریحی و ورزشی مانند قطار شادی، محل بازی کودکان، آیس هاکی، بیلیارد، میزهای پینگ پونگ، فوتبال دستی، سایت پرواز، هواپیماها و ماشین‌های رادیو کنترل از راه دور، موتور سیکلت سواری، پیست رالی اتومبیل، کارتینگ اتومبیل سواری و… را دارد.

دهکده تفریحی چیچست

دهکده تفریحی چیچست

۴. مجتمع گردشگری ساحلی باری: یکی دیگر از جاهای دیدنی ارومیه که در ساحل دریاچه ارومیه قرار دارد، مجتمع گردشگری ساحلی باری است. برای رفتن به این مجتمع تفریحی باید از جاده ارومیه به سلماس اقدام کنید. اگر در حدود ۴۰ کیلومتری این جاده مسیر سمت راست به منطقه قوشچی را پیش بگیرید به مجتمع رفاهی ساحلی باری می‌رسید. این مجتمع رفاهی تنها دهکده سلامت کشور بوده و امکاناتی مانند هتل ۵ ستاره، سالن همایش، سینما و آمفی تئاتر، کافی شاپ و رستوران‌های متعدد و امکانات ورزشی مانند استخر آب شور و شیرین و… را دارد.

مجتمع گردشگری ساحلی باری

مجتمع گردشگری ساحلی باری (عکس: بهزاد بخشی)

سوغات ارومیه چیست و از کجا بخریم؟

ارومیه به شهر اقوام و ادیان مختلف معروف است. همین تنوع اقوام منجر به تنوع بسیاری در سوغاتی‌ها و صنایع دستی و لوازم سنتی این شهر می‌شود. از جمله مهم‌ترین سوغاتی‌های ارومیه می‌توان به فرش و گلیم و معرق‌کاری، رودوزی و ظریف‌کاری روی چوب، پیکر تراشی، رنگرزی و چاپ سنتی و سازه‌های چوبی اشاره کرد.

البته یکی از مشهورترین سوغات ارومیه، شهر شیرینی‌های خوشمزه، نقل و حلوای آن است. نقل ارومیه با انواع افزودنی‌های مختلف مانند بیدمشک، گل محمدی، زعفران و غیره نیز تهیه می‌شود که طعم‌های متفاوت و به یاد ماندنی به آن می‌دهد. حلوای گردو و هویج ارومیه هم بسیار معروف است.

سوغات ارومیه

سوغات ارومیه

سوغاتی‌های خوراکی مانند شیرینی‌ها و نقل و حلوای ارومیه را می‌توانید در تمام شیرینی‌ فروشی‌های این شهر به راحتی پیدا کنید. صنایع دستی و لوازم سنتی هم در بازار سنتی ارومیه و نمایشگاه‌های صنایع دستی وجود دارند.

اقامتگاه ها و هتل های ارومیه

هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیاری در شهر زیبای ارومیه برای پذیرایی از مسافران و مهمانان این شهر وجود دارند. اگر قصد اقامت در ارومیه را دارید، می‌توانید طبق سلیقه، بودجه و محلی که قصد بازدید و گردش دارید هتل یا اقامتگاهی را انتخاب کنید.

به عنوان برخی از بهترین هتل‌های ارومیه می‌توان هتل آنا، هتل آریا، هتل پارک، هتل ساحل، هتل ایران پارک، هتل جهانگردی، هتل آپارتمان بهار، هتل ماه کیمیا، هتل مروارید، هتل دنیز (باری) و غیره را نام برد. اقامتگاه‌های بوم گردی بسیاری هم در برخی از مناطق دیدنی ارومیه وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید. علاوه‌براین اجاره سوئیت در ارومیه از دیگر گزینه‌هایی است که برای اقامت در این شهر پیش‌روی شماست

در این مطلب با جاهای دیدنی ارومیه و سوغات و هتل‌ها و اقامتگاه‌های آن آشنا شدیم. به‌علاوه فراموش نکنید که ارومیه هوای سردی دارد، بنابراین فکر سفر به این شهر در پاییز و زمستان را از سرتان بیرون کنید. بهترین زمان برای سفر به ارومیه بهار و تابستان است. امیدواریم از سفر به شهر ارومیه لذت ببرید. در آخر لطفا فراموش نکنید نظرات و پیشنهادات خود را با و سایر همراهان ایرانگرد به اشتراک بگذارید.

امتیاز ۴.۰۶ از ۵ – ۱۴ رای
spinner در حال ثبت رای
اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. سعید پاسخ

    ارومیه یکی از شهرهایی هست که آب و هوای خوبی داره ولی خیلی حیف شد که دریاچه نمکش که خاصیت درمانی هم داره بی آب شده ولی در کل میشه گفت جاهای دیدنی خیلی قشنگی داره.

  2. ali پاسخ

    از شهر ارومیه، خیلی تعریف شنیدم. اما چون از تهران دور بود، سختم بود که به این شهر سفر کنم تا این‌که تصمیم گرفتم با تور به این هر سفر کنم تا همه دیدنی‌های این شهر را از نزدیک ببینم.

  3. maryam پاسخ

    من به ارومیه سفر کردم و باید بگم که خیلی شهر قشنگ و قدیمی هست. در این شهر کلیسایی به‌اسم حضرت مریم هست که پیشنهاد میدم هر کی به ارومیه سفر کرد، حتماً از نزدیک برای دیدن این کلیسا بره، چون دومین کلیسای قدیمی که در دنیا قرار داره.

  4. سروش پاسخ

    چقدر خوب من از دیدن کلیساهای قدیمی لذت می‌برم. اما شنیدم کلیسای دیگه‌ای هم هست که اسمش مارسرکیس هست و خیلی با ارزشه.

  5. مشاغل ارومیه پاسخ

    سلام ممنون از مطالب خوبتون. ارومیه شهری با طبیعت بکر و سوغاتیای خوشمزس حتما پیشنهاد میکنم به این شهر زیبا سفر کنید

  6. ارومیه قلب آذربایجان پاسخ

    آقایی که نویسنده این مقاله هستی کلمه ( بوز سینه ) به معنی سینه یخ یه اسم ترکی هست که به اشتباه نوشتین کردی !!!
    اونم اصلاح کن لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو تور گردشگری از ایرانگرد