آبشار دارنو نوشهر کجاست؟ راهنمای سفری به دل طبیعت بکر

آبشار دارنو نوشهر

جاذبه‌های طبیعی بکر همیشه از محبوب‌ترین مقاصد نزد طبیعت‌گردان و علاقه‌مندان به ماجراجویی به شمار می‌آید. آبشار دارنو یکی از این مقاصد بکر و دیدنی است که در دل طبیعت مازندران قرار دارد و دل بازدیدکنندگان را می‌برد. اگر شما هم به طبیعت‌گردی و ماجراجویی علاقه دارید با ما همراه باشید تا نگاهی دقیق‌تر به این آبشار کمتر شناخته شده، مسیر دسترسی و بهترین فصل سفر به آن داشته باشیم.

آبشار دارنو؛ مجموعه‌ای از 7 آبشار

آبشار دارنو در استان مازندران و در نزدیکی شهرهای مرزن آباد و نوشهر قرار دارد و از جاهای دیدنی شمال محسوب می‌شود. دارنو مجموعه‌ای از 7 آبشار بزرگ و کوچک است. دومین آبشار این مجموعه که 25 متر ارتفاع دارد؛ آبشار اصلی محسوب می‌شود.

دارنو مرزن آباد

آبشار دارنو (عکس: حمید مقصودی)

برای رسیدن به زیباترین آبشار خطه شمال باید از جنگل و بین درختان توسکا پیاده‌روی کنید. با وجود فضای جنگلی و طبیعت زیبا پیاده‌روی در این مسیر برای‌تان دل‌چسب و فراموش نشدنی خواهد بود. پیاده‌روی از میان جنگل و در کنار رودخانه برای همه لذت‌بخش خواهد بود. پس از عبور کردن از کنار درختان به محل آبشارهای زیبا می‌رسید و با منظره‌ای حیرت‌انگیز مواجه می‌شوید. پس از رسیدن به آبشار دارنو اگر خسته نبودید و هنوز حال پیاده‌روی داشتید، می‌توانید از آبشارهای بالاتر نیز دیدن کنید.

این آبشار مقصدی بکر و کمتر شناخته شده است؛ بنابراین اگر علاقه زیادی به طبیعت‌گردی دارید این آبشار مقصد ایده‌آلی برای شما خواهد بود. البته به یاد داشته باشید که برای پیاده‌روی تجهیزات کامل از جمله کفش مناسب، مقداری آب و غذا را همراه داشته باشید. به یاد داشته باشید که بخشی از مسیر رسیدن به آبشار دارنو از مجاورت رودخانه می‌گذرد؛ بنابراین لباس مناسب را فراموش نکنید.

مناظر زیبایی که در این سفر خواهید دید ارزش چند بار تماشا را دارند. بنابراین دوربین عکاسی را فراموش نکنید تا این مناظر را برای همیشه ثبت کنید. به‌علاوه می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی برای پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود بگیرید.

دارنو فاصله کمی با دریاچه فراخین دارد؛ بنابراین می‌توانید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که از این دریاچه نیز دیدن کنید. تماشای دریاچه‌ای زمردین در میان جنگلی سرسبز برای همه جذاب خواهد بود؛ پس لذت دیدن آن را از دست ندهید. اگر پس از بازدید از دریاچه فراخین هنوز وقت و انرژی داشتید؛ در کنار دریاچه فراخین یک جاده فرعی وجود دارد که به روستایی جنگلی می‌رسد که دیدن آن خالی از لطف نیست.

آبشار دارنو کجاست؟

این آبشار زیبا که یکی از زیباترین آبشارهای خطه شمال کشورمان محسوب می‌شود؛ در استان مازندران و در میان جنگل‌های اطراف شهر نوشهر قرار دارد. این آبشار زیبا یکی از جاهای دیدنی نوشهر محسوب می‌شود. نزدیک‌ترین شهر به این آبشار مرزن آباد است؛ بنابراین اگر به تجهیزاتی برای سفر احتیاج دارید از این شهر تهیه کنید تا مشکلی برای شما در ادامه مسیر به وجود نیاید.

مسیر دسترسی به دارنو

از سمت جاده چالوس رهسپار نوشهر شوید. پس از آنکه به جاده سنگ معدن رسیدید؛ راه دریاچه فراخین را در پیش بگیرید. در ادامه مسیر امکان حرکت وسایل نقلیه وجود ندارد؛ بنابراین لازم است خودرو خود را پارک کنید، چون از این‌جا به بعد تا رسیدن به آبشار باید پیاده‌روی کنید.

مسیر پیاده‌روی اگرچه کمی طولانی است، اما از آنجا که مسیر از کنار رودخانه و از میان جنگل می‌گذرد، تماشای این همه زیبایی مانع از خستگی می‌شود. ابتدا به آبشار کوچک‌تر خواهید رسید و پس از آنکه حدود 30 دقیقه دیگر به پیاده‌روی ادامه دادید آبشار دارنو را خواهید دید.

به ‌خاطر داشته باشید که برای رفتن به این منطقه حتما از راهنماهای محلی کمک بگیرید تا از مسیر اصلی منحرف نشده و خطری شما را تهیه نکند.

آبشار دارنو کجاست؟

مسیر دسترسی به آبشار دارنو (عکس: عارفه)

بهترین فصل سفر به آبشار دارنو

دارنو در تمام فصول سال زیبایی خاص خودش را دارد؛ در بهار و تابستان هوای خنک و در زمستان طبیعتی متفاوت خواهد داشت. اما بهترین زمان برای سفر به این آبشار خاص، نیمه اول سال است.

در فصل‌های بهار و تابستان که هوا گرم‌تر است، سفر به این منطقه و آب‌تنی کردن بسیار لذت‌بخش خواهد بود. از هوای پاک و خنک جنگلی در کنار آبشار، غرق لذت می‌شوی. در فصل پاییز نیز که درختان جنگل رنگارنگ می‌‌شوند، این منطقه بسیار دیدنی است و برای علاقه‌مندان به سفرهای پاییزی مقصدی جذاب خواهد بود.

دارنو؛ زیباترین آبشار خطه شمال

دارنو (عکس: مرتضی ایزدی)

تجربه سفر به این منطقه از کشور، بازدید از مجموعه 7 تایی آبشار دارنو و پیاده‌روی در دل جنگل، بدون شک برای شما بسیار به یاد ماندنی و لذت‌بخش خواد بود. پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از این آبشار، که به عقیده بسیاری یکی از زیباترین آبشارهای ایران هست را حتما در اولویت برنامه سفرهای آینده خود قرار دهید و ساعاتی را به دور از هیاهوی زندگ شهری سپری کنید. ریه‌های خود را با استشمام این هوای پاک پر کرده و با قرار گرفتن در این فضای دل‌نشین با چشم‌انداز بی‌نظیرش، انرژی از دست‌رفته‌تان را بازیابید.

سوالات متداول در سفر به دارنو

  • آبشار دارنو کجاست؟ این آبشار در نزدیکی مرزن آباد قرار دارد. مرزن آباد در نزدیکی نوشهر در استان مازندارن قرار گرفته است.
  • بهترین زمان سفر به دارنو چه فصلی است؟ اگر می‌خواهید دارنو را در زیباترین حالت خود ببینید، در فصل بهار یا تابستان راهسپار این منطقه شود.
  • سفر به دارنو برای چه افرادر مناسب است؟ برای رسیدن به آبشار دارنو باید مقداری پیاده‌روی کنید. بنابراین کفش مناسب و مقدار آب و خوراکی همراه داشته باشید. اگر عاشق طبیعت و پیاده‌روی در میان جنگل هستید این سفر را از دست ندهید.
  • تور به مقصد دارنو را چگونه می‌توانم بخرم؟ به سادگی سرزدن به سایت ایرانگرد می‌توانید تورهای دارنو را مشاهده کرده و امکانات آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. ایرانگرد مرجعی کامل برای خرید تورهای داخلی است.

حال که برای بازدید از این آبشار رهسپار نوشهر هستید نگران اقامت نباشید چون با اجاره ویلا شمال می‌توانید اقامتی راحت را تجربه کنید، همچنین شاید بد نباشد سری هم به دریاچه ارواح بزنید که در فاصله اندکی از این شهر قرار گرفته است. در پایان فراموش نکنید اگر اطلاعات دیگری در مورد این آبشار دارید، آن را با ما و سایر همراهان ایرانگرد به اشتراک بگذارید.

امتیاز ۴.۶۵ از ۵ – ۶ رای
spinner در حال ثبت رای

یک نظر

  1. مهران بخشی پاسخ

    نوشهر رو دوست داشتم چون نزدیک دریا هست ویلای کنار آب زیاد داره و کلی خوش میگذره. ما بعد از اینکه یه دل سیر کنار دریا بودیم راهی آبشار دارنو تو دل جنگل شدیم خیلی کیف کردیم واقعا دنج بود.

  2. غزاله پاسخ

    راه رفتن و دیدن جنگل خودش کلی لذت بخشه وقتی بدونی قراره بعد از طی کردن یه مسیری برسی به همچین آبشار زیبایی لذت مسیر دو چندان میشه. من تا قبل از اینکه برم نوشهر اسم این آبشارو نشنیده بود. خوشحالم که بهمون گفتن و رفتیم دیدیمش.

  3. سهراب پاسخ

    چقدر جالب با اینکه همیشه به شهر نوشهر سفر می‌کنم، اما نمی‌دونستم در نوشهر آبشار هست. شنیدم آبشار دارنو در این شهر خیلی معروفه و تصمیم گرفتم این‌دفعه سری به آبشار دارنو بزنم. آبشاری که طبیعت سبز بسیار زیبایی داره.
    این دفعه اگر به نوشهر برم، حتماً از نزدیک میرم آبشار دارنو را می‌بینم.

  4. شادی پاسخ

    من در نوشهر زندگی می‌کنم و به آبشار دارنو خیلی وقت‌ها میرم، پیشنهاد میدم حتماً همراه خود کفش راحتی و لباس ببرید. چون در مسیر کمی پیاده‌روی هست و مواد غذایی هم فراموش نکنید ببرید.

  5. علی پاسخ

    آبشار دارنو، از 7 آبشار که در اندازه‌های بزرگ و کوچیک هستند تشکیل شده و بعضی از آن‌ها ارتفاع خیلی زیادی و یا کمی دارند، پیشنهاد می‌کنم به این آبشار سفر کنید من‌که از این همه سرسبزی لذت بردم.

  6. Maral پاسخ

    منم شنیدم در نوشهر، آبشار خیلی معروف و قشنگی هست. اما نمی‌دونستم، اسمش دارنو. از مطالب این سایت متوجه شدم که اسمش چیه و حتماً برای دیدن آن میرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو تور گردشگری از ایرانگرد