تونل آکواریوم اصفهان: بزرگ ترین تونل آکواریوم ایران

تونل آکواریوم اصفهان

تا چند سال قبل برای قدم زدن در یک تونل آکواریوم باید به خارج از کشور سفر می‌کردیم؛ اما با افتتاح آکواریوم اصفهان در سال 1394 برای بازدید از اولین و بزرگترین تونل آکواریوم ایران تنها باید به اصفهان سفر کنیم. آکواریوم پارک ناژوان بابیش از 6هزار موجود زنده شما را به سفری تا عمق 35 متری زیرآب می‌برد. اگر اهل ماجراجویی و طرفدارا تجربه‌های هیجان‌انگیز هستید، با ما همراه باشید تا نگاهی دقیق‌تر به این آکواریوم بیندازیم.

گشتی در آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان که یکی از زیباترین جاهای دیدنی اصفهان با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت اقیانوس آکواریوم ترکیه و شهرداری اصفهان تاسیس شد. این آکواریوم که در پارک ناژوان اصفهان قرار دارد در عمق 6 متری با مساحت حدودی 3هزار و 500 متر مربع ساخته شده است. آبزیان آکواریو در 33 محفظه 5 الی 10 متری نگهداری می‌شوند.

پس از آنکه از رمپی که بعد از درب ورودی وجود دارد، پایین رفتید خود را در میان دنیای زیرآب خواهید یافت. آکواریوم‌های عظیمی که بیش از 6500 موجود زنده را در خود جای داده‌اند؛ چشم هر ببینده‌ای را خیره می‌کنند. قدم زدن در این فضا و تماشای آکواریوم‌هایی که آبزیانی نادر را از سرتاسر جهان در خود جای داده‌اند؛ تجربه‌ای مانند غواصی در اقیانوس را خواهد داشت.

پس از آنکه ماهی‌ها و سایز آبزیان را تماشا کردید. در کنار ورودی تونل آکواریوم بخشی قرار دارد که تجربه‌ای متفاوت را برای شما رقم خواهد زد؛ در این قسمت می‌توانید به ماهی‌ها غذا بدهید. تجربه غذا دادن به ماهی‌ها با شیشه شیر بسیار لذت‌بخش است. شاید این بخش دوست‌داشتنی‌ترین قسمت آکواریوم باشد.

پس از آن وارد تونل آکواریوم اصفهان خواهید شد؛ از قدم زدن در این تونل سیر نمی‌شوید. فرض کنید در حال قدم زدن هستید و ماهی‌ها از بالای سرتان عبور می‌کنند؛ از سه طرف آبزیانی را خواهید دید که دور شما می‌چرخند. به جرات می‌توان گفت قدم زدن در تونل آکواریوم بهترین قسمت بازدید از آکواریوم پارک ناژوان است. این تونل 35 متر طول دارد و گنجایش آن تقریبا یک و نیم میلیون لیتر است.

تونل آکواریوم

تونل آکواریوم

آبزیان آکواریوم

تنوع آبزیان این آکواریوم کم‌‎نظیر است و حتی بسیاری از آبزیان کمیاب را می‌توان در این آکواریوم دید. تقریبا 350 گونه آبزی از 5 قاره جهان شامل آبزیان آب شور و شیرین در این آکواریوم جمع‌آوری شده‌اند و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته‌اند. در این میان از ماهیان تزئینی تا ماهی‌های خطرناکی مانند کوسه در آکواریوم نگهداری می‌شوند. جالب است بدانید که تقریبا 100 گونه از خطرناک‌ترین ماهیان جهان نیز در این آکواریوم نگهداری می‌شوند.

در کنار هرکدام از محفظه‌های آکواریوم پارک ناژوان تابلوهایی نصب شده که روی آن در مورد آبزیان موجود در محفظه اطلاعاتی نوشته شده است. بنابراین اگر به دنیای زیرآب علاقه دارید فرصت مطالعه این تابلوها را از دست ندهید تا بیشتر با جهان پررمزوراز زیرآب آشنا شوید.

آکواریوم اصفهان کجاست؟

آکواریوم اصفهان در پارک ناژوان این شهر واقع در خیابان الفت قرار دارد؛ خوشبختانه دسترسی به این پارک از طریق اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها به آسانی امکان‌پذیر است. به‌طوری‌که حتی اگر با خودروی شخصی به این شهر سفر کرده‌اید به آسانی می‌توانید به این آکواریوم بروید و برای دسترسی به آن با چالشی روبه‌رو نشوید.

بازدید از این آکواریوم در تمام روزهای هفته (به جز تعطیلات رسمی) از ساعت 9 صبح الی 6 بعدظهر امکان‌پذیر است.

آکواریوم اصفهان کجاست

تونل آکواریوم (مرتضی سورگی)

دیدنی های اطراف آکواریوم

اکنون که قصد بازدید از تونل آکواریوم پارک ناژوان را دارید بهتر است سری هم به دیگر جاهای دیدنی این پارک بزنید. پارک ناژوان با مساحت تقریبی 1200 هکتار جاذبه‌های متنوعی را در خود جای داده است.

1. باغ پرندگان

باغ پرندگان در سال 1375 در زمینی به وسعت 55هزار مترمربع افتتاح شد. این باغ 130 گونه مختلف از پرندگان را در خود جای داده است؛ برخی از آن‌ها در قفس نگه‌داری می‌شوند و مابقی آزادانه در این باغ زیبا رها هستند. یک برکه مصنوعی نیز در این باغ برای پرندگانی که باید در مجاورت آب زندگی کنند مانند اردک، فلامینگو، پلیکان و قو ایجاد شده است.

باغ پرندگان اصفهان

باغ پرندگان (عکس: امیر اسفندیارپور)

2. باغ خزندگان

باغ خزندگان اصفهان در سال 1391 افتتاح شد. در این مجموعه که حدود یک هزار مترمربع مساحت دارد و در مجاورت آکواریوم اصفهان قرار گرفته است. انواع مارهای سمی، غیرسمی و سایر خزندگان در محفظه‌های شیشه‌ای مخصوص در معرض دید بازدیدکنندگان نگه‌داری می‌شود. جالب است بدانید که بزرگترین اسکلت مار بوا در کشور را می‌توانید در این مجموعه ببینید. علاوه‌بر خزندگان زنده، خزندگان تاکسیدرمی شده نیز در باغ خزندگان نگه‌داری می‌شوند.

3. تله سیژ

اگر تمایل دارید زیباترین نمای پارک ناژوان اصفهان را تماشا کنید؛ حتما سوار تله سیژ اصفهان شوید. ایستگاه اول این تله سیژ در ابتدای جاده الفت در مجاورت درب ورودی است و ایستگاه دوم جنب باغ پرندگان قرار دارد. طول این تله سیژ یک هزار و 920 متر و شما در طول مسیر نمای زیبایی از پارک و زاینده رود را خواهید دید.

تله سیژ اصفهان در مجاورت آکواریوم اصفهان

تله سیژ (عکس: معین شریفی)

4. قدم زدن در کنار زاینده رود

تجربه قدم زدن در کنار زاینده رود در میان درختان سرسبز را از دست ندهید. اگر به پارک ناژوان رفتید زمانی را برای پیاده‌روی اختصاص دهید. به جرات می‌توان گفت شنیدن صدای جریان آب در زاینده رود در زمان پیاده‌روی به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌ای است که انتظار گردشگران را در پارک ناژوان می‌کشد.

اصفهان یکی از قطب‌های گردشگری کشورمان محسوب می‌شود که هرساله میزبان گردشگران بسیاری از نقاط دور و نزدیک است. در کنار تمام آثار تاریخی و منحصربه‌فردی که در شهر گنبدهای فیروزه‌ای وجود دارد؛ امکان گردشگری بسیاری نیز مانند تونل آکواریوم اصفهان افتتاح شده تا گردشگران مسافرتی تمام عیار را تجربه کنند. علاوه بر این می‌توانند در بهترین رستوران های اصفهان از غذاهای سنتی اصفهان از جمله بریونی اصفهان لذت ببرند. نظر شما در مورد این آکواریوم زیبا چیست؟ چه اطلاعات دیگری در مورد آن دارید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر همراهان ایرانگرد به اشتراک بگذارید.

امتیاز ۴.۶۹ از ۵ – ۳ رای
spinner در حال ثبت رای
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو تور گردشگری از ایرانگرد