معرفی و رزرو هتل های یزد از بهترین تا ارزان ترین

هتل های یزد

شهر یزد اولین شهر زیبای ایران است که به ثبت جهانی رسیده و با خانه‌های قدیمی و بادگیرهای زیبا شما را به گذشته‌های دور می‌برد. دیدنی های یزد به حدی جذاب و حیرت‌انگیز هستند که سالانه گردشگران بسیاری را از دور و نزدیک به این شهر می‌کشاند. تعداد زیاد مسافران باعث شده تا این شهر هتل‌های زیادی نیز داشته باشد و هتل های یزد هز ساله میزبان هزاران مسافر از ایران و اقصی نقاط دنیا هستند. اگر تمایل دارید به این شهر سفر کنید و اطلاعاتی درباره انواع هتل های یزد و قیمت‌های آن ندارید با ما همراه باشید.

قیمت هتل های یزد

هتل‌های زیادی در شهر یزد وجود دارد که هریک بر اساس خدمات و امکاناتی که به مسافر ارائه می‌دهند، قیمت خود را تعیین می‌کنند. به همین دلیل تنوع قیمت هتل های یزد بسیار بالاست و شما می‌توانید با هر بودجه‌ای در هتل، اتاق رزرو کنید. از دیگر مواردی که قیمت‌ هتل‌ها را تعیین می‌کنند می‌توان به چشم‌انداز اتاق‌ها، موقعیت قرارگیری و نزدیکی به جاذبه‌های شهر اشاره کرد. اکنون بیایید با بهترین، لوکس‌ترین و ارزان‌ترین هتل ها در شهر یزد آشنا شویم.

قیمت رزرو هتل در یزد در هتل‌هایی مانند هتل پارسیان صفائیه، هتل آنتیک ملک التجار و اقامتگاه سنتی مالمیر از 400 هزار تومان برای یک شب شروع می‌شود. دلیل قیمت بالای این هتل‌ها به برخورداری از امکانات رفاهی کامل، قرارگیری در منطقه‌ای خوش آب و هوا با معماری سنتی و پرسنل حرفه‌ای آن بازمی‌گردد.

با این حال رزرو اتاق‌های دو تخته در هتل‌هایی چون هتل لاله، نقره و کوروش با کمتر از 200 هزار تومان امکان‌پذیر است. دلیل این اختلاف قیمت، تفاوت در امکانات رفاهی و دور بودن از مرکز شهر است.

 بهترین هتل های یزد

به طور معمول هتل‌های پنج یا چهار ستاره بهترین هتل‌ های شهر یزد هستند چرا که بالاترین رضایت مسافرین را کسب کرده‌اند. اگرچه مسافران جهت رزرو اتاق در این هتل‌ها هزینه بیشتری را پرداخت می‌کنند، اما از تجربه اقامت خود بسیار راضی هستند. پس بیایید نگاهی به هتل‌های پنج و چهار ستاره بیندازیم.

هتل های پنج ستاره یزد

هتل صفاییه تنها هتل پنج ستاره در شهر یزد است که در خیابان تیمسار فلاحی قرار دارد. این هتل در دو ساختمان قدیمی و جدید ساخته شده تا با وجود هر دو معماری مدرن و سنتی بتواند تمام مسافران با هر سلیقه و روحیه‌ای را به خود جذب کند. از امکانات موجود در آن می‌توان به وجود چندین رستوران سنتی و مدرن، کافی‌شاپ، خشکشویی، آتلیه، مسیر دوچرخه سواری و… اشاره کرد.

یکی از مزیت‌های اقامت در هتل صفاییه قرارگیری آن در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری چون آتشکده زرتشتیان، زندان اسکندر، باغ دولت آباد یزد،آب انبار شش بادگیری و موزه آب یزد  است. فاصله شما با این جاذبه‌ها تنها 10 کیلومتر است و با استفاده از وسیله نقلیه، در عرض چند دقیقه به آن خواهید رسید.

بهترین هتل های یزد

هتل صفائیه یزد (عکس: محمد محمدی)

هتل های چهار ستاره یزد

هتل‌های چهار ستاره از نظر امکانات و خدمات در سطح بالا و قابل قبولی هستند و تفاوت چندانی با هتل‌های 5 ستاره ندارند. با وجود این هتل‌ها رزرو هتل در یزد کار سختی نیست و انتخاب‌های زیادی را در اختیار مسافرین قرار می‌دهد. از بهترین هتل‌های 4 ستاره موجود در شهر یزد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • هتل داد یزد

این هتل با قدمت بیش از 90 سال یکی از زیباترین هتل های یزد است که توانسته با تلفیق معماری سنتی و امکانات رفاهی مدرن‌، تجربه خوبی را برای مسافرینش رقم بزند. در تمامی اتاق‌ها امکاناتی نظیر روم سرویس، میز تحریر، مبلمان، تخت، دراور، تلوزیون و… وجود دارد. شما می‌توانید با اقامت در هتل داد یزد از امکانات دیگری نظیر استخر، سونا، ماساژ، فضای سبز، خدمات پزشکی، خدمات خانه‌داری و پارکینگ بهره ببرید.

هتل های یزد

هتل داد یزد (عکس: میلاد متین فر)

  • هتل باغ مشیرالممالک یزد

هتل باغ مشیرالممالک یکی از زیباترین هتل‌های موجود در این شهر است که به دلیل جذابیت‌های ظاهری‌ مورد استقبال مسافرین قرار می‌گیرد. این هتل اولین هتل باغ ایرانی است که با معماری قاجاری خود و برخورداری از جدیدترین و بهترین تجهیزات روز دنیا محیط زیبا و آرامش‌بخش برای ساکنینش فراهم کرده است. همچنین زیبایی محیط بیرونی هتل مانند درختان کهنسال سر به فلک کشیده، حوض و نهرهای پر آب و فواره‌های زیبا حال و هوای دیگری به محیط بخشیده است.

لازم به ذکر است که ساختمان هتل باغ مشیرالممالک به عنوان آثار ملی ایران ثبت شده و خود به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر یزد به شمار می‌رود. با این حال با دیگر جاذبه‌های شهر نیز فاصله زیادی ندارد و شما در عرض چند دقیقه می‌توانید به بازار خان، باغ دولت آباد و موزه آب دسترسی پیدا کنید.

بهترین هتل های یزد

هتل مشیرالممالک یزد

  • هتل آنتیک ملک التجار

این هتل اولین هتل خشتی جهان محسوب می‌شود که با مرمت شدن دیوارها در عین حفظ معماری سنتی به کار رفته در آن به یک شاهکار هنری زیبا مبدل شده است. هتل ملک التجار با قدمت 300 ساله خود به یک هتل آنتیک تبدیل شده و به شما احساس اقامت در یک موزه را القا می‌کند. این هتل همانند گذشته خود دارای سه بخش زمستانه، تابستانه و شاه نشین است که مسافرین می‌توانند از آن استفاده کنند.

هتل های یزد

هتل ملک التجار (عکس: سهراب پورخلیلی)

  • هتل موزه فهادان

این هتل یکی از هتل های سنتی شهر یزد است که در مقابل زندان اسکندر قرار دارد. قدمت این هتل به بیش از 250 سال می‌رسد و به عنوان اولین هتل موزه ایران به ثبت آثار تاریخی کشور رسیده است. وجود رستوران، اینترنت رایگان، روم سرویس، چایخانه سنتی و… از امکانات موجود در این هتل زیباست.

بهترین هتل های یزد

هتل موزه فهادان

هتل های سنتی یزد

اگر تمایل دارید در هتلی اقامت کنید که محیطی کاملا سنتی داشته باشد، از رزرو هتل های سنتی یزد غافل نشوید. این هتل‌ها اغلب بناهایی تاریخی هستند که با تغییر کاربری و مرمت به صورت هتل درآمده‌اند و آماده میزبانی از مهمانان هستند. بیایید نگاهی به این هتل‌های سنتی بیندازیم.

بهترین هتل های سنتی یزد

هتل های سنتی یزد تعداد و تنوع زیادی دارند و در قسمت‌های مختلفی از شهر واقع شده‌اند. قدمت برخی از این هتل‌ها به بیش از 100 سال می‌رسد و حس زندگی در قرون گذشته را به فرد القا می‌کنند. به عنوان مثال هتل فاضلی واقع در خیابان مسجد جامع، یکی از بهترین هتل‌های موجود در شهر یزد است که قدمت آن به دوران صفویه بازمی‌گردد.

به طور معمول قیمت هتل های سنتی یزد مقرون به صرفه است، اما برخی از آنها قیمت‌هایی مشابه با هتل‌های 4 یا 5 ستاره دارند. از زیباترین و معتبرترین هتل های سنتی یزد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل فیروزه
  • هتل تاریخی لب خندق یزد
  • هتل خوان دوحد
  • هتل رویای قدیم
  • هتل لاله
  • هتل والی
  • هتل کهن کاشانه
  • هتل مظفر
  • هتل هومان
  • هتل ادیب الممالک
  • هتل رز

هتل های ارزان در یزد

اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به یزد هستید می‌توانید اقامتگاه‌هایی با هزینه‌های مناسب را انتخاب کنید. علت ارزان‌تر بودن قیمت این هتل‌ها برخورداری از حداقل امکانات و دوری از مرکز شهر و جاذبه‌های دیدنی آن است. با این حال به نظر می‌رسد نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید خدمات بسیار مناسب و قابل قبولی را دریافت خواهید کرد. از بهترین هتل های ارزان در یزد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل ادیب الممالک
  • هتل اطلس
  • هتل کوروش
  • مهمانسرای ساباط
  • اقامتگاه بوم گردی بادگیر
  • اقامتگاه بوم گردی اوروزا

اقامتگاه‌های بومگردی یزد

حالا که با هتل‌های یزد آشنا شده‌اید، شاید تجربه اقامت در بومگردی را هم دوست داشته باشید. اقامتگاه‌های بومگردی معمولا فضای دلنشین‌تری از هتل‌های سنتی یزد دارند و معماری فوق‌العاده آنها بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند. در ادامه 10 مورد از بهترین اقامتگاه‎های بومگری یزد را معرفی می‌کنیم.

  • اقامتگاه بومگردی خشت آباد: این اقامتگاه معماری بسیار خاص و دل‌انگیزی دارد که توجه هر کسی را به سمت خود جلب می‌کند. بومگردی سه طبقه خشت آباد، امکاناتی نظیر حمام و سرویس بهداشتی، چایخانه و کافی‌شاپ سنتی، صندوق امانات، اینترنت، خدمات خشکشویی و … را دارد. با اقامت در این بومگردی، می‌توانید به جاهای دیدنی یزد از جمله میدان امیر چخماق، موزه آب و مسجد جامع بروید.

    اقامتگاه بومگردی خشت آباد

    اقامتگاه بومگردی خشت آباد (عکس: فردوس همتی)

  • اقامتگاه بومگردی سرای کهن: قدمت این اقامتگاه به دوره قاجار برمی‌گردد و معماری آن بسیار فوق‌العاده است. به طوری که ساعت‌ها تمایل دارید به گچ بری‌های سقف و دیوارها نگاه کنید. بومگردی سرای کهن، 9 اتاق مجزا با امکانات بسیار عالی دارد. از دیگر مزیت‌های آن، نزدیک بودن به جاذبه‌های یزد نظیر زندان اسکندر، بقعه دوازده امامی، محله امیر فهادان و مسجد جامع است.

    اقامتگاه بومگردی سرای کهن

    اقامتگاه بومگردی سرای کهن (عکس: منصور آقابزرگی)

  • اقامتگاه بومگردی تاج الملوک: این اقامتگاه فضایی کوچک و بسیار دلنواز دارد که هر مسافری را به سمت خود جذب می‌کند. بومگردی تاج الملوک، مجهز به 6 اتاق مجزا با امکانات بسیار عالی است. اگر علاقه‌مند به دیدن ستاره‌ها در شب باشید، می‌توانید به پشت بام این بومگردی بروید و با تلسکوپ، ستاره‌ها را از نزدیک در شب تماشا کنید.
  • اقامتگاه سنتی دوستانه: فضای این اقامتگاه، بسیار شیک و مجلل است. امکانات عالی و مطلوب در حد هتل‌های سنتی را دارد. قرار گرفتن این بومگردی در مرکز شهر و نزدیک بودن به مسجد جامع، هر ساله بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود جذب می‌کند. خوردن صبحانه در حیاط و کنار حوض سنتی دوستانه، آنقدر دلچسب است که تا مدت‌ها در یاد و خاطره شما می‌ماند.

    اقامتگاه سنتی دوستانه

    اقامتگاه سنتی دوستانه (عکس: ایمان شاه‌وردی)

  • اقامتگاه سنتی الماس: این اقامتگاه دو طبقه، ظرفیت اقامت 40 نفر به طور همزمان را دارد. معماری و دیوارهای بومگردی ساخته شده از خشت و کاهگل است. امکانات بومگردی سنتی در حد مطلوبی هستند. برخی از آنها می‌توان به اینترنت رایگان، سالن صبحانه، چایخانه و کافی‌شاپ سنتی و صندوق امانات اشاره کرد.

    اقامتگاه سنتی الماس

    اقامتگاه سنتی الماس

  • اقامتگاه سنتی ترمه: فضای داخلی این اقامتگاه بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. چرا که محیط آن با امکانات سنتی و محلی نظیر جاجیم و گلیم تزئین شده است. این بومگردی هم به جاذبه‌های تاریخی یزد از جمله محله امیر فهادان، زندان اسکندر و مسجد جامع بسیار نزدیک بوده و با کمی پیاده‌روی می‌توانید به آنها برسید.

    اقامتگاه سنتی ترمه

    اقامتگاه سنتی ترمه

  • اقامتگاه بومگردی خانه شهرزاد: قدمت این اقامتگاه به دوره ایلخانیان برمی‌گردد و فضای قدیمی و دلنواز آن هر کسی را به خود جذب می‌کند. امکانات بومگردی هم در سطح مدرن و خوب هستند. در این بومگردی، می‌توانید به پشت بام رفته و محله خشتی یزد را در یک نگاه تماشا کنید و از دیدن آن لذت ببرید. با اقامت در این بومگردی، به راحتی می‌توانید به محله امیر فهادان یزد و دیگر مکان‌ها بروید.

    اقامتگاه بومگردی خانه شهرزاد

    اقامتگاه بومگردی خانه شهرزاد (عکس: یوسف پوراسد)

  • اقامتگاه بومگردی سنتی گنجه: از جمله مزیت اقامت در این بومگردی، تجربه‌های دلنشین مانند شب‌نشینی کنار کرسی، رصد ستارگان در شب و خوردن غذاهای محلی یزد است. این بومگردی حیاط بسیار خاص و معرکه‌ای دارد. به طوری که در بدو ورود شما را به خود جذب می‌کند.
  • اقامتگاه ماه بی بی اردکان: یکی دیگر از این اقامتگاه‌ها، ماه بی بی اردکان است که در بین تمام این بومگردی‌ها، طرفداران محبوب خودش را دارد. چرا که هم به جاهای دیدنی یزد نزدیک است و امکانات بیشتری در مقایسه با دیگر بومگردی‌ها دارد. در این بومگردی سنتی، آشپزخانه به همراه وسایل پخت و پز وجود دارد که می‌توانید دستور غذاهای خوشمزه یزدی را از محلی‌ها یاد بگیرید و برای خودتان درست کنید.

    اقامتگاه ماه بی بی اردکان

    اقامتگاه ماه بی بی اردکان (عکس: میثم پیری)

  • اقامتگاه سنتی نقره: قرار گرفتن این اقامتگاه در محله امیر فهادان، باعث جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی به خود شده است. از این رو با اقامت در این بومگردی، به راحتی می‌توانید به خانه لاری‌ها، زندان اسکندر، بقعه دوازده امامی و … بروید. امکانات آن هم بسیار عالی و در سطح مطلوبی هستند. برخی از این امکانات شامل کافی‌شاپ سنتی، تاکسی سرویس، سالن صبحانه‌خوری، اینترنت رایگان، خدمات تور، خدمات خانه‌داری و … هستند.

    اقامتگاه سنتی نقره

    اقامتگاه سنتی نقره (عکس: سید صالحی)

رزرو هتل یزد

سالیانه هزاران گردشگر از سرتاسر دنیا و کشور به شهر تاریخی یزد سفر می‌کنند. این مساله باعث شده تا هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیاد و متنوعی در سطح شهر وجود داشته باشد و رزرو هتل یزد را به کاری ساده تبدیل کند. شما می‌توانید با هر بودجه و سلیقه‌ای هتل مناسب خود را پیدا کرده و به صورت آنلاین رزرو کنید. توجه داشته باشید که در ایام پیک مانند تعطیلات عید نوروز برای رزرو هتل یزد از چندین روز تا یک ماه قبل اقدام کنید. جاذبه‌های گردشگری و سوغات یزد باعث شده که هر ساله مهمانان بسیاری از دورونزدیک به این شهر سفر کنند.

سوالات متداول برای معرفی هتل های یزد

  1. بهترین هتل یزد از لحاظ امکانات رفاهی کدام است؟ همه هتل ها امکانات خوبی را برای مسافران فراهم کرده‌اند و شما با توجه به بودجه خودتان می‌توانید انتخاب مناسبی برای اقامت خود داشته باشید.
  2.  آیا امکان اقامت در اقامتگاه بوم گردی وجود دارد؟ بله در یزد اقامتگاه‌های بومگردی زیادی وجود دارد که برای پذیرایی از مسافران آماده خدمت رسانی هستند.
  3. چه زمانی بهترین موقع برای رزرو هتل است؟ با توجه به اینکه یزد شهری گرم و خشک است و بهترین زمان برای سفر و رزرو هتل را می‌توان از اواخر اسفند تا پایان اردیبهشت ماه و از شهریور تا اواخر پاییز در نظر گرفت.

در پایان لطفا اگر تجربه اقامت در یکی از هتل‌های یزد را دارید یا هتل دیگری در یزد می‌شناسید که جای آن در این نوشتار خالی است، اطلاعات و نظرات خود را با ما و سایر همراهان ایرانگرد به اشتراک بگذارید.

امتیاز ۴.۶۵ از ۵ – ۱۱ رای
spinner در حال ثبت رای
اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. الهه پاسخ

    هتل مشیرالممالک یزد واقعا زیباست. دفعه اولی که رفتم یزد مهمان این هتل بودم و کللللی هم عکس گرفتم از فضای سنتی هتل

  2. امین پاسخ

    بهترین هتل یزد به نظر من هتل صفاییه است. هم فضای خوبی داره هم امکاناتش زیاده و از اون مهمتر که پرسنل خوش برخورد و مهربونی داره. من 3شب مهمون این هتل بودم واقعا بهم خوش گذشت

  3. علی پاسخ

    من همیشه برای رفتن به هر شهری اول دنبال اقامتگاه می‌گردم، مثل الان که قصد سفر به شهر یزد را دارم و به‌دنبال هتل و یا اقامتگاه هستم. بابت معرفی اقامتگاه ممنونم چون فهمیدم، شهر یزد به‌دلیل اینکه جاذبه‌های دیدنی برای دیدن داره و گردشگرهای ایرانی و خارجی زیادی به‌این شهر سفر دارند، این شهر کوچیک برای اقامت مکان‌های زیادی داره.

  4. ریحانه پاسخ

    من در سفر بع یزد به‌دنبال هتلی بودم که خدمات و امکانات خوبی ارائه بده و با مطلب سایتتون فهمیدم هتل‌های پنج یا چهار ستاره این خدمات را به‌خوبی ارائه میدند. سپاس

  5. آریا پاسخ

    اما از اقامتگاه‌های بوم‌گردی یزد، من تعریف زیادی شنیدم، مثل بوم‌گردی خشت‌آباد، سرای کهن و خیلی دیگر که اتاق‌های بسیار تمیزی دارند. من که از اقامت در این بوم‌گردی‌ها خیلی لذت می‌برم. چون فضای دسته جمعی بسیار دل‌انگیزی ایجاد می‌کنه و پیشنهاد میدم اگر تجربه اقامت در این بوم‌گردی‌ها را ندارید، برای یک‌بار هم که شده تجربه کنید. البته تمام این بومگردی‌ها بازسازی شده و خدمات خوبی نیز ارائه میدند.

  6. مهرداد پاسخ

    هتل پنج ستاره‌ای به‌نام صفائیه که تعریفش را خیلی شنیده بودم. این هتل از دو ساختمان به‌سبک معماری مدرن و سنتی تشکیل شده است و تمامی امکانات یک هتل هتل ایده‌آل را دارد، به‌نظرم هتل خوبی اومد، از همه مهم‌تر نزدیکی آن به مکان‌های دیدنی مانند: آتشکده زرتشتیان و غیره بود و این برای من خیلی مهم بود، چون با پای پیاده میشد از این مکان‌ها دیدن کرد، علاوه بر آن‌که سرویس‌دهی عالی داشتند.

  7. مریم پاسخ

    اگر امکان اقامت در هتل پنج ستاره را ندارید، پیشنهاد میدم به هتل چهار ستاره داد یزد، سری بزنید. من که عاشق این هتل شدم، چون از امکانات بی‌نظیری مثل ماساژ، خدمات آبی و غیره برخوردار بود و از همه مهم‌تر دارای خدمات خانه‌داری و پارکینگ بود.

  8. عارفه پاسخ

    من به‌دنبال یه‌هتلی هستم که حال‌وهوای قدیمی و باغ در یزد داشته باشه، ولی خدمات خوبی ارائه بده و تمیز هم باشه. کسی می‌دونه همچین هتلی در یزد هست یا نه؟

    1. مدیر وبسایت پاسخ

      سلام
      هتل باغ مشیرالممالک، هتلی که برای دوران قاجاریه هست و باغ هتل درخت‌های بلند و حوض آب داره که حس و حال زمان قدیم را می‌دهد. واقعاً از اقامت در این هتل لذت می‌برید. از همه مهم‌تر با اقامت در این هتل می‌توانید برای بازدید بعضی از جاهای دیدنی یزد مثل: بازارخان، باغ دولت آباد پیاده روی کنید.

  9. سروش پاسخ

    در یزد، به‌غیر‌ از هتل‌های پنج و چهار ستاره هتل‌هایی با قیمت ارزان‌تر نیز وجود داره، اگر برای اقامت در هتل، مبلغ برای شما اهمیت دارد، پیشنهاد میدم با سرچ در اینترنت به دنبال هتل‌های ارزن این شهر باشید که کم نیستند و البته خدمات خوبی هم ارائه میدند، مانند: هتل اطلس و یا کوروش که من در اقامت از این‌ هتل‌ها راضی بودم

  10. مرضیه پاسخ

    به‌هر حال در یزد، هتل‌های سنتی و اقامتگاه‌های زیادی برای اقامت وجود دارد که بنا به هر موقعیتی امکان اقامت در این مکان‌ها وجود دارد و تمامی آن‌ها نزدیک به جاذبه‌های دیدنی و قیمت‌های بسیار مناسبی دارند.

  11. فریدون پاسخ

    اگر امکان اقامت در پنج ستاره را ندارید، پیشنهاد میدم به هتل چهار ستاره داد یزد، سری بزنید. من که عاشق این هتل شدم، چون از امکانات بی‌نظیری مثل ماساژ، خدمات آبی و غیره برخوردار بود و از همه مهم‌تر دارای خدمات خانه‌داری و پارکینگ بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو تور گردشگری از ایرانگرد