جاهای دیدنی کرج (1402): معرفی دیدنی ها، رستوران ها و کافه ها + عکس

جاهای دیدنی کرج

خیلی از ما به شهر کرج رفته‌ایم، اما شاید اصلا به جاهای دیدنی کرج توجه نکرده باشیم. بهتر است بدانید که کرج آنقدر جاهای دل‌انگیزی برای گشت و گذار دارد که هر گردشگری را شیفته خودش می‌کند. این شهر مقصدی فوق‌العاده برای دوست‌داران طبیعت‌گردی محسوب می‌شود. اگر قصد سفر به کرج را دارید، در این مطلب با ایرانگرد همراه باشید، در ادامه از جاهای دیدنی، تفریحی، رستوران و کافه، هتل و اقامتگاه‌های کرج برای شما خواهیم گفت.

معرفی جاهای دیدنی کرج

همانطور که گفتیم شهر کرج دیدنی‌های فوق‌العاده زیبایی دارد که دل هر گردشگری را می‌برد. در گوشه و کنار این شهر هم جاذبه‌های تاریخی و هم جاذبه‌های طبیعی مسحور کننده‌ای وجود دارد. حال بیایید تا به اتفاق هم گشتی در دیدنی های کرج بزنیم.

1- باغ فاتح

باغ فاتح جزو بهترین جاهای دیدنی کرج در پاییز در منطقه جهانشهر است. این باغ درختان سرسبزی دارد که در هر فصلی از سال؛ مخصوصا فصل پاییز زیباست. طبیعت این باغ برای قدم زدن و عکاسی حسابی جان می‌دهد. این باغ در گذشته به باغشهر معروف بود، اما امروزه تعداد زیادی از درخت‌های آن از بین رفته‌اند. این باغ توسط شخصی به نام محمد صادق فاتح یزدی ساخته شد.

آدرس باغ فاتح: کرج، منطقه جهانشهر، بلوار جمهوری، بالاتر از میدان سپاه

باغ فاتح از دیدنی های کرج

باغ فاتح (عکس: ایمان نجف‌زاده)

2- بام کرج

بام کرج از دیگر جاهای دیدنی کرج در شب است. بام کرج در انتهای بلوار طالقانی شمالی قرار گرفته و چشم‌انداز فوق‌العاده جذابی در شب دارد. به این بام کوهپایه‌های عظیمیه کرج هم می‌گویند. بام کرج آنقدر آب و هوای دل‌انگیزی دارد که محل تفریح خیلی از جوانان و اهالی کرج است.

آدرس بام کرج: کرج، انتهای بلوار طالقانی شمالی

3- دریاچه سد امیرکبیر

دریاچه سد امیرکبیر جزو دیگر دیدنی های کرج است که با جاده چالوس تنها 25 کیلومتر فاصله دارد. در این سد ماهی‎‌هایی همچون قزل‌آلای رنگین کمان و خال قرمز پرورش داده می‌شود. چشم‌انداز این سد از فاصله‌های دور آنقدر زیباست که هر کسی را مجذوب و شیفته خودش می‌کند.

آدرس دریاچه سد امیرکبیر: کرج، 25 کیلومتری جاده چالوس

4- کاخ مروارید

یکی دیگر از دیدنی های کرج کاخ مروارید یا کاخ شمس است که منظره فوق‌العاده زیبایی دارد. این کاخ در محله مهرشهر کرج قرار گرفته و قدمت آن به دوره پهلوی برمی‌گردد. معماری این کاخ به صورت سفره ماهی طراحی شده که چشم‌انداز زیبایی از فاصله دور دارد. این کاخ از چندین تالار و اتاق تشکیل شده که اتاق صدف آن به صورت حلزونی طراحی و ساخته شده است. این جاذبه تاریخی در فهرست آثار ملی ایران هم قرار دارد.

آدرس کاخ مروارید: کرج، محله مهرشهر، انتهای خیابان ارم

5- کاخ سلیمانیه

قدمت کاخ سلیمانیه به دوره قاجار می‌رسد و سبک معماری آن خیلی ساده است. این کاخ به دلیل نقاشی‌های جذاب در دیوارهای تالار اصلی، به دست عبدالله خان نقاش باشی، شهرت بسیاری دارد. متاسفانه در حال حاضر این کاخ متروکه شده اما هنوز جذابیت دارد.

آدرس کاخ سلیمانیه: کرج، میدان امام حسین، خیابان شهید کیانپور، کنار مسجد اعظم و مدرسه استقلال

6- کاروانسرای شاه عباسی

کاروانسرای شاه عباسی جزو دیگر جاهای دیدنی کرج است که قدمت آن به دوره صفویه برمی‌گردد. این کاروانسرا در زمان صفوی مکانی برای استراحت به شمار می‌رفت. کاروانسرای شاه عباسی بخش‌های مختلفی همچون موزه، سفره خانه و رستوران سنتی دارد.

آدرس کاروانسرای شاه عباسی: کرج، جنوب شرق میدان شاه عباسی

دیدنی های کرج، کاروانسرای شاه عباسی

کاروانسرای شاه عباسی (عکس: رضا کریمی)

7- برج تهمینه

برج تهمینه جزو مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی کرج است، این برج در نزدیکی جاده چالوس قرار گرفته و قدمت این برج به دوره تیموری برمی‌گردد. معماری آن نیز بسیار زیبا بوده و در ساخت آن از مصالحی همچون سنگ، ساروج و گچ استفاده شده است. جالب است بدانید که فضای داخلی این برج پلانی مربع شکل دارد.

برج تهمینه: 60 کیلومتری جاده کرج به چالوس، روستای میدانک

8- پل دختر

پل دختر یا پل شاه عباسی از دیگر جاذبه‌های تاریخی کرج و چالوس است که روی رودخانه کرج قرار دارد. سبک معماری این پل مربوط به دوره صفوی بوده و در فهرست آثار ملی ایران هم قرار دارد. بد نیست بدانید که این پل در زمان سلجوقی، شهرهای ری و قزوین را به همدیگر متصل می‌کرد.

آدرس پل دختر: روی رودخانه کرج و چالوس

9- حمام بیلقان

حمام بیلقان در شمال شرق کرج قرار گرفته و جزو بهترین جاذبه‌های تاریخی کرج به شمار می‌رود. این حمام شامل سه برآمدگی مخروطی شکل است که سبک معماری آن به دوره قاجار بازمی‌گردد. این حمام در فهرست آثار فهرست ملی ایران نیز قرار دارد.

آدرس حمام بیلقان: شمال شرق کرج، دهستان آسارا، روستای بیلقان، خیابان سازمان آب؛ کوچه کلانتری

10- باغ گل کرج

از دیگر جاهای دیدنی کرج در بهار می‌توان به باغ گل کرج اشاره کرد. در این باغ، بیش از 300 گونه گیاهی را می‌توان تماشا کرد. اهالی کرج، این باغ را به عنوان باغ لاله هم می‌شناسند. در این باغ، انواع امکانات رفاهی و تفریحی نیز برای گردشگران وجود دارد.

آدرس باغ گل کرج: کرج، میدان امام حسین، پارک چمران

از دیگر دیدنی های کرج می‌توان به باغ سیب مهرشهر، خانه احمد شاملو، باغ گیاه شناسی ملی ایران، پارک چمران و… اشاره کرد.

پارک چمران از جاهای دیدنی کرج

پارک چمران (عکس: بهروز پایدار)

معرفی جاهای تفریحی کرج

دیدنی های کرج تنها به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ختم نمی‌شود؛ بلکه در این شهر کاریزماتیک جاهای تفریحی هم وجود دارد که دل هر گردشگری را می‌برد. برخی از جاهای تفریحی کرج عبارتند از:

  • پیست اسکی دیزین: پیست اسکی دیزین در منطقه گاجره شهر کرج قرار گرفته که مقصد خیلی از اهالی گردشگری در فصل زمستان است. این پیست به عنوان یکی از بهترین پیست‌های ورزشی و تفریحی در ایران و آسیا شناخته شده و جزو مهم‌ترین پیست‌های اسکی ایران به شمار می‌رود. در این پیست اسکی که برخی آن را بهترین پیست اسکی ایران می‌دانند می‌توانید تجربه فعالیت‌های هیجان‌انگیزی مثل اسکی سواری، تیوپ سواری، اسنوبرد و… را داشته باشید.

    بهترین پیست اسکی ایران - پیست دیزین

    پیست اسکی دیزین (عکس: سمیرا طاهری)

  • دهکده آبی پارس: دهکده آبی پارس در انتهای اتوبان شهید خرازی، خروجی گرمدره در نزدیکی کرج قرار دارد. این دهکده با داشتن سرسره‌های آبی هیجان‌انگیز هر ساله افراد زیادی را از گوشه و کنار ایران به سمت خود می‌کشاند. این دهکده امکانات رفاهی و تفریحی زیادی دارد.
  • باغ پرندگان چهارباغ: باغ پرندگان چهارباغ در اتوبان کرج به قزوین قرار دارد. در این باغ انواع گونه‌های مختلف پرندگان اعم از طوطی، شکاری، کبوتر و… را می‌توان تماشا کرد.
  • جاده چالوس: جاده چالوس از دیگر جاهای تفریحی کرج است که از شهر کرج شروع شده و به استان مازندران راه پیدا می‌کند. این جاده طبیعت و زیبایی‌های شگفت‌انگیزی دارد که مقصد سفر یک روزه خیلی از اهالی تهران و کرج محسوب می‌شود.
  • پارک جنگلی جهان نما: پارک جنگلی جهان نما در آزادراه تهران به کرج قرار دارد. در این پارک انواع گونه‌های گیاهی مختلف، دریاچه و جزیره‌ای مصنوعی وجود دارد که هر گردشگری را به سمت خود می‌کشاند.

    پارک جهان نما از دیدنی های کرج

    پارک جهان نما کرج (عکس: حسام غلامی)

از دیگر جاهای تفریحی کرج می‌توان به پارک خانواده کرج، موزه تاریخ و طبیعی کرج، موزه ملی ایران خودرو، مکان تفریحی و تجاری بازینو و… اشاره کرد.

گشتی در محله های کرج بزنیم

محله های کرج آنقدر زیبا و دلنشین هستند که نمی‌توان از خیر گشت و گذار در آنها گذشت. برخی از بهترین محله‌های این شهر می‌توان اشاره کرد به:

  • مهرشهر: مهرشهر یکی از قدیمی‌ترین محله های کرج شناخته شده که در سمت غرب شهر قرار دارد. بیشتر اهالی این شهر ثروتمند بوده و خانه‌های لوکس دارند. این شهر خیلی شلوغ نیست و در 5 فاز آپارتمان‌های مختلفی دارد.
  • گوهردشت: گوهردشت جزو محله‌های معروف کرج بوده که در گذشته روستا بود. این محله سمت شمال شهر کرج قرار گرفته و به عنوان قلب سیاسی کرج شناخته می‌شود.
  • عظیمیه: عظیمیه جزو مناطق خوش آب و هوای کرج است. این محله سمت شمال شرق کرج قرار گرفته و بیشتر افراد ثروتمند در آنجا زندگی می‌کنند.
  • جهانشهر: جهانشهر جزو بهترین و گران قیمت‌ترین محله های کرج است. این محله سمت مرکز شهر قرار گرفته و امکانات رفاهی بسیار بالایی دارد.

از دیگر محله های کرج می‌توان به گلشهر، فردیس، شاهین ویلا، باغستان، چهارصد دستگاه و .. اشاره کرد. در این میان بعضی از محله‌ها هستند که قدمت تاریخی بالایی دارند. برخی از آنها شامل حصارک، جوادآباد، مصباح و… هستند.

محله های کرج

نمایی از شهر کرج (عکس: یاشار علیزاده)

رستوران گردی و کافه‌ گردی در مرکز استان البرز

در کنار بازدید از جاهای دیدنی کرج باید به فکر صرف غذا هم باشیم؛ در مرکز استان البرز، آنقدر رستوران‌های شیکی وجود دارد که دل خیلی از اهالی شکم‌گردی را می‌برد. از آنجایی که کرج طبیعت دل‌انگیزی دارد، بیشتر رستوران و کافه‌های این شهر هم در فضای باز قرار گرفته‌اند. بعضی از رستورا‌ن‌های کرج هم موسیقی زنده دارند که در مقابل دیگر رستوران‌ها از طرفداران بیشتری برخوردار هستند.

در رستوران و کافه‌های کرج می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه ایرانی و نوشیدنی‌های باب میل خود را سفارش دهید. در ادامه بهترین رستوران و کافه‌های کرج را برای شما خواهیم گفت.

بهترین رستوران‌های کرج

همانطور که گفتیم در کرج تعداد خیلی زیادی رستوران وجود دارد که هر کسی را مجذوب و شیفته می‌کند. برخی از بهترین رستوران‎‌های کرج عبارتند از:

  • رستوران ارکیده جاده چالوس: رستوران ارکیده جاده چالوس، جزو بهترین رستوران‌های کرج محسوب می‌شود. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای ایرانی خوشمزه نظیر کباب، چلو ماهیچه، جوجه کباب و… را برای خود سفارش دهید.
  • رستوران ایتالیایی سزار: رستوران ایتالیایی سزار، سمت ضلع جنوبی میدان والفجر قرار دارد. در این رستوران انواع غذاهای خوشمزه ایتالیایی نظیر پیتزا، استیک، میگو، سالاد سزار، انواع پاستا و… سرو می‌شود.
  • باغ رستوران نویان: باغ رستوران نویان در مهرشهر کرج قرار گرفته و طبیعتی فوق‌العاده بکر دارد. این رستوران به دلیل داشتن فضای سبز و آلاچیق‌های سنتی خیلی طرفدار دارد.
  • رستوران ارکیده مهستان: رستوران ارکیده مهستان، در مجتمع تجاری مهستان کرج قرار دارد. این رستوران هم فضای دلنشین و هم غذاهای باکیفیتی دارد. در این رستوران می‌توانید انواع کباب و خورش‌های ایرانی را سفارش دهید.
  • رستوران بین‌المللی روما: رستوران بین‌المللی روما در گوهردشت کرج قرار دارد. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی و فرنگی برای تمام سلیقه‌ها سرو می‌شود.

از دیگر رستوران‌های کرج می‌توان به رستوران بین‌المللی بیزانس، رستوران یوسف، رستوران میرزائی، اکبرجوجه کرج و… اشاره کرد.

بهترین کافه‌های کرج

به غیر از رستوران‌های کرج، کافه‌های آن هم آنقدر زیبا و جذاب هستند که نمی‌توان از خیر رفتن به آنها گذشت و حتی جزو جاهای دیدنی کرج محسوب می‌شوند. برخی از بهترین کافه‌های کرج عبارتند از:

  • ونکا کافه: ونکا کافه در محله گوهردشت کرج قرار گرفته و جزو بهترین کافه‌های کرج به حساب می‌آید. این کافه مجهز به فضای باز و سربسته بوده و خیلی شیک طراحی شده است. در این کافه می‌توانید انواع نوشیدنی‌های خوشمزه را سفارش دهید.
  • قهوه شوالیه: در قهوه شوالیه کرج می‌توانید انواع قهوه‌های خوشمزه را نوش جان کنید. قهوه شوالیه در محله ماهدشت کرج قرار گرفته و تمام قهوه‌های آن اصل و باکیفیت هستند.
  • کافه کلاژ: اگر اهل سبک هنری هستید. پس رفتن به کافه کلاژ، روبروی دانشگاه هنر کرج را از دست ندهید. سبک و معماری این کافه هنری بوده و پاتوق خیلی از دانشجویان هنر محسوب می‌شود. در این کافه می‌توانید انواع نوشیدنی و قهوه‌های ترکیبی را سفارش دهید.
  • کافه دهاتی: کافه دهاتی سمت محله درختی کرج قرار گرفته و جزو بزرگ‌ترین کافه‌های کرج محسوب می‌شود. این کافه فضایی مستطیل شکل و دنج دارد. در این کافه می‌توانید انواع نوشیدنی و غذاهای فرنگی را سفارش دهید.

از دیگر کافه‌های کرج می‌توان به کافه رستوران رسپی، کافه میکلانژ، کافه برچی، کاف کافی، کافه رستوران وینتیج، کافه اکتو و… اشاره کرد.

معرفی هتل و اقامتگاه‌های کرج

اگر قصد اقامت در کرج را داشتید، می‌توانید بهترین هتل و اقامتگاه‌های بوم‌گردی کرج را انتخاب کنید. تمامی هتل و بوم‌گردی‌های کرج مجهز به امکانات رفاهی خوبی هستند و هر گردشگری را شیفته خودشان می‌کنند. برخی از بهترین هتل و اقامتگاه‌های کرج در یک لیست عبارتند از:

  • هتل مرمر کرج
  • هتل امیرکبیر کرج
  • هتل سامان کرج
  • هتل پردیس کرج
  • اقامتگاه بوم‌گردی حاج داوود بزرگمهر برغان
  • اقامتگاه بوم‌گردی کاهار
  • اقامتگاه لزرو کندر

علاوه‌بر رزرو هتل و اقامتگاه برای اقامت در سفر به کرج می‌توانید ویلا یا منزل دربستی اجاره کنید. امروزه سایت‌های معتبری برای اجاره ویلا وجود دارد که به آسانی می‌توانید اقدام به اینکار نمایید، برای انتخاب یک سایت خوب می‌توانید به بهترین سایت رزرو ویلا سری بزنید.

سوالات متداول در مورد سفر به کرج

از آنجایی که جاهای دیدنی کرج خیلی زیاد و متنوع بوده، شاید ندانید چه فصلی از سال برای گشت و گذار در آنها مناسب است. برای همین بیایید تا نگاهی به اینگونه سوالات بیندازیم.

  • بهترین جاهای دیدنی کرج در پاییز کجاست؟ برخی از جاذبه‌های کرج و اطراف آن که برای گشت و گذار در پاییز مناسب هستند، می‌توان به روستای شهرستانک، روستای کردان، روستای برغان، طالقان، جاده چالوس و… اشاره کرد.
  • بهترین جاهای دیدنی کرج در بهار کجاست؟ برخی از جاذبه‌های کرج که برای بازدید در بهار مناسب هستند، می‌توان به باغ پرندگان کرج، کاخ سلیمانیه کرج، پارک خانواده، باغ فاتح، پارک جنگلی جهان نما، باغ گل کرج و… اشاره کرد.
  • بهترین جاهای دیدنی کرج در شب کجاست؟ برخی از جاذبه‌های کرج که برای گشت و گذار در شب مناسب هستند، می‌توان به بام کرج، رستوران‌های کرج و… اشاره کرد.

حالا که در مورد جاهای دیدنی کرج اطلاعات دارید. پس معطل نکنید و کوله بار خود را جمع کرده و راهی سفر به کرج شوید. اگر اطلاعات دیگری هم از دیدنی‌های این شهر دارید، لطفا فراموش نکنید تجربه‌های خود را با ما و مخاطبان ایرانگرد به اشتراک بگذارید.

امتیاز ۴.۴۶ از ۵ – ۵ رای
spinner در حال ثبت رای
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو تور گردشگری از ایرانگرد