خرید تور لحظه آخری زمینی، هوایی و ریلی با تخفیف

خرید تور لحظه آخری

تور لحظه آخری معمولا در بین انواع تورهای مسافرتی از جمله تورهای پرطرفدار است. تورهای لحظه آخری تورهایی هستند که یک الی دو روز مانده به اتمام زمان ثبت نام تور توسط آژانس مسافرتی مورد نظر اجرا می‌شوند، برای مثال تور لحظه آخری از تهران یا تور لحظه آخری از اصفهان و… یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین علاقمندان به تورهای دقیقه نودی داخلی است. گفتنی است چنین تورهایی شرایط ویژه خود را هم دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. همچنین در مورد تفاوت این نوع تور با تورهای استاندارد، نکات قابل توجه در خرید، ویژگی‌ها و مزایای تور لحظه نهایی ارزان نیز صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

تور لحظه آخری به چه نوع تورهایی گفته می‌شود؟

همانطور که از نام تور دقیقه نودی یا لحظه آخری برمی‌آید، این نوع تورها در لحظات آخر به دست آمده و یکی از گزینه‌های عالی برای مسافرت با قیمت پایین‌تر هستند. باید گفت تور دقیقه نودی زمانی عرضه می‌شود که آژانس‌های مسافرتی هنگام برگزاری تور داخلی یا خارجی به تکیمل ظرفیت نمی‌رسند. در واقع ممکن است ظرفیت صندلی‌های هواپیما یا اتاق‌های یک هتل به حداکثر نرسیده باشد و آژانس مد نظر حدود ۴۸ ساعت قبل از اجرای تور، تصمیم به فروش بلیط‌ها یا اجاره اتاق‌ها با قیمت بسیار پایین‌تر بگیرد. در اینصورت افرادی که اقدام به خرید یا رزرو می‌کنند در واقع قرعه توری لحظه آخری را برنده شده‌اند.

قیمت چنین تورهایی معمولا ۱۰ تا ۷۰ درصد پایین‌تر از قیمت اصلی بوده و برای مسافرانی که موفق به تهیه آن می‌شوند بسیار باصرفه‌تر است. به همین دلیل این نوع تورها متقاضیان زیادی دارند و برای خرید آن‌ها باید زرنگ و به موقع عمل کرد. مسافرت‌های دقیقه نودی معمولا هیجان انگیز بوده و همین امر لذت سفر را بیشتر می‌کند. البته باید گفت این نوع تورها بیشتر برای مقاصدی مانند مسافرت داخلی، سفر به ترکیه و… کاربرد دارد که نیاز به ویزا نداشته باشد.

تور لحظه آخری

تورهای داخلی

هنگام خرید تور لحظه آخری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

یکی از مهم‌ترین نکات که در تور‌های لحظه آخری به ویژه تور لحظه آخری کیش باید توجه کرد، حجم زیاد پیامک‌ها و ایمیل‌ها در روزهای شلوغ سال است. در چنین روزهایی معمولا سودجویان و کلاهبرداران با جعل نام آژانس‌های معروف پیامک‌های بسیاری مبنی بر تور لحظه آخری ارزان برای افراد ارسال کرده و پول‌های هنگفتی به جیب می زنند. بنابراین قبل از وسوسه شدن حتما از صحت پیامک مطمئن شوید.

نکته دوم این است که برخی از آژانس‌ها تورهای ارزان را به جای تورهای لحظات آخر قالب می‌کنند و مسافرین نیز به دلیل قیمت پایین‌تر وسوسه می‌شوند. اما باید توجه داشت که تور لحظه آخری ارزان تفاوت بسیاری با تور ارزان دارد. چرا که تورهای دقیقه نودی صرفا چند ساعت آخر قابل دسترسی هستند و کیفیت خدماتی برابر با تور استاندارد خود دارند. اما تورهای ارزان معمولا از هتل‌های درجه سه و چهار استفاده می‌کنند و خدماتی بی کیفیت به مسافرین ارائه می‌دهند.

یکی از راه‌های شناخت تورهای دقیقه آخری با تورهای ارزان دقت به زمان برگزاری است. همانطور که اشاره شد، تورهای دقیقه نودی حداکثر ۴۸ ساعت قبل از برگزاری تور در دسترس هستند. اما تورهای ارزان حتی چندین روز قبل از روز موعود در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرند و با قیمت‌های کمتر افراد را وسوسه کرده و به اشتباه می‌اندازند. باید دقت کنید چنین تورهایی را به نام تور دقیقه نودی یا لحظه آخری رزرو نکنید. چرا که کیفیت مورد انتظار را در ارائه خدمات نخواهند داشت.

خرید تور با ایرانگرد

ایرانگرد

تفاوت تورهای لحظه آخری با تورهای استاندارد چیست؟

معمولا تصور می‌شود که تور دقیقه آخری شامل خدمات و امکانات کمتری است؛ اما باید گفت چنین تورهایی تفاوت زیادی با تورهای استاندارد و معمولی ندارند. در واقع تنها تفاوت در قیمت و هزینه‌ای است که پرداخت می‌شود. به طوری‌که ممکن است دو فرد کنار هم در یک هواپیما نشسته باشند اما یکی از آن‌ها بلیطی به نصف قمیت خریده باشد. در این حالت او توانسته است از طرح تور لحظات آخری آژانس به خوبی استفاده کند. همچنین طبق قانون هیچ تفاوتی در کیفیت ارائه خدمات نیز نسبت به این فرد نباید اعمال شود.

یکی دیگر از تفاوت‌های تور استاندارد با لحظه آخری در اختیار در انتخاب مقصد و زمان سفر است. در واقع شما در استفاده تور استاندارد می‌توانید زمان سفر و مقصد خود را انتخاب کرده و طبق میل و شرایط خود اقدام به سفر کنید. اما در یک تور دقیقه نودی صرفا می‌توانید یک تور رزرو کرده و از اقبال خوب خود خوشحال باشید. در صورتی‌که هیچگونه اختیاری در زمان سفر و مقصد مورد نظر نخواهید داشت. به عبارتی ممکن است سفر یک ساعت یا یک روز بعد یا حتی جایی باشد که به تازگی به آن سفر کرده‌اید. با این وجود تورهای دقیقه آخری به دلیل قیمت مناسب‌تر علاقه‌مندان بسیاری دارند.

خرید تور مسافرتی

خرید تور

 چرا تورهای لحظه آخری ارزان تر هستند؟

قیمت ارزان‌تر تورهای لحظه نهایی معمولا ابهاماتی در مسافرین و متقاضیان ایجاد می‌کند. باید گفت تور لحظه آخری ارزان است چرا که آژانس مسافرتی تصمیم می‌گیرد تمام ظرفیت‌های تور خود را تکمیل کند. این نوع تورها در واقع نوعی معامله دو سر برد هستند. به طوری‌که مسافرین می‌توانند با قیمت پایین‌تر از تور مورد نظر استفاده کرده و همچنین آژانس نیز با تکمیل حداکثر ظرفیت خود ضرر و زیانی متحمل نمی‌شود.

با این حال دیده شده است که برخی از آژانس‌ها این گزینه را برای سوءاستفاده از مسافرین به کار برده‌اند. در این حالت آژانس چند روز قبل از موعد معین اقدام به فروش تورهای خود به قیمت پایین‌تر می‌کند و یا در تورهایی که به عنوان تور لحظه آخری ارزان به مسافرین می‌فروشد، خدمات و امکانات کمتری ارائه می‌دهد. در استفاده از چنین تورهایی باید به اندازه کافی دقت کنید تا گرفتار چنین تله‌هایی نشوید.

تورهای لحظه آخری باکیفیت چه ویژگی هایی دارند؟

روزهایی که بازار مسافرت‌های داخلی و خارجی داغ است معمولا تورهای لحظه آخری نیز بسیار فعال هستند. برای مثال تور لحظه آخری از تهران یا تور لحظه آخری از اصفهان و ترکیه و… که از جمله تورهای پرطرفدار در میان علاقمندان محسوب می‌شوند، پرمتقاضی‌تر نیز هستند. اما چنین تورهایی چه ویژگی‌هایی دارند؟

یک تور دقیقه نودی هم باید ویژگی‌های تور استاندارد را داشته باشد. برای مثال یک تور باکیفیت ویژگی‌هایی مانند داشتن راهنمای تور مناسب، تعیین دقیق زمان‌ها و تعهد به آن‌ها، دقت کافی در محل اقامت مسافران و… دارد. راهنمای تور مناسب باید سفرهای گروهی را به خوبی هدایت کند. به ویژه مواقعی که برخی از مسافران به مقصد ناآشنا هستند اهمیت یک راهنمای متعهد آشکار می‌شود.

همچنین آژانس مورد نظر باید اقامتگاهی مناسب برای تمام مسافران تدارک ببیند. اقامتگاهی که طبق مندرجات و مفاد تور بوده و خدماتی باکیفیت ارائه دهد. تمام مسافران از جمله افرادی که تور دقیقه نودی رزرو کرده‌اند نیز شامل می‌شوند.

یکی دیگر از ویژگی‌های یک تور باکیفیت نداشتن تاخیز است. افراد زمان مسافرت خود را براساس شرایط زندگی و شغلی‌شان برنامه ریزی می‌کنند. تاخیر در پرواز هواپیما در رفت یا برگشت یا تاخیر در برگزاری تور در مسافرت‌ها می‌تواند میزان رضایت افراد از تور و آژانس برگزارکننده را پایین بیاورد. بنابراین بهتر است چنین تاخیرهایی تا حد امکان حذف شود.

تور داخلی با ایرانگرد

تور هوایی

مزایای رزرو تور لحظه آخری

تور ارزان لحظه آخری می‌تواند لذت یک سفر معمولی را با قیمت کمتر برایتان به ارمغان آورد. در واقع می‌توان گفت مهم‌ترین مزیت تورهای دقیقه نودی پایین‌تر بودن قیمت آن‌هاست. در صورتی‌که هوشمندانه عمل کنید می‌توانید با خرید یک تور ارزان لحظه آخری از سفری با همان کیفیت و امکانات لذت ببرید. این تورها معمولا شامل تور قشم، تور کیش، تور مشهد و تور چابهار می‌شود.

برای مثال رزرو یک تور لحظه آخری کیش، قشم و… می‌تواند شما را از پرداخت هزینه چندین برابری به خصوص در روزهای شلوغ سال نجات دهد. در عوض سفری به یاد ماندنی به مقصد مورد علاقه خود خواهید داشت. این در حالی است که تمام خدمات از جمله پرواز، هتل و… سفرتان به همان کیفیت خواهد بود.

سوالات متداول برای خرید تور لحظه آخری

  1. چگونه از تورهای لحظه آخری با خبر شویم؟
    با ثبت شماره همراه خود در سایت‌های آژانس‌های فروش تور و همچنین با دنبال کردن سایت‌ها و صفحات مجازی آن‌ها می‌توانید از تورهای لحظه آخری با خبر شوید.
  2. امکانات تورهای لحظه آخری به چه صورت است؟
    با توجه به اینکه تورهای لحظه آخری همان تورهای عادی هستند و به علت تکمیل نشدن طرفیت ارائه می‌شوند پس امکانات آن‌ها با تورهای عادی تفاوتی ندارد.
  3. تفاوت تور لحظه آخری چیست؟
    تورهای لحظه آخری که در آخرین ساعات باقی‌مانده به پرواز عرضه می‌شوند قیمت بسیار مناسب تری نسبت به تور معمولی دارد و بین 20 تا 50 درصد از تور عادی ارزان‌تر است حتی ممکن است اختلاف قیمت این دو نوع تور در برخی از مواقع به 70 درصد هم برسد.

در این مطلب در مورد تور دقیقه نودی و مزیت‌ها و معایب آن صحبت کردیم. همچنین در رابطه با تفاوت تور لحظه نهایی و استاندارد، نکات قابل توجه و ویژگی‌های این نوع تورها نیز اطلاعاتی کسب کردیم. شما می‌توانید با خرید یکی از تورهای لحظه نهایی پرطرفدار مانند تور لحظه آخری از تهران یا اصفهان، شیراز، مشهد، ترکیه و… مسافرتی فراموش نشدنی تجربه کنید. البته توجه داشته باشید که در این نوع از سفر اغلب زمان کمی برای جمع‌آوری لوازم و اسباب سفر خواهید داشت، بنابراین یک چک لیست سفر تهیه کنید تا وسیله‌ای را از قلم نیندازید. در آخر لطفا فراموش نکنید نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر همراهان ایرانگرد به اشتراک بگذارید.

امتیاز ۴.۶۹ از ۵ – ۳ رای
spinner در حال ثبت رای
اشتراک‌گذاری

یک نظر

  1. سحر پاسخ

    به‌نظرم تور لحظه آخری زمانی خوبه که شما زمان و مکان سفر برات اهمیت نداشته باشه، ولی برای من که باید از قبل برنامه‌ریزی سفر داشته باشم گزینه خوبی به‌شمار نمی‌یاد.

  2. ماه‌ناز پاسخ

    چقدر خوب شد در مورد تور لحظه آخری صحبت کردید. من یک‌بار برای کیش با اس ام اسی که اومد تور خریداری کردم و فهمیدم کلاه سرم گذاشتند. کسی می‌دونه برای خرید تور لحظه آخری به چه نکته‌هایی باید دقت کرد؟

    1. سپهر پاسخ

      من در آژانس هواپیمایی کار می‌کنم باید بگم که اول برای خرید تور از یه‌آژانس معتبر اقدام کنید و بعد این‌که به‌جای تور ارزان به‌شما نفروشند، همچنین خدماتی که ارائه می‌دهند یکی هست و فرقی نمی‌کنه.

  3. مهری پاسخ

    من عاشق سفر کردن به‌شهرهای مختلف هستم، اما همیشه سعی می‌کنم برای سفر به کیش و قشم و مشهد تور لحظه آخری بگیرم تا هزینه سفر برام کمتر بیفته.

  4. سهیل پاسخ

    من برای سفرهای مشهد، کیش، قشم و چابهار همیشه از لحظه آخری استفاده می‌کنم و پیشنهاد میدم که یک‌بار امتحان کنید، ضرر نمی‌بینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو تور گردشگری از ایرانگرد