اجاره سوئیت در ارومیه؛ معرفی بهترین تا ارزانترین اقامتگاه های ارومیه

اجاره سوئیت در ارومیه

ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی است که تمدن آن به دوران مادها بازمی‌گردد. قدمت بالای این شهر باعث شده که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، مکان‌های تاریخی زیادی نیز در آن وجود داشته باشد و سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب کند. بسیاری از گردشگران و مسافران این شهر برای آنکه اقامت راحتی داشته باشند ترجیح می‌دهند سوئیت اجاره کنند. اگر جزو این دسته از مسافران هستید همراه ما باشید تا با سوئیت‌ها و اقامتگاه‌های این شهر آشنا شویم.

اقامتگاه ها و سوئیت های اجاره ای در ارومیه

طبیعت بکر و بی‌ نظیر شهر ارومیه بسیار آرامش‌بخش و چشم نواز است. جاهای دیدنی ارومیه مانند دریاچه ارومیه، دریاچه مارمیشو، کوه دالامپر، چشمه‌های آب گرم و… شهرتی جهانی دارند و هر مسافر با هر سن و سلیقه‌ای را به خود جذب می‌کند. مطمئنا تمامی این مسافرین به مکانی جهت اقامت نیاز دارند و هتل‌های موجود در شهر پاسخگوی نیاز تمامی مسافرین نخواهد بود. با این حال برخی از گردشگران ترجیح می‌دهند با اجاره سوئیت ارزان در ارومیه، هزینه‌های خود را کاهش دهند و یا در اقامتگاهی زندگی کنند که به جاذبه‌های گردشگری دسترسی بهتری داشته باشد.

بهترین اقامتگاه‌های موجود در استان آذربایجان غربی در چند کیلومتری شهر ارومیه واقع شده‌اند. بیایید نگاهی به این اقامتگاه‌ها بیندازیم.

  1. مهمانسرای جهانگردی ارومیه

این مهمانسرای زیبا در یکی از مناطق خوش آب و هوای ارومیه قرار دارد و از دریاچه نمک ارومیه تنها 40 کیلومتر فاصله دارد. اتاق‌های مهمانسرای جهانگردی ارومیه مجهز به یخچال و تلوزیون هستند و امکانات عمومی آن نیز مانند یک هتل کاملا مجهز است. در این مجموعه سوئیت دوتخته نیز موجود است که در صورت تمایل می‌توانید از آن استفاده کنید.

  1. اقامتگاه بوم گردی باباطاهر

این اقامتگاه با معماری زیبا و سنتی خود در روستای درویش در نزدیکی ارومیه قرار دارد و دارای 5 اتاق نسبتا بزرگ است که خانواده‌های 4 تا 6 نفره را در خود جای می‌دهد. تمامی اتاق‌ها فاقد تخت و و سرویس بهداشتی اختصاصی هستند و سیستم گرمایشی بخاری هیزمی است.

یکی از زیبایی‌های این مجموعه وجود سیاه چادر عشایر است که از میهمانان پذیرایی می‌کند و شما می‌توانید با هماهنگی قبلی برای وعده شام یا نهار خود، غذای محلی و عشایری سفارش دهید.

اجاره سوئیت در ارومیه در اقامتگاه باباطاهر

اقامتگاه باباطاهر (هادی طاهریان)

  1. اقامتگاه بوم گردی خانه سبز مارکان

برای اجاره سوئیت در ارومیه، اقامتگاه بوم گردی خانه سبز مارکان انتخاب بسیار خوبی به نظر می‌رسد. این اقامتگاه در شهر ایواوغلی و در منطقه حفاظت شده مارکان قرار گرفته است و از تمامی نقاط کشور و حتی دنیا این اقامتگاه را انتخاب می‌کنند. این اقامتگاه بوم گردی شامل 4 اتاق بزرگ می‌شود که ظرفیت میزبانی از 30 مسافر را دارد. لازم به ذکر است که تمامی اتاق‌ها کف خواب هستند و از بخاری هیزمی و نفتی برای گرمایش استفاده می‌شود.

یکی از بهترین امتیازاتی که در اقامت در این اقامتگاه دارید وجود نان داغ محلی و انواع غذاهای محلی ارومیه است که توسط بهترین آشپزهای شهر طبخ می‌شود. با اینحال یک آشپزخانه عمومی با اجاق گازی و هیزمی در اختیار شماست تا غذاهای مورد علاقه‌تان را طبخ نمایید.

اقامتگاه بوم گردی خانه سبز مارکان

اقامتگاه خانه سبز مارکان ( عکس: فروغ شریفی)

  1. اقامتگاه بوم گردی آتر

اگر تمایل دارید در مکانی اقامت کنید که در کنار معماری محلی و قدیمی خود، از امکاناتی چون اینترنت و سرویس بهداشتی اختصاصی در هر اتاق نیز بهره‌مند باشد، اقامتگاه بوم گردی آتر انتخاب مناسبی برای شماست. این اقامتگاه در دل روستای نصرت آباد قرار دارد و به دلیل نزدیکی به چشمه‌های آبگرم معدنی همیشه پر از مسافر است.

12 اتاق موجود در این مجموعه، توانایی میزبانی از 85 گردشگر را دارد و امکاناتی چون اینترنت نامحدود، پارکینگ، حمام دستشویی مستقل و رستوران سنتی آن را به مکانی جوان‌پسند تبدیل کرده است.

اجاره سوئیت در ارومیه - اقامتگاه آتر

اقامتگاه آتر (عکس: جهانی)

  1. اقامتگاه بوم گردی تخت سلیمان

اگر به دنبال اجاره سوئیت در ارومیه هستید، حتما اقامتگاه تخت سلیمان را در نظر داشته باشید. این اقامتگاه در روستای “تازه کند” شهر تکاب قرار دارد که فاصله آن از جاذبه‌های تاریخی تخت سلیمان و کوه میان تهی تنها چند کیلومتر است. سوئیت‌های این مجموعه 3 و 6 نفره هستند و امکاناتی چون حمام مستقل، توالت ایرانی و فرنگی و آشپزخانه دارند. شما در این اقامتگاه با صبحانه رایگان پذیرایی می‌شوید اما می‌توانید برای وعده‌های غذایی دیگر به آشپز مجموعه سفارش خوشمزه‌ترین غذاهای محلی مانند سوپ بلغور، آش‌های محلی، کوفته و… دهید.

  1. اقامتگاه بوم گردی سوما

اگر به دنبال اجاره سوئیت در ارومیه در مکانی با معماری سنتی و زیبا می‌گردید، اقامتگاه بوم گردی سوما انتخاب بسیار مناسبی برای شما محسوب می‌شود. این اقامتگاه مجهز به 5 سویت سنتی و زیبا است که قدمت برخی از آها به 50 سال می‌رسد. بازسازی‌های ظریفانه و با سلیقه صاحبان این مجموعه باعث شده که زیبایی معماری آن در وهله اول چشم هر مسافری را به خود بگیرد.

این اقامتگاه ظرفیت پذیرش 40 مسافر را در سوئیت‌های خود دارد و تمامی امکانات آشپزی و تلوزیون و یخچال در هر واحد موجود است. هر سوئیت سرویس بهداشتی مجزای خود را دارد و برای وسایل نقلیه مسافرین پارکینگ غیر مسقف در نظر گرفته شده است.

اقامتگاه بوم گردی سؤما

اقامتگاه بوم گردی سؤما (عکس: حسین مهابادی)

 اجاره مهمانسرا و سوئیت در ارومیه

اجاره سوئیت در ارومیه با هر بودجه‌ای امکان‌پذیر است. شما می‌توانید در مهمانسراهای ارزان قیمت یا سوئیت‌ها و اقامتگاه‌ها با امکانات کامل اقامت کنید. همچنین خانه‌ها و ویلاهای مردم محلی نیز برای اقامت مسافرین موجود هستند که به طور معمول توسط مشاورین املاک یا به صورت مستقیم توسط صاحب ملک اجاره داده می‌شود. از بهترین اقامتگاه‌ها و مهمانسراها با قیمت ارزان و متوسط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اقامتگاه آلاچیق باغ بهشت

این اقامتگاه در نزدیکی روستای گل پاشین است  و به دلیل فضای سبز زیبا و آلاچیق‌هایش مورد استقبال اکثر مسافرین قرار می‌گیرد. همچنین در این اقامتگاه بالکن‌های زیبایی طراحی شده تا مسافرین بتوانند از مصاحبت با یکدیگر لذت ببرند. در صورت تمایل می‌توانید وعده‌های غذایی‌تان را به رستوران اقامتگاه سفارش دهید تا برای شما آماده کنند. از امکانات این اقامتگاه می‌توان به پارکینگ، سرویس بهداشتی عمومی، آشپزخانه مرکزی، بخاری گازی و کرسی اشاره کرد.

  1. اقامتگاه ایثار

این اقامتگاه در نزدیکی بازارچه دستفروشان و پارک تخم‌مرغی قرار دارد که با تمامی امکانات رفاهی از مسافرین خود میزبانی می‌کند. هر سوئیت به تخت، سرویس بهداشتی اختصاصی، لوازم آشپزی، اتو وتلوزیون مجهز است.

  1. اقامتگاه ماموت

اگر به دنبال اجاره سوئیت در ارومیه در اقامتگاهی با بالاترین امکانات رفاهی هستید، اقامتگاه ماموت انتخاب بسیار خوبی برای شماست. این اقامتگاه دارای 3 سوئیت مجزا در ساختمانی دربست است که دارای استخر روباز، سونا خشک و جکوزی است. از دیگر امکانات رفاهی موجود در این اقامتگاه می‌توان به آشپزخانه مرکزی، ماکروویو، ماشین لباسشویی، وسایل کباب، کولر گازی و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی به صورت اختصاصی اشاره کرد.  جهت داشتن اقامتی خوش در این اقامتگاه امکاناتی چون میز بیلیارد، پینگ پونگ، فوتبال دستی و استخر در داخل ساختمان تعبیه گشته که تمامی مسافرین می‌تواند از آن استفاده کنند.

اقامتگاه ماموت ارومیه

اقامتگاه ماموت

اجاره سوئیت ارزان در ارومیه

به طور معمول مسافرین جهت اجاره سوئیت در ارومیه نیازی به پرداخت هزینه‌های بالا مانند دیگر کلان شهرها ندارند. اما ممکن است قیمت‌ها در فصول گرم سال اندکی افزایش پیدا کند.

  1. مهمانسرای اطلس

این مهمانسرا در قلب شهر ارومیه واقع شده و بازار اصلی شهر تنها چند دقیقه فاصله دارد. تمامی سوئیت‌ها دارای امکانات اولیه هستند و مسافرین می‌توانند در آشپزخانه مرکزی مهمانسرا، غذای خود را طبخ کنند. سیستم گرمایشی شوفاز است و زمین‌ها همه سرامیک هستند.

  1. اقامتگاه نقلی شیک

این اقامتگاه در مرکز شهر ارومیه قرار دارد و سوئیت آن دارای دکوراسیون داخلی لوکس و به روز است. هر سوئیت در این اقامتگاه دارای سرویس بهداشتی اختصاصی، تلوزیون، یخچال، مبلمان، آشپزخانه اختصاصی، شوفاز و اسپیلت است.

شهر ارومیه یکی از زیباترین شهرهای شمال غربی کشور است که به دلیل طبیعت بی‌نظیر و آب و هوای خوبی که دارد مورد استقبال گردشگران و طبیعت دوستان قرار می‌گیرد. قیمت اجاره سوئیت در ارومیه نسبت به فاصله به مرکز شهر و امکانات رفاهی تعیین می‌شود و گرانترین آنها سوئیت‌های هتل‌ها هستند. شما چه اقامتگاه‌ها یا سوئیت‌هایی در ارومیه می‌شناسید که به دیگران پیشنهاد کنید؟ فراموش نکنید که نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر همراهان ایرانگرد به اشتراک بگذارید.

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو تور گردشگری از ایرانگرد