آبشار آب پری مازندران؛ فرشته ای در میان جنگل

آبشار آب پری

آبشار «آب پری» یک آبشار زیبا و متفاوت در پارک جنگلی رویان است که ویژگی‌های طبیعی منحصر به فردی دارد. اگر قصد سفر به شمال کشور و گشت و گذار در طبیعت زیبا و مسحور کننده استان مازندران را دارید، حتما سری هم به این آبشار زیبا بزنید. در ادامه با ایرانگرد همراه شوید تا به شما بگوییم چگونه خود را به آبشار آب پری رسانده و از جاذبه‌ها و زیبایی‌های این منطقه لذت ببرید.

آبشار آب پری و تفریحات و دیدنی های آن

آبشار آب پری از کوه‌های مازندران سرچشمه گرفته و مسیر خود را از میان سنگ‌هایی که در شیب تند کوه کنار هم جمع شده‌اند تا دره‌ای جنگلی ادامه می‌دهد. مسیر متفاوت این آبشار که در ارتفاعات جنگلی بکر قرار دارد، آن را با دیگر آبشارها متفاوت کرده است. می‌توانید از کنار شیب آبشار بالا رفته و هر چه بیشتر از شنیدن صدای آب و صدای پرندگان در زیر تابش نور از لابه لای شاخ و برگ درختان لذت ببرید. آب این آبشار به قدری زلال است که حتی برخی تشنگی خود را نیز با خنکای این آب رفع می‌کنند.

آبشار آب پری مازندران

آب پری (عکس: جابر ملکی)

اگر اهل طبیعت‌گردی باشید تفریحات لذت‌بخشی در این منطقه انتظار شما را می‌کشند. برخی از این تفریحات به شرح زیر هستند:

  1. در مسیر آب پری: جاده‌ای که شما را به سمت آبشار می‌برد، بسیار دیدنی و هم‌عرض با جاده چالوس است. در جاده هر چه بالاتر بروید هوا خنک‌تر و دلپذیرتر و جنگل دست نخورده‌تر به نظر می‌رسد. در طول مسیر می‌توانید در اطراف جاده پارک کرده و لختی در سایه درختان جنگلی آرام بگیرید.
  2. پیک نیک در جنگل: می‌توانید در اطراف آبشار پیک نیک برپا کرده و در کنار دوستان یا خانواده از طبیعت لذت ببرید. برای این کار حتما وسایل لازم برای پیک نیک را با خود برده و عکسبرداری از طبیعت را فراموش نکنید. در این منطقه نیروی انتظامی مستقر بوده و امکاناتی چون سرویس بهداشتی و آلاچیق‌هایی برای استراحت مسافران مهیا شده است.
  3. پیاده‌روی در طبیعت: قدم زدن در جنگل و در کنار آبشار یکی از بهترین تفریحاتی است که در پارک جنگلی رویان می‌توان انجام داد. پس کفش و لباس مناسب همراه داشته باشید تا با پیاده‌روی در میان درختان جنگلی از فشارهای زندگی روزمره فارغ شوید.
  4. شکم گردی: هنگام گشت زدن در آن نواحی احتمالا بانوانی را خواهید دید که مشغول پختن نان هستند؛ یا دکه‌ها و رستوران‌هایی که چای ذغالی یا آش محلی و میرزا قاسمی می‌فروشند. پس تجربه صرف غذای محلی با نان تازه و نوشیدن یک چای ذغالی داغ در هوای دلپذیر جنگل را از دست ندهید.

مسیر دسترسی به آبشار آب پری

آبشار آب پری رویان در جنگلی در 17 کیلومتری شهر رویان در استان مازندران قرار دارد. در جاده چالوس بعد از گذشتن از نوشهر و پارک جنگلی سی سنگان به شهر رویان می‌رسید. رویان 5 کیلومتر با شهر نور فاصله داشته و بازار فصلی بزرگ آن معروف است؛ مسیر رفتن به آب پری در مقابل بازار قرار دارد. با گذشتن از خیابان اصلی شهر و عبور از یک پل از سمت جنوب وارد یک جاده فرعی معروف به جاده گلندرود شده و بعد از حدود 8 کیلومتر به آبشار خواهید رسید. از ابتدای جنگل تا رسیدن به آبشار تنها 5 دقیقه راه است.

مسیر دسترسی به آب پری

آب پری (عکس: نبی ریاحی)

در مسیر رسیدن به جنگل‌های رویان از چندین روستا به نام‌های حسین آباد، علم ده، تاشکوه و شهرک سرودشت عبور خواهید کرد. در انتهای جاده جنگلی رویان نیز به روستای کجور خواهید رسید که به شهر مرزن آباد، دوآب و روستای کندلوس منتهی می‌شود.

بهترین فصل برای سفر به آب پری

این گونه جاذبه‌های طبیعی که در جنگل‌های شمالی ایران قرار دارند، در هر فصلی از سال می‌توانند برای گردشگران جذابیت داشته باشند. با این حال هوای خنک و دلپذیر منطقه در فصل بهار و تابستان یکی از عوامل مهم جذب گردشگران در نیمه اول سال به این منطقه است.

بهترین فصل سفر به آب پری

آب پری (عکس: علی تهرانی مجد)

تصور کنید که تماشای آبشار در میان جنگلی رنگارنگ در فصل خزان و قدم زدن روی برگ‌های خشک چقدر می‌تواند جذاب و رویایی باشد. البته در نظر داشته باشید که در پاییز هوا کمی سرد شده است و بهتر است با تجهیزات کامل و لباس گرم به این سفر بروید.

در فصل زمستان هم تماشای آب پری در جنگلی برفی جذابیت خاص خود را دارد. در نظر داشته باشید که هوای منطقه در زمستان بسیار سرد است و اگر تجهیزات کافی نداشته باشید، وجود برف و یخبندان در جاده و جنگل می‌تواند برایتان مشکل‌ساز شود.

جاهای دیدنی نزدیک به آب پری

در نزدیکی منطقه زیبای آب پری جاهای دیدنی دیگری نیز وجود دارد که جذابیت زیادی برای گردشگران دارند. در ادامه برخی از دیدنی‌های این منطقه را معرفی می‌کنیم.

  • کجور: روستای کجور در نزدیکی آب پری یکی از جاهای دیدنی نزدیک به آبشار آب پری است که مردم آن کرد بوده و در دوره قاجار به این منطقه کوچ داده شده‌اند. مردم این روستا هنوز به زبان کردی حرف زده و معماری خانه‌هایشان نیز دست نخوره و متفاوت است. قلعه روستا و قبرستان قدیمی آن نیز از مکان‌های دیدنی محسوب می‌شوند.
  • یوش: اگر مسیری که برای دیدن آبشار آب پری آمده‌اید را ادامه دهید، به یوش خواهید رسید. یوش یکی از زیباترین نواحی نور است که علاوه بر طبیعت زیبا دارای آثار تاریخی و مکان‌های دیدنی همچون حمام تاریخی یوش و آرامگاه کیاداوود می‌باشد. روستای یوش همچنین محل تولد شاعر معاصر نیمایوشیج بوده و خانه وی نیز که از دوران قاجار باقی مانده است، از دیدنی‌های این منطقه محسوب می‌شود.
  • جنگل کشپل: پارک جنگلی کشپل با وسعتی حدود 7 هکتار و مناظری چشم نواز در شهر چمستان، در شهرستان نور قرار دارد. طبیعت این پارک جنگلی همیشه برای گردشگران جذاب بوده است.
  • دریاچه الیمالات: این دریاچه زیبا یک مکان تفریحی جذاب برای مردم نور و مسافران است. قایق سواری و ماهیگیری در آب‌های زلال دریاچه که در میان درختان سر به فلک کشیده قرار دارد، حتما بسیار لذت بخش خواهد بود.
  • آبشارهای ونوش: در جنگل‌های علوی در ده کیلومتری غرب شهرستان نور3 آبشار وجود دارد که علاوه بر گردشگران مورد توجه کوهنوردان حرفه‌ای نیز قرار گرفته‌اند.
  • کاخ تمشیان: یکی دیگر از جاذبه‌های شهرستان نور کاخ اشرافی تمشیان است. این کاخ در دانشکده بین المللی منابع طبیعی قرار داشته و به شکلی خاص و مدرن طراحی شده است.

خوب است بدانید که نام محلی یا در واقع نام اصلی آبشار آب پری، «پری او» است. این نام از افسانه‌ای گرفته شده که در آن به وجود یک پری در بالای این آبشار اشاره می‌کند. اگر به استان مازندران سفر کردید، حتما به منطقه آب پری سر زده و استراحت در کنار این آبشار افسانه‌ای را از دست ندهید. در پایان لطفا اگر اطلاعات دیگری در مورد آب پری دارید، آن را با ما و مخاطبان ایران دوست ایرانگرد در میان بگذارید.

امتیاز ۴.۳۳ از ۵ – ۲ رای
spinner در حال ثبت رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو تور گردشگری از ایرانگرد