راهنمای سفر به رامسر: از معرفی جاهای دیدنی تا رزرو هتل

راهنمای سفر به رامسر

رامسر شهری زیبا در استان مازندران است که زیبایی بی‌حد و اندازه‌اش باعث شده که آن را عروس شهرهای شمالی بدانند. شما در سفر به رامسر می‌توانید علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی رامسر و جنگل‌ها از تفریحاتی که در این شهر وجود دارد نیز بهره ببرید. اگر تا به حال به این شهر رویایی سفر نکرده‌اید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

راهنمای سفر به رامسر

رامسر یکی از سرسبزترین شهرهای شمال کشور است که به دلیل قرارگرفتن در میان کوه‌های جنگلی البرز و دریای خزر چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از طبیعت خطه شمال ایران را دارد. برای آنکه نهایت لذت را از سفرتان ببرید برنامه سفر به رامسر را در چهار روز یا بیشتر تنظیم کنید. در جدول زیر یک برنامه پیشنهادی برای سفر به رامسر را مشاهده می‌کنید.

بازدید از بلوار معلم، هتل قدیم و استفاده از تفریحات آبی در پلاژها روز اول
روستای جواهر ده و جنگل دالخانی روز دوم
مجموعه تفریحی تله کابین رامسر و خرید در مراکز خرید و پاساژهای شهر روز سوم
بوستان جنگلی صفارود، روستای جنت روز چهارم

جاهای دیدنی رامسر

شهر زیبای رامسر به دلیل آب و هوای معتدل و تمیز، طبیعت بکر و ییلاق‌های باصفا به یکی از مقصدهای ایده‌آل ایرانیان برای سفر مبدل شده است. به عنوان راهنمای سفر به رامسر توصیه می‌شود که تنها تعدادی از جاهای دیدنی رامسر را بر اساس مدت زمان اقامت خود انتخاب کرده و برای بازدید از آنها برنامه‌ریزی نمایید. یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی رامسر ساحل دریای خزر است. بیایید با دیگر دیدنی‌های رامسر آشنا شویم.

  • جنگل دالخانی: به جرات می‌توان گفت که جنگل دالخانی یکی از زیباترین جنگل‌های شمالی کشور است. این جنگل با درختان سر به فلک کشیده‌ و در هم تنیده خود، تونل جنگلی زیبایی را در جاده رامسر-تنکابن تشکیل داده‌ است که به آن دالان بهشت می‌گویند.

    جنگل دالیخانی - جاهای دیدنی شمال - سفر به رامسر

    دالخانی

  • بوستان جنگی صفارود: این بوستان که به آب معدن نیز شناخته می‌شود یکی از زیباترین مناطق جنگلی رامسر است که به دلیل قرارگیری در یک دره سرسبز و خوش آب و هوا، سالیانه مورد استقبال هزاران گردشگر و طبیعت دوست از سراسر ایران قرار می‌گیرد. وجود رودخانه صفارود که از وسط این دره می‌گذرد جذابیت بیشتری به این منطقه بخشیده و باعث شده تا نشاط و سرزندگی بیشتری در محیط حس شود. این بوستان در 9 کیلومتری جاده جواهرده به رامسر قرار دارد.

    پارک جنگلی صفارود - سفر به رامسر

    پارک جنگلی صفارود (عکس: امیر زارعی)

  • بلوار معلم رامسر: یکی ازجاهای دیدنی رامسر که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن را به هیچ عنوان از دست ندهید، بلوار معلم است. این بلوار در دوران پهلوی اول ساخته شده و دارای شیب ملایمی است که منظره کوه‌های جنگلی را با خود به همراه دارد و با درختان تنومند و بلندی مزین شده است.

    دیدنی های رامسر - سفر به رامسر

    بلوار معلم (عکس: مرجان عبدالهی)

  • هتل قدیم رامسر: در زمان ساخته شدن بلوار معلم در انتهای مسیری که به کوه‌های جنگلی می‌رسد، هتلی زیبا و مدرن با استفاده از طراحان خارجی ساخته شد. این هتل با گذشت چندین دهه، به دلیل معماری خاص خود هنوز هم مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

نکته: اگر به دنبال جاهای زیبای دیگری در رامسر هستید یا زمان بیشتری دارید، می‌توانید بازدید از دریاچه قو، کاخ مرمر، غار یاغی لوکا، باغ ایرانی، آبشار ایج، موزه مردم شناسی، موزه عاج و منطقه ییلاقی گرسماسر را نیز به برنامه سفری خود اضافه کنید.

 تفریحات رامسر

تفاوت اصلی شهر رامسر نسبت به دیگر شهرهای شمالی برخورداری از تفریحات آبی و غیر آبی متنوعی است. به طور قطع می‌توان گفته که هر فرد با هر سلیقه و بودجه‌ای می‌تواند بهترین تفریحات رامسر را تجربه کند.

لازم به ذکر است که برخی تفریحات تنها در تعدادی از شهرهای معدود کشور وجود دارند؛ اما باقی آنها در دیگر شهرهای شمالی نیز یافت می‌شوند. از بهترین تفریحات رامسر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. تفریحات دریایی: یکی از بهترین و پرطرفدارترین سرگرمی‌ها در شهر رامسر تفریحات آبی است. برخی از این تفریحات عبارتند از:

  • قایق سواری
  • بنانا
  • پاراگلایدر
  • شاتل
  • جت اسکی
  • اتوبوس دریایی
  • اسکی روی آب

برای تجربه بازی‌ها و تفریحات دریایی با بهترین کیفیت و بالاترین امکانات می‌توانید به یکی از مراکز زیر رجوع کنید:

  • پلاژ شهرداری (آدرس: رامسر، انتهای بلوار طالقانی)
  • پلاژ توسکاسرا (آدرس: رامسر، انتهای بلوار معلم)
  • پلاژ لیدو (آدرس: رامسر، بلوار باهنر، پلاژ لیدو)
  • کلوب ورزش‌های دریایی رامسر (آدرس: کیلومتر 5 جاده رامسر به رودسر، مجموعه تفریحی تله کابین رامسر)

2. مجموعه تفریحی تله کابین رامسر: اگر به دنبال تفریحات جدید و متفاوتی در شهر رامسر هستید، مجموعه تفریحی تله کابین رامسر، انتخاب بسیار مناسبی برای شماست. بهترین و محبوب‌ترین تفریح این مجموعه تله کابین آن است. از دیگر تفریحات رامسر در مجموعه تله کابین رامسر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باشگاه پینت بال
  • پل معلق
  • زیپ لاین
  • شهربازی
  • کارتینگ
راهنمای سفر به رامسر

تله کابین رامسر (عکس: حمید)

 دیدنی های اطراف رامسر

رامسر در میان روستاها و ییلاقات زیبایی قرار دارد که تنها یک تا 2 ساعت با آنها فاصله دارید. به همین دلیل سفر به رامسر به پیشنهاد می‌شود که در روزهای اقامت خود در رامسر یک روز از آن را به سفر به دیدنی‌های اطراف رامسر اختصاص دهید.

1. روستای جواهرده: این روستای زیبا که به دالان بهشتی در شهر رامسر معروف است، تنها 29 کیلومتر از رامسر فاصله دارد. به دلیل قرارگرفتن روستا در ارتفاعات کوه و نزدیکی به دریا، جواهرده در بامداد و غروب آفتاب غرق در ابرهاست و قدم زدن در کوچه‌های آن به شما احساس بودن در آسمان را می‌دهد. برای رسیدن به این روستا باید به سه راه فلسطین شهر رامسر رفته و جاده جواهرده را در پیش بگیرید.

ییلاق جواهرده - سفر به رامسر

ییلاق جواهرده (عکس: ذبیح جوانبخت)

2. آبشار سیاسرت: آبشار سیاسرت از ارتفاعات کوهی پوشیده از خزه به پایین می‌ریزد و برکه‌ای کوچک را در پای کوه به وجود می‌آورد. تماشای سقوط آب روی سنگ‌ها و گوش دادن به زیباترین صدای طبیعت بسیار لذت بخش است و می‌تواند تمامی انرژی‌های منفی را از شما بگیرد.

3. روستای جنت: روستای زیبای جنت تنها 60 کیلومتر با شهر رامسر فاصله دارد و در دره‌ای سرسبز و زیبا میان دو کوه قرار گرفته است. چشمه‌ها و رودخانه‌های زیادی از این دو کوه به پایین دره سرازیر می‌شوند و به همین دلیل موقعیت مناسبی برای رشد بهترین گیاهان دارویی فراهم آمده است.

نکته: هر قسمت از منطقه شمالی کشور دارای زیبایی منحصر به فرد خود است و تنها به شهر رامسر ختم نمی‌شود از دیگر دیدنی های اطراف رامسر می‌توان به قلعه مارکوه، آبشار ازارک و چشمه‌هاب آب گرم اطراف اشاره کرد.

 بهترین رستوران های رامسر

اگر تمایل دارید به جای تهیه غذا برای خودتان، از رستوران‌های رامسر استفاده کنید تا بهترین غذاهای شمالی را بخورید، پیشنهاد می‌کنیم نام و آدرس رستوران‌های زیر را در خاطر داشته باشید:

  • رستوران اکبر جوجه (آدرس: رامسر، میدان امام خمینی)
  • رستوران خاور خانم (آدرس: 3 کیلومتری چابکسر، روستای سرولات)
  • رستوران براداران (آدرس: میدان بسیج روبروی بانک صادرات)

بهترین زمان سفر به رامسر

بهترین زمان سفر به عروس شهرهای شمالی بسته به سلیقه شما متفاوت است. رامسر نیز همانند دیگر شهرهای شمال کشور در فصل تابستان آب و هوایی گرم و شرجی دارد که برای مسافران آزاردهنده است. به همین دلیل توصیه می‌شود که در فصل بهار و اوایل پاییز به این شهر سفر کنید.

اگر به هیچ عنوان توانایی تحمل هوای شرجی را ندارید پیشنهاد می‌کنیم سفر به رامسر را به فروردین تا اردیبهشت یا اوایل فصل پاییز منتقل کنید. اگر به جنگل‌های مه آلود و ابری علاقه دارید، بهترین زمان سفر به رامسر برای شما اوایل فصل پاییز است.

آب و هوای رامسر

اقلیم رامسر معتدل و مرطوب است اما به دلیل قرارگیری در نزدیکی دریا رطوبت بالایی در هوای شهر وجود دارد که در فصل تابستان به بالاترین حد خود می‌رسد و اندکی آزادهنده می‌شود. میانگین دمای هوادر گرم ترین ماه سال (مرداد) 25 درجه و در سردترین ماه سال(بهمن) نیز 7 درجه سانتی گراد است.

هتل ها و اقامتگاه های رامسر

به دلیل استقبال بی‌نظیر گردشگران از شهر زیبای رامسر، این شهر جنگلی سالیانه میزبان چندین هزار مساقر از سرتاسر کشور است. به همین دلیل میزان رزرو ویلا، سوئیت، هتل و اقامتگاه در تمامی فصل‌ها بسیار بالاست به خصوصا اگر دارای چشم‌انداز زیبا و قیمت مناسب باشند.

هتل‌ها به طور معمول دارای قیمت اجاره بالاتری هستند چرا که خدمات و امکانات بیشتری را به مسافران خود ارائه می‌کنند و به شما فرصت اقامت در مکانی مدرن را می‌دهند. این در حالی است که اقامتگاه‌ها دارای فضایی محلی و روستایی هستند که با کمترین امکانات در اختیار شماست. اما شما فرصت تجربه زندگی واقعی شمالی را خواهید داشت.

بهترین هتل های رامسر

اگر تمایل دارید در زمان سفر به رامسر، در مکانی لوکس و شیک اقامت داشته باشید که رو به دریا یا جنگل باشد، رزرو هتل بهترین انتخاب برای شماست. اگرچه در اکثر هتل‌ها امکان تهیه غذا توسط مسافران وجود ندارد، اما وجود رستوران و کافی‌شاپ در هتل این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرده است. از بهترین هتل‌های رامسر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل پارسیان آزادی (آدرس: رامسر، خیابان شهید رجایی)
  • هتل کیمیا (آدرس: رامسر، بلوار باهنر، جنب پلاژ شهرداری)
  • هتل کوثر (آدرس: رامسر، سه راهی سادات)
  • هتل آپارتمان کارن (آدرس: رامسر، ساحل دریا، انتهای بلوار طالقانی، پلاژ دریا)

 اقامتگاه های بوم گردی رامسر

در شهر رامسر اقامتگاه‌های بوم گردی زیادی وجود دارد که برخی از آنها به دلیل قرارگیری در بهترین نقطه شهر و مناظر عالی از طبیعت جنگل و دریا، اجاره‌های نسبتا بالایی را دریافت می‌کنند. با این حال اقامتگاه‌های زیاد دیگری نیز وجود دارد که شما می‌توانید با پرداخت هزینه اندک مدت زمان سفر خود را در آن سپری کنید. از بهترین اقامتگاه‌های موجود در رامسر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقامتگاه بومگردی ننه کلثوم جنت رودبار (آدرس: رامسر، روستای جنت رودبار، جاده میشاورک)
  • اقامتگاه کلبه ای وانکوه (آدرس: رامسر، منطقه اربه کله)
  • اقامتگاه بوم گردی ماه تی تی (آدرس: رامسر، جاده میرزا کوچک خان، جنت رودبار، انتهای بازار)

سفر به رامسر سفر به طبیعتی بکر و زیباست که هر تماشاگری را به سر ذوق می‌آرود و آن را مدهوش هر تکه از نعمت‌های خداوند می‌کند. در این شهر دوست داشتنی تمامی امکانات رفاهی برای مسافران از قبیل هتل و اقامتگاه، رستوران، جاهای دیدنی و تفریحات مدرن و جذاب فراهم است تا لذت سفر شما دو چندان شود. شما می‌توانید با اجاره ویلا رامسر اقامتی راحت داشته باشید و همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای آنکه در سفر وسیله‌ای را فراموش نکنید و سردرگم نشوید یک چک لیست سفر تهیه کنید و سپس به جمع‌آوری وسایل خود بپردازید. در پایان لطفا اگر اطلاعات دیگری از این شهر دارید آن را با ما و سایر همراهان ایرانگرد به اشتراک بگذارید و به کامل شدن این راهنمای سفر به رامسر کمک کنید.

امتیاز ۴.۴۷ از ۵ – ۴ رای
spinner در حال ثبت رای
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو تور گردشگری از ایرانگرد