تفریحات آبی قشم؛ معرفی 10 تفریح دریایی هیجان انگیز + عکس

تفریحت آبی قشم

جزیره قشم یکی از جزایر زیبا و پر طرفدار استان هرمزگان است. این جزیره علاوه بر زیبایی‌های طبیعی و مکان‌های تاریخی، دارای تفریحات آبی مدرن و هیجان انگیزی است که باعث جذب هر چه بیشتر مسافران و گردشگران به این منطقه می‌شود. اگر در فصل‌های سرد سال هوس مسافرت کردید، سفر به قشم و لذت بردن از تفریحات آبی این جزیره یکی از بهترین گزینه‌ها است. در ادامه می‌توانید با تفریحات آبی قشم و دیگر تفریحات این جزیره آشنا شوید تا در صورت سفر به این منطقه یا رزرو تور قشم بتوانید با برنامه‌ریزی از همه آن‌ها استفاده و خاطراتی شیرین را برای خود ثبت کنید.

تفریحات آبی قشم

جزیره قشم به دلیل نزدیک بودن به خلیج فارس امکانات تفریحی آبی زیادی دارد. تفریحات آبی قشم به قدری زیاد، جذاب و هیجان انگیز هستند که برخی از مسافران تنها هدف از سفر به قشم را استفاده از این تفریحات دریایی می‌دانند؛ به ویژه در فصل زمستان که قشم آب و هوایی معتدل و دلچسبی دارد سفر به این منطقه دوچندان می‌شود. بنابراین در کنار بازدید از جاهای دیدنی قشم وقتی هم برای تفریح در نظر بگیرید. در ادامه با این تفریحات آشنا خواهید شد.

۱. پارک آبی قشم: پارک آبی قشم با مساحت 2هزار متر مربع یکی از با کیفیت‌ترین پارک‌های آبی ایران در کنار خلیج فارس است. این پارک آبی که یکی از بهترین تفریحات آبی قشم به حساب می‌آید دارای امکانات و تجهیزاتی مانند استخر به ابعاد ۱۲ در ۲۵ متر، سالن بیلیارد، چاله فضایی، شیب مستقیم، سرسره‌های منحنی، کافی شاپ، حمام سونا، جکوزی و… است.

2. پاراسل: پاراسل یکی از تفریحات آبی قشم است که به صورت تک نفره، دو نفره و سه نفره انجام می‌شود. در این بازی شما روی یک چتر به نام پاراسل که به یک قایق موتوری وصل است سوار می‌شوید و با حرکت قایق شما نیز به حرکت به سمت بالا پرواز خواهید کرد و در ارتفاعی بالاتر از سطح دریا قرار خواهید گرفت.

با پاراسل سواری لذتی هیجان انگیز را تجربه و نمایی بی نظیر از خلیج فارس را تماشا کنید. این بازی برای کودکان ۵ تا ۱۰ سال هم انجام می‌شود؛ با این تفاوت که برای کودکان مدت زمان پرواز ۶ دقیقه و ارتفاع پرواز بین ۷۰ تا ۹۰ متر و برای بزرگسالان ۱۵ دقیقه و ارتفاع پرواز بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ متر است.

 تفریحات آبی قشم

پاراسل

3. غواصی: برخی آرزو دارند که روزی بتوانند دنیای زیر دریا و آبزیانی که در اعماق دریا زندگی می‌کنند را ببینند. این آرزو در غواصی در جزیره قشم برآورده می‌شود. برای غواصی ابتدا یک آموزش ۲۰ دقیقه‌ای به شما می‌دهند و سپس می‌توانید به عمق ۲ تا ۵ متری آب بروید. در اعماق خلیج فارس می‌توانید انواع شقایق‌ها، عروس دریایی، مرجان‌ها، صدف‌ها، انواع ماهی‌ها و… را تماشا کنید. غواصی را می‌توانید به صورت تک نفره یا گروهی انجام دهید.

برنامه غواصی در قشم در مکان‌های مختلفی اجرا می‌شود که یکی از بهترین مکان‌ها مدرسه غواصی پارک زیتون است. در این پارک علاوه بر غواصی می‌توانید از دیگر امکانات آنجا مانند زمین بازی، سینما چهار بعدی، آلاچیق‌های ساحلی و… نیز استفاده کنید. غواصی در زیر آب یکی از بهترین تفریحات دریایی قشم شناخته شده است.

4. شاتل سواری: یکی دیگر از هیجان‌انگیزترین و پر طرفدارترین تفریحات دریایی قشم شاتل سواری است. در این بازی شما بر تیوپ‌های دو یا چهار نفره سوار خواهید شد و توسط یک قایق موتوری با سرعت بسیار زیاد روی آب کشیده می‌شوید. زمان شاتل سواری ۱۵ دقیقه است و در حین بازی حتما باید از جلیقه نجات و کلاه ایمنی ضربه گیر استفاده کنید.

تفریحات دریایی قشم

شاتل سواری

5. بنانا سواری: بنانا سواری هم بسیار شبیه به شاتل سواری است با این تفاوت که باید روی یک موز بادی سوار و سپس توسط یک قایق تندرو کشیده شوید. بنانا سواری نسبت به شاتل سواری سرعت و هیجان بیشتری دارد. ناگفته نماند که مدت زمان این بازی در کل 10 دقیقه است و پوشیدن جلیقه نجات و کلاه ضربه گیر جزو ضروری‌ترین لوازم این تفریح محسوب می‌شود.

6. فلای بورد: فلای بورد یکی دیگر از تفریحات آبی قشم و از تفریحات تقریبا گران قیمت و لوکس قشم است. عملکرد فلای بورد به این صورت است که شما ابتدا به یک جت اسکی وصل می‌شوید، سپس به کمک فشار آب و حرکت جت اسکی از سطح دریا بلند می‌شوید و به سمت بالا می‌روید. برای استفاده از فلای بورد باید ابتدا آموزش‌های لازم را ببینید تا بتوانید در بالا تعادل خود را حفظ کنید. اگر به دنبال یک تجربه جدید و هیجان انگیز هستید و از دل و جرات کافی برخوردارید حتما فلای بورد را امتحان کنید.

این بازی به صورت تک نفره و برای افراد بالای ۱۸ سال، در مدت ۱۵ دقیقه انجام می‌شود. قابل ذکر است که فلای بورد در دو نوع ساده و پیشرفته وجود دارد که در نوع ساده فرد به کمک یک اپراتور کنترل می‌شود، ولی در نوع پیشرفته به اپراتور نیازی ندارد و به تنهایی فشار آب و گاز خروجی را کنترل می‌کند.

تفریحات دریایی قشم

فلای بورد

۷. اسکی روی آب: در اسکی روی آب پا‌های خود را به کفش مخصوص اسکی مجهز کرده و یک طناب را با دست می‌گیرید، سپس به کمک قایق روی آب کشیده می‌شوید.

۸. جت اسکی: اگر عاشق سرعت و هیجان هستید حتما جت اسکی را امتحان کنید. همانطور که از اسم ورزش پیداست شما بر یک جت سوار و در مدت ۱۵ دقیقه با رعایت نکات ایمنی روی دریا شناور می‌شوید. این تفریح را بیشتر آقایان تجربه می‌کنند. برای تجربه این تفریح، پوشیدن جلیقه نجات ضروری است.

تفریحات آبی در جزیره قشم

جت اسکی

۹. اسکوتر زیردریایی: به یکی از جالب‌ترین تفریحات آبی قشم رسیدیم. اگر شنا و غواصی را دوست ندارید می‌توانید با یک اسکوتر به زیر دریا سفر کنید و از تماشای آبزیان رنگارنگ، مرجان‌ها و… لذت ببرید. اسکوتر شبیه به یک موتور است که به یک دستگاه اکسیژن وصل می‌شود. اسکوترسواری برای افراد بالای ۱۲ سال مجاز است و شما می‌توانید آن را به صورت تک نفره یا گروهی انجام دهید. همچنین این بازی برای افراد با ناراحتی قلبی، تنفسی، فشار خون بالا و خانم‌های باردار ممنوع است.

تفریحات دریایی قشم

اسکوتر زیردریایی

۰ ۱. قایق سواری: یکی دیگر از تفریحات دریایی قشم قایق سواری است. با سوار شدن بر قایق می‌توانید به تماشای جنگل‌هایی مانند جنگل حرا و دیگر دیدنی‌های اطراف ساحل مشغول شوید.

در نهایت ناگفته نماند که بهترین زمان استفاده از تفریحات آبی قشم در فصل‌های سرد سال همچون پاییز و زمستان و اوایل بهار است. چرا که تابستان آب و هوای قشم، بسیار گرم و شرجی می‌شود. اگر در فصل تابستان هم به قشم رفتید، بهتر است تجربه این تفریحات را به ساعات آخر روز منتقل کنید.

سایر تفریحات جزیره قشم

تفریحات این جزیره زیبا تنها به تفریحات آبی محدود نمی‌شود. بیایید نگاهی به سایر تفریحات قشم بیندازیم.

۱. پارک زیتون: جزیره قشم دارای پارک‌های با صفا، سرسبز و بسیار مناسب برای استراحت مسافران است. یکی از این پارک‌ها پارک زیتون بوده که علاوه اینکه آلاچیق‌هایی برای استراحت و اتراق مسافران دارد. به‌علاوه این پارک زمین بازی بسکتبال، والیبال ساحلی، فوتسال و… نیز ساخته شده است.

۲. پاراگلایدر: پاراگلایدر یکی دیگر از تفریحات قشم است که در خشکی انجام می‌شود. در پاراگلایدر یک پرواز هیجان انگیز را همراه با یک مربی در ساحل خلیج فارس تجربه خواهید کرد.

۳. پارک کروکودیل‌ها: یکی از تفریحات جالب قشم بازدید از پارک کروکودیل‌ها، یکی از عجیب‌ترین پارک‌های خاورمیانه است. این پارک با داشتن حیواناتی مانند کروکودیل، ایگوآنا، طاووس، مار، لاکپشت و… یکی از جاذبه‌های گردشگری قشم به حساب می‌آید.

پارک کروکودیل ها قشم

پارک کروکودیل‌ها (عکس: حسین رابی‌پور)

۴. سواحل قشم: جزیره قشم ساحل‌های بسیار زیاد و متنوعی دارد که قدم زدن در آن‌ها آرامشی وصف ناپذیر را به همراه دارد. در سفر به این جزیره زیبا حتما شب‌ها را به قدم زدن در ساحل‌های آن اختصاص دهید. از جمله سواحل زیبای قشم می‌توان به ساحل زیتون، ساحل نقره‌ای، ساحل روستای شیب دراز، ساحل سوزا، ساحل روستای سلخ، ساحل سیمین، ساحل روستای مسن، سواحل جزایر ناز و ساحل دوستکو اشاره کرد. ساحل صخره‌ای زیتون و ساحل شنی سیمین روبروی غار خربس از مشهورترین ساحل‌های قشم هستند.

۵. مراکز خرید: یکی از تفریحات جذاب قشم گشت و گذار و خرید در بازار‌های بزرگ قشم است. در این بازار‌ها می‌توانید انواع پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و دیگر اجناس لوکس را با قیمتی مناسب خرید کنید. همچنین این بازار‌ها مکانی مناسب برای خرید سوغاتی هستند. از مهم‌ترین مراکز خرید قشم می‌توان به بازار قدیم قشم، بازار ستاره، بازار بزرگ فردوسی، مجتمع تجاری سیتی سنتر، بازار خلیج فارس، مرکز خرید پردیس، مرکز خرید مرجان، مرکز خرید سیمرغ، مجتمع تجاری دریا، بازار نخل و مرکز تجاری ایران زمین درگهان اشاره کرد

سوالات متداول برای معرفی تفریحات قشم

  1. بهترین تفریحات قشم چیست؟ از بهترین تفریحات قشم به تفریح در پارک زیتون، پارک کروکودیل‌ها و گشت زنی در سواحل قشم اشاره کرد.
  2. بهترین تفریحات آبی قشم کدامند؟ می‌توان از بهترین تفریحات آبی قشم به پاراسل، اسکی روی آب، غواصی، شاتل سواری و… اشاره کرد که حس هیجان را تجربه می‌کنید.
  3. تفریحات آبی انفرادی قشم چه تفریحانی هستند؟ اگر تنهایی به قشم سفر کرده‌اید و دل‌تان می‌خواهد تفریحات آبی قشم را تجربه کنید؛ می‌توانید بلیط تفریحاتی همچون فلای بورد، اسکی روی آب، غواصی و اسکوتر زیردریایی را تهیه کنید.

با تفریحات آبی قشم آشنا شدید. توجه کنید که برای برگزاری تفریحات دریایی قشم خوب بودن شرایط آب و هوایی حرف اول را می‌زند. همچنین استفاده از جلیقه نجات و دیگر تجهیزات ایمنی مانند کلاه ضربه گیر و… الزامی است. شما تا کنون کدام یک از این تفریحات را تجربه کردید؟ اگر تجربه‌ یا نظری در مورد هرکدام از این بازی‌ها دارید لطفا آن را با ما و دیگر مخاطبان ایرانگرد به اشتراک بگذارید.

امتیاز ۴.۲ از ۵ – ۸ رای
spinner در حال ثبت رای

یک نظر

  1. آرش صالحی پاسخ

    آرش هستم و اینقدری که برام غواصی دلچسب بود و کیف داد تفریحی دیگه ای این جذابیت را برام نداشت و با خودم گفتم که چه خوبه به کسانی که ممکن این پیام راببینن پیشنهاد بدم اگه یک سفر رفتن قشم حتما یکسری به کلوپ نگین ساحل قشم بزنن و با تیم حرفه ای این کلوپ غواصی را امتحان کنن،

    1. مدیر وبسایت نویسنده پاسخ

      ممنون از اینکه تجربه خودتون رو با ما و سایر کاربران به اشتراک گذاشتین

  2. احمد زین الدینی پاسخ

    درود خیلی خوشحالم که بعد از یک عمر تونستم با غواصی مادر نازنینم را چنان غرق لذت کنم که خیلی به دلش بشینه و هر چی از زحمات اعضای کلوپ نگین ساحل قشم و مربی های خوش اخلاق و صبورشون تشکر کنم، باز کمه دست مریزاد به همتون.

    1. مدیر وبسایت نویسنده پاسخ

      ممنون از اینکه تجربه‌ای که داشتید رو با ما و همراهان ایرانگرد درمیان گذاشتید

  3. مریم پاسخ

    من به همراه برخی از دوستانم که غواص بودند، برای بازی‌های آبی تصمیم گرفتیم به جزیره قشم برویم. به‌دلیل آن‌که این جزیره، کامل‌ترین بازی‌ و تفریحات آبی را دارد.
    آیا کسی اطلاع دارد، چه فصلی از سال برای سفر به قشم برای تفریحات آبی مناسب می‌باشد؟

    1. علی پاسخ

      به نظر من در تمام فصول سال به این جزیره می‌توان سفر کرد. اما سفر ما در فصل تابستان بود. ولی پیشنهاد می‌دهم به‌دلیل رطوبت و گرمی هوا فصل دیگری را برای سفر انتخاب کنید. تا بیشتر لذت ببرید.

  4. ملیکا پاسخ

    اگر مثل من رفتن به زیر آب و دیدن موجودات دریایی، برای شما آرامش‌بخش هست. از تفریح غواصی و یا اسکوتر زیر دریایی غافل نشوید. به‌دلیل آن‌که در زیر دریا موجودات دریایی زیبایی را می‌توانید مشاهده کنید. در صورتی که دچار بیماری قلبی و یا تنفسی هستید، این تفریح به شما پیشنهاد نمی‌شود. اسکوتر وسیله‌ای شبیه موتور هست، که می‌توانید زیر دریا را بیشتر دور بزنید.

  5. میثم غلامی پاسخ

    به نظر من تفریح هیجان‌انگیز آبی در قشم جت اسکی هست. که پیشنهاد می‌دهم، در صورتیکه عشق سرعت و هیجان هستید این بازی لذت بخش را امتحان کنید.

  6. مبینا پاسخ

    اگر که از تفریحات آبی دریایی لذتی نمی‌برید، پشنهاد می کنم از قایق سواری غافل نشوید، تا با آن کل جزیره را دور بزنید. این تفریح به‌قدری دلچسب است، که باز هم سوار خواهید شد.

  7. فرناز پاسخ

    به پیشنهاد یکی از اهالی آن‌جا، اسکی روی آب را هم می‌خواستیم امتحان کنیم که متاسفانه دستگاه مشکل داشت، و از این تجربه هیجان‌انگیز غافل ماندیم. می‌توانم بگم اگر دفعه بعدی هم برای این تفریحات سری به جزیره قشم بزنم، حتماً اسکی روی آب را امتحان خواهم کرد.

  8. مهناز پاسخ

    در صورتی که اهل استخر، چاله فضایی و تفریحاتی از این قبیل سرسره منحنی و غیره هستید، حتماً به پارک آبی سری بزنید. به‌دلیل آن‌که در این پارک کافی شاپ، سونا و جکوزی و بسیاری دیگر از تفریحات وجود دارد، پیشنهاد می‌کنم یک روز کامل خود را در این پارک سپری کنید، تا از وقت کافی برای امتحان کردن، تمام بازی‌های لذت بخش در آن‌جا را داشته باشید.

  9. صفورا محمودی زاده پاسخ

    برای دوره آموزشی مقدماتی غواصی به کلوپ غواصی نگین ساحل قشم رفتم و منی که سالیان سال دوست داشتم به عرصه غواصی ورود کنم با استفاده از تجربیات مربی حرفه ای شون موفق شدم قدم اول را با قدرت بردارم.

  10. فرزانه ملایی پاسخ

    از بین تفریحات آبی همیشه غواصی یک چیز دیگه بوده و اون ترس و دلهره ای که اکثر آدمها از جمله خود من قبل از شروع غواصی دارن اونو هیجان انگیزتر میکنه، اولین تجربه غواصیم در کنار عمو رضا اینقدر خوب بود که باعث شد من در اولین دوره آموزش غواصی open wather شرکت کنم و با تدریس روان آقای زحمت کش از مدرسین نمونه کلوپ غواصی نگین ساحل قشم nsq diving center موفق شدم اولین گام را در این عرصه به راحتی بردارم. از زحماتشون تشکر میکنم 🙂

  11. ملیکا پور اصغریان پاسخ

    nsq diving center یکی از مجهزترین و به روز ترین کلوپهای غواصی بود که تا به حال رفته بودم و مربی های صبور و خوش اخلاقشون کارشونو بخوبی انجام دادن و یک خاطره زیبا را برای ما ساختن .سپاس از زحمات خانم رضایی عزیز با اون آبنبات های خوش مزه شون که لذت غواصی را بیشتر میکرد.

  12. ژیلا بازمانده پاسخ

    همیشه شنیده بودم که کلوپهای غواصی توی این گرمای تابستون تعطیل هستند اما امسال دیگه به خودم گفتم از این تایم آزادی که دارم استفاده کنم و برای دوره آموزش غواصی اقدام کنم که خوشبختانه موفق شدم با انتخاب nsq diving center یک مرکز غواصی عالی که اولین دایو سنتر الماس در ایران هست دوره مقدماتی open wather را به راحتی سپری کنم و پیش به سوی پله های بالاتر.

  13. رضا جمالی پاسخ

    زمانی که تونستم به تنهایی غواصی کنم لذت غواصی برام دو چندان شد. تازه فقط دوره مقدماتی آموزش غواصی را در کنار کادر خوب کلوپ غواصی نگین ساحل قشم گذروندم و ذوق دورهای آموزشی بعدی را دارم.

  14. محمد اسماعیلی پاسخ

    تقریبا بیشتر تفریحات آبی را تجربه کردم اما یکی از فراموش نشدنی ترینشون برای من غواصی بود که با مربی خوش اخلاق و حرفه ای کلوپ نگین ساحل قشم رفتم.

  15. مژگان مکی آبادی پاسخ

    تمامی تفریحات دریایی لذت بخش هستن اما برای من پاراسل و غواصی یک چیز دیگه ست، مخصوصا از زمانی که این دو ورزش را با یک جمع دوستانه در کلوپ نگین ساحل قشم تجربه کردم

  16. طیبه نوفرستی پاسخ

    دم تیم حرفه ای کلوپ نگین ساحل قشم گرم که با برخورد خوب ، تجهیزات به روز و مربی صبور و حرفه ای شون یک روز فراموش نشدنی را برای من و فرزندانم ساختن.

  17. پریناز ایزدی پاسخ

    یک عمر با ترس از دریا بزرگ شدم ولی از روزی که دیدم دخترم به چه قشنگی غواصی میکنه، انگار دنیا رابه من دادن و خداراشکر میکنم که به صورت اتفاقی با مدیریت کلوپ نگین ساحل قشم خانم رضایی عزیز آشنا شدم و ایشون به صورت جامع من را برای دوره های آموزشی غواصی راهنمایی کردن

  18. مازیار باغ خانی پاسخ

    اون غواصی که من و دوستانم با کلوپ نگین ساحل قشم رفتیم را نمیشه با هیچ تفریح دیگری مقایسه کرد. در کارشون بهترین بودن

  19. سهراب افخمی پاسخ

    تو روزای اولی که تو دوره مقدماتی شرکت کرده بودم خیلی استرس داشتم و با کمی ترس و دلهره شروع کردم ولی هر چی جلوتر رفتم با اون حس آرامش و امنیتی که از مربی خوبم آقای زحمتکش گرفتم با حال خیلی خوبی دوره را به اتمام رسوندم . روز آخر که خودم در کنار مربیم غواصی میکردم خیلی احساس غرور داشتم و امیدورام بزودی بچهای خوب کلوپ نگین ساحل قشم را دوباره ببینم

  20. میثم کریمی پاسخ

    به جرات میتونم بگم کلوپ نگین ساحل قشم یکی از بهترین کلوپهای غواصی در ایران هم محیط تمیز و تجهیزات بروز هم مربی های خوش اخلاق و کاربد هم نظم و برنامه ریزی های روتینشون جایی برای کوچکترین اعتراضی را برای من که همیشه آخرش از یک چیز ناراضی هستم باقی نذاشت. دست مریزاد به مدیریت مجموعه آقای رضوی بزرگوار

  21. زینب صدر پاسخ

    لذت انجام یک تفریح با جمع عزیزان دو چندان خواهد بود و ما زمانی که برای تفریحات آبی رفتیم کلوپ نگین ساحل قشم از تک تک تفریحاتی که داشتن نهایت لذت را بردیم.

  22. شاهین بهروزی پاسخ

    با برنامه ریزی و مدیریت خوب کلوپ نگین ساحل قشم دوره آموزش مقدماتی غواصی open water را با آقای زحمتکش یکی از بهترین مدرسینی که میتونستم داشته باشم سپری کردم

  23. مهدیه سالاری پاسخ

    اینقدر تو سایتهای مختلف انواع تفریحات دریایی را دیده بودیم که با کلی ذوق و شوق قشم را انتخاب کردیم اما چند روز قبل که قشم بودیم، دیدیم تو این فصل نود درصد تفریحات تعطیله و تنها حق انتخابمون غواصی بود و با تمام ترسی که داشتیم با دوستام رفتیم کلوپ نگین ساحل و غواصی را تجربه کردیم. چنان کیف کردیم که گفتیم چه خوب شد سایر تفریحات نبود وگرنه عمرا نمیرفتیم غواصی 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو تور گردشگری از ایرانگرد